Töissä käyvät, mikä on aamupalanne?
Kävin ravitsemusterapeutilla painoni takia ja sain huutia siitä, etten syö aamiaista. Mun ois nyt alettava syömään se aamupala. Viikon verran oon keitelly kaurapuuroa, mut saan sitä alas yökkien ehkä n. desin. Mikä ois sellanen nopee ja helppo, ei tarvis kaloreitakaan katsoa, kun vain saisin jotain alas aamuisin.
Kommentit (39)
esikoisen jälkeen tosin olin muutaman vuoden noin kymmenen kiloa nykyistä painavempi. Nyt 167cm ja 47kg.
Olin muutaman vuoden, että en syönyt ollenkaan aamupalaa, vaan söin ensimmäisen kerran vasta joskus puolenpäivän aikaan. Sitten illalla mässäilin rasvaisia ja sokerisia herkkuja ja lihoin. Opettelin väkisin syömään aamupalan, ja siihen jäi ilta mässäilyt. Laihduin melkein 10kg ku jätin ilta mässäilyn ja oon nykyään pirteämpi, hyvän tuulinen, nukun yöt paremmin...
Syön sitten töissä n. klo 10 jonkun pienen hedelmän tai jugurtin, jos ehdin
Käyn töissä ja aamulla syön
* pari leipää (kuitua), en välttämättä laita mitään rasvaa, vaan kevytjuustoa ja/tai tomaattia/kurkkua.
* vihreää teetä
* mahdollisesti jonkun jogurtin tms (kalsium)
* hedelmän (banaani, omena, kiivi...)
Ja ylipainoa on reilusti ja siitä pitäisi päästä eroon. Kun syö tukevan aamiaisen niin pystyy yleensä lounaalla vastustamaan hyvinkin näitä jälkiruokaherkkuja tai kahvitauolla pullahoukutuksia mitä ainakin meidän ruokalassa on paljon.
Mä uskon kyllä tuohon et aamiainen on tärkeä. Ja ylipäänsä sellanen säännöllinen syöminen noin 4 - 5 tunnin välein. Sillon ei tule niitä ahmimisia. Itse olen ollut aina suht. hoikka. Ja mullakaan ei ole koskaan nälkä aamuisin, mut silti syön, vaik välillä tökkiikin tosi pahasti!
Eli työaamuina juon 2 kuppia kahvia. Jos on pakko jotain aamulla syödä, niin mielummin esim edellispäivän ruokaa kuin kuivaa leipää tai jähmeetä puuroa. Ennemmin se perunat ja soosi kuin perinteinen aamiainen.
Muuten napsii kaikkea pientä. Hän on ylipäinoinen. Minä syön 5 kertaa päivässä pieniä annoksia (kaverin mielestä) ja jaksan ja voin hyvin. Olen myös normaali painoinen. Syömättömyys ei tee tukevasta hoikkaa.
Vierailija:
Vierailija:
Aamupäivällä nakerran porkkanoita, vaikkei ole nälkä. Lounaaksi teen kupillisen pikapuuroa, sekin menee vähän väkinäisesti. _Oikeasti_ nälkä mulle tulee vasta iltapäivän puolella. Ruuan syön n. klo 17-18 ja sen jälkeen en juurikaan mitään.Syön selvästi liian harvoin suosituksiin nähden, mutta onko pakko, jos ei maita? Painan 110kg ja siitä saan huutia vähän väliä työterveyshoitajalta.
syön kaurapuuroa, johon lisään riisihiutaleita. Lisäksi yksi siivu ruisleipää (kevytjuustolla ja vihanneksilla), vettä ja kuppi teetä. Pärjää hienosti työlounaaseen asti.
t. 50 kg/163 cm/32-v.
Useimmiten pari kuppia kahvia, viili ja marjoja, pari palaa ruisleipää joilla juustoa , tomaattia yms. Joskus puuroa ja leipää kahvin kera sekä hedelmä. Välillä muroja ja jogurttia marjojen kanssa.
