****TAMMIMAMMAT JA VAUVAT 27.10.->****
Heippa!
Tässä viime viikon jutut
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (25)
Jano tuli tyydytettyä, joten tänne löysin taas tieni...
Ipu: Miten kävi vaaleissa? Toivottavasti voit jo paremmin. Ihana kuva!
Justus: Toivottavasti voitte paremmin. Onnea muutolle ja uuteen kotiin!
Iuiu: Muistan minäkin sinut. Kiva kun palasit.
Sammermanni: Palaa sinäkin bloggailemasta ;)
Ametisti: Odottelen innolla, että päästäis vauvanäyttelyyn ja näkisin sut kun niin monasti mietin sisätautilääkärillä käydessäni, että oletkohan sinäkin yksi niistä käytävällä odottavista naisista. Ehkä ensi kerralla...
Miten Olavin hampaat? Meillä oireillaan myös hampaita. Kuudes näyttäisi tulevan yläleukaan... On se hassua kun esikoiselta hampaat tippuu ja Mikael saa niitä miltei samassa tahdissa.
Olavi on muuten tosi ison pojan näköinen jo!
Magda_lena: Ihania Espanjan kuvia. Tulipa taas matkakuume!
Miukkis: Parempia unia toivotellaan teille!
Frimmy: Toivottavasti Ohton heräilyt johtuivast hampaista ja ovat jo loppuneet! Ja ihana mies sulla on kun noin suloisesti sanoi!!!
Strutsi: Toivottavasti teillä on myös jo parannuttu. Onnittelut myös hoitovapaa päätöksestä. Itse olen nelilapsisen perheen kuopus ja myös hemmoteltu, mutta silti on saanut oppia tulemaan toimeen ihmisten kanssa. Pieni hemmottelu ei ole haitaksi! ;)
Xena: Toivottavasti teillä myös parannuttu. Mikaelille annan niin pieniä palasia maisteluruokia, ettei tukehtuisi, pastasta tykkää...Minä kävin muuten työkkäriiin juuri ilmoittautumassa perjantaina, jolloin vika vanhempainvapaa päivä oli. Mälsää... Haastatteluissakin olen käynyt mutta vielä ei ole tärpännyt. Toisaalta olis niin kiva olla kotona pitkään, mutta kun ne rahat loppuu...
No. kaipa täytyy luottaa siihen, että saan sitten oikein unelmapaikan kun Mikael on valmis aloittamaan tarhassa.
Toivottavasti nyt muistin kommentoida kaikkea mitä pitikin. Voikaahan hyvin kaverit!
T: Emem ja Mikael 211207
Vahvistelin juuri Miukkikselle osallistumistani huomiseen vauvatapaamiseen. Tosin me myöhästytään!!
Yritän olla kummemmin sotkematta T:n rytmiä. Käydään aamulla vielä puistossa tai kerhotalolla leikkimässä, syödään ja otetaan päikyt. Sitten tullaan järjettömällä kaasutuksella. Yritän saada kyydin kotiin. Kyyti tapaamiseen on jo hoidossa. Rytmin merkityksestä on jo ollutkin puhetta. Luulen, että T on rytmin suhteen melko joustava, ainakin vielä. Mukaillaan sitä tarpeen mukaan, mutta pääsääntöisesti yritän pitää systeemeistä kiinni. Auttaa varmasti tähän eroahdistusvaiheeseen myös. Kuten Ametisti mainitsi: luottamus maailmaan vahvistuu. Ja sitä minun T tarvitsee. Minä kun en itse ole kovin luottavainen henkilö. Sillä olen aina huolissani jostakin. Mulla on katastrofipelko, joka aiheuttaa lievää hälytystilaa aina toisinaan.
Olin perjantaina lapsettoman kaverin kanssa syömässä. Luoja miten vetelin kuoharia... Meillä oli myös hotelli varattuna, jotta saisin ihan täyden irtioton illan aikana. OLIn unohtanut myös puhelimen kotiin, joten alkujärkytyksen jälkeen rentouduin oikein hyvin. Hotellissa olin jo ennen klo 22 (BB tulee....). Kävin vaahtokylvyssä ja söin suklaata... Mies tietenkin pärjäsi hyvin ja todettiin jälleen kerran, että useammin voisin irrota kotoa. Vaan en osaa. Ja yleensä en edes halua.
Emem jo kirjoitteli, että joutuu jättämään tapaamisen väliin. Harmi! Yrittäkää parantua ystäväiset!!!!
tULEEKO Justus ja lapset?
