Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤++¤ PIKKUKAKKOSET vko 44 (27.10. - 02.11.2008)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOFFU: Pahoittelut tädistä! Kuulosti NIIN raskausoireilta nuo sun oireet, nyt mäkin oon alkanu pelkäämään, että en mä oo raskaana että nää on kaikki vaan kuvitelmaa. Niin paljon haluaisin olla jo raskaana!! =)

Mulla kyllä ei oo muita oireita ollu ku alavatsassa semmosia kummia tuntemuksia (en tiedä johtuuko siitä, ku esikoinen syntyi sektiolla, mutta en vaan koskaan aikaisemmin ole tuntenut tällaisia "kipuja") ja sillon viime viikon alkupuolella oli reilumpaa valkovuotoo (sekin on hävinnyt), välillä jiulii alaselkää ja tuolta sivuilta. Mutta ei sen kummempia. Jos menkat on alkamassa, nii ne alkaa joko torstaina tai perjantaina. Viimeks oli kp 27, joten torstaina luultavasti alkaa, jos alkaa..

Ajattelin tilata testejä tänään, jos vaikka muutaman herkän ja sitten pari ClearBlue-testiä. Enköhän mä niillä pärjää tämän piinailun ja TOIVON, että ei tarvis enempää testejä tilatakaan.

NYT ALKOI SIIS VIRALLISESTI MEIKÄLÄISEN PIINAVIIKKO!!! =) Pidän teidät ajantasalla! PLUSSATUULIA KAIKILLE!!=)

=) Lisbet, 24/27, yk 3.

Vierailija
2/27 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut mulle piinaviikkoa taikka edes piinapäiviä. Eilen tuli täti kylään iltasella ennenku olin oikeestaan alkanu edes odottaan... Eilen kp oli 26 eli olisko mun kierto lyhentynyt parilla päivällä. Vaikea sanoa, kun tämä oli 1 yk ja nyt on ekat luomumenkat sitten vuoden 2002. Jonkinlainen pettymys kuitenkin, vaikken tosissani uskonutkaan, että tärppäis heti. Koko kierto joka tapauksessa pupuiltiin ahkerasti, vähintään joka toinen päivä.

ONNEA Kirsikkasuklaalle ja muille plussanneille (en enää muista ketä kaikkia teitä oli)!!!!!! Siis älkää ihan heti jättäkö tätä vauvakuumeilupuolta, sillä mua ainakin kiinnostais ihan hirveesti kuulla juttuja teidän olostanne ja elostanne alkuraskauden aikana. Olis kyllä kiva tietää, että mihin te kaikki pelmahdatte sitten kun tosissanne siirrytte odottajien palstalle. Ja että mihin sitä itse sitten itsensä lykkää, KUN se plussa pian tulee. ;)

Miehen ensimmäiset todelliset vauvakuumeoireet tuli ilmi eilen aamulla... Sängyssä kun makoiltiin niin hän silitteli mun vatsaani ja sopersi sille, että olis kiva kun täällä olis joku pieni vauva.... :))) No ei sitte ollu, mutta toivon ihan miehenikin takia, että PIAN olisi. Hänhän ei ole vielä isä ja sen kyllä hänelle soisin!!

Mitenkähän sitä jaksaa odottaa edes sitä ovulaation mahdollista ajankohtaa saati sitten piinailua....??!?! Miten aika tuntuu menevän niin hitaasti, kun vauvakuumeilee??!?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan kamala maha kipu... =( varmaan täti tulossa ja sit kaiken lisäksi aina kun syön jotain, niin heti vessaan juostava. Tulee ihan suoraan pihalle ala kautta. En ymmärrä mikä on laittanut mahan sekaisin...... Kamalaa pidätellä koko ajan. Piina ajat käsillä. Tämän viikon aikaan tädin pitäisi tulla jos on tullakseen. Tekisi mieli testailla.

Ihana oli lukea niin monesta plussanneesta.!!! Ei malttaisi odottaa että saa itsekin korjoittaa siitä. Onnea kaikille plussaneille.!!!! =)

Vierailija
4/27 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt tulee pelkkää omanapailua...

