Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***NELIAPILAT*** vko44

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lähti henkari!!! Sain peruutusajan tälle päivälle ja se sopi mulle. Nyt sitten tjottaillen mennään... Unohdin vaan kysyä terkkarilta, että pitikö nyt odottaa tyhjennysvuoto ja sitten voi alkaa yrittää jos niikseen tulee... Vai pitääkö odottaa yhdet normaalit menkat? Tietäisikö joku teistä?

Ihana tuo nanin viimeinen synnytys;) Mun täytyy etsiä äitiyskortit jostain laatikon pohjalta kun en muista ulkoa synnytysten kestoja:( Kirjoittelen kunhan ne löydän... Aika nopeita ovat kaikki olleet ja suht helppojakin ekaa lukuunottamatta.

Aika jännä olo kun ei ole nyt ehkäisyä käytössä ja jotenkin kauppareissulla tuijottelin odotavia äitejä, vauvan vaatteita jne... Mielessä on siis vauvajutut koko ajan ja pelkäänpä että nyt kuume pahenee vaan...

Mitenkäs teillä muilla menee? Miten nanin mummun voi? Toivottavasti mummu selviää ja kotiutuu vielä...

Onko teillä jo piha laitettu talvikuntoon? Meillä on vielä ihan vaiheessa joten toivon ettei saada lunta vielä tällä viikolla. Parin viikon päästä saa kyllä sataa ja pysyä kanssa maassa.

Tällaisia tiistaitarinoita, jalkkis

Vierailija
22/54 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit vauvan yritykseen! ;) Hienoa, kun uskalsit "astua tuntemattomaan". Mullakin on välillä hulluimpina päivinä mielessä, että oonko ihan hullu, kun vielä haluan yhden, mutta en ajattele sitä sit sen enempää:) Kyllä mä haluan.

Ja väliaikatietoja: mun "roskishaamu" on kyllä viivanpaikka vaan, koska tänä aamuna tein uusintatestin, ja puhdas nega oli. Aika jännä sinänsä, koska mammaksilla sanoivat, ettei niiden testeissä oo viivanpaikkaa, mut tossa yhdesä ainakin oli:) En ollut edes pettynyt negasta, kun olin niin varma, etten vois olla raskaana. Ovistesteihin en taida oikein voida luottaa PCO-tyyppisen toisen maunasarjan takia..No tikuttelen ens kierrossa sit huvikseni, jos se ovis kuitenkin löytyis! Ja akupunktiota ja homeopatiaa aion kokeilla kierron normalisoimikseks.

Eltemia yk1, kp31/43?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/54 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin äsken kauheen sepustuksen, lähetin, ja tsup! Hävis ku tuhka tuuleen... Eli ei ku uudestaan. Taas on muutama päivä vierähtänyt kun täällä viimeksi vierailin. Aina tulee jotain härdelliä ettei vaan pääse koneelle.

Mun kynttiläkutsut sunnuntaina olikin sitten oikein jymymenestys! Myyntiä oli yli 800 ja sain aikamoisen keon kynttilöitä itselleni, varsinkin kun tuli vielä yhdet jatkokutsutkin. Mä tykkään kans pitää kutsuja, ja vaikka olenkin mielestäni varsin "epäsuosittu", niin aina sitä on ihan kivasti porukkaa kasaan saanu. Mä olen anttuli myös menestyksekkäästi myyny tupperia, että meidän yhtäläisyydet senkun jatkuu...

Jalkkikselle tervemenoa henkarille ja eikun kekoon vaan! Mulla vuoto alko kaks päivää poiston jälkeen ja kesti 7 päivää, jonka jälkeen loppu ku seinään! Mulla tosin piti kk:kin olla tossa haarukassa, et luulen niiden menneen siinä samalla.

Nanille voimia ja halaus läheisen sairastamisen jaksamiseen. Toivotaan, että asiat menevät niin kuin se parhaaksi on. Meidän lapsilta vietiin pappa vain 61-vuotiaana äkillisen sairauden myötä, ja vaikka tapauksesta on jo lähes 3 vuotta, ei voi itkemättä kuvia katsoa. Varsinkin keskimmäiselle asia on ottanut lujille, hän kun oli ihan papan poika. Toisaalta elossa on vielä kaksi isomummoa ja yksi isopappa, että kai meillä jokaisella on se aika täällä olla.

