Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-----<--@ SUURPERHEELLISET VK 40 @-->-----

01.10.2007 |

Ja uuteen viikkoon arvon leidit :)

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toooosi pieni asunto. Yksi makuuhuone, keittiö ja sitte 25neliön olohuone. Alakerrassa saunatilat, entisestä puuvarastosta tulee yksi huone talven aikana. Taloa päästään laajentamaan vasta 2009 kun tila siirtyy meidän nimiin. Tiukkaa tulee olemaan " syvä huokaus" .

Autoa ei vaiheta, ainakaan vielä. On meillä kaksi autoa että silleen mahdutaan kaikki.

Omaa napaa: ruoka ei ole maistunut. Paha olo tulee, pitäisi varmaan syödä enemmän pelkkiä hedelmiä.

Odotan milloin väsymys hellittää sitte saisin enemmän tehtyä hommia.

Eija rv:lla 11 jotain

Vierailija
22/32 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö tämäkin asiaan kuuluvaa näillä viikoilla, mutta jos vaan olis mahdollista niin tämän päivän viettäisin peitonalla...olo on alakuloinen ja itkuinen, vaikkei sille ole oikein mitään syytä. Neuvolan täti oli ainkin sitä mieltä että nuo synnytyskauhukuvat ja 2en tahdo synnyttää" ajatukset kuuluu hyvin olennaisina juuri näille viikoille.

Asuntoa jos käyn pohtimaan niin ei ainkaan mieli kirkastu, 75neliötä ja jouluna kuusi ihmistä.. eikä tietoakaan helpotuksesta tilanteeseen ilman lottovoittoa. Meillä on lainaa vielä tästäkin ja lisää lainaa juuri piti ottaa kun meni auto vaihtoon.

Meillä on tähän asti kuljettu WV Passatilla (ihan tavallisella) mutta eihän me kuusi siihen mahduta millään ilveellä joten auton vaihtoon vaan. Just mies soitti äsken etelä-suomesta että on astanu meille auton, en ole nyt varma oliko se Seat Alhambra vai Huyndai Trajet, mutta harmaa se oli, epäilen Alhambraa... 04vm.

Harmittaa että pitikin mennä veilä lupaamaan että pikkusiskoni (iiihana 12v joka on kaunis ja älykäs (ainakin omasta mielestään) ja kaikkitietävä ja näsäviisas) voi tulla meille tänään yöksi. Jos olisin luvatessani tienny tän päivän vireystason niin enpä olis luvannu. Oikeesti, ihan mukava tyttö, mutta minä en vaan pidä siitä että mahaa tullaan leperrellen silittelemään ilman lupaa tai että julkisilla paikoilla huomautellaan " sulle on tainnu jäädä vähän ylimääräistä viime raskaudesta tuohon mahaan" yms. eli ajattelematonhan se vaan on, mutta mulla nousee välillä kuitenkin niskakarvat pystyyn. Onneksi asiat kääntyy lauantaina päinvastoin eli meidän kaksi vanhinta pääsevät vaarilaan yökylään, kuopus saa hetken paistatella ainokaisen paikalla ja ehkäpä minäkin saan huomenna levätä mielinmäärin....

Nyt nukahti kuopus, keskimmäinen katsoo jotain videota, minä menen peiton alle, jospa se tästä vielä...viimeistään huomenna.

Minjuska ja Manteli 31+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpas toivottamaan kaikki uudet odottajat tervetulleiksi mukaan :)

Asunnosta: meillä on neliöitä 120 mutta kaikki oleellinen ja toiminnallinen tila on käynyt ahtaaksi mm. pyykinkuivaus ja vaatesäilytys. Ja velkaa on tästäkin samoin kuin 7-paikkaisesta opelista, joka on suht tuore.

Sit siihen alakuloon: kyllä pisti tämänkin äidin mielen matalaksi kun rakas tyttäreni sanoi eilen, että äiti sä näytät ihan 45-vuotiaalta ja sun tukkas on tosi ruma. Mitäpä siihen sit osaa vastata, eikös lasten suusta se totuus tule?