Frimmy: meillä käy aina niin noiden öiden kanssa, että juuri kun nukutaan melkein täysiä öitä, tulee jotain. On hampaat, epäsopivat ruoat ja liikkuminen, jotka tekee heräilyä ja levottomuutta. Juuri kun luulee että alkaa nukkuminen sujua koko perheeltä, homma kusee. Jepajee.... Onneksi edes välillä saa yleensä nukkua. Muuten hajoaa pää.
Oli varmaan vielä sata asiaa mielessä, mutta tässäpä jotain.
HALI
Moikka.
Päätin tulla nostamaan meidän pinoa, kun oli valunut niin alas tuolla jonossa. Toivottavasti teillä kaikilla on kaikki hyvin.
Mulla kurkkukipu vain tuntuu yltyvän. Mikael kuitenkin nukkui hyvin yönsä ja heräsi kunnolla itkemään vain kerran viime yönä puoli kahden aikaan. Pari tuntia myöhemmin myöskin äänteli sängyssään, muttei ryhtynyt itkemään, joten en edes mennyt katsomaan mikä tilanne oli ja niinpä poju nukahti itsekseen uudelleen, JEE!
Oikein hauskaa tapaamista toivottaa
Emem ja Mikael 211207
Emem: Hienoa että teillä meni yö hyvin! Toivottavasti jatkossakin..
Meillä ei oo mennyt hyvin.. Kolme viimeisintä yötä on herätty 1-2välillä, siitä loppuyö itketty (joo, yhdessä on itketty!) ihan aamuun asti, jotain vartin unia välillä.
Eli nyt ollaan tultu takaisin siihen mitä oli ennen unikoulua, paitsi yömaito on edelleen poissa. Ei Ohto maitoa ole vailla, muuten vaan heräilee ja itkee.
En tiedä mikä mättää. Luulisi hampaidenkin jo pikkuhiljaa puhkeavan jos kyse siitä on. Ei oo näkynyt vielä.
Päivätkin on sitten kurjia kun molempia väsyttää ja kiukuttaa.
Paitsi on meillä välillä hauskaakin, eilen Ohto hekotti hervottomasti kun näyttelin syöväni sen kumiankan. Ohto on yleisesti ottaen aika pidättyväinen ollut ääneen nauramisessa, vaikka onkin tosi aurinkoinen ja helposti riemastuva. Suu auki vaan äänettömästi nauraa yleensä, ja "nauraa silmillään", kiljahtelee. Tuo hekotus oli siis jotain tosi siistiä eilen.
Frimmy
Moi!
Kiitokset Miukkikselle ja pikkuemännälle kestityksestä idässä! Ihanat leivonnaiset, nam! Oli mukava nähdä mammoja ja vauvoja. Harmi,että en ehtinyt olla koko iltaa :)
Suunnitteilla on mammanäyttely, eli mammojen pikkujoulut la 15.11. Helsinkiläinen ravintola.....Ketkä kaikki pääsevät mukaa! Laitan sitten koko hommasta vaikka erillisen aloituksen jne.
Emem: Harmi, että sairastuitte just nyt! Ihan samalla tavalla tiirailin niitä naikkarin odotushuoneen mammoja ja ajattelin, että onkohan noista joku emem. Tule pikkujouluihin!
Frimmy: Mikähän niissä teidän öissä on oikein vaivana? Onko Ohtolla kipuja, valittaako kipua? Tulee mieleen,, että jokin hampaissa tai suolistossa? Oletko kokeilleillut mitään kipulääkettä. Voi harmi, jos teidän unikoulu haihtuu taivaan tuuliin. Oletko ajatellut mennä lääkäriin Ohton kanssa? Niitä yövalvomisia ei kukaan jaksa!
Olavi nukahtaa illalla omaan sänkyyn ja herää noin kerran. Hän nukkui tuossa la-su yönä täyden yön omassa sängyssään. Mies ottaa sitten yöllä Olavin kainaloon. Tissihanat aukeavat vasta klo 7 jälkeen :). Vielä kun jaksaisimme nukuttaa yöllä takaisin omaan sänkyynsä, vaan ei jakseta.
Frimmy: Kiitos positiivisesta kommentista, että mies ottaa Olavin kainaloon yöllä. Tulee vaan tässä kiireen ja väsymyksen keskellä ajateltua tuosta miehestä kaikkea negatiivista. Olen elänyt siellä idässä ja nähnyt miten isät näyttelevät ihan sivuosaa lapsen elämässä. Olin itsekin todella yllättynyt esikoisen syntymän jälkeen mieheni kiinnostuksesta vauvaan ja hänen hoitamiseen.