Mulla alkoi menkat sunnuntaina (kp 26) mutta sitä tuli vain muutama pisara. Nyt sitten menkkakivut on jatkuneet ihan kohtuullisina eikä oo montaa tippaa tullu näiden päivien aikana. Menkkakipuja mulla on ollu jo varmaan kolmatta viikkoa eli luultavasti jostain ovulaatioajankohdasta asti. Mua rupes mietityttämään, että mitä jos sittenkin tää on raskaanaolemisen oireita eikä oikeat menkat... Jollain on kai ollut menkat ja silti ollut raskaana, oonko ymmärtänyt oikein? Nyt mua kyllä ihmetyttää sen verran, että taidan mennä ostamaan apteekista raskaustestin ja teen sen sitten loppuviikosta, jos nää menkat ei tästä ylly normaaleiksi. Mun luomumenkat on olleet aina tosi runsaat ja kivuliaat. Ehkä ne siitä sitten alkaa kun ostan sen testin, ihan kuin kiusaksi. ;)

Onko jollain kokemuksia vastaavanlaisesta?

Taidan laittaa tämän viestin tonne piinaviikkoisiinkin, että saan enemmän vastauksia. Anteeksi niille, jotka lukee molempia pinoja, että joudutte lukeen tän kahteen kertaan...

Ritu-74 kp3/26-28 VAI kp 28/26-28 ????

Vierailija
5/27 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kärvistellään että onko vaiko eikö kunnon räkätauti-kurkkukipu tulossa vai ei. Välillä tuntuu että nyt se meni ohi ja seuraavana päivänä pahempi olo. Äh. Toivottavasti tuo tyttö ei sairastu.

Toivottavasti Ritu saa plussauutisia! Ja joku toinenkin (anteeksi, ei vielä pysy nimimerkit mielessä) kertoi mahakivuista. Jos ne onkin siitä kiinnittymisestä tai jotain..? Mä muistan hyvin kun viime vuonna toukokuussa odottelin menkkoja vähän väliä alkavaksi, kun tuntui koko ajan mahassa että NYT ne alkaa ihan varmasti!! Kävin juoksemassa puolimaratoninkin toukokuussa (siis -07) ja sielläkin muistan ajatelleeni että no nyt ne kyllä viimeistään alkaa, kun väänsi mahasta niin kovasti. Ja massu oli myös ihan löysällä. Mutta viikko-pari sen jälkeen testasinkin plussan... :D Sitten taas vähän plussaamisen jälkeen oli tosi kovia mahan kouristuksia, ne kai kuuluu kans alkuraskaudessa asiaan.

Sitten TYHMÄ kysymys... luulisi että tietäisin vastauksen kun kainalossa on tää ens viikolla 9kk täyttävä tyttökin, mutta... Mä luulen että mulla on/on ollut nyt ihan lähipäivinä ovulaatio, limat on ainakin erittyneet siihen tapaan ja eilen ja toissapäivänä massussa tuntui ihme tuntemuksia. Noniin, kysymys onkin, että jos mulla on ollut ovis, ja olis mahis olla nyt sitten raskaana (joo siis peitot on saaneet pöllyytystä melko lailla!! :) niin milloin voin testata? Milloin se näkyy? Viime raskaudessa kun testasin vasta sitten kun menkat oli pari vkoa myöhässä enkä metsästänyt ovista ollenkaan. Nyt mulla ei oo vielä tullut menkkoja synnytyksen jälkeen ollenkaan.

Näihin mietteisiin, näihin tunnelmiin...

Tollo-tolleroinen :D

Vierailija
6/27 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä tahtoisin, tai omia kokemuksia....

Kierukan poiston jälkeen mulla on tullut yhdet menkat, joten en oikein omaa kiertoa tiedä. Viime kuun 29 pv. mulla on viimeksi alkanut menkat, ja aattelin, että ne taas alkaa viimeistään 29 pv milloin ois kiertopäivä 31, mutta minkään näköisiä oireita ei siihen suuntaan ole... 2.10 ois kierto päiviä 35, jos mulla onkin pitkä kierto, mutta en mä tiedä. Esikoisen kohdalla mulla oli kokoajan tunne, että menkat alkaisi (siis mahaan sattui) mutta nyt ei ole minkään näköisiä tuntemuksia...

