***NELIAPILAT*** vko44
Linkki edelliseen, muhkeaan ja mahtavaan pinoon:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (54)
Nanille vielä voimahalaus ja lämmin osanotto suureen suruun!!
-jalkkis-
Karamellille hurrjasti onnea! Ja suojelusenkeleitä pikkuiselle matkaan! :) Kivaa, että taas tuli plussauutinen.. Vaikka niitä harvakseltaan tulee, mutta tuleepa kuitenkin. Kyllä me muutkin vielä samaan junaan päästään.. :)
äittäx3 (olithan se sinä jolle oli tarjottu töitä, en avannut tätä uudessa ikkunassa,joten en pääse tarkistamaan sori jos menee nimimerkki nyt pieleen) ota ihmeessä työ vastaan, jos haluat töihin palata. Vaikka nyt hetikin raskautuisit, niin ehit monta kuukautta olla töissä ja sit taas voi kotiinjääminenkin maistua uudestaan.. Ja hoitopaikanhan kunta on velvollinen järjestämään, niin ei sun tarvi sitäkään huolehtia vaikka huono tilanne sen puoleen sielä oliskin.. Niin onnittelut työpaikan tarjoamisesta (ei sitä kovin usein työpaikkaa tulla tarjoamaan)! bd
Hcg oli laskenut alle 1 eli negaan, niin kuin ajattelinkin. Onpa nyt ainakin varmistettu sekin asia.. Ja voi hyvällä mielin yrittää saada nelosta aluille. :)
Mulla on kans välillä samoja mietteitä, että ihan oikeastiko tähän väliin meinaa taas lasta yrittää, kun oon töihin just palaamassa. Ja sit joutuu parhaimmassa tapauksessa kohta taas ilmoittaa, että sijaista pitäis taas ettiä ja se ei kaikista yksinkertasinta oo mun työpaikkaan. Ja jotka tällä kertaa on sitä tehny niin niitä ei ainakaan jos heti tärppää oo mahollista siihen saaha.. Mutta ne on vaan ajatuksia, enkä anna niiden vaivata sen enempää, koska en kuitenkaan halua, että meidän perhe on tässä, jos se minusta on kiinni.
Mullakin on jo ovisoireita.. :o Toivottavasti kuitenkin vasta ens viikolla ovis tulis tai ei ainakaan oo vielä ollut, koska nyt on ollut hiljaista sillä sektorilla kahdenkeskisen ajanpuutteen vuoksi.
Niin joo oliko se Anttuli, joka valitteli lyhyttä kiertoa ja ovuloimattomuutta? Tiedätkö varmasti ettet ovuloi? Mulla nimittäin ennen kuopusta ja myös ennen km:a oli 26 päivän kierrot ja kyllä ainakin kaks kertaa oon ovuloinut, kun oon raskautunutkin.. ;) Ja luulen, että useimmiten silloinkin ovuloin. Tsemppiä!
Hyvää viikonloppua!
sani kp 8/24-30
Heitän heti ekana ilmaan kysymyksen, että mistä olette tilanneet teidän ovistestit? Maalaisomppuko se kirjoitteli jostain vilja ovistestistä...? Mä ajattelin, jos kuitenkin testaisin että onko mulla sitä ovista... Sanilla kun on ollut ovis lyhyessäkin kierrossa. Mutta epäilen, että mulla ei kuitenkaan ole, koska kierto on lyhyt ja ei haluta oviksen aikaan ;) Yleensä oviksen aikaan tekee tosi kovin mieli kammarin puolelle ja katselen miehiä maailmallakin "sillä silmällä"... No, olen uskollista sorttia, mutta se vaan tulee heti mieleen kun on kunnon ovis päällä. Ja sitten vielä se, että kun mulla on kierto, jossa ovuloin, niin mulla on aina valkovuotoakin, joka paljastaa sen oviksen myös... Nyt käytännössä mulla ei ole ollut valkovuotoa tippaakaan =(
Jotain muutoksia tässä kropassa nyt on, sillä vuotoa on huomattavasti vähemmän kuin yleensä. Siis huomattavasti! Yleensä mulla on kuppi parina kolmena ekana vuotoyönä ihan ääriään myöten täynnä, niin tässä vuodossa ei ole ollut, ei lähellekään. Heti ajattelen toivorikkaana, että jospa se merkitsisti kunnon kiertoa ;o) Toivossa on hyvä elää...
Äitix3 ja Jalkkis: Kannattaa miettiä kaikilta kanteilta sitä nelosta. Ennenkaikkea, miettikää, että kaduttaako se, että ei tehnyt lisää lapsia sitten keinustuolissa vanhainkodissa. Jääkö se kalvamaan... Jalkkikselle ainakin sanoisin, että aika kurjaa jos yöunet menevät pähkäillessä =( Äitix3, voithan sä ottaa työpaikan vastaan vaikka kuumeiletkin? Vai onko se sitten sellainen työ, josta et halua jäädä äitiyslomalle...?