Sormiruokailusta joku kysyi: Annan Olaville kaikkea mahdollista, rukaa mitä hän muutenkin syö tai ei ole kiellettyä syöttää.. Ihan isoja paloja leipää ja omppuja puista. Olavi laittaa ison leipäpalan suuhun ja pehmittää sitä syljellä. Sitten muljauttaa leivän ulos suusta ja pureskelee sitä.
Kohta menee käämi, joten lopetan. Esikoinee hyppii hyppiksellä ja kyselee koko ajan jotakin tai muuten vaan pölisee.
Voikaa hyvin!
Ametisti ja Olavi 13.1
Oli ihana nähdä teitä.
Mahtavaa, että Ipu ja iso, lutuinen Sisukin vilahtivat. Ja Pajunkukka Innaihanuuden kanssa. Sekä aina niin vanhan ja viisaan oloinen Olavi äitineen ;)
Miukkis oli tosi vieraanvarainen. Olit sitten btw pakannut mulle muutaman palan sitä herkku suklaapiirakkaa! ;)--- ou nou..
T otti tänään parit kävelyaskelet kotona kun tultiin. Siis kun käsistä päästi irti, painoi pari menemään ennen kuin kyykistyi.
Ilman tapaamista olisikin ollut tosi v-mäinen päivä noista masu-/allergiaoireista johtuen. Onneksi sain niihin asiallisia kommentteja. Viljat jää nyt tauolle..
Katsotaan miten asiat etenee!
Nyt saunaan: miehen kanssa yhteistä laatuaikaa.....
Magda_lena ja T
Magdalle: Puhuttiin vauvan ruokailusta. Meillä tosiaan Olavilla on lähes aina jotain tavaroita käsissä tai hyplättävänä, kun syömme. Ne lelut auttavat keskittymään syömiseen. Esikoisella oli sama juttu. Tuli vaan mieleen omasta lapsuudestani; mulla oli aina ruokaillessa Vitalis-purkki tutkittavana. Siis se kelta-punainen pyöreä rasvapurkki, jota 60-luvulla käytettiin ulkoiluvoiteena lapsilla. Muistan vieläkin sen purkin ja ne syömistilanteet. rakastin sitä purkkia ja sen voiteen hajua, olen varmasti myös syönyt sitä :).
Enää en tarvitse tuota rasvapurkkia, kun syön :D.
Mitenkäs muilla vauvoilla menee ruokailut? Meillä jugurtti ja hedelmäsoseet menee ihan hujauksessa. Pääruualla tarvitaan leikkikaluja yms. tavaraa keskittymiseen.
Talviaika ei sovi mulle, väsyttää vaan entistä enemmän.
Ametisti ja Olavi 13.1
Moi mammat!
Mammanäyttely eli pikkujoult tammimammoille on la 15.11 klo 18. Varasin ravintolasta pöydän 10-hengelle, Helsingin keskustassa. Tarkemmat tiedot voit kysyä multa tai miukkikselta s.postilla.
Te joilla on mun oikeat yhteystiedot niin kirjoitelkaa, soitelkaa ja tekstatkaa sinne.
tilli@wippies.com ja miukkisx@gmail.com
Tipe, tipe, tip, tip..
Ametisti
Morjentes!
Kiitos kaikille vauvanäyttelyyn osallistuneille! Ja nyt sitten sankoin joukoin mammanäyttelyyn: ametisti, varasitko sen ravintelin jo? Eli sovimme 15.11. klo 18 aikaan Hgissä. Sopiiko pvä strutsille?
Sormiruuista: Millalla ei ole hampaita ja ei oikein laita mitään suuhunsa, siis syötävää. Leipää olen muutaman kerran antanut ja ne kerrat päättyi siihen, että mimmi oli tukehtua... Pitäis kokeilla banaanilla, että meniskö se. Maissinaksuilla kokeilin, niin ei laita niitä suuhunsa vaan tuijottaa epäluuloisesti :D
Magda: oho, sulla on kohta siellä taapero!!! Onneksi olkoon T:n uusista taidoista!
Frimmy: ei oo todellista tuo teidän tilanne!! Nyt menet vaatimaan lekuria!! Ei tossa oo enää mitään järkee!!
