Mikä avuksi kun 3kk vauva ei viihdy itsekseen missään/hetkeäkään?
Täytyy aina vain kanniskella...ja kun on noi isommatkin vaatimassa huomiota. Jumppamatolla ei viihdy ollenkaan, eikä sitterissä. Tutti suuhun niin silloin hetken voi viihtyä. Vinkkejä, vai onko tää vaan tätä nyt? Milloin helpottaa? En muista enää :)
Kommentit (14)
Eihän se edes tiedä olevansa sinusta erillinen olento.
Isän kanssa viihtyy itsekseen, mutta mun kanssa pitää olla jatkuvasti sylissä. Itsepä olen " opettanut" ... ;) No, ajattelen vaan tällä lapsella olevan suurempi sylin ja läheisyyden kaipuu.
Meillä esikoinen oli omillaan hetken 1v, kuopus jo 6kk, siihen asti kanniskeltiin.
Kysyin silloin täällä samaa asiaa, kun oli tosiaan raskasta kantaa lasta aamusta iltaan ja välillä yölläkin. Silloin sain juuri sellaisia vastauksia, että sellaisia ne vauvat ovat, kohta kaipaat sitä, että lapsi tulisi syliisi, kunhan vähän kasvaa, miksi noin pienen vauvan pitäisi viihtyä itsekseen jne. Ne, joilla ei ole ollut tuon luonteista vauvaa ei todellakaan tiedä, kuinka raskasta se on, kun kaikki valveilla olo on kantamista ja " viihyttämistä" . Varsinkin jos kyseessä on esikoinen. Meillä helpotti hieman, kun lapsi oppi istumaan ja alkoi leikkimään käsillään istuessa, niin viihtyi vähän aikaa yksinkin. Nyt on 5 v ja edelleen vaativa luonne, mutta aivan ihana tyttö! Kakkonen meillä olikin ihan erilainen vauva, tosi helppo.
ole äiti lapsellesi, herranjumala sentään..
olisit tehnyt abortin, jos tilanne on tuo, ettet tuon vertaa viitsi..
Vierailija:
ole äiti lapsellesi, herranjumala sentään..olisit tehnyt abortin, jos tilanne on tuo, ettet tuon vertaa viitsi..
toivottavasti nyt ehkäisyasiat on kunnossa, ettet sikiä enempää kolmekuukautisia vauvoja, jotka ovat kiinni äidissään.
Vierailija:
toivottavasti nyt ehkäisyasiat on kunnossa, ettet sikiä enempää kolmekuukautisia vauvoja, jotka ovat kiinni äidissään.
Mulla ei ole mitään ratkaisua, koska meillä on lapsi, joka on aina viihtynyt myös itsekseen. Ja olisin hajonnut, jos tilanne olisi ollut toisin. Joten tyydyn vain toivottamaan voimia.
Siinä kun välillä anto pienet vauhdit niin viihty :)
Ja pidin aina siellä missä tapahtui, sai katsella touhuja jos vaan jaksoi. Otin kyllä vesaankin aina mukaan turvakaukalossa...
edes paskalla ei ehdi käymään kun se alkaa huutamaan