4 viljan puuroa sokerittoman mehukeiton kanssa, tuoremehua ja maitokahvia. Viikonloppuisin itsetehtyjä sämpylöitä juuston kanssa, kahvia, t-mehua, jugurttia myslin kanssa. En selviäisi ilman aamupalaa!!
Aamuisin AINA iso cafe au lait.
*kaurapuuroa marjojen, maidon, pellava ja auringonukan siementen kanssa.
*leipaa keitetyn kanamunan, juuston ja kurkun kanssa
*bagel, tuorejuuston ja savulohen kanssa.
*Pancake marjojen kanssa
*munakas
*jugurttia ja marjoja
*Rahkapirtelo jossa on hieman kaurahiutaleita
*Croisantti ja hedelmia
Tosa nyt muutamia.
En kertakaikkiaan pääse liikkeelle ilman aamupalaa ja muutenkin olen aamupäiväpainotteinen syöjä siinä, missä joku toinen kertoi olevansa iltapainotteinen. Syön aamupalaksi työaamuina yleensä pari palaa leipää ja jogurtin. Sitten vähän heräämisajasta riippuen joko teetä, kaakaota tai vettä. Puuroa söisin mielelläni, mutta mikropuuroa inhoan ja nyt kun lapsi on lopettanut puuronsyönnin kotona aamuisin, en jaksa itseäni varten keitellä. Välillä saatan tehdä tuorepuuron (jogurttia ja puurohiutaleita sekä marjoja) itselleni. Myös smoothiet voisivat olla jees aamulla, jos ei muu ruoka maistu, esim. jogurttia, banaania, leseitä, marjoja sekaisin. Nopeaa ja helposti alas menevää on myös marjakeitto, esim. Valion valmiit litran keitot.
Meinaan vaan, että en minäkään klo 7 aamulla saa mitään alas, mutta jo 8 - 9 maissa voisin hyvin syödä pari leipää, tai Weetabixiä, tai mikä nyt maistuukin.
Aamupalan tärkeydestä on todella tehty tutkimuksiakin, joiden mukaan aamupalaa syövät ovat hoikempia, kuin muut.
Minä olen kuitenkin iltasyöjä ja olen todennut, että syön iltaisin ihan yhtä paljon, söin sitten aamupalan, tai en. Säästän siis kaloreitani ja jätän aamupalan syömättä.
Itse olen illan virkku ja myös syömiseni painottuu iltaan. Olen aina pohtinut, että olisiko näillä luontaisilla rytmeillä jotain vaikutusta asiaan?
Mites iltavirkut? Syöttekö aamiaista?
Jos puuro tökkii, syön maitorahkaa, johon sekoitan maustamatonta jogurttia ja marjoja tai hedelmiä. Maustettu jogurttikin varmaan käy, itse en vain niitä harrasta. Siksi tuo maustamaton.
Mun on kuitenkin pakka syödä jotain aamulla joten yleensä se on viili tai jugurtti sekä mehua ja vettä.
Viikonloppuisin syön enemmän ja monipuolisemmin.
nyt kun olen raskaana olen pakottanut itseni syömään aamuisin ja pahaa tekee... kaksi ruisleipää juustolla ja tomaatilla on mun suosikki ollut aina, siihen vielä isolasi kaakaota niin olenkin jo ihan täysi... illalla menen suht aikaisin nukkumaan ja olen väsynyt... joskus tekee mieli syödä tai napostella kun väsyttää, mutta yleensä yritän syödä niin ison päivällisen ettei illalla tarvisi paljoa syödä, ettei yöllä närästä!
Nyt kun menin töihin, on pakko syödä aamuisin että jaksaa taukoon asti. Tänä aamuna keitin 4-viljan puuroa. Töissä söin ite tehtyä pitsaa. Ensimmäiset päivät nielin aamuruoan kanssa väkisin mutta nyt se jo menee jos ei mee juomaan kahvia ennen sitä.