Mammariini, Miksuliinu, äitix3, Eltemia, sani, joma+muut apilapellon asukkaat: suukkoja, haleja ja onnentuulia kiertoon/piinailuun! Eiköhän mekin Helinän perässä tonne odotuspuolelle porskutella :-D

Mä olen nyt sit elämäni ekaa kertaa testannut ovistikkuja (vilja?) ja täytyy myöntää, että jännää on. Parina päivänä olen nyt kokeillut, ja ihan selvästi vaan yksi viiva testissä on näkyny. Menen nyt sillä oletuksella, että se mun kierto olis sen 32 päivää, joten nyt olis niinku kp13 (edellyttäen, et ne oli menkat tossa viikko sitten). Hieman jäi mietityttää kun se yksityinen gyne sano, että kolmenkympin jälkeen jo joka kolmas kierto keskimäärin on 0 eli ei ovulaatiota. Itsellä tulee muutaman viikon päästä 32 mittariin, et sen perusteella tuo kriteeri täyttyy kyllä.

Olen myös tehnyt sellaisen päätöksen, että minulle ei koskaan enää mokomaa härveliä laiteta. Olen kyllä kuullut puheita siitä, kuinka kierukka aiheuttaa haluttomuutta ja joillakin lisää PMS-oireita, mutta olen aivan vakuuttunut jo nyt, että minun kohdallani se pitää paikkansa. Olen selvästi huomannut (ja mies ilolla myös), että halukkuus on lisääntynyt huimasti ja koko touhu tuntuu ihan erilaiselta. Syy ei takuulla ole tuo yrittäminen, koska meidän pitäisi nyt se yksi kierto saada tässä ennen kuin se ns yritys edes voi alkaa. Liukuvoiteet on voinut jättää kokonaan pois ja nyt spontaani aloite saattaa lähteä jopa minulta. Hieman kyllä huvittaa, ku ollaan nyt ihan "teineinä" luotettu vaan tohon kierron mittaan +testiin, eikä siis käytetty mitään ehkäisyä... Sehän se pommi oliskin kun nyt sattuis "vahinko" :-)

Meidän olemassa olevat mukelot ovat syntyneet:

-Poika rv 38+4, 2840g ja 48cm, kesto 6h 36 min, ponnistus 1h 8min!!! (joku ei oikein osannu tekniikkaa...)

-Poika rv 40+0, 3440g ja 49,5cm, kesto 3h 33min, ponnistus 8 min (hieman tuli petrattua edelliseen...)

-Tyttö rv 40+3, 3680g ja 50cm, kesto 4h 45 min, ponnistus 10 min (koko synnytys olis takuulla menny nopeemmin, mutta kun keikuttelin sen onnettoman pallon päällä, ja tuloksena oli, että supistukset rupes vaan harvenemaan...Niinpä potkasin sen hiiteen!)

Ja varotelleet on, että jos vielä lapsosia saadaan, niin laitokselle lähtöä ei saa jäädä odottelemaan, kun tuntuvat tulevan ihan hyvää vauhtia, ja matkaa kuitenkin on 45 min.

Meillä ei ole koskaan kestovaippailtu, johtuen äidin suunnattomasta mukavuudenhalusta ja saamattomuudesta. Hatunnosto kaikille kestoilijoille ja kovasti kyllä kiinnostaa, jos joskus tarvetta tulee!

Mutta huomenna tulen kyllä turisemaan tänne, nyt taitaa luovuttaa. Nukkumaan en tod kyllä aio mennä, vaan tuon ukon kimppuun, joka kivana yllärinä saapu päivää aikaisemmin kotiin...

-punaposkinen omppu-

Vierailija
24/54 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti kyselemäni:)

Eli puhutteko te nimenomaan hormonikierukan poiston jälkeisestä vuodosta? Mulla on kolmasti ollut kuparihässäkkä, eikä sen jälkeen ole kyllä mitään vuotoa tullut -muuta kuin normi menkat, mutta ei mielestäni pitäiskään? Korjatkaa, jos olen väärässä!