Mä kävin naapurin kanssa aika mielenkiintoisen keskustelun. Hän on nimittäin palaamassa hoitovapaalta töihin ensi vuoden syksynä, ja harmitteli sitä, että heidän tyttö täytyy laittaa sitten hoitoon... Mä ehdotin, että jospa minä alkaisin yksityiseksi perhepäivähoitajaksi ja ottaisin heidän Annan hoitoon. Tämä ajatus jäi hyvin voimakkaasti ilmaan, ja voipi olla että ajatusta viedään ihan oikeasti eteenpäin! Anna on syntynyt keskosena, ja hänellä on kehitysviivästyksiä, esim. puhe ja liikkuminen, mutta hän on todella suloinen ja rauhallinen tyttö muuten. Luulen, että me tultaisiin hyvin juttuun :o) Eihän se taatusti helppoa ole -mutta jokaisella työllä on puolensa, mutta mä saisin olla kotona kun esikoinen ja kuopus menevät kouluun vaikka sitä neljättä ei meille suotaiskaan!
Meillä on kiireinen viikonloppu, on parit synttärit ja huomenna perheen miehet lähtevät monsterjameihin...
T:Anttuli yk4 kp3/26
Täällä on vähän lunta maassa ja lapset ryntäsi ulos jo 8 jälkeen :)
Anttusanttu: voihan se ovulaatio olla lyhyessäkin kierrossa, tärkeintä on, että ovulaatiosta seuraaviin menkkoihin on vähintään sen 10, mieluiten yli 12 päivää, että kiinnittyminen ehtii tapahtua. Kaikillahan niitä ovuloimattomiakin kiertoja normaalisti on, olikohan 1-3 vuodessa. Pidetään peukkuja että nyt tulisi selvät oireet :) bd Ei sen puoleen, itsekin piti pe tilata ovistestejä, vaikka mulla ovisoireet ovatkin selvät, sitä se hermoileva pää teettää, mutta unohdin.
Sanille onnea nollatuloksesta, nyt on hyvä pohja jatkaa yrityksiä!
).( Tilasin kuukupin, join eilen siideriä, menkkoja odotin. Tänä aamuna testasin varmistustestin, joka olikin plussa. Ei mitään oireita, lämmöt nousi oviksen jälkeen, mutta eivät nousseet lisää hedelmöittymisen jälkeen, kuten ovat aiemmissa raskauksissa tehneet, ei runsasta valkovuotoa, ei repäisykipuja. Ei ole kyllä tullut hormoonifinnejä tai muita menkkaoireita. Ei siis oireita menkoista eikä raskaudesta. Mutta viiva oli kontrolliviivaa tummempi. Voi olla että pääkin pystyy halkeamaan pelkkien sekavien ajatusten ylikuormituksen vuoksi, lukekaa huomenna Iltalehdestä.
Miksuliinu 41/35
Mä arvasin, että sä kyllä plussaat, vaikket itse siihen uskonutkaan. Mulla ei ainakaan kuopuksen raskauden alussa ollut mitään oireita (isommista lapsista en enään muista), siis ei mitään; ei menkka- eikä raskausoireita. Normisti menkkojen alkaessa oireita oli paljon enemmän.. Suojelusenkeleitä pikkuiselle! :)
sani kp 9 ja harkat aloitettu ;)
Tarrasukkia pikkuiselle matkaan =) bd bd!
Ihanaa, kun tulee plussia, niin tulee sellainen olo, että josko minullekin sitten jossain välissä =)
T: Kiireinen Anttuli
Hieno homma!!! Tarrasukkia pienelle!
T. Karamelli
Ihanaa ja enkeleitä matkaan tarrasukkien kera. Vesi tulee silmiin....
Meillä tänään seurakunnassa muistettiin vuoden aikana pois nukkuneita ja olimme kutsuttuina paikalla. Tapasimme perheen, joilta keväällä oli kuollut vauva kohtuun. Ehkä vielä tapaamme heidät. Kauniin ja lämpimän tilaisuuden oli srk järjestänyt.
Meillä aletaan heiluttelemaan peittoja, on pikkaisen kova kuume ;)
Mammariini kp6/24-32
ja ilmoitti että viestin lähetys ei onnistunut eikä ekaksi näkynyt ja nyt näkyy tuplana =)
Mukavaa pyhäinpäivää!!
Mammariini vielä
Ihanaa ja enkeleitä matkaan tarrasukkien kera. Vesi tulee silmiin....
