Mikä / mitkä olisivat hyviä kestovaippoja päiväkotiin???
Meidän 1 v. 1 kk kestovaippailija aloittaa tammikuussa päiväkodin ja aion kestoilla edelleen... Mitkä kotimaiset vaihtoehdot fuzzeille ovat hyviä? Pitäisi olla helppo ja nopeasti kuivuva systeemi, eli taskuvaippa.
Ei mielellään villavaippoja mitä käytetään paljon kotona, sillä hoitajat haluaa varmaan helposti riisuttavan mallin potatukseen ym. ym.
Saahan täällä mainostaa merkkejä, eli kertokaa hyviksi kokemianne kestovaippoja. Kiitos!!!
Kommentit (32)
Vierailija:
mitä muutenkin käyttävät? Kyllähän kestovaippailevat vanhemmat itse ne pesevät. Miksi pk ei suostuisi, jos itse hoitaa " kaiken valmiiksi" ...
Ihan hyvin sujui. Taskuvaipat ois varmaan helpoimmat, mutta en ryhtynyt hankkimaan niitä enää erikseen hoitoa varten.
Meidän päiväkodissa suhtauduttiin tosi hyvin, vaikka lapsi oli siellä ensimmäinen kestovaippoja käyttänyt. Ei tuputettu kestovaippoja, vaan kysyttiin ihan nätisti mikä hoitopaikan mielipide asiaan on.
Toisessa pkssa omat lapset ekat kestoilijat ja todella myönteisesti lähtivät mukaan. Fuzzit käytössä, muovipussiin laittoivat käytetyt.
Vein aamulla Fuzzyt valmiiksi täytettyinä päiväkotiin ja kotiin haettaessa otin likapyykkipussin mukaan. Kotona käytämme myös sisävaippa/villahousuja, mutta päiväkotiin taskuvaipat helpompia.
Nyt päiväkodissa on jo muitakin kestoilijoita :)
Ja määrä lisääntyy varmasti koko ajan. Pojan päiväkodissa ei ollut hoitajilla mitään tietoa nykyajan vaipoista, pelkkiä mielikuvia vain. Ja olivat todella yllättyneitä, että miten helppoja kestovaipat ovat nykyään.
eiköhän se tästä, taskuvaipoilla siis mennään päikkäriin.
Päiväkodilla ei ole MITÄÄN toistan MITÄÄN sanomista siihen millaisia vaippoja lapsilla käytetään. Vanhemmat määräävät siitä asista ja jos joku on johonkin muuhun alistuntu niin se on voi voi.....
Pitäkää oikeuksistanne kiinni.....
Luultavasti kelpaa mitkä tahansa, ainakin meidän päikyssä kelpaa. Hoitajien suosikit on sellaiset, että ei tarvitse räpeltää eri osien kanssa, niin harjoittelijat ja sijaisetkin selviävät vaippojen vaihdosta.
Omani oli meidän päiväkodin ensimmäinen kestoilija, aloitti tosin uransa päiväkodissa jo pottaharjoitusten aikana, joten kestoina käytettiin kuivaksiopetteluhousuja. Kun aloitin työt samaisessa päiväkodissa, käännytin kaikki kestovastaiset ihmiset muutamassa päivässä. :)
mitä jos sanoisi ettei ainakaan omia rahoja aleta kertseihin tärväämään, jos ei kestot kelpaa niin ostakoot sitten vaikka hoitajat itse vaippoja pk-käyttöön.
täähän on vähän sama kuin jos sanottais että tavallinen toppapuku+ kurikset ei käy vaan pitää olla reimatecit kun muillakin on ja olis helpompi pukea..
Meillä on todella pienet säilytystilat jo kertakäyttövaipoille, tiloja ei voi lisätä. Missä kestot säilytetään?
Vessaan mahtuu juuri ja juuri se yksi vaipparoskis. Mihin tulisi kassit ja nyssykät ja astiat jokaisen vaippailijan kestoille?
Miten kun ryhmässä on 8 vaippaikäistä?
Olen valmis kokeilemaan, mutta jos yhtään tuntuu ettei onnistu tai muutenkin vähäistä aikaa tuhrautuu kestoihin niin loppuisi siihen.
Hygieniasystä niitä ei likaisia ei voi säilyttää kuin vessassa.
Omillani olen käyttänyt pääasiassa kertakäyttövaippoja, joskus kestovaippoja, jo silloin 90-luvulla kun eivät vielä olleet muotia :)
ovat edullisempia ja luontoystävällisempiä kuin kertikset... :-)
Kun lasket mukaan veden, sähkön ja pesuaineen yms.?
Mä laskin että yhden lapsen vaippoihin meni n. 300e. Siis kertakäyttövaippoihin
39.
eivät oikein tykänneet ajatuksesta, mutta aloitimme niin, että hoitajat laittoivat kestovaipan pojalle vasta iltapäivästä, muutoin poika käytti siellä kertiksiä. Pian poika oppi kuivaksi eikä käytä enää muuta kuin yövaippaa.