Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKALUTUSET 2007

27.10.2008 |

Heips, ajattelin aloittaa uutta pinoa, kun edellinen alkaa olla pitkä? Meidän neiti täytti perjantaina 1 vuotta ja juhlimme syntymäpäiviä eilen. Oli ihanat juhlat. Paitsi juhlakalu itse ei voinut syödä pöydän antimia.

Neuvolaan mennään loppuviikosta joten tarkkaa painoa ei ole antaa saati sitten pituutta. Palailen niiden tiimoilta myöhemnmin asiaan.

Aika on hurahtanut tosi nopeasti. Ei oo ollut ylimääräistä aikaa olla netissä. Vie ja hae kerhoista, kouluista ja harrastuksista. Ja imetys vielä on sitten oma lukunsa..sitä neiti mussuttaa vielä halulla hartaalla päivin ja öin. Nyt nukkuu parhaillaan päiväunia joten tulin kurkistamaan tänne mitä teille kuuluu.

Menen tammikuussa töihin ja mies jää hoitovapaalle. Hyvää vaihtelua meidän elämään.

Ensi kuussa menemme neitokaisen kanssa vehnä altistukseen lasten polille. On allerginen aika monelle ruoka-aineelle. Huoh! Maitoallergian takia kävikin altistuksessa jo toukokuussa. Minä olen edelleen maidottomalla ja tomaatittomalla dieetillä myös. Ei oo kivaa.

Palailen asiaan myöhemmin, kun tilaisuus tulee ja ollaan käyty neuvolassa. Hyvää alkanutta viikkoa.

Miranneli ja tytsät

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin on juhlittu synttäreitä, kahteen kertaan. Eka mummon luona sukulaissynttärit ja sitten meille kotiin tuli pari mun kaveria, tytön kavereita ei kutsuttu kun ei sillä vielä sellaisia oikeen ole : ) Vitsi kun te olette vääntänyt hienoja tarjoiluja!! Mä sain just ja just tehtyä yhden suolaisen piirakan, pohjana puolivalmiste (ei tullut oikeen hyvää) ja sitte yhden makean piirakan/täytekakun ja siinäkin oli pohjana puolivalmiste. Se makea kakku oli kyllä oikein hyvää. Sit ostin suklaalevyn ja irtokarkkeja ja se oli siinä ... Mummo teki kyllä paremmat tarjoilut. Mielestäni ylitin itseni jo noilla tarjoiluilla. Tytölle maistui kyllä ne mun leipomukset. Käytiin myös viikonloppuna Raxissa pitsabuffetissa, ja hyvin maistuu lasagne, lihapullat ja pitsa lapselle.

SannaP:lle onnea uudesta ihmisenalusta!! Hieno juttu! On tää aika mennyt kyllä äkkiä, hyvänen aika. Meillä tyttö myös jo juoksee, syö ihan kaikkea nykyään ja nukkuu superhyvin. Unimäärä on noin 14-14,5 h päivässä, kahdet päikkärit menee edelleen. Viikonloppuisin on muutamana viime viikonloppuna nukkunut mahtavasti, nyt pe-la yönä nukkui reilu 12 h putkeen ja la-su yönä peräti 13 h! Pikkusen oli porukat tyytyväisiä kun sai nukkua pitkään niin kuin vanhoina hyvinä aikoina.

taaperon liikkuminen pitää nyt porukat kiireisinä, tyyppi on nimittäin oppinut kiipeämään sänkyyn ja sohville. osaa kyllä tulla alaskin, mutta kerrankos se jalka horjahtaa ja tullaa pää edellä alas. Yhtään ei nyt voi jättää itsekseen. Tänäänkin tyttö leikki synttärilahjaksi saamansa disneyn työntöauton kanssa keittiössä, ja kävin laittamassa poskipunaa vessassa - olin poissa alle 30 sekuntia ja sillä aikaa neiti oli kiivennyt seisomaan olkkarin sohvalle. Tänään sattuikin jo pieni onnettomuus, kun tyyppi leikki huovalla ja kompastui siihen ja kaatui suulleen lattialle. Ylähuuli halki ja kauheasti tuli verta. Onneksi hampaille ei näyttänyt käyvän mitenkään. menin sitten töihin vasta puoli kymmeneen, että ehdimme molemmat toipua järkytyksestä.

Muuten on kyllä edelleen ollut kiva olla töissä. Suhnille tsemppiä työnhakuun! Ja tsemppiä alkoholisti sukulaisten kanssa. Mun oma isä kuoli viinanjuonnin seurauksiin aika tarkkaan vuosi ennen kuin tyttö syntyi, ja se on ollut iso suru mulle - ettei mun isä ehtinyt tyttöä nähdä.

