Juttelin eiln siskoni kanssa. Oletteko ihmiset oikeasti tuollaisia käärmeitä?
Häneltä on mennyt kavereita ihan esim. siksi ettei "hän ole mitään". Pitkä kaveruussuhde (alkanut kirjetoveruudella joskus teininä) meni, koska tämä toinen tuli "niin paljon paremmaksi" ja siskoani "ei kehdannut esitellä" kavereille. Siskostani ei siis ole mitään hyötyä...
Toisesta siskoni kaverista mies on ottamassa eroa, koska ei vauvaa kuulu. Ovat sellainen nelikymppinen pari. "Hyviä" ovat hetkin, ihan ekonomeja.
Onko näin, että korkea koulutus ja raha tekee ihmisiä julmia toisten hyödyntäjiä?. Vai onko tuo Soinin vaalitulos ihan totta; ihminen kaipaa ihmistä, eikä rahanahneutta?
Itse en tunnusta omistavani "ystäviä", olen erakoitunut jo ala-asteikäisenä näiden "hyvin" kiusaamisen takia. Luulin olevani joku poikkeustapaus, mutta ilkeitä tuntuvat ihmiset olevan, ihan maanlaajuisesti.
Kommentit (59)
paljon on hyvääkin.
Pari todella hyvää ja luotettavaa ystävää ja perhe on parempi kuin miljoona itsekästä kaveria. Joskus nekin löytää kaiken taakseen jättämänsä edestään.
paistaa nyt sekä sinusta että siskostasi valovuosien päähän!
Tosiasia on se, että he häpeävät itse koulutuksen puutettaan niin valtavasti, etteivät kykene olemaan kenenkään koulutetun, itseään parempiosaisen kanssa tekemisissä. Alemmuudentunne on niin syvä.
minulla on myös heikko itsetunto. Olin pienen hetken "menestyjä" työssäni, josta sain paljon kiitosta, mutta läheiset eivät reagoineet tähän millään tavalla.
Miksi jotkut ihmiset ovat näkymättömiä täällä maailmassa??
Olet jätättäytynyt pois valokuvista vuosien saatossa ja itse napsinut kuvia isästä lastemme kanssa..vaikka minä heitä olen hoitanut. Mieheni ei koskaan ole halunnut minusta ottakaan kuvia lastemme kanssa. Samoin sukujuhlissa kun otetaan kuvia, menen jonkun taakse tai jätättäydyn pois..
Minut on latistettu omien sisarusteni toimesta niin pahasti jo, että uskon todellakin olevani muita huonompi ihminen.
Ap:lle halaus!!
juuri tällainen kyseinen käärme.
paljonko hyödyt "ystävistäsi"?
Tuskin kukaan menee sanomaan: en ole sun kaveri koska olen sinua parempi.
Veikkaan, että siskosi itse tekee tälläsen päätelmän. Ja se jos joku on väärin!
Jos "ystävyys" on sitä että toisen tarttee pitää SINUUN yhteys tai muuten et "kelpaa" hänen tasolleen niin tarttee katsoa sitä omaa napaa.
Jos nainen haluaa vauvan ja mies ei -niin naisen "sopii" erota että saa vauvan jota haluaa. Tämähän on yleinen kuvitelma. Näilläkin sivuilla lukee että jos mies ei vauvaa halua, on parisuhteessa jotain vikaa.. Miksi mies ei voisi haluta vauvaa?
Tämän siskosi ystävän mies joka eroaa MUKA vauvan kaipuunsa vuoksi: onko syy sitten selvinnyt että hänen siittiöt kunnossa ja naisen hedelmällisyys huonoa? Epäilen vahvasti että kukaan jättää kumppaniaan ihan vaan tälläsen vuoksi. Jos ihmisellä riittää rahaa: on kait parempi hoitaa hedelmällisyyttä tai adoptoida: jos liitto kunnossa. Eli jälleen kerran: teet oletuksia miksi ihminen jättää..
Mitä jos kasvaisit ihmisenä?
Et ymmärrä että tuo vankilasi on ihan oman mielesi tuotosta. Määrittelet itsesi muiden kautta ja sitten katkeroidut, kun he eivät toimikaan kuten oletat että heidän pitäisi. Etsit syytä huonoon oloosi muista, kun se syy on oikeasti sisälläsi. Tämä ei ole moite etkä ole sen takia huono ihminen, olet vaan oppinut näkemään maailman ihan väärin! Kukaan ei pysty latistamaan ketään, joka ei anna itsensä tulla latistetuksi. Saisit hirmuisesti uutta potkua elämääsi, jos ryhtyisit terapian kautta käsittelemään, miksi sinulle on käynyt noin. Ansaitset hirmuiset määrät myötätuntoa.
rakentaa itselleen itsetunnon..on olemassa vahvoja persoonia, jotka ovat aina oikeassa ja he latistavat juuri niitä, ketä pystyvät. Ne ketkä puolustautuvat syntyy armoton väittely ja riita. Heikot vetäytyvät.
Olkoon ihmisellä huono itsetunto, minkä oikeuden se antaa ilkeillä hänelle?
Tosiasia on se, että he häpeävät itse koulutuksen puutettaan niin valtavasti, etteivät kykene olemaan kenenkään koulutetun, itseään parempiosaisen kanssa tekemisissä. Alemmuudentunne on niin syvä.