Meillä tänään seurakunnassa muistettiin vuoden aikana pois nukkuneita ja olimme kutsuttuina paikalla. Tapasimme perheen, joilta keväällä oli kuollut vauva kohtuun. Ehkä vielä tapaamme heidät. Kauniin ja lämpimän tilaisuuden oli srk järjestänyt.
Meillä aletaan heiluttelemaan peittoja, on pikkaisen kova kuume ;)
Mammariini kp6/24-32
Lämpöiset onnittelut ja enkeleitä matkaan!!!!
Eltemia kp jotain...
...mutta eihän niitä täällä ole, ja nyt mulla on vain hetki aikaa joten
ONNEA MIKSULIINU ja KARAMELLI! Oikein paljon onnea ja enkeleitä matkallenne toivottavasti saatte pienokaisenne syliinne ensi kesänä! Niin se vaan Helinä teidät mukaansa tempasi! Ihanaa!
Kiitoksia kaikille muistamisesta! Mummu haudataan ensi lauantaina joten reissuviikko taas edessä. Karseessa flunssassa nyt ite oon, toivotaan että paranen siihen mennessä...
Pitänee yrittää uudelleen kommentoida juttujanne sitte myöhemmin, nyt pitää viedä vaavi nukkumaan...
nani
Voi kuinka ihanaa, että neliapilat siirtyvät odotus puolelle! Suurperheellisiin vai perustatteko sinne oman neliapila-ryhmän?
Meillä on nyt vietetty koko viikonloppu kuopuksen synttäreitä, ja mä oon ihan puhki. Olo on todella haikea, ei ne lapset ole enää mitään pieniä vauvoja. Vaikka kivaa onkin että kasvavat. Vauvakuume on silti melkoinen.
Siihen mun työhöni liittyen. Päätin että jatkan kumminkin osa-aikaisena vielä ens elokuuhun. Saa esikoinen rauhassa käydä ekaluokan, kun äiti on kotona ja eipä tarvitse sitten murehtia kesän lastenhoidosta. Ainakin nyt sain sille asialle mielenrauhan. Ellei nyt ihan kamala rahakriisi tule meidän perheeseen.
kirjoittelinkin jo viimeksi siitä kun välillä mieleen tulee ajatus, että onkos tämä nelonen ihan järkevä ajatus. En tedä vieläkään siitä, mutta a: mä en enää suostu minkäänlaiseen hormonaaliseen ehkäisyyn, b: jos ei nelosta tehdä nyt niin parin vuoden päästä lapset on jo niin isoja että ei jaksaisi aloittaa koko rumbaa alusta c: Ja jos jättäisin lapsiluvun kolmeen, niin aivan varmasti KATUISIN sitä lopun elämääni.
Ajatukset on niin sekaisin välillä mutta eiköhän nen siitä selviä. eikä mun raskautuminen ole niin varma aasia. tyttöä teimme yli kaksi vuotta ja kuopus tuli varkain jo ensimmäisestä ajatuksesta. eikoinenkin oli työn ja tuskan takana.
Nyt taitaa ovis olla jo tältä kierrolta ohi. ainakin limat loppuivat ja viim. pari päivää on ollut ihan kamalat menkkakivut selässä... epäilenpä niitä ovulaation merkeiksi. saas nähdä, kierto kun oli viimeksi vain 24pv. ja voi siis olla mitä tahansa.
No onnea kaikille yrityksiin ja jo plussanneille tarrasukkia matkaan!!
äitix3 kp.10/24-??
Täälläkin sataa ja jalkovälissäni tulvii:):) Ihan älytöntä tämä tyhjennysvuoto!! Luulin, ettei mulla tule paljoa vuotoa kun olen vuotanut koko kierukan ajan mutta mitä vielä, nyt tulvin jo kolmatta päivää.
Olen nyt yh-äitinä tämän viikonlopun (mies työmatkalla) ja kieltämättä taas mietin että onkohan mitään järkeä hankkia lisää lapsia kun nytkin tekee jo välillä tiukkaa. Varsinkin kun on tälläinen ilma eikä huvita lähteä ulos ja lapset hyppii täälläkin seinille. En tiedä viekö tämä vuotokin voimat vai mikä nyt taas riivaa?
Eli on siis äitix3 kanssa samanlaisia aatoksia?? Mitäs me nyt sitten tehdään? Olen jotenkin kyllästynyt tähän mun jahkailuun!!! Olen suorastaan raivoissani itselleni! En jaksa enää! Valvon paljon aamuyöstä (n 2h) ja mietin tätä samaa asiaa..plääh.
Onkos joku testailemassa nyt viikonloppuna? Kertokaahan mietteitänne ja vetäkää meidät samaan pulkkaan, pliis!
Hyvää viikonloppua!! jalkkis