Te lestadiolaiset, jotka ette käytä lainkaan ehkäisyä!
Eilen illalla mieleeni tuli tällainen ajatus, että miten te nautitte seksistä? Tai siis nautitteko? Vai onko aina takaraivossa ajatus siitä, että taas saattaa tulla raskaaksi (jos siis esim kuukauden parin ikäinen vauva jo talossa, eikä ihan vielä toivoisi taas raskautuvansa)?
Ystävällisessä mielessä kysyn. Jäi mietityttämään.
Kommentit (9)
No juu. Kyllä mä arvailisin että tullaan ainakin kriittisimmät ajat käyttämään kortsua sit joskus kun tää vauva on syntynyt. En jaksais ihan heti uutta raskautta.
Ja sen verran on ollut ongelmia lastensaannissa, että mielumminkin se on/olisi erittäin toivottua, että lapsia tulisi kuin se, että pelkäisin, että niitä tulisi. (Vähän hankalasti selitetty?:)
vaikka en olekaan enää lestadiolainen. Eli mulla kaksi toivottua lasta 1,5 vuoden ikäerolla. Kuukautiset alkoivat heti molempien synnytysten jälkeen. Eli olisin varmaan ollut heti raskaana, mutta käytimme ehkäisyä. Heti ehkäisyn lopettamisen jälkeen raskauduin toivotusti.
Olen ollut siinä käsityksessä, että ainakaan vanhoillislestadiolaiset eivät käytä mitään ehkäisyä, sillä lapset ovat Jumalan lahjoja, jotka kaikki otetaan vastaan.
Toivottavasti meillekin tulee vielä lisää vauvoja.
en etes suostuisi rakastella jos en siitä nauttisi. Se on parasta mitä tiedämme. Meillä suhde toimii ja myös seksi elämä on vilkasta. Me olemme päättänyt ottaa vastaan kaikki lapset mitä saadaan. Minä en pelkää raskautumista päinvastoin, iloitsen niistä. Se on aina yhtä iloinen asia minulle.
Mulla kyllä on ollut raskaudet helppoja (mitä nyt pahoinvointia) ja ei ole vielä ainakaan koliikki vauvoja ollut.
Raskaudun erittäin helposti, tai sit en tiiä, ehkä se johtuu siitä jos seksiä on 5-7 kertaa viikossa. Niin kai sitä helposti raskaaksi tulee.
Mä muuten tykkäsin kun yks ei vl alkoi jututtaa ja kyselemään ihan kasvotusten, oli selvästi utelias ja kiinnostunutkin uskovaisista. Mukava oli kun uskalsi ottaa puheeksi, ihmiset jos oisi avoimempia ja tutustuisivat uskovaisiin niin ei tulisi mitään kummallisia ennakkoluuloja.
Olen vl-äiti, en käytä ehkäisyä. Nautimme seksistä mieheni kanssa. Luuletko että ajattelemme lapsia silloin? Ajattelemme toisiamme.
Mulla onkin jo vauvakuume, mitä tuo haittais vaikka " ihanan yön" jälkeen alkaisikin odottamaan....
Rakastan perhettäni, miestäni ja lapsiani.
Vierailija:
Eikä ole kyllä takaraivossa raskaudenpelkoa silloin kun talossa on kk ikäinen vauva - kun ei siinä vaiheessa ole hormonitoiminta palautunut niin et raskaaksitulo ylipäätään olisi mahdollista. Itselläni on ensimäiset kuukautiset tulleen keskimäärin 8 kk synnytyksestä.
niin kumminkin kävi että sain vauvat 1/04 ja 10/04
lisäksi kerron, että kyllä seksistä nauttii. Ja joskus hommat keskeytetään juuri sopivasti
Sehän on tosi mukavaa kun saa miehen kanssa rakastella. Ei siinä sillon mitään raskautumista meillä ainakaan ajatella. Nautitaan toisistamme. Jos raskautuu niin sitte raskautuu, mitä sitte. LApset on ihania.
se, että kuukautiset pysyy poissa mm. imetyksen takia ei tarkoita sitä, etteikö munasoluja voisi irrota.
Eikä ole kyllä takaraivossa raskaudenpelkoa silloin kun talossa on kk ikäinen vauva - kun ei siinä vaiheessa ole hormonitoiminta palautunut niin et raskaaksitulo ylipäätään olisi mahdollista. Itselläni on ensimäiset kuukautiset tulleen keskimäärin 8 kk synnytyksestä.