****TAMMIMAMMAT JA VAUVAT 27.10.->****
Heippa!
Tässä viime viikon jutut
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (25)
Kivoja kuvia MiiKarolla!
Onkohan se niin, että kuvat näkyy vain jos on kirjautuneena? Mä yleensä kirjaudun sisään vasta kun olen kirjoittanut viestini valmiiksi. Muistelisin kyllä nähneeni kuvia ilmankin kirjautumista.
Strutsi
Tervehdys taas sairastuvan paranevalta johtajalta!
Meille tuli miehen kans vielä angiina lasten sairastelujen päälle et oli tosi kiva kun molemmat makasi kuumeessa! No nyt tauti jo talttumassa, jospa tämä elämä vielä kirkastuis! Tuntui jo et talvi vasta aluillaan ja meillä jo hukutaan tauteihin.
Eipä näy Mikaelin kuvat vaikka olen kirjautuneena, ja ajattelin Helmistäkin laittaa kuvan. En ole koskaan laittanut mutta nyt meillä on niin suloisia ensilumen kuvia että ajattelin kokeilla! Täällä tosiaan satoi pe-la 10 senttiä lunta. Helmi oli aivan ihmeissään, ja innoissaan ulkona, niinkuin myös toiset lapset. Ihanan valoisaa kyllä ollutkin ja mieli pirteänä. Tästä on hyvä aloittaa joulusiivot. On vauhtia niiden kuumepäivienkin edestä!
Ihana ruokamuisto Ametistilla tuosta rasvapurkista!;-) Meillä myös vaaditaan se lelu käteen että ruoka menee suuhun. Nyt on ihana syöttää taas tyttöä kun on suu isolla aina auki. Oli aika tylsää syöttää silloin vauvarokon aikaan kun sai päivässä puoli pilttipurkillista menemään ruokaa.
Frimmylle toivotaan yhtä hyviä öitä jatkossakin! Se on tappava olo kun on yön valvonut. Tai paremminkin useita peräkkäin. Sitä tahtoo elää päivätkin siellä unen maailmassa.
Nyt tuntuu että sais Helminkin laittaa unikouluun kun jonain yönä saattaa tulla viisikin kertaa herätys ja ei auta muu kuin tisuttelu. Nyt kun on yhä nuo rinnanpäät arat ja osittain vieläkin rikki niin imetys on tuskaa. Miksi ihmeessä piti tämä imetyksen loppukin olla näin surkea jos sitä oli alkukin. Tekisi mieli jo heittää hanskat tiskiin mutta täytyy sinnitellä pari kuukautta ainakin niin saa siirtyä suoraan lehmän maitoon.
Onnittelut vaan ensiaskelista pikku taaperoille, ja myös muista taidoista!
Meilläkään ei tarvi vielä edes haaveilla kävelystä vaikkakin olen ollut huomaavinani että Helmi vänkää välillä pyllyä ylös kun nojaa käsiinsä. Ehkä se peppu sieltä vielä jonain päivänä nousee.
Täällä alkais myös jotkin rokotetutkimukset joihin otettiin Helmin ikäisiä vauveleita mutta taidan kieltäytyä. En ota mitään ylimääräisiä rokotuksia nytkään niin ei kiitos vielä ekstrapiikeille.
Olispa ihana pitää täälläkin päin pikkujoulu tammimammoille mutta eipä meitä taida kovin montaa löytyä sadan kilometrin säteeltä. Taisi kuitenkin joitain olla muitakin jotka Oulaisissa synnyttivät! HUHUU!
Huomenna mennään Helmin kans ylimääräiseen neuvolaan mittojen tarkkailuun samalla kun isosiskokin menee 5-vuotis neuvolaan. Ei taida olla liikoja tullut mittoja kun tuli sairasteltuakin tuossa välissä.
Mutta koitanpa laittaa teille etelän mammoillekin lumikuvia!!
Voikaa hyvin ja ennenkaikkea nukkukaa hyvin!
Iuiu ja Helmi
Hei rakkaat mammat! Anteeksi että teitä olen taas laiminlyönyt! On ollut äksöniä kerrakseen. Nyt on oltu paljon kipeänä, varmaan kolmas flunssa jo menossa putkeen, kai nää on kohta läpikäyty, toivotaan!
Kukalla meni torstaina solisluu poikki kun kompastui leikeissään. Onneksi on niin ihanan reipas! Luulin aluksi että käsi vaan venähti kun kaatui ihan pehmeästi mun mielestä, mutta näköjään käsi oli jäänyt alle pahasti.
Illalla sitten mies vei tytön lääkäriin kun oli niin kovin itkuinen, ja valitti kipua. Röntgenissä sitten näkyi poikennut solisluu, mitään hoitoa sille ei ole. Luu korjaantuu kuulemma parissa viikossa. En tajua miten tuo tyttö on niin reipas! Mä olisin varman ihan vuoteenpohjalla tuskissani, ja tuo tyttö otti vaan yhden panadolin silloin ekana päivänä. Huh huh!