Syömisestä muuten: Milla syö miten milloinkin. Olen päättänyt olla ottamatta asiasta stressiä, eiköhän se ole niin, että mun velvollisuus on tarjota sitä sapuskaa ja Millan velvollisuus päättää syökö vai ei. Eli joskus menee tosi hyvin kaikki ruuat, toisinaan kelpaa vain aamu- ja iltapuuro, toisinaan vain ns. "suolainen ruoka" ja toisinaan vain välipalahedelmäsose. Jos haen siihen jonkun lelun tms., niin sitten ei syödä enää ollenkaan vaan leikitään. Taitaa olla mies tuo meidän neiti, kun ei pysty tekemään kuin yhtä asiaa kerrallaan??!!
Jep. Tänään olis vauvajumppa, kivaa! Tosin siellä tehdään niin paljon selkälihaksia, että hirvittää jo valmiiks. En käsitä, mihin mun selkälihakset on kadonnu, vai eikö niitä ole koskaan ollutkaan!?
Palaillaan taas mammeroiset!
T: Miukkis&Milla 3.1.
ametisti ja muut meidän tilannetta ihmettelevät: Ei Ohto mun mielestä juurikaan kivuliaalta vaikuta öisin, rauhoittuu yleensä helposti kun vähän silittää - kunnes minuutin päästä alkaa uudelleen itkeä (siinä vaiheessa kun olet juuri päässyt takaisin oman peiton alle..argh.). Ohto ei siis huuda koko aikaa, rauhoittuu kyllä välillä.
Suppojakin on kokeiltu, ei mitään eroa onko saanut vai ei.
Ei olla nyt erityisemmin ajateltu lääkäriin mennä (ylimääräinen neuvola on kyllä pe), koska unikoulun aikanahan jo huomattiin sairaalassa että ei Ohtoa mikään vaivaa, siellä nukkui ihan hyvin. Eli vika on vaan sitten vissiin meissä jotenkin. En vaan tiedä missä kohtaa, koska pidetään tarkka rytmi, ollaan johdonmukaisia nukutuskäytännöissä. Ohtoa ei siis silitetä uneen asti, vaan laitetaan vaan takaisin makuulle, vähän silitetään ja jää hereille itse nukahtamaan, niin tekeekin. Herää vain sitten 1-15min päästä. Tuntuu että se nousee ylös makuulta jo ennen kuin kunnolla edes herää, sitten vasta alkaa huuto..
Viime yö oli kyllä jo jonkunverran helpompi, heräsi ekan kerran kolmen maissa, jatkoi unia yhden makuullelaiton jälkeen. Neljän maissa heräsi taas, silloin kolme kertaa riitti. Ja viiden maissa taas kahdella yrityksellä. Kuuden jälkeen sitten heräsi leikkimään ja höpöttelemään, noustiin ylös.
Ihan hyvä yö siis, edeltävinä kun on saanut montakymmentä kertaa laittaa makuulle putkeen. On siis mennyt jopa lähes kolme tuntia etten ole itse ehtinyt nukahtaa välissä. Vaikka olen oppinut tosi pikanukahtajaksi.
Enkä nyt sitten tiedä liittyisikö tämä kuitenkin asiaan: Ohtolla oli puhjennut hammas! Tai ei sitä itse hammasta vielä juuri näy, mutta ikenessä on reikä josta se kurkkii.. Eli voisikohan olla että sitä ientä piti itkun kanssa rikkoa kolme yötä, viime yönä homma jo pääsi siihen pisteeseen että helpotti..? Toivon näin.
Ruokailuista kysyttiin myös. Meillä tarvitaan joku lelu tai muu kiinnittämään huomio että Ohto suostuu syömään. Muuten vaan venkoilee tuolissa ja väistelee lusikkaa vaikka olisi miten nälkä. Puurot ja lämpimät ruuat uppoaa tasaisen hyvin, hedelmäsoseet heikoiten. Jogurtteja en oo kokeillut, ovat niin kalliita.
Magda: Onnea Tomaksen askelista. Meilläkin otettiin taas eilen askelia muutama, isin sylistä telkkarin luo... (mitä tämä kertookaan lapsestamme että ekat askeleet otetaan telkun luo..!)
Frimmy ja Ohto 250108
Esikoinen kärttää leikkimään, joten pakko olla nopea :).
En pääse mammanäyttelyyn. Mulla on toiset pikkujoulut silloin, Hesassa nekin. Mennään kylläkin yhden kaverin kotiin iltaa istumaan, joten ei kyllä voida törmätä ravintelissa (olisikin aika hupaisaa :)).
