Liityin just Tehyyn!!
Mitään en siitä nyt hyödy, kun ei työssäolohistoriaa ole tarpeeksi, mutta kannatusmielessä.
Se, joka nyt eroaa ja ryhtyy rikkuriksi, menettää ikuisiksi ajoiksi oikeuden aukaista kriittisessä mielessä suutaan MISTÄÄN sairaanhoitajan ammattiin liittyvästä.
Amen.
Kommentit (36)
eikö 12 prosenttia ole mielestänne suuri korotus??? Kaikki tarttuivat vain siihen ulkomaalaiskommenttiin. Tosiasia on, että jossain vaiheessa Suomeen tulee joka alalle paljon ulkomaalaista työvoimaa. Tahallani tökkäisin tuolla kommentilla, sillä minusta 12 prosentin korotus on todella suuri, enkä ymmärrä paljon sitä olisi nyt pitänyt saada 25 prosenttia vai, siihen ei valtion ja kuntien rahat riitä, jotta rahat riittäisivät joudutaan sitten nostamaan veroja.
ainakin vähäksi aikaa. Mutta miettikääpä, mikä heitä pitää täällä Suomessa, kun saavat laillistettua pätevyytensä täällä niin siirtyvät saman tien Ruotsiin tai Norjaan. Filippiiniläisillä hoitajilla on kovatasoinen, joskin aika tekninen, koulutus. Heitä työskentelee runsaasti Englannissa ja USA:ssa. Että miksiköhän tulisivat ja varsinkaan jäisivät tänne? Eiköhän heilläkin ole järki päässä.
Hienoa että on vielä ihmisiä jotka puolustavat periaatteita ja kunnioittavat herrasmiessopimuksia, toisin kuin Superin Palomäki. Jos nyt edes lakkoon ajaudutaan niin ei se kauaa tule kestämään. Tehy on varautunut tähän työtaisteluun nyt kunnolla. Vuonna -95 elettiin vielä lamaa, silloin oli rahat tiukilla. Nyt ei.
Saanen muistuttaa, että tuosta huikeasta 12% korotuksesta sh:n peruspalkka olisi 1940 euroa. Miltä kuulostaa? Ei ole ihan 2300 e niin kuin joku ketjussa väitti.
Ja kaikki mielenilmauksiin omissa kunnissaan, hophop!!
Ei tarvi sitten mummona harmitella, kun ei silloin tllut seisoneeksi yhteisessä rintamassa!!
Jos se mitä on suunniteltu toteutuu, tulevat monet vielä yllättymään.. Ja jotta se onnistuisi, meidän pitää kaikkien olla sen asian takana.
toinen sh
Tai kai niitä vähän enemmän on, kun kaikki hoitajat eivät kuulu tehyyn. Melkein miljardi tulisi hoitajien haluamille palkankorotuksille vuodessa hinnaksi. Ja kun niitä haluttiin valtion massista niin katsotaas: Valtion budjetti on siinä 40 miljardia. Eli hoitajat haluaisivat itselleen 1/40 osan valtion budjetista.
Ei taida toteutua tämä.
Täytyy vaan miettiä lyhennetäänkö valtion velkaa hitaasti vai nopeasti.
ja se korotus palaa osittain valtion kassaan.
poltteleen rintsikoita tai muuten vaan vaatimaan oikeuksiaan!!
Muut omien kuntiensa vastaavaan aikaisemmin viikolla!!
Nähdääs siellä kolleegat!
kaikkiin tähän aiheeseen liittyviin keskusteluihin putkahtaa aina jostakin joku älypää kertomaan kuinka jostakin ulkomailta tulee tänne pilvin pimein hoitajia. Että tervemenoa vaan suomalaiset ja ne ulkkarit on vielä paljon parempiakin. Ja koskaan ne ei osaa vastata kun niiltä kysyy asiasta vähän tarkemmin.
Ei muuten mutta kummastuttaa vain miten joidenkin oma pää ei sano sitä vähää että jos niitä ulkkareita olis niin helppo saada niin kai niitä olis jo tullu aikalailla enemmän kuin nyt. Virolaisia tuli yhteen väliin mutta taitaa nekin mennä tätä nykyä Ruotsiin. Ja niilläkin palkat nopusee kotimaassa aika vauhdilla.
Hämmästyttääkummastuttaa..