Launatina on kaverin kolmikymppiset. Täytyy siis tehdä testi ennen viikonloppua, muuten sitä ei uskalla ottaa mitään, ennen kun on asiasta varmuus.. mutta onko kaikilla ollut alkuraskaudesta alavatsa kipuja? Testin tekemällähän tää kaikki selviäis, mutta onko se sitten suurempi pettymys jos testi näyttää negaa, kun se, että menkat alkais... tai sama asiahan se on, mutta...

Kirjoitan myöhemmin paremmin, kun nyt tää tosiaan meni oman navan tuijotteluun...

Vierailija
7/27 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisa06: Mikä siellä sulla tilanne? Ootko malttanu olla testaamatta vielä, vai ei kai ole käynyt niin, että täti on päässy yllättään?

Ritu-74: Alkoiko menkat vai jatkuuko sama tilanne edelleen?

Tolleroinen: Kyllähän mahdollisuudet on hyvät raskautua, jos on sattunut "pupuilut" oviksen kohdalle. Testata kannattaa vasta sillon ku menkat myöhässä (olen paraskin puhuja, joka ei millään jaksais oottaa testaamista), tai kyllähän niitä löytyy semmoisiakin testejä, jotka näyttävät jo 3-4 päivää ennen menkkojen pitäis alkaa.

ON: Menkkoja ei vielä näy (koputtaa puuta), paitsi että eilen aamulla ja päivällä oli pariin otteeseen semmoinen olo, että nyt ne alkoi mutta ei kuitenkaan alkaneet.

Tilasin mulle niitä r-testejä maanantaina, joten kaipa ne tänään tulee. Tilasin 4 liuskatestiä ja yhden ClearBlue-testin, jonka pitäisi näyttää jo 4 päivää ennen odotettuja menkkoja. Taidanpas tehdä liuskatestin huomenna aamulla ja katotaan mikä tilanne. Säästän sen ClearBlue-testin ens viikkoon, ku en osaa näistä mun kiertojen pituudesta mitään sanoa.

Oireita ei ole vieläkään sen kummemmin, kun että alamasussa nippailee, jiulii ja vihloo sillon tällöin ja tänään särkee taas alaselkää. Katsoin just viime raskauden oireita, että mitä oli ollu, niin olin tehnyt positiivisen r-testin rv 4+5 ja vasta rv 6 oli tissit tulleet kipeiksi, väsytti iltaisin ja nälkä oli useammin. Joten en tiedä.. Kaipa tässä etsin vähän liiankin turhan aikasin oireita, kun nyt olisi menossa vasta 3+4, JOS olen raskaana.

No, tulen huomenna ilmoittamaan mitä testi ilmoitti.

+:ssaa kaikille toivottelen!! =)

=) Lisbet, kp 26/27, yk 3.

Vierailija
8/27 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että! ei mitää oireita... :-(

Mut eihä sitä silti tiijä!

kp:20/28

No eiku ahkerammin sit vaan peiton alle nii jospa se sit siitä!

Esikoinen tuli heti toisesta yrityskierrosta.

Juu mutta jännää ja odottavaa tämä odotuksen odotus. Ei oikeen malttais että pääsee kasvattelemaan massua.

takka pitäis tässä perjantaina kantaa raksalle sisälle... Ja siivota siellä että mahtuu timpuri tekeen töitä. Mukava oottaa ja seurata että talo valmistuu.

Mistäpäin suomea olette?

Me asutaan Raahessa.

Kaikille paljon plussatuulia! :-)

Vierailija
9/27 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisbet81: Olen testannut yhden kerran apteekin halvalla testillä toissailtana, kun en malttanut olla testaamatta. Negahan sieltä silloin tärähti. Kp oli 22/24. Tänään on kp24/24. Mahaan koskee edelleen sillein omituisesti. Mutta nyt se ei ole enää yhtäjaksoista. Alapäästä tulee aika runsasta valkovuotoa.... Ota nyt sit selvä onko se sitä....?? Vai tätikö sieltä on tulossa??? Mut nyt odotan viikonlopulle ja jos ei mitään kuulu, niin sit ostan testin.

Mut jos tuo mahakipu jatkuu, niin lekuriin kait sitä on painuttava., kun eihän se normaalia voi olla että mahaan koskee koko ajan.

Oireita on se että mahaan koskee, alaselkä välillä vihloo, nännit on aika "terhakat" jos voisi tuollalailla ilmaista ja se valkovuoto. Mut ei kait se auta kun odottaa.