Maalais-omppupomppu:) Ai niin oli lääkäri sanonut, että 30 jälkeen hedelmällisyys laskee radikaalisti? Kääks, mähän täytin just jo 35...ja erittäin "epähedelmällinen" olen jo muutenkin, ja sen lisäks siis jo vanha akka. *huoh*

Päivän jatkoa kaikille, mä lähden takaisin töihin -kävin vaan ruoan laittamassa uuniin ajastimella...

t.Eltemia, jonka masussa on jotain ihme toimintaa, kun kipuilee ja turvottaa aina vaan:( Äh, ottaa kyl pattiin, kun hormonit heittää härän pyllyä. Kp siis32/43???

Vierailija
25/54 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

munkin tekstit hävis jonnekin bittiavaruuteen, perskules sentään. grrrr.

Kirjottelin puhumastanne tyhjennysvuodosta eli liittyykö se siis vaan hormonihenkarin poistoon? KUn ei mulla ole vaan kuparihässäkän poiston jälkeen tullut mitään vuotoja, ellei menkat ole sit just alkaneet...

Maalais-omppupomppu:) Ai niin oli gynekin varotellut, että hedelmällisyys laskee 3-kympin jälkeen..Voi kääk, ja mähän täytin just 35, ja "epähedelmällinen" olen jo muutenkin, ja nyt siis sen lisäks vanha akka...Melko masentavaa kyllä.

Päivän jatkoa kaikille! Mä lähden takaisin töihin -kävin vaan ruoan laittamassa ajastimella uuniin...

t. Eltemia kp32/43. Kyllä ottaa pattiin, kun on nyt selvästi hormonit ihan sekaisin, kun maha kipuilee toispuoleisesti edelleen ja on TOSI turvoksissa. Joko on menkat alkamassa tai sit jotain muuta ihmeellistä. Äh, kun ärsyttää... :(

Vierailija
26/54 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuplana tuli siis kuitenkin -soriii! ?:|

27/54 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä nyt sitten niin kävi että mummo nukkui pois viime yönä... ;( Onneksi oli "saattajat" olleet mukana ja hereillä, ettei yksin tarttenu olla. Aika kivuttomasti oli lähtö tullut...Hän oli meidän viimenen isomummu eli mun ja miehen isovanhemmat ovat kaikki kuolleet. Ens viikolla on mitä luultavammin hautajaiset, joten reissu Pohjanmaalle on tehtävä uudelleen. Mutta niin ku jo kerroin, hän oli jo vanha ja tätä ollaan "osattu" oottaa...Mummulla on nyt parempi olla..ja meidän muiden on jatkettava omaa elämää surusta huolimatta.

Eltemia: mää muistelen kans ettei noitten kuparikierukoiden kanssa ollu mitään tyhjennysvuotoa, käsittääkseni tyhjennysvuoto liittyy juuri noihin hormooneihin. Mikähän se sulla siellä massussa turvottaa?!? Kantsii varmaan tehä uus testi viikonlopulla jos se täti ei kylään sitä ennen kurvaa... bd bd bd

Mää olen kans tehny päätöksen ettei enää mitään ehkäisyjuttuja, kiitos! Kaikkea on tullu kokeiltua (ainaki melkei) ja mikään ei tunnu sopivan, tämän olen ukkokullalleni sanonut ja hän on samaa mieltä ku on kerta läheltä nähny mitä ne mulle tekee...hän on siis tietoinen siitä että jos ehkäistä haluaa, niin se on hänen vuoronsa... :D

( . ) Paino näytti onneksi samaa ku maanantaiaamuna eli se eilinen oli joku ihme juttu...huoh!

Eilen päästiin taas tositoimiin noitten menkkojen jälkeen... :D huomenna tosin mies suuntaa reissun päälle tuonne Puolan puolelle joten pari päivää (onneksi vaan!) joudun kylmässä vuoteessa olemaan..(onneksi "ne" päivät on vasta ens viikolla)

Mutta täytyy mennä käymään tuolla raksalla...

nani

Vierailija
28/54 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaiset siis tiedossa :o( Se on se raskain juttu, mutta kun siitä selviää, niin "saa surra" rauhassa kun ei ole tule miettineeksi hautajaisia...

