Onko tuon maitobaari-ketjun nostajalla mielestäni ns. kaikki kotona?
Kommentit (2)
Toiseksi, et taida ymmärtää, että kysymys on oikeasti vakavasta asiasta. Esimerkiksi minä olen aina suhtautunut hyvin kriittisesti vanhoillislestadiolaisia arvosteleviin ketjuihin, vaikka en itse olekaan vl, eikä kukaan lähipiirissänikään ole. Miksi joidenkin on niin vaikea suvaita sitä, että jotkut haluavat elää " tiukkapipoisemmin" kuin toiset.
Tässä maitobaari-jutussa on kuitenkin kysymys täysin eri asiasta. Kysymyksessä on lahko, jolla on johtaja, jonka auktoriteettia ei saa lainkaan asettaa kyseenalaiseksi. Pahinta on se, että johtaja tuntuu vähitellen keksivän (=kuvittelevan saavansa Jumalalta) yhä tiukempia määräyksiä, joista osa on selvästi terveydelle vaarallisia (esim. se, että naisten painoindeksi saa olla korkeintaan 17). Tunnen itse opiskeluajoiltani useita lahkoon kuuluvia henkilöitä (vaikka en olekaan tavannut heitä moneen vuoteen) ja olen ihan oikeasti huolissani siitä, mihin tämä vähitellen johtaa.
mitä sinun mielessäsi liikkuu?