Vierailija
10/27 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yk 3 on meneillään ja sillä lailla inhottava tilanne on päällä, että negan testasin Clearbluella maanantaina kp 29, mutta menkat loistavat edelleen poissaolollaan. Hormonikierukka poistettiin heinäkuussa ja sen jälkeen eka luomukierto oli 30 päivää ja kaksi seuraavaa 28 päivää. Olisiko jollakulla kokemusta siitä, että kierto yhtäkkiä venähtääkin?

Olen aiemmin kirjoitellut kuukausipinoissa ja viime viikon piinapinossa, koska kaikenlaista oiretta olin bongaavinani. Edelleen kyllä kuvottaa kummasti, mutta kun tuo Clearblue on niin herkkä testi, en oikein uskalla toivoa mitään maanantain negan jälkeen...

Sorry omanapaisuus. Plussatuulia teille kaikille!

valpuri 31/28-30

Vierailija
11/27 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalasti tekisi mieli mennä apteekkiin ja ostaa testi...... Hirveää tämä odotus. Voisiko tuo runsas valkovuoto merkata jotain...?? ei normaalisti tule niin kamalissa klöntissä sitä....

Vierailija
12/27 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen mä purin mun tuntemuksia mun kierrosta, ja pohdin, että tekisikö testin vai odottaisiko edelleen vaan menkkoja, mutta malttamaton kun olen, niin kävin tänään hakemassa testin ja kas kummaa se näytti plussaa!!!! =) Kierto päiviä tänään on siis 31. Ihanaa! Oon ihan hämilläni. Palaan myöhemmin vielä asialle, kun maltan olla hyppimästä tasajalkaa... 8 D

Vierailija
13/27 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sitähän mä oikeastaan siis kyselinkin kun mulla on se tilanne että menkat ei ole vielä tämän edellisen raskautumisen jälkeen tulleet vielä ollenkaan. Imetyksen lopetin tuossa reilu 3 viikkoa sitten ihan kokonaan (tyttö ensi viikolla 9kk). Anteeksi jos viestini sisältö oli epäselvä :D Eli viimeks mulla on ollu menkat joskus huhtikuussa 2007... siks onkin vähän hankala miettiä että millon testaisin, kun ei ole tietoa että onko ne menkat myöhässä :)

Tuossa koitin noita ihan kuukautiskierron ABC-tietoja lueskella (tuntuu tyhmältä, nainen kun oon ja vielä yhen lapsen äitikin, niin enkö halavattu tiiä näitä perusasioita!!), niin onko se nyt niin että oviksesta n. kahden viikon päästä pitäis menkat alkaa jos ei ole hedelmöitystä tapahtunut? Auttakaa tolloa... :D

Nyt tuo tyttö mönkii jo tietokoneen johtojen sekaan, pitää irrotella se...

Tolleroinen taas...

ps. ainiin, mullakin on hirmuisesti valkovuotoa, ihme juttu...

Vierailija
14/27 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja tulos oli negatiivinen.

Eli joko se tätiprkl on tulossa tai sit vaan ei näy vielä mitään testissä. Katotaan nyt miten menee. Tänään pitäs menkkojen alkaa, jos kierto on sama ku viime kuussa. On semmonen tunne, et nyt jotain tuli housuihin..

Muistelen vaan, että kun "esikoista tikuttelin tikkuun", nii mulla oli rv 4+5 ja se viiva ei ollu sillonkaan yhtä vahva tai vahvempi ku kontrolliviiva. Aika hailakka oli, mutta näky kuitenkin.. Eli JOS ei menkat ala nyt viikonlopun aikana, nii mä teen testin ens viikolla joskus.. Ei vaan enää nappais tehdä noita nega-testejä kerta toisensa jälkeen..

Eilen oli illalla nippailua ja alaselkää särki, mutta ei sen kummempia oireita suuntaan tai toiseen..

No joo, tuun ilmotteleen miten mun käy viikonlopun jälkeen.

=) Lisbet, kp 27/27, yk 3.

Vierailija
15/27 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisbet81: Voi harmi että nega tuli.... älä lannistu, pitää toivoa että täti ei tule ja että ensi viikolla saisi plussata. Minua kutkuttaisi kamalasti mennä ostamaan testi, mutta en mene..... odotan nyt että jos tätiä ei kuulu viiikkoon niin sit menen ostamaan sen....