Maalaisomppu: Eikö tule mieletön fiilis kun saa paljon tilata kaikkea ilmaiseksi =) Mä tilasin muuten emännänetuna sen joulupukin. En itse ihan kauheasti pidä siitä, mutta esittelijällä oli se mukana ja koko muu perhe ihastui siihen ikihyvikseen. Onhan se kyllä sellainen vanhan ajan pukki ;o)

Mulle ei ole koskaan mikään hormonaalinen ehkäisy toiminut =( Tai siis toimii liiankin hyvin, eli ei ikinä tee mieli ja seksi on sellaista pakkopullaa. Kyllä se ässä on luomuna parasta =) Me ollaan kanssa päätetty, että neljännen jälkeen jompi kumpi meistä tekee sen pysyvän ratkaisun ehkäisyn suhteen. Tod.näk. minä, vaikka mies uhitteleekin menevänsä. Olishan se helpompi miehelle tehdä, mutta kun se nyt yleensä ottaa miehisyyden päälle... Mulle sekä miehelle raja menee ehdottomasti neljässä lapsiluvun suhteen. Nyt mulla on taas sellainen fiilis, että haluan vauvaa NIIN kovin! Eli taas on mieliala muuttunut =) Mutta mulla oli varmaan puoli vuotta sellainen kova "haluu haluu haluu vauvan "-fiilis, että ihmekös tuo, että haluaa välillä painaa jarruakin ;o) Nyt on taas kaasujalka oikosenaan =)

Mä pelkään, että mun ovulaatiot katosivat ikiajoiksi =( Ikää mulle tulee sen 34 ensi kesäkuussa, hui. Onneksi ei ole ekaa kertaa pappia kyydissä, koska siinä olis aika paha haaveilla esim. kolmesta lapsesta...

Kiloklubi: Mä olen löytänyt liikunnan riemun! Olen treenannut niin crosstrainerillä, sauvakävellyt ja eilen kävin jumpassa. Eikä ehdi niin paljoa edes syömään kun vaan päättää liikkua ensin kunnolla. Tunnin sauvakävelylenkin jälkeen sitä syö tyytyväisenä pari näkkäriä ja rysähtää sohvalle, eikä sieltä tule minkään napostelun takia noustua... Meen vasta ens su vaa'alle, et ei tule pettymyksiä. Mulla on lihakset aika kipeät, joten nyt parantelen niitä pari päivää =)

Huomenna se vuoto sitten tod.näk. alkaa... Ollaan koko päivä menossa, joten ajattelin aamulla sujauttaa kupin valmiiksi paikoilleen, illalla sen sitten näkee joko alkoi. Aika kätevää =) =) Sais kyllä venyä se kierto 28 päivään, niin tietäisin, että se ovulaatio vois olla mahdollista... Mitä voi kotikonstein tehdä, et ne alkaisi taas? Mä luulen et BMI:n saaminen lähelle tuota 25 auttaisi todennäköisesti parhaiten...

T: Anttuli kera nukkuvan kolmikon yk3 kp26/26-29

Vierailija
29/54 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja jaksamista surun keskelle. *halaa*

Anttulille peukkuja, ettei vuoto alkaiskaan! ;) bd

Elternia: jospa sielä kipuilee keltarauhanen oikein kunnolla ja pikkuinen sielä olisi alkutaipaleellaan.. ;) bd bd bd

maalaisomppu: mietinkin just että mitähän sulle kuuluu.. bd että ovistestit tuottaisivat tulosta. :)

Jalkkis: onnittelut henkarin lähtemisestä! bd

Kivaa lukea teidän synnytyksistä. :) Täytyypä hakea omat äitiyskortit, että muistaa miten pitkiä itellä olivat..

Esikkotyttö: rv 40+4 3710g ja 52cm 12h40min +ponnistusvaihe 16min epiduraalin sain,joka auttoi myös ponnistusvaiheen yli.

Toka: rv41+0 3640g ja 52 cm avautumisvaihe 6h ja ponnistusvaihe 2min en ehtinyt saada kuin ilokaasua mikä ei minulla oo auttanut yhtään (olin sairaalassa kylvyssä ja kun sieltä pääsin synnytyssaliin, niin hetken päästä tyttö syntyi)

Kuopus: rv 38+2 4090g ja 52cm avautumisvaihe 4h55min ja ponnistusvaihe 4min. Sain spinaalipuudutuksen joka auttoi hetken, muttei kauaa. Tyttö syntyi kasvot taivasta kohden ja tämän vuoksi (kätilön mukaan tarvitsee tuossa asennossa enemmän tilaa tulla) ponnistusvaihe oli kaikista kivuliain.