Frimmy, toivon totisesti että olis kyse hampaasta/hampaista! Meillä esikoinen myös tekemällä teki niitä hampaita, meni viikon verran yöt ja päivät ranttaliksi, ennen kuin puhkesivat. Rankkaa hommaa, mutta onneksi kerralla tuli useampi hammas (2-4). Osaksi johtuu varmaan osaksi myös luonteesta, meillä molemmat lapset ollu saman oloisia kuin Ohto.
Onnittelut ensiaskelten ottaneille! Meillä mennään kovaa kyytiä tukia vasten ja seistään pitkiä aikoja ilman tukea (joko nousee itse seisomaan tai me jätetään seisomaan).
Sormuruoaksi suosittelen myös suolattomia Talk muru -muroja. Vähäsuolaisia, kokojyväviljaa, lisäaineettomat, sydänmerkki, ...
Meidän poju on ihan selvästi kyllästynyt ruokaansa, kun nyt joutuu koko ajan syömään iänikuista bataattia, maissia, parsakaalia ja lihoistakin vain broileri ja possu).
Mukavaa viikon jatkoa!
Justus & poju 14.1.
JEEE! Ohto nukkui viime yönä KOKO yön heräämättä, klo 20-06. JEE!
(ja nyt kun mä tätä täällä tuuletan, se tietty valvoo koko ens yön... mut otetaan se riski..)
Hyvää viikonjatkoa kaikille!
Frimmy
Tervehdys mammat!
Miukkis :D, lue viesti nro 10. Olen varannut ravintolan ja laitoin sulle s.postisa.
Tekisin varmasti samalla tavalla ja tarjoaisin säännöllisesti ruokaa ja vauva söisi jos söisi. Onhan se tietty turhauttavaa. Toisella ei ole vielä sitä purukalustoa, joten tissiä vaan, sinne eskariin saakka :).
Magda: Onnea Tomaksen ensiaskeleista!
Frimmy: Hyvä että olette jaksaneet pitää Ohton rytmiä yllä. Kyllä se vauva siitä oppii ja tottuu talon tavoille. Tsemppiä!
Olavi nukkui viime yön putkeen :). Söi ihan valtavia määriä ruokaa kaikilla aterioilla. Nukkui vikat päikkärit klo 15-16. Sitten ysiltä sänkyyn ja hän heräsi klo 7. Kiitos! Olavi nukkuu vaunuissa , hän ottaa ekat päikkärit jo 9.30-12.30. Nukkuu 2,5-3 tuntia. Ihanaa, kun saan olla yksikseni tässä aamulla ja teidän seurassa.
Mitäs Allulle ja Sammermannille kuluu? Kuinkas tuore rouva Tolleroinen jaksaa?
Oletko Frimmy päässyt metsälle? Ihanaa, kun teidän Ohto saa riistaruokaa. Voisin melkein tarjota Olaville lihaa, jos itse sen metsästäisin.
Voikaa hyvin!
Tulkaahan sankoin joukoin mammanäyttelyyn lauantaina 15.11!
Ametisti ja Olavi 13.1
Moi!
Samaan aikaan olimme linjoilla. SITÄ on ilmassa, hyvin yönsä nukkuvia vauvoja! Kannattaa olla sitkeä, se palkitaan!
Ametisti
Terveisiä vauvahuuruista. Yksi ystävä sai tyttövauvan ja pääsimme tänään häntä katsomaan. Suloinen pikkuruinen nyytti, en meinannut osata pitää niin pientä enää sylissäkään. Oliko Sisukin tosiaan niin pieni???????
Vai on Ememkin jengeineen päässyt tähän syksyn tautikierteeseen. Mullakin oli jokin aika sitten kurkku ihan järkyttävän kipeä, siis yli normaalin sietorajan. Mutta se meni viikossa ohi.
Ja kiitos Emem kysymästä tuosta vaalituloksesta. Valtuustopaikka jäi 5 äänen päähän. Aluksi tietenkin harmitti, mutta nyt olen ihan tyytyväinen tuohon 2. varavaltuutetun pestiin. Enemmän aikaa perheelle, eli sille, mikä on oikeasti tärkeää.