Mä en kyllä ole raaskinu käydä kampaajalla pitkään aikaan, heinäkuussa taisi olla. Ja kyllähän jonkinlainen väsymys voi tietysti naamasta jo näkyä mutta silti...

Kuopuksen kanssa taistellaan yöt, vaikuttais että allergiat on pahenemassa.. Onneksi on tän kuun lopulla aika lastenlääkärille, pyydän lisätestejä.

Eipä tässä tämän kummempia, esikoinen tuli huutamaan korvan juureen, että ei aio siivota huonettaan. Just sain pienimmän unille, melkein tekis mieli hermostua...

Viikonloppuun mennään..

Neppis ja Willis

Vierailija
24/32 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin tänään oikein ahkera ja siivoilin varastoa katsoin vauvan vaatteita kaappiin ja ne mitä en halua enää nähdä menee kirpparille myyntiin. No tulos varastossa on hyllyt järjestyksessä,lattiat täynnä ylimääräistä vaatetta/tavaraa josta pitää hankkiutua eroon ja mulla hajonnut selkä... Nytkin istun selkä tuen varassa ja joudun irvistämään kivusta koko ajan :o( Ei ollut viisasta ei.... No nyt sitten popsin epätoivoisena panadolia ja kiroan sitä siivoa mikä varaston lattialla nyt sitten on..

Mieskin sanoi että pölijä! eihän plussan jälkeen saa mitään tuommoista mennä ilman miestä tekemään! :o) No viikonloppu menee sohvalla maaten ja kaiken huipuksi isäni on tulossa meille huomenna pariksi päiväksi ja se kun on sitä maata että ilkeilee koko ajan kun oon kipeä ettei ollut mitään järkeä alkaa taas vauvoja tekemään.... huoh!

jotain positiivista tilasin tänään meille uudet vaunut! :o) mieskin oli sitten ihan innoissaan ja sanoi että kyllähän ne mieluiset menopelit pitää olla. Minä kun kuljen aina jalkaisin kun en omista ajokorttia.

voi neppis! mitä ne lapset nyt tuommoisia sanoo :o/ höh! naapurin 6v tyttö sanoi kerran äidilleen että " miksi sun pylly roikkuu noin alhaalla" :o) joten et ole ainoa joka saa kommenttia. Kyllähän sitä hiukka rupsahtaa kun raskaana on :o) minä en ainakaan muutu yhtään sen hehkeämmäksi ku ennenkään olen ollut. Itse asiassa taidan muuttua aika hankalaksi.....

ahkeruudesta oppinut niiloakseli rv 17+4

ai nii tunsin liikkeet eilen ihan varmasti!!!!!! :o)

Vierailija
25/32 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa minunkin puolestani uusille ja onnea alkumetriläisille.

Tuikku; nuo " ilkeät" kommentit on niin tuttuja. Meillä sukulaiset kauhisteli jo silloin kun kolmannen tulosta kerrottiin. Hulluina pitävät ja tuntuu että kaikilla semmoisillakin sukulaisilla joita nähdään kerran viidessä vuodessa, on oikeus kysellä ainotaanko vielä monta ja eikö se jo riitä yms. Olenkin nykyään kaikille ihmettelijöille ja kommentoijille sanonut että ite ollaan kaikki hoidettu ja huolehdittu, ei olla tuomassa teille hoitoon...

Auto ja asuntoasiaa...Meillä on autona farkku lisäpenkeillä. Ahdas on, mutta kuljetaan äärimmäisen harvoin porukalla missään, joten näin mennään jatkossakin. Mulla on toinen auto nytten ja haaveena ois saada pitää se niin olis arki kotona helpompaa.

Asunnossa on tällä hetkellä 100m3, makuuhuoneita 3kpl ja ahdasta on lähinnä tavaroiden osalta. Yläkerta valmistunee kumminkin joskus (viiden vuoden sisällä..??) ja se helpottaa kahden makuuhuoneen verran, joten eiköhän me tähän sovita, kun lapsiluku on täysi tämän viidennen villahousun jälkeen.