Vähän jänskättää kans mahdollisen seuraavan kanssa, kun meilläkin on tunnin matka sairaalaan.. Kuopukselta tosin meni vedet jo edellisenä yönä ja siitä asti oltiin sairaalassa, mutta ei meinannut millään kuitenkaan lähteä syntymään, onneks kuitenkin ilman apuja lähti.

Mitäs muuta.. Niin kestoista ootte puhuneet.. Mä käytin kuopuksen kanssa osakestoilua ensimmäiset kuukaudet, kunnes se jostain syystä sitten jäi.. Ei vain tullut hommattua isompia, kun ne kävi pieniks. :I Nyt syksyllä kun s-ryhmään on tullut myyntiin kompostoitavia vaippoja, niin ollaan käytetty niitä.. Ja yhden pottatreenikestovaipankin olen jopa saanut jo hommattua.. ;)

Naistenpolilta soittivat tänään ja käskivät vielä huomenna mennä verikokeeseen, että lääkäri oli meinannut, että hcg-arvo täytyy seurata poistumiseen saakka.. Edellisestä kokeesta on jo 1,5 kk:tta, mutta nyt sitten oli tullut paperini jossain vastaan.. No ihan hyvä tuon takia, ettei vielä kuitenkaan tärpännyt, niin saa kahtoa tuon loppuun saakka. Oon kyllä yllättynyt jos ei arvo oo laskenut negaan.. Mä muuten sorruin tilaamaan maanantaina ovistestejä, vaikka olin itekseni ajatellut, etten vielä alota niillä testaamista.. :/ No saapa vähän seurata tunnistaako ite yhtään oviksen tapahtumista.. ;)

sani kp 6 (vuoto jo loppunut, tais mullakin kuukuppi auttaa vuodon lyhenemiseen, jee!)

Vierailija
30/54 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksuliina: mikä on tilanne? Onko vuoto vielä kateissa? Voi tietenkin Km heitellä hormooneita, mutta jos pongasit oviksen, niin jospa kuitenkin.. bd ;)

Mammariini: hyvä ettei sitten vielä tärpännyt, jos itse olet kerta sillä mielellä. Mennään yhdessä tätä uutta kiertoa päin vain.. :)

Jomallekin piti jotain sanoa, mutten muista mitä.. Joten heilutukset sinne. :)

Vierailija
31/54 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jomalta piti kysyä, että oisko sulla voinu olla ovis? Mulla on usein oviksen aikaa tollasia oireita kun sulla oli nyt.

ja äitix3 myös heilutukset!

sani joka nyt kyllä jo poistuu täältä. :D

Vierailija
32/54 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuopuksella niin kamala flunssa päällä. Ei reppana saa nukuttuakaa, vaan nukahti vasta äsken suhvalla mun syliin. Ollaan mietitty jo viikonlopun synttärijuhlien peruutamista, mutta toivotaan että sankari toipuu siihen mennessä juhlakuntoon.

Mulla on TAAS ongelmia vuodon kanssa, vuoto loppui sunnuntaina kp3 mutta eilen jumpassa alkoi taas vuotaa ihan kivasti ja edelleen tiputtelee.. Eipä ole hauskaa ei.

Jaahas ja mitäs muuta... kestoilua meillä ei ole käytetty, ihan käytännön syistä aluksi ja lopulta en jaksanut enää perehtyä niihin, liberoilla mennään.

Nanille halaukset suru-uutisen johdosta.

Nyt kyllä taidan poistua nukkumaan minäkin. Ei tahdo silmät pysyä auki.

äitix3 kp7/24-?? onhan kello jo muutaman minuutin torstain puolella :) :)

Vierailija
33/54 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku,olikohan Sani? kyseli että oisko oireeni voinut olla ovis,sekin on mahdollista,ennen ovis oli vain pientä nippailua mut sehän on saattanut muuttua nuorimmaisen jälkeen..välillä on kovia vihlaisuja ja edelleen nännit herkät.

Kovasti peittoja heiluteltiin ne luultavat tärppipäivät et saas nähdä.

Lasten ikä kyselyä oli sekä syntymä juttuja..