Onnea Frimmylle nukutusta yöstä!!!! Tiedän todellakin tunteen kun vauva ei nuku... Toivottavasti nämä poijaat nyt sitten osaavat vastaisuudessa öisin rentoutua. Sisulla oli tosi vaikea dentoperiodi. Sehän huusi melkein kuukauden selittämätöntä itkua, Panadolia annoin öisin ja se auttoi hetken. Lääkärissä käytiin parikin kertaa kun tilanne oli melkein sietämätön. Lastenlääkärin mukaan hänellä oli vain poikkeuksellisen vaikea hampaiden tekoprosessi. Se tuska on ennen kuin hampaat tulevat läpi, eli kun tulee läpi, niin olo helpottuu. Kuulostaisi tuon Ohton touhut aika samanlaiselta kuin meillä. Ja kesto oli tosiaan noin kuukausi...
Kiitos Miukkikselle emännyydestä ja ihanista tarjoiluista. Oli kurja etten ehtinyt muiden kanssa juuri seurustella, mutta meillä oli oikein mukavaa Miukkiksen ja Millan kanssa kuitenkin. Eikä Sisu enää pelännyt neitoa... :D Ja oli kiva tavata sun mieskin, oikein komea ja viksu tapaus.
Oliko se Miukkis kun kyselit rokotetutkimuksesta? Mä ilmoitin Sisun influenssarokotetutkimukseen ja menimme sinne sitten tänään. Sain luettavakseni vinon pinon papereita ja siitä selvisi, että tässä tutkimuksessa on 1/5 mahdollisuus että ei saakaan influenssarokotetta. Sitä ei tiedä, mikä lapselle annetaan. 4/5 saa sen ja 1/5 jonkin muun (myyräkuume tmv.).
Minä kuitenkin haluan rokotteen takuuvarmasti Sisulle, joten vetäydyin. En ota sitä riskiä että ei saakaan sitä tuolla. Onhan siinä tietysti hommaa kun pitää joka ilta lämmöt mitata ja pitää päiväkirjaa, mutta olisin ollut valmis sen tekemään hyvän asian puolesta. Mutta ei nyt sitten.
Siellä alkaa kuulemma uusi tutkimus parin viikon päästä, jossa kaikille osallistujille annetaan se rokote. Mietin nyt sitten lähdenkö mukaan. Helpommalla kai pääsisi jos hakisi neuvolasta. Mutta pakkohan niitä on tutkia, joten jos voin olla avuksi niin.....
Ihana oli nähdä Magdaa ja Tomasta! Kurja että vain minuutti ehdittiin olla saman katon alla! Toivottavasti nyt päästään siihen mammanäyttelyyn, niin ehditään höpöttääkin.
Kiitos Ametistille kun järjestät varaukset pikkujouluihin. Minä siis ehdottomasti tulen. Kerroin miehelle kun hän haki minut, että meillä on tammivauvojen pikkujoulut. Hän kysyi että missä ja vastasin että yhdessä ravintolassa. Mies meni kumman näköiseksi ja kysyi että illalla ravintolassa vauvojen pikkujoulut??? Minä siihen luonnollisena asiana tokaisin, että TIETENKIN tammivauvojen pikkujoulut ILMAN vauvoja :)
Aika rientää ja tuntuu että asiaa riittäisi loputtomiin. Nälkäiset lapset huutavat tuolla ruokaa. Siis menen. Kaikki mukaan sitten pikkujouluihin ILMAN vauvoja.
ipu
...mutta PÄÄTIN että tänään ilmoitan olevani hengissä ja yhtenä kappaleena. Muiden juttuja en ole ehtinyt lukea, en ole paljon viime aikoina täällä pyörinyt. On niin henkisesti väsyttävää hokea sanaa "ei" miljoona kertaa päivässä.
Mikael kävelee tukea pitkin ja menee joka paikkaan. osaa avata myös kaappeja.Hampaita on kaksi ja ylös on ensimmäinen tulossa.kovasti juttelee ja huutelee ja on todella sosiaalinen.
Ja mikä ihaninta: Mikael on ollut nyt kaksi kertaa anoppilassa hoidossa useita tunteja kun olen koulussa eikä ole huutanut. ELi on minun "vapaudella" toiveita... :)
hmm, mitähän vielä. Tämä nykymaailman talous vaikuttaa mieheni työhön, hänen sopimustaan ei jatkettu. koeaika täyttyy kohta joten töiden hakuun. kun se norjan työ alkaa näillä näkyin vasta maaliskuussa.
mikael ei nuku vieläkään omassa sängyssä koko yötä, vaan hän on äidin unilelu. kyllä sydän heittää kuperkeikkaa kun poika tuhisee vieressä. mikä onkaan ihanempi tunne.
pikkukakkosta olen miettinyt ja ajattelin että jos talous ja asuntotilanne antaa periksi niin kesällä jos alkais yrittämään.
nyt kyllä menen nukkumaan.
kannattaako ottaa ilmainen influenssa rokotus? meillä se olisi terveyskeskuksessa 6.11
MiiKaro + Mikael 310108
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=60c4a751-a6cd-11dd-b411-…!