Ollaan lähdössä parin viikon päästä KAHDESTAAN kylpyläviikonloppua viettämään ja arvatkaa tuliko itku tänään kun anoppi ilmoitti ettei voikaan ottaa lapsia hoitoon kun joutuu olemaan töissä. No lopulta pappa lupautui olemaan (pärjäämään) lasten kanssa kunnes mummu tulee töistä. Toivottavasti pärjää. Tarvittais niin tätä reissua...

Nyt on pakko mennä jatkamaan imurointia...

Matilda ja nasu 16+4 (tänään tuntui täälläkin liikettä..)

Vierailija
26/32 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi noita lapsia, toivottavasti et kuitenkaan tunne itseäsi 45 vuotiaaksi...

kummipoika rämäytti kans äidilleen kohteliaisuuden tokaisemalla että äiti näyttää suloiselta kuin HEVONEN.

Lisää eläinvertailuja tarjosi oma poikani ihastelemalla pikkusiskon isoja silmiä " äiti, Iinalla on sonnin silimät!" (saattaa olla poikamies ainesta jos ei kohteliaisuudet vuosien myötä hioudu...)

Loppuraskauden rähjäisyydestä kärsien

Minjuska

Vierailija
27/32 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin siltä tuntunu, kun ei ole jaksanut kirjoitella ja ei oikein lukeakaan muutamaan päivään.

Olo aina välillä vieläkin sellainen nuhjuinen. Tänään piti käydä näyttääs korvaa lekurissa, kun on ihan sika kipee, mut epäilee sen olevan tuloillaan oleva Finni.. tiedä sit, toivotaan et tulis sit ja menis samantien ;)))

Tenttiin olen yrittänyt lukea ja vähän verkkotehtävääkin vääntänyt aina jaksamisen mukaan. Voimia keräsinkin toissapäivänä - olin taas hiusmallina (äärimmäisen hyvä ja halpa keino kotiäidille/opiskelevalle sellaiselle). Keväällä olin ensi kerran ja oli niin kivaa, et piti päästä uudelleen - ja varmasti tämänkin jälkeen. Hiusmallijutuissa he tekevät jotain sellaista mitä ei ikinä itse tulisi mieleen kokeilla - ja molemmilla kerroilla tulos on ollut kyllä tosi mieleinen... Ja palkkioksi saa vielä hiustenhoitotuotteita - nyt tuli shampoo, hoitoa. ja lakka - eli tuli voittoakin ;))))

Asunnon ja auton koosta ollut puhetta - meillä auto vaihtui kian karnivaliin tuossa muutama viikko sitten. Aiemmin meillä oli VW Touran, mut sinne ei lisäpenkkejä olis haluttu, kun ei se mikään iso olis tiloiltaan enää... Ja meillä tuo koiruus matkustaa usein mukana, ja pidemmillä reissuilla kaksi kissaakin. Oli meillä keväällä mummolareissulla Touranin takana koira, kissojen kuljetuskoppa, vaunut, sitteri ja kaksi kassia - onneksi koira on sopeutuvainen ;)

Talossa meillä on neliöitä 146, huoneita kolme makkaria, yksi sellainen välihuone, joka toimii vierashuoneena. Tähän aiomme mahtua tulevaisuudessakin - lapset saavat kahdestaan jakaa huoneet. Ei mielestäni kaikille tarvii omaa huonetta, varsinkin näillä ikäeroilla. Eihän ennenkään ollut kaikilla omaa huonetta - sopu sijaa antaa... Ja lapsetkin kasvavat niin nopeasti, että kohta ollaan isännän kanssa tässäkin kahdestaan ;) HIH

Jokohan tähän lopettais tän selostuksen, kun vois vaikka juhlia tätä perjantaita lukemalla vielä vähän tenttiin... saa nähdä....