Kosmolla on tosiaan ihan kauhea yskä, ja koirakin teloi jalkansa ulkona.
Mä olen flunssassa, ja kurkku ihan pirun kipeä. Että energiat menee nyt näihin hommiin aikalailla.
Ametistilla ihana muisto rasvapurkista :).
Ihan hullua että monet muut vauvat jo kävelee, Kosmo vaan ryömii laiskasti ja vasta oppi istumaan ilman tukea. Kosmo on niin ihanan rauhallinen kun tuo tyttö taas on kuin pyörremyrsky. Nyt saa vahtia ettei se telo sitä kättään uudestaan...
Kaipa tuo Kosmokin omaan tahtiinsa lähtee liikkumaan, nyt olen aika tyytyväinen tässä hälinässä ettei pääse vielä jokapaikkaan.
Sori jo valmiiksi kirjoitusvirheistä, en jaksa katsoa ja korjata. Olisi ihanaa päästä pikkujouluihin, niistä neuvotellaan vielä mutta eiköhän tuo onnistu.
Kiitos Ipu että lähetit viestiä <3.
Haleja mammoille.
Mantelihammas kaulaliinassaan ja vuoteessa köhivä Kosmonautti
Vanhempainloma on loppu nyt meiltäkin, mutta seuraavat kaksi viikkoa onkin isyyslomaa miehellä - ja mulla tietty töitä. Sitten vielä miehellä toiset kaksi viikkoa muita lomia ja joulukuussa mulla alkaa kesäloma. Silloin on parhaat lomakelit. :D
Neiti on nyt sitten iltanukahtamisten suhteen unikoulutettu ja aika lailla vahingossa. Yksi ilta vaan vein sen sänkyyn hereillä ja istuin viereen lukemaan kirjaa. Välillä piti halia ja kipata takaisin makuulleen, mutta en mä tainnut ehtiä lukea kuin yhden luvun. Toisena iltana ehdin lukea puolikkaan luvun. Sen jälkeen ei ole tarvinnut edes jäädä viereen istumaan. Taisi se omaan sänkyyn nukahtaminen olla kuitenkin tytöllä jotenkin muistissa. Päiväunille nukahtaakin sitten joskus vaunuihin (mies laittaa päivällä), joskus rattaisiin kesken matkan, joskus tissille, joskus sänkyyn. Ei ole kovin säännöllinen meillä päivärytmi, ei.
Syöminen on meillä rauhallista, tai siis niin rauhallista kuin tässä perheessä voi olla. Leluja ei ole kukaan lapsista pöytään saanut, eikä saa. Tyttö avaa suun kuin linnunpoika ja sinne vaan lapioidaan sapuskaa. Jos isoveljiä pyörii ympärillä, niin välillä tarvitsee hetki odottaa, että pää kääntyy taas ruokaa kohti. Annetaan varmaan liian pieniä annoksia, kun lautanen tulee aina tyhjäksi. Toisaalta syönnin jälkeen tyttö on tyytyväinen, joten kai se sitten riittääkin. Joskus protesti loppumisesta on kova, silloin annetaan vähän lisää jotain ja tarpeen mukaan kasvatetaan annoksia. Reissussa purkkiruoat ei alkuun uponneet ja neiti ilmaisi varsin selvästi ja kovaäänisesti sen, ettei ruoka miellyttänyt. Sormiruokana olen antanut vaan maissinaksuja. Kurkkua sai joskus imeskellä, kun pidin kiinni, ja banaania olen raapinut lusikalla. Rusinastakina tykkäsi, mutta sen leikkasin parin palaan. ;)
Mammanäyttely sopii mulle sekä ajan että paikan suhteen! Iltavapaakin on jo anottu.
Frimmy: Upeeta ja mahtavaa, että saitte kunnon yöunen!
Ensiaskelia jo joillakin! Meillä ei varmaan vielä puoleen vuoteen. Kaksi kolmesta pojasta oppi vasta 1v4kk kävelemään, joten en odota tämänkään lapsosen ihan pian oppivan. Seisoo tuen kanssa, mutta hyvin vähän ottaa edes puita pitkin askelia. Hyvä niin, meillä on välillä sen verran vauhtia ja vaarallisia tilanteita, että vähemmän tulee haavereita kun menee nelivedolla.
MiiKaro: Voi hitsi, että jäi miehesi sopimus jatkamatta. :( Toivottavasti löytyy sopivaa hommaa talveksi! Meillä ei vielä onneksi tyttö avaa kaappeja tai laatikoita, mutta syöksyy kyllä salamana paikalle, jos joku muu avaa. Kukkaruukuista alkaa multa olla vähissä... Persetin sivut, kun sun laittamia kuvia ei näy!
Nyt akvaarion siivouksen kimppuun ja sitten pitää yrittää kyniä (=parturoida) edes joku pojista. Tosi metsänpeikkoja kaikki taas.
Strutsi ja neiti 31.1.