Kirjoitellaan nyt näin lauantai-iltana harvinaisesti. Meillä on nimittäin nettiliittymä irtisanottu, uutta ei ole muistettu(!) tehdä, tänään olisi sopimuksen mukaan pitänyt jo entisen katketa mutta vieläpähän näkyy toimivan, tiedä toimiiko enää sit huomenna tai maanantaina.. Hitsi kun on niin laho pää.. Kyllä me heti maanantaina yritetään hankkia uutta (jos muistetaan!).
Justus: Toivottavasti teillä selviäisi pian nuo kaikki jutut ja saisitte uutta ruoka-ainetta kehiin. Edes mausteita ei voi käyttää?? (no ei varmaan niitäkään..) Nehän piristäisi kummasti.
Ja kyllä tosiaan varmaan oli hampaasta kyse meillä, nyt on helpottanut kun on nökö näkyvissä. J Ihanaa tietää että muillakin on tälläisia vahvasti reagoivia lapsia, kaikesta kuitenkin selvitty.
Ametisti: Onnea! Teilläkin on nukuttu.. Meillä tuosta nukutusta yöstä seuraavana herättiin kolmesti, mutta joka kerta nukahdettiin helposti uudelleen. Sitä seuraavana herättiin vain kerran, riitti kun omasta sängystään huikkasi että "nuku vaan", niin Ohto rauhoittui. Mites teillä on mennyt?
Ja joo, oon päässyt metsälle kolme kertaa tälle syksyä. Aika vähän, mut kuitenkin jotain. On ollut ihan kivaa, vaikka saalista ei ole tullut mulle. On se teeripassissa istuminen aamuvarhain kuitenkin oma juttunsa ilman saalistakin.
Ja juu, meillä Ohto syö lähinnä vain riistaa, kun sitä kuitenkin on hyvin pakkasessa (miehen ahkeruuden ansiosta). Aika harvoin meillekään mitään muuta lihaa tarvitaan ostaa. Kanaa joskus kun sitä tekee mieli. Kalakin on aina itse pyydettyä. Sitä syödään tosi paljon.
Ipu: On se ihanaa kun joku saa aina vauvan. Mä näin tänään useaa Ohtoa pienempää (käytiin eka kylän hirvipeijaisissa, sitten kummitytön isosiskon synttäreillä), sain 5kk-ikäistä kummityttöäni syöttääkin. On ne vaan niin ihania pienenä, vaikka on ne nyt isompinakin. Aina parhaimmillaan.
Ja sitten mä oon ihan intona kun mun sisko kävi viime yön meillä. Nekin saa vauvan nyt tammikuussa. Sehän on jo ihan pian! Saa uuden vauvan perheeseen, kun tää entinen alkaa olla jo taapero..
Vai on Sisulla kans tuskaista hampaiden teko. Sitä se taisi tosiaan olla meilläkin, ties mistä asti sen voi siihen piikkiin laskea..
MiiKaro: Kiva kuulla että teilläkin ollaan vielä hengissä! Ihania kuvia, ilmeisen iloinen lapsi teillä!
Meiltä kans kysyttiin eilen neuvolassa että halutaanko ilmainen influenssa-rokote, kyllä me kai se halutaan kun Ohto joutuu sit päivähoitoonkin varmaan vielä tänä talvena. Pitää vaan odotella että Ohton nuha ensin paranee, ollut kohta 3vk...
Niin, eilen oli taas ylimääräinen neuvola nukkumisjuttujen takia (halusivat varmistaa miten meillä voidaan unikoulun jälkeen..). Pituutta oli reilu 75cm, painoa noin 9,5kg. Nyt on kuulemma paljo kasvanut pituutta, ei ihmekään kun on vihdoin nukkunut ja siten alkanut myös syömään ja kasvamaan. Paino on noussut hillitymmin, mutta ihan luonnollista kuulemma kun on näin vilkas poika. Neuvolatäti aina vaan jaksaa ihastella miten Ohtolla on niin hyvän värinen iho. Ja miten se on niin jäntevä. Mutta kehui se älyllistä puolta myös...Ohto ihan yllätti minutkin kun se täti lopuksi sanoi "vilkutetaanko" kun oltiin pois lähdössä, ei edes ehtinyt elettäkään tehdä itse, niin Ohto tosiaan jo vilkutti sille. Mä oon tähän asti luullut että se vaan matkii jos joku vilkuttaa sille.