--Mirpa ja masutin rv 13+1--

Vierailija
28/32 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla kaikki suurperheelliset joko nukkumassa kun miehet on kotona :o)

Olen tänään ihastellut vauva masua peilistä :o) nyt kun se vielä on siedettävä. On ihanaa olla mahakas!!! ja toisaalta haikeaa koska tämä on mun viimeinen vauva masu :o(

Niiloakseli rv 17+5

Vierailija
29/32 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole viikkoihin kirjoitellut tänne. En ole jaksanut edes lukea mitä teille kuuluu. Olen ollut niin huonossa kunnossa koko tämän raskauden ajan! Ensin oksensin ja voin pahoin, sitten iski kauhea väsymys. Vieläkin minua heikottaa pahasti esim. pienen kävelylenkin jälkeen. Koko ajan pitää vain nukkua ja syödä ja se vetää mielen matalaksi. En ole voinut nauttia tästä raskaudesta vielä ollenkaan. Kaiken lisäksi löysin kovan kyhmyn rinnasta joka ei tunnu häviävän. Se ei ole kipeä. En ole vielä käynyt lääkärissä koska ajattelin sen johtuvan hormoneista. Luulin että joku maitorauhanen siellä jotain sekoilee... Mutta nyt kun tämä väsymys aina vain jatkuu alan epäillä että on syöpä. Olen jo viikkolla 15 joten eikö väsymyksen olisi jo pitänyt loppua? Ei minulla ainakaan ennen ole tällaista ollut. Jaa-a. Täytyy sanoa että jos tästä raskaudesta selviän hengissä niin olen maailman onnellisin ihminen!

Ainut ilonpilkku oli niskapoimu ultra muutama viikko sitten. Siellä se pikkuinen ainakin näytti niin terveeltä ja virkeältä :) Näytti ihan kuin olisi harjoitellut korkeushyppyä kun pomppi niin veikeästi. Muut lapsemme ovat aina vain vähän jalkoja tai käsiä heilutelleet mutta tämä sätki ihan tosissaan :)

Mutta eipä tässä muuta. Oli ilo lukea piristäviä juttujanne. Kaikilla ei onneksi ole näin kurjaa oloa... En tiedä jaksanko taas milloin kirjoitella jos tämä olo ei tästä helpota. Menen lääkäriin alkuviikosta. Pakkohan tälle ololle on jo joku selvyys saada.

Vierailija
30/32 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkin olen TAAS valitus linjalla... Mulla on vähän väliä kauheita päänsärkyjä. Nytkin särkee päätä eikä panadol auta yhtään. Pari päivää sitten otin kaksi 500mg kerralla eikä mitään apua... Alan tulla hulluksi kun koko ajan olen jostain kipeä eikä miehenikään jaksa kohta enää ymmärtää yhtään :o/ Nyt pää on ollut kipeä 3pv viimeksi oli 13pv mutta se oli migreeniä silloin. Verenpaineet on ok ja kaikki muukin.

vinkkejä otan vastaan!

Niiloakseli

Vierailija
31/32 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö kannattaa tarkistaa! Minulla oli pari vuotta sitten tuollaista ikuista jomotusta ja migreeniä. Näköni ei ollut mitenkään niin huono mutta menin kuitenkin näöntarkastukseen. Sain lasit ja siihen loppui pääkipu! Eli tässä ainakin yksi vinkki... Myös hieronta voi auttaa. Joskus hartiat on jumissa vaikka sitä ei itse huomaa ja aiheuttaa näin ollen pääkipua.

Vierailija
32/32 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisen raskauden aikana todettiin että mulla on ns.raskaus/imetys näkö eli näkö heikkenee hormonien takia. Siihen eivät laseja silloin määränneet vaikka olisi kuulemma normaali tilassa laitettu. Nyt sitten tämän raskauden myötä taas särkee päätä. Se voi hyvinkin johtua näöstä. Ei tullut itselle heti mieleen vaikka edellinen raskaus olisi käynnistetty päänsärkyjen takia

Silloin kun en ole raskaana tai imetä näkö on ihan ok. Kiitos soffala kun muistutit! :o)