Vierailija
16/27 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän se uskoa, että plussa tuli (tuntuu jotenkin epätodelliselta) Laskettu aika olisi menkoista laskettuna 6.7-09 Ihanaa!!!

T:AatuLiina ja maha- asukki 5+3

Vierailija
17/27 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea AatuLiina! :-)

Kyllä me muutki täältä jossain vaiheessa sitä kakkosta aletaan oottaan! :-)

Kiva kun on noita plussauutisia niin sitä ittekkin saa uskoa että kyllä ne muutkin raskaaks tulee että mikspä en ittekki!

Mullaki on tota ikää jo ihan pian 33v joten en iha tyttönen enää oo. Kamala kyllä se tajuta että on tosiaan ikää niin paljo. Vaikka toisaalta oon onnellinen just nyt tässä elämäntilanteessa ja tällaisena kuin oon. :-)

Sitä vaan sillon 18 vuotiaana ajatteli että on se kolmekymppinen niin vanha. Juu ja nyt sitä taas ajattelee että on se kolmekymppinen nii nuori! :-)

Me on aloitettu tää "vauvanteko" elokuussa mutta ei kyllä olla ollenkaan kunnolla ehditty "paneutua" (joo, heh!) tähän asiaan kun se taloprojekti vie nii paljo aikaa ja energiaa. Mut kyllä me täs ehditään...

:-) kovasti kuumetta kyllä siis vauvakuumetta!

Pirtsakkaa päivänjatkoa!

Vierailija
18/27 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelin pitkät pätkät ja kävin välillä laittaan esikoiselle ruoan, niin sillä välinhän aikaraja tms. tuli kai vastaan ja hylkäsi minun jutun bittiavaruuteen =).

Elikkä plussaa sain siis viime viikon pe, oireet ei kummosetkaan. Tissit edelleen superkipeät ja palelee olinpa sitten sisällä tai ulkona. Pieniä nippailuja muutaman kerran päivässä ja siinä se.

Mieskin on nyt innostunut tosissaan pikkukakkosen alkuun saamisesta ja esikoisellekin uskallettiin kertoa, mutta kerrottiin myös että nyt pitää vain toivoa parasta että pikkumuru jaksaa pysyä oikealla paikalla ja takertua hyvin kasvamaan äidin kohtuun, jotta saadaan joku päivä ihan oikea vauva masusta ulos. Tuntui ymmärtävän asian ja jutteli masulle : " Toivon kovasti että sinä pysyt siellä, rakkaudella se onnistuu... rakastan sinua kovasti jo!" =)

Olihan se hellyyttävää... =0) Nyt vain toivotaan parasta Murun pitkälle matkalle.

Kirsikkasuklaa ja Muru rv 4+4 (luultavasti)

Vierailija
19/27 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Kirsikkasuklaalle! : )

Toivotaan, että ne pikku murut jaksaisi pitää kohdusta kiinni.

Vierailija
20/27 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koulutuksessa Helsingissä kaksi päivää, joten siksi en ole kertonut viime hetken kuulumisia, vaikka niistä täällä joku kyselikin. Elikkä tiistaina vielä epäilin voivani olla raskaana, kun vuoto oli aivan olematonta. Kyllä se siitä sitten yltyi ja täti tuli kunnolla kylään. Vieläkin vatta kipee ja vuotoa jonkin verran. Yhtään en nyt sitten tiedä pitäiskö laskea kp:t tiputteluvuodon alkamispäivästä vaiko vasta siitä kun alkoi vuolaammin vuotaa. Ehkä aloitan laskemisen siitä kun ensimmäiset pisarat tuli, niin mä oon ennenkin laskenut.

Onnea AatuLiinalle plussasta!!!!!!!!!!!!! Mä olin aivan lentää persuksilleni (onneksi istuin jo valmiiksi;) kun luin sun uutiset. :) Todella hienoa ja toivotaan, että vauvanalku pysyy ja kasvaa paikallaan. Samoin toivon Kirsikkasuklaan vauvalle.

Viikonloppu tulossa ja voisi taas aloittaa uudet pupuilut, jos vuoto antaa periksi. Kyllä se vaan on niin kivaa hommaa, että sitä tekee mielellään ilman vauvahaaveitakin. ;)

RItu kp6/26-28 yk2