Meillä vanhin 6v4kk tyttö

*Syntyi suunnitellulla sectiolla perätilan vuoksi rv 40+2, 3670g ja 49cm ja koko homma tais kestää joku 5-10minsaa.Supisteluja en tuntenut YHTÄÄN koko raskauden aikana. :D

Keskimmäinen 4v5kk poika

*Syntyi rv 40+4 3910g ja 50.6cm. Synnytyksen 1 vaihe kesti 18h18min,2 vaihe 40min ja viimeinen 13min. Ihan "kivasti" tuo ponnistusvaihe kesti,tuumasi kätilö että jos poika ois ollu 3,5kg niin ois tullut paljon nopeampaa ja etenkin kun laskeutui suppareitten myötä vasta.Kalvot puhkaistiin.Epparin sain.

Jakkaralla synnytin,pari repeämää tuli.Tuo jakkara on kyllä mahtava keksintö!!

Nuorin 1v8kk tyttö

*Syntyi rv 41+5 3850g ja 49cm ,1 vaihe 5t 55min,2vaihe 4min ja 3vaihe 11min.

Jakkaralla synnytin ja tää oli ns.helppo synnytys jo ihan ponnistusvaiheen lyhyyden takia.Spinaalipuudutus.Kalvot puhkastiin taas.

Ja mä tahon synnyttämään!!!

:x

Nanille osanotot menetyksen vuoksi!Voimia sinulle ja perheelle!!

Tärppionnea kaikille!!

Mitähän viel..palaan myöhemmin uudelleen niin jospa taas muistaisin enemmän. :D

Joma kp20/28-32

Vierailija
34/54 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäystä et nuorimmaista ennen tuli km rv10.Spontaani.

Vierailija
35/54 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalta pomppaan tänne kertomaan, että tänään kp 30/28 sain aamulla haalean, mutta aivan selkeän plussan!!! Voiko tätä uskoa?! On aikas epätodellinen olo. Tuntuu et tarttis tehä tesi uudestaan ja uudestaan, että uskois näkemäänsä...

Nanille syvä osanotto mummun poismenon johdosta. Voimia hautajaisiin.

Ja kaikille neliapiloille navakoita plussatuulia!!!

t. Epäuskoinen ja leijuva Karamelli

Vierailija
36/54 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljon onnea ja enkeleitä odotukseen!!!

Nanille lämmin osanotto mummun menetyksestä! Onneksi nuo vanhojen ihmisten poismenot on helpompi ymmärtää. Meillä on jokaisen kolmen lapsen raskausaikana tai vauva-aikana kuollut yksi isovanhempi tai isoisovanhempi ja jotenkin silloin korostuu elämän kiertokulku, toisten on aika syntyä ja toisten kuolla.

Nani ja Eltemia ja muutkin, joilla on ollut kuparikierukka, lisäsikö se vuotoja ja kipuja kovasti? Hormooniehkäisyä minulle ei enää tule ja jotainhan tulevaisuudessa kai täytyis keksiä...

Vielä synnytyksistä kun viimeksi laitoin vain koot, mutta kun te muutkin olette lähteneet armeijajuttulinjalle, niin... :)

1. Supistukset alkoi joskus vk 15 paikkeilla, ihan kuten joka raskaudessa, mutta eivät ikinä ole saaneet mitään ihmeellistä aikaan, kontrolleissa on kyllä saanut hypätä. Viimeisen viikon supisteli ympäri vrk:n 10-20 min välein, vihdoin alkoivat voimistua, sain epiduraalin ja poika syntyi 42+0. Ponnistin tunnin verran, eppari tehtiin ja repesin, lääkäri kursi kasaan toista tuntia, mutta paranin tosi hyvin. Kudostyyppini ei kuulemma anna helposti periksi, siksi pitkä ponnistus ja repeämät. Synnytys oli tosi siedettävä ja jäi erittäin hyvä mieli, salissa ehdittiin olla kuutisen tuntia.