Toivottavasti Kiiulin mies saa palkkansa, on tämä taloudellinen tilanne aika hurja. Meillä onneksi ainakin miehellä on oikeastaan satavarma työpaikka. Meidänkin konsernissa on säästötalkoot ja joitain irtisanomisia on varmaan tulossa vielä.

me ollaan lähdössä ensi sunnuntaina minilomalle Lontooseen miehen kanssa, ollaan kolme yötä. Mummo ja ukki tulee katsomaan tyttöä meille kotiin. Käytännössä on kaksi päivää ettemme näe lasta lainkaan. Tulee varmaan ikävä mutta mahtavaa myös päästä kahdestaan lomalle pitkästä aikaa. Ollaanhan me vietetty niitä hotelliöitä kahdestaan Hesassa, mutta hauskaa päästä ihan ulkomaillekin.

riza

Vierailija
2/4 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Käytiin tässä juuri lääkärillä näyttämässä pikkuneidin solisluun päälle kasvanutta pattia - ja voi veikkoset, sehän on kuulemma tulehtuneet kidukset! Kaikkea sitä kuuleekin... No, nyt ei enää yhtään harmita ne karmeat vakuutusmaksut: pelkästään tämä diagnoosi maksoi lähemmäs 400e (sis. lastenlääkäri, ultra + ultralääkäri sekä kirurgin lausunnot), ja tämän jälkeen käydään vielä kerran kirurgilla (a 100e) + tehdään leikkaus (luoja tietää mitä se maksaa), ja saattaahan se olla että jotain seurantaakin tulee... Että taitaa olla parin vuoden vakuutusmaksut tässä juuri tienattu takaisin. Olishan nuo tietty julkisellakin puolella hoituneet, mutta jonoon oltaisiin jouduttu ja saatu odottaa tällaista ei-kiireellistä toimenpidettä aikas kauan. No, onneksi ei ole mitään tämän vakavampaa. Nähtiin Mehiläiseen ajellessa miten Lastenlinnasta kärrättiin pyörätuolilla kävelylle yhtä niin valkoista lasta että tippa tuli linssiin meille molemmille...

Kiiulin miehen työkuviot kuulosti tosiaan hurjilta! Toivottavasti työt säilyy.

Famille ja muidekin pikkusairastelijoiden perheille voimahalit. Ei ole mitään herkkua kun pieni on aina kipeänä, ja jos vielä allergiatkin piinaavat niin avot!

1-v mittoja: meidänkin sirppana oli noin 9kg ja 74cm. Pieni on, mutta pippurinen... Ja kova touhottamaan, tänään leikkivät jo isosiskon kanssa hippaa - vähän oli vaikeuksia kun ei vielä oikein tasapaino riitä juoksemiseen, mutta vauhti oli silti kova!

Mitenkäs muilla on mennyt tämä talviaikaan siirtyminen? Meillä on mennyt muuten ihan mukavasti, mutta valitettavasti lapset heräävät vielä kesäajan mukaan... Toivottavasti saadaan rytmistä kiinni pian, ihan hirveästi ei nuo aikaiset aamut houkuta.

Rizalle hauskaa reissua! Mun miehellä on kova matkakuume, mutta eipä taideta nyt päästä reissuun ihan hetkeen. Jotain pientä parisuhdekivaa täytyy kuitenkin keksiä, jahka nyt tuosta kuopuksen leikkauksesta selvitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittoja ilmoittelen.

Käytiin neuvolassa tänään ja pituutta tytölle oli tullut 77cm ja painoa 10,5kg

Vierailija
4/4 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokakuu loppuu pian ja marraskuu alkaa... ahdistaa jo ajatuskin kylmistä, ankeista ja pimeistä loppuvuoden päivistä. Onneksi joulu tulee pian ja silloin meillä on mökki varattuna sisarusteni perheille ja meille plus vielä äidilleni. Toivottavasti tulisi hauska joulu!

Olen toisella antibioottikuurilla kahden viikon sisään. Kinttu vaivaa, nilkkani tulehtui ja turposi. Antibiootit on aiheuttaneet kovan väsymyksen ja pahoinvoinnin, lisäksi mieli on matalana, mutta tokihan tuo viimeksi mainittu voi johtua myös syksystä.... Kunpa masuni kestäisi tämän lääkerääkin ilman pahempia ongelmia, ostin maitohappobakteerejakin sitä edesauttamaan.

Veikka melkein juoksee paikasta toiseen. Kovasti on harjoiteltu kirjoista tavaroiden kuvia ja osaakin jo niitä osoitella kun sanon tavaran nimen. Nuhassa ovat molemmat lapsoset ja Veikka tekee kai poskihampaita samaan aikaan, sen verran kitinäistä on. 1-vuotishammaslääkärissä käytiin männä viikolla ja kaikki oli hyvin suussa.

Onneksi Rizan tytölle ei käynyt pahemmin! Noita sattuu silloin tällöin, Veikkakin kaatui joku aika sitten nenälleen parkettiin, ylähuulessa reikä ja huulijänne lähes poikki.

Veikan hoitopaikkatietoa tässä odotellaan niin tietäis töihinkin ilmoittaa koska palailen sinne. Kun Espoossa eivät vaan vielä pysty mitään tietoa antamaan, plaah.... sitä odotellessa siis...

Mukavaa viikonloppua!

Yrjö ja Veikka 1 v 1 kk (huomenna)