Ihania nuo neuvolakäynnit kun on niin ihana neuvolantäti että se saa aina tällaisen lapsestaan tottakai ylpeän vanhemman entistä paremmalle mielelle kun kehuu vaan kaikkea...
Frimmy ja Ohto 250108
Tervehdys mammat!
Me ollaan vähän niinkuin pidetty unikoulua Millalle... Ei oikein edes sovittu asiasta mitään, mut alettiin hyssyttämään sitä öisin takas uneen, ilman tissiä siis. Yhden yön nukkui klo 20-5:45, ekaa kertaa elämässään siis (ja mä heräsin kolmen jälkeen odottamaan, koska se herää...)! Seuraavana yönä heräs 5 kertaa, tissiä annoin puol viiden pintaan. Viime yönä heräs puol 4 ja sit 5 aikaan sai tissiä.
Toivottavasti unet maistuu kaikille tenaville ja mammoille yhtä lailla!!
Ja onneksi olkoon kaikille uusia taitoja saavuttaneille sekä hampautuneille!! Mä LUULEN, että Millakin sen ekan hampaan kohta saa, tai sit noi ikenet räjähtää muuten vaan.
Ihania kuvia oli Mikaelista!!!
Emem: kai pääset sinne mammanäyttelyyn?
Ja mantelihammas, huhuu?!!
Mun pitäis nyt kans alkaa tekemään opinnäytetyötä, toimeksiantajan kanssa tehtiin sopimus perjantaina. Kauhistuttaa... Mistä revin ajan siihen, kun opiskelut on vielä kesken ja tentteihinkin pitäis lukea. En vaan jotenkin jaksa Millan nukkumaan mentyä lukea (siis koulujuttuja, tavallisia kirjoja luen joka ilta...), en tiedä miks. Keväällä kyl vielä jaksoin... Ja kesällä tein yhtä harjoitustyötä öisin, mut nyt on laiskuus selkeästi iskenyt. Vali vali :D
Näin itse asiassa viime yönä sellaista unta, että yks mun lapsuudenystävä oli samalla luokalla mun kanssa täs nykyises koulussa. Sit tää ystävä sai lapsen ja sen elämä meni jotenkin ihan päin h...ttiä henkisesti, taloudellisesti ja muutenkin. Se oli about itsemurhan partaalla ja mä vaan valitin, miten huonoa opetusta me koulussa saadaan... Kai tuo uni tahtoi sanoa, että mun asiat on oikeesti ihan hemmetin hyvin ja että pitäiskö ottaa yhteyttä siihen frendiin ja kysyä mitä kuuluu (tiedän, että tuli ööh, äidiksi?, on lesbo ja kumppani synnytti justikään, mutta ei olla oltu pitkään aikaan missään tekemisissä)!
Simmottos. Viime yönä oli muuten pakkasta Hgissäkin! Talvi tulee??
T: Miukkis & Milla huomenna 10 kk!!!!
Heips!
Ensimmäiseksi huonot uutiset (ainakin meidän kannalta): En uskalla ottaa riskiä, että tartutettais flunssaa teihin muihin, joten jätämme tulematta huomiseen näyttelyyn. Meillä siis taas pärskitään ja mulla kurkku kipeä.
Vkonloppuna oltiin Turussa yhden yön verran ja nyt on tosiaan nuhaa ja kurkkukipua täällä. Turun reissu oli tosi mukava, esikoinen pääsi katsomaan Tuttiritaria, josta nautti kovasti. Käytiin myös syömässä todella hyvää ruokaa ravintolassa, jossa oltiin todella lapsiystävällisiä. Ihanaa!
Nyt ehdin vain kommentoida haamupotkuja: Esikoisen kanssa mulla niitä tuntui vielä yli vuosi synnytyksen jälkeen, nyt ei niinkään. Välillä kyllä tuntuu, muttei säännöllisesti kuten silloin. Jossain vaiheessa ne tuntuivat tulevan aina kuukautiskierron keskivaiheessa, jolloin ajattelin niiden liittyvän ovulaatioon, mutta sitten ne loppuivat.
Voikaa hyvin mammat, täytyy rientää tyynnyttelemään kiukkuista Mikaelia.
T: Emem ja Mikael 211207