2. Yöllä alkoi supistamaan, aamulla olivat jo tiheitä ja vuosin verta aika paljon. Käytiin sairaalassa, kaikki ok, mutta supparit alkoi laantua. Päivän supisti kipeästi jos yritin maata, liikkeessä ei ihmeellistä. Kalvoihin tuli ylös reikä ja vettä valui välillä vähän. Illalla mentiin uudestaan ja tarkistettiin että oli oikeasti lapsivettä, supistukset oli jo taas voimakkaita. Minulle sanottiin, että aamulla käynnistetään ja menkää vaikka kävelylle. Höh, luulin, että synnytys oli jo käynnissä, en kai näyttänyt kipeltä, kun en koskaan valita ja huuda ääneen. Kierrettiin pihalla ja mentiin kohta takaisin, sanoin että aion synnyttää, päästiin saliin, vauva syntyi reilun puolen tunnin päästä. Ehdin saada kohdunkaulanpuudutuksen, joka tehosi hyvin, heti pääsin ponnistamaan ja kesti vain 15 min että tyttö syi ilman repeämiä! Olin paljon kipempi ja viimeiset 5cm meni niin rytinällä, että en meinannut mukana pysyä.

3. Aamuyöllä tuli eka supistus, josta heti tiesin että nyt. Tihenivät aika nopeasti, saatiin lapset kouluun ja hoitoon ja lähdettiin sairaalaan. Salissa ehdin olla n 3 tuntia. Vauvan sydänäänet laski joka supistuksella, olin aivan järkyttävän kipeä, kohdunkaulanpuudutus ei auttanut yhtään, vihdoin sain spinaalin joka oli autuaallinen. Jouduin ottamaan happea maskilla vauvan vuoksi koko ajan ja muuttelemaan asentoja sopivaksi, lääkäri oli paikalla koko ajan. Ponnistus kesti 15 min, oli aika outoa kun en tuntenut mitään. Napanuora oli tiukasti kaulan ympäri, piti leikata heti kun pää oli pihalla, vauva oli sininen, mutta toipui pian. Loppu meni taas tosi nopeasti, mutta ihan hyvä kuva jäi, tikkejäkään ei tarvittu :)

Sani, eipä näy menkkoja vieläkään, enkä kyllä usko raskauteenkaan, kun tavallisesti kipuilen kaikesta niin selvästi eikä lämmötkään ole "raskauslämpöjä", mutta eivät ole kyllä laskeneet normaaliksikaan. Syvältä tämä touhu. Täytynee tehdä viikonloppuna varmistustesti ja ens viikolla soitan itselleni jälkitarkastusajan, kun se viimeksi peruuntui lääkärin sairastuttua. Ja tilasin itsellenikuukupin, kunha sille nyt joskus tulisi käyttöä!

Miksuliinu kp 39/35(varmasta oviksesta, mutta jotain outoa tässä on...) yk4

Vierailija
37/54 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut Karamellille plussasta! Vedä meitä oikein paljon mukanasi, jookos =)!

Omaa ).(

Vuoto se alkoi tänään, eli kierroksi tuli sen 26, taas. Mulla alkaa iskeä epätoivo, että ei tästä mitään tuu =( Eli minä täällä ilman ovulaation häivääkään. Huoh. No, ensi elokuulle olen antanut itselleni luvan yrittää, sen jälkeen järjestän elämäni niin, että meidän perhe jää kolmilapsiseksi...

T:Anttuli yk4 kp1/26

Vierailija
38/54 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän ääripäät

Karamellille lämpimät onnittelut plussasta ja nekeleitä sekä tarrasukkia matkaan!!

Anttusanttu: Minäkään en ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä, ei yksinkertaisesti vain toimi. Lapsia mies halusi aluksi vain kaksi, kolmonen oli ylläri. Mies totesi, että kolme menee siinä kuin kaksi ja nyt haluamme neljännen ;) Sterilisaatiota olen myös ajatellut, että minä teen neljännen jälkeen....

Sani: Toivottavasti Hcg:ta ei ole enää elimistössä. Tsemppiä ja tärppionnea yrityskierrolle =)

äitix3: Mulla kanssa tuon vuodon kanssa heittelyä kolme päivää vuotoa tänään ainakin selkeä taukopäivä.... toivottavasti kuukautisvuoto ei ole taas 10 päivää välipäivien kera.

Mammariini kp4

39/54 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanille:

"Tähdet yön pimeydessä antaa valoa hiljaisuuteen.

Syksyn lehdet hellästi peittämässä jäljet lähtevän askelten."