Ns. herravihasta ja siitä omasta huonosta itsetunnosta joka sitten tietoisesti tai tiedostamatta kaadetaan muiden niskaan ja muiden syyksi, kun muut ovat niin "ylpeitä ja rahanahneita".
rakentaa itselleen itsetunnon..on olemassa vahvoja persoonia, jotka ovat aina oikeassa ja he latistavat juuri niitä, ketä pystyvät. Ne ketkä puolustautuvat syntyy armoton väittely ja riita. Heikot vetäytyvät.
kuin ottaa asiakseen ruveta suojaamaan itseään ja hankkimaan itsekunnoitusta. Jos haluaa elää ihmisarvoisen elämän, se ei ole sitä että alistutaan kynnysmatoksi ja edistetään prosessia omalla toiminnalla. Jos mies ei halua ottaa kuvia, sitten mietitään että HALUANKO MINÄ ITSE kuvia itsestäni lasteni kanssa. Miehen tekemiset ja tekemättä jättämiset ei kuulu siihen asiaan millään lailla. Mieheltä voi pyytää SUORAAN että ota kuva meistä. Ja jos se ei suostu, siitä voi tehdä omat johtopäätöksensä mikä on parisuhteen tila ja ruveta tekemään sille asialle jotain. Ja jos ei muua auta, laittaa vaikka vitkalaukaisin päälle ja ottaa kuvia lasten kanssa ajastimella.
Eikä niin että murjotetaan ja odotetaan että muut ihmiset rupeavat toimiamaan niin kuin mielessämme kuvittelemme että heidän pitäisi.
Samoin toisten ihmisten eroon johtavista syistä on aika vaikea muiden tietää oikeasti mitään. Syy voi olla lapsettomuus tai sitten jotain ihan muuta.
sinulla on selkeä itsetunto-ongelma ja sen lisäksi olet kontrollifriikki. Haluat määrätä kaikesta heittäytymällä.
Oikeasti. Yritä nähdä tilanne oikein niin pääset tuosta olostasi!
Voittamalla sinut kisassa jotenkin? Ovatko he rikkaampia, koulutetumpia, menestyvämpiä tms. Miksi se tökkii sinua niin kovasti?
Eikö voi iloita toisen onnesta? Ei se ole sinun osastasi pois.
Ja itsekin olen kärsinyt samoista ongelmista. Tosiasia on, että ainoa joka voi tehdä ihmisen onnelliseksi on ihminen itse. Siihen ei toinen ihminen kerta kaikkiaan pysty. Minun äiti on kohta 70-vuotias, ja edelleen hän odottaa sitä päivää että elämä alkaa - toisin sanoen sitä päivää että kaikki muut rupeavat toimimaan niin kuin heidän hänen mielestään pitäisi. Saatuaan äidiltäni telepaattisena viestinä ilmoituksen siitä, miten äitiäni pitäisi kohdella, että hän olisi onnellienen, koska suoraanhan mitään ei voi sanoa.
että vetäydyt ja heittäydyt marttyyriksi, kun ihmiset eivät toimi kuten sinä haluat.
Sinulla on päässäsi kuva siitä, millainen maailman pitäisi olla, jotta sinä olisit onnellinen. Ja kun maailma ei ole sellainen, eivätkä ihmiset toimi kuten sinä haluat, sinä saat syyn pahaan oloosi maailmasta ja muista ihmisistä.
Vaikka et sinä mikään Jumala ole. Ei muiden _tarvitsekaan_ käyttäytyä tai toimia, kuten sinä haluat.
Sinä voit vaikuttaa vain omaan käyttäytymiseesi. Tai siis sinun pitäisi vaikuttaa siihen - tuolla metodilla sysäät vastuun tehokkaasti muiden harteille ja saat heistä syyn huonoon oloosi. Kontrolloit siis maailmankaikkeutta.
16
olen tehnyt itseni "onnelliseksi" ja erakoitunut. Voin nyt ihan hyvin, paratiisissa ei ole käärmeitä. Ja mitä tulee itsetunto-ongelmaani, niin se nyt tuskin haittaa ketään, ei minua ainakaan. Mutta teitä käärmeitä ei kotiini kutsuta! Sen verran sentään arvostan itseäni, "itsetunto-ongelmastani" huolimatta! Vituttaako tämä nyt jotain käärmettä täällä?
En ole koskaan ajatellut niin, että muiden pitäisi alkaa toimimaan, niinkuin minä haluaisin. Olen hyväksynyt perheeni ja sisarukseni sellaisena, kuin he ovat kuunnellut ja tukenut heitä. Vastaavasti jos itse olen epäonnistunut en ole saanut tukea, vaan entistä enemmän latistamista ja syyllistämistä. En todellakaan kuvittele, että heidän pitäisi alkaa käyttäytymään, niinkuin minä omassa hiljaisuudessani kuvittelisin.
Yhden väittelyn jälkeen nostin päätäni, sanoin, etten hyväksy latistamistani ja tuloksena pitkä riita ja väittely ja sen jälkeen välien katkeaminen.
Olen itse yksilönä vastuussa omasta elämästäni, kuuntelen muita paljon, lohdutan tuen, autan jne. Ja nyt vuosien saatossa ymmärtänyt, että kun minulla on samanlainen tilanne, en välttämättä saa vastapalvelusta. Ei ihmiset välttämättä tuen toisiaan v uorotellen.
Minua on haukuttu rumaksi,en todellakaan änge valokuviin, jotta muut saa naureskella ilmeilleni myöhemmin. Tämä ei ole kuvittelua vaan ihan oikeasti tapahtunut. Ilmeisesti olen ihminen, jolle palautteen antaminen on maailman helpointa. Eli vastaanotan nöyrästi ja vieläpä kiitän arvostelijoitani ja lupaan aina kehittää itseäni edelleen. Jos hannaroin vastaan tulee sanomista ja lopputuloksena välien katkeaminen. Näin se vaan menee. Valitettavasti,
8
ja todennäköisesti surulliset kotiolot. Tarvisitte molemmat apua asian käsittelemiseksi.