Osanotto mummon poismenosta koko perheelle. Vanhan ihmisen kuolema on ehkä helpompi hyväksyä, mutta valmis siihenkään ei ole koskaan.

Anttusanttu: Onpa kenkku tuo sinun kiertosi. Yhtään en muista olitko tikutellut, mutta onhan se melko lyhykäinen... Mäkin joo tilasin vaikka mitä niillä bonuksilla, ihan tuikkivia ja votiiveja, ja sit muutaman joululahjan. Pakko oli itselle ostaa sillä emännän tarjouksella se iso punainan Rubiini-palju, ku on niin upea sarja! Toinen mitä kerään, on se Mytologia (ne mosaiikkipalasomisteet) ja sit se Thai-sarja. Meillä jopa isäntä tykkää niistä Thai-seinälampeteista, ku laitoin ne meille niinku yövaloiks. Tekevät ihanaa kuviota kattoon ja antavat romanttista tunnelmaa palaessaan... Mä poltan ihan kauheesti kynttilöitä! Joulun aikaan täällä saattaa palaa noin 50 kynttilää sisällä ja ulkona!

Mut nyt vähän omaa napaa ja jonkinlaista hehkutusta! Olen nyt siis testannu elämäni ekaa kertaa niitä vilja-ovistikkuja, ja ne taitaa toimia! Toissapäivänä (kp13) tuli edelleen yksi vahva viiva tikkuun, mutta eilen sain häilyvän kakkosviivankin ruutuun!!! Ja olipa hämmästys melkoinen, kun äsken kakkosviiva ilmestyi jälleen, ja tällä kertaa vahvempana kuin eilen. On palellut pitkin päivää ja jos siis todella se kierto napsahtaa jälleen siihen 32:een, huomenna olisi se puoliväli, ja ehkä viiva vahvimmillaan. Ihan huippua, ku en ole tällaista koskaan ennen tarkkaillu näin. Sen voin kyllä kertoo, että luonto varmaan yrittää tosissaan paneutua raskaaksi saattamiseen, koska halut on ihan JÄRKYTTÄVÄT! Mä olen ku joku pahainen nuorikko, koko ajan tekis mieli kammeta tonne kamariin... Miten ihmeessä sitä nyt malttaa käyttäytyä järkevästi, varsinkin ku miettii, että tuleeko niitä viivoja noihin tikkuihin ens kuussa? Oonko mä ihan pönttö, vai mitä?

Pitäis varmaan alkaa pakkailee lasten kamoja, ku lähtevät viikonlopun viettoon isänsä kanssa, ku hunsvotti-äiti lähtee juhlimaan serkun kolmekymppisiä...

Kaikille hymyjä ja suukkoja!!! Palaillaan taasen...

-melkolailla malttamaton omppuli, jonka tekis mieli pistää peitot heilumaan aivan surutta!!!-

Vierailija
40/54 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sataa TAAS vaihteeksi vettä. Meillä lapset kiipeilee jo kohta seinille kun ei pääse ulos ja pitää olla sisällä. Ja äitiä laiskotaa, on katottu muutama videa lasten kanssa nyt viikolla. Ja niitä synttäreitäkin pitäisi valmistella.

ON: mä komppaan täysin maalaisomppua. Siis nyt sen huomaa kun ollaan luomuna. Luonto järjestää aivan mielettömät halut näin oviksen aikaan.. Ja nyt vasta kp8. Muuten on taas mulla valloillaan ajatus, onkohan tämä ihan järkevää. Mä olen ollut nyt neljä vuotta kotona ja vaikka käynkin iltatöissä niin tekis mieli mennä jo takaisin töihin. Mutta toisaalta ei millään malttais laittaa pienenpiä päiväkotiin ja esikoista laskea iltapäiviksi yksin koulusta kotiin.

On tää vaikeeta, raha-asiatkin mietityttää ja kaikki muu.. Niin ja mulle tarjottiin vielä työpaikkaakin, samassa missä teen nyt iltatöitä niin saisin vuodenvaihteessa kokoaikaisen paikan. Ja meilläpäin ei ole edes päiväkotipaikkoja tarjolla... voi elämä. mitä mä teen???

Niinpä niin. Mitäs muille? nyt lyö niin tyhjää ettei muista yhtään keskusteluja.

Palaillaan asiaan

äitix3 kp8/24-??