Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-----<--@ SUURPERHEELLISET VK 40 @-->-----

01.10.2007 |

Ja uuteen viikkoon arvon leidit :)

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä tämä aika nyt rientää. Vastahan tuskailin täällä uuden aloituksen kanssa.

Tänään on meillä ainakin sateista ja harmaata, kuulunee syksyn luonteeseen.

(.) hammas kipeä.. pakko mennä tohtorille. Ja mä kyllä inhoan paikkaamista ja poraamista ihan yli kaiken. Ja tän vatsan kanssa siinä penkissä on tosi ällöä maata.

Olin jo kyllä varannut tarkastukseen ajan mutta sitä siirrettiin kuukaudella eteenpäin ja tämän nyt sit sain.

Huomenna on siis neuvolapäivä, joudun ottamaan kaks pienintä mukaan. Tähän asti on jotenkin kummasti ollut miehellä vapaata ja olen päässyt yksin käymään.

Alimmat lantionikamat paukkuu ja rutisee oikein äänekkäästi. Välillä ei ota jalat alle kun nousee sohvalta. Todella kivaa.

Ja sit vähän peitonalusjuttuja, sulkekaa herkät silmänne ja hypätkää tän yli: Mulla on kadonnut niiden alakerran suonikohjujen ja turvotuksen myötä tunto koko kapineesta. Siis sisältä.. tosi kivaa. Ei tätäkään ole aiemmin ollut.

Minjuskako ei halua synnyttämään? Onneksi ei ole vielä edes ihan oikea hetki ;)

Mä uskon siihen, että kun äiti on tarpeeksi kypsä ja aika on oikea, synnyttämään pääseminen käy kyllä mielessä.

Tietysti eri asia jos on tullut pelkoja.. Kyllähän käy mielessä kaikenlaista. Miten nyt vois mennä kaikki hyvin kun neljä kertaa on mennyt hienosti? Jos muillekin sattuu kamalia mieksei sit mulle? Suurin pelko kai on, että vauvalle tulee aivovaurio hapenpuutteen takia tai jopa kuolee..

Huh, pois tuollaiset mietteet heti. Turha miettiä etukäteen..

Muuten kaikille taas oikein mukavaa viikon alkua.

T.Neppis ja W

Vierailija
2/32 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ei pitäisi valittaa kun kerrankin on tylsää 6 hengen perheessä :o)

raskaus on siinä vaiheessa että kaikki vaan soljuu eteenpäin eikä oikein mitään ihmeitä tapahdu....

ulkona on hirveän kökkö keli eikä sinnekkään huvita ankä toisaalta selkäsäryiltä pääsisikään.

tieto todellakin lisää tuskaa. Minä pelkään synnytyksessä vain sitä jos tämäkin tulee syöksy vauhtia mailmaan niin ku edellinen niin voi vihne! onneksi viimeksi olin sairaalassa kun synnytys käynnistyi mutta entä nyt en millään viittisi oysin ovella alkaa telttailla viikosta 35 alkaen :o) taidan teipata puhelimen otsaan rv35 ja laittaa hätänumeron pikavalintaan ;o)

liikkeitä odottelen edelleen. Viikko sitten tunsin jotain epämmääräistä mönkimistä mahassa jota luulin liikkeiksi mutta taisi kyllä olla jotain muuta kun ei sen jälkeen ole tuntunut... potkis jo!

Niiloakseli rv 17 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aivan kauhee väsymys, miten tää voi olla mahdollista?? Yritän nukkua silloin kuin nuorimmainen nukkuu mut nyt nukahti autoon... Tulis isä kotiin niin saisin vähäks aikaa köllähtää sänkyyn.

Jossain vaiheessa pitäisi kauppaan mennä eikä yhtään inspiroi.

Mua kanssa pelottaa synnytys, viimeks en menny edes synnyttämään vaan lapsivettä luulin tulleen. No kolme tuntia ja tyttö tuli. Kahessa lapsivesi vihreetä, toivottavasti ei tällä.

Rankkaa tulee olemaan, hulluksihan sitä sukulaiset luulevat kun neljännen teen. No ei voi mitään. Elämää se vain on :)

Nyt katsomaan onko tytsi herännyt

Eija rv 10+6(kait?)

Vierailija
4/32 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaan roikun, kun ei mukamas ole muuta tekemistä. Odottavan aika on pitkä ja nyt se alkaa olla TOSI pitkä....Supistuksia odotan, vaikka sitä hetkeä hiukan kauhunsekaisin tuntein odotan, että joudun lähtemään sairaalaan....Täälläkin siis pientä synnytyspaniikkia ilmassa!

Joka ilta on ihan kamala olo ja olen ihan varma, että yöllä lähdetään...vaan joka aamu yhä kotona ollaan.Taidan luovuttaa ja uskoa, ettei tämä kaveri tulekaan!

Missäs ovat kaikki muut näillä viikoilla olevat; Levinia, Vaahtis ym?Ja muutenkin on vähän hiljaista ollut viime aikoina...Ryhdistäydytäänpä, arvon rouvat!

Jaahas, taidan patistaa tappelevan ekaluokkalaisen läksyjensä pariin ja pienemmät keräämään legot pois lattioilta. Olisihan tuossa mahtava kasa puhdasta pyykkiä kaappiin kasattavaksi itselläkin!

Suviruusu rv 39+4

Vierailija
5/32 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en saa millään pidettyä taloa siistinä en sitten millään... nytkin on ties mitä puiden lehtiä ja hiekkaa pitkin lattiaa kun ei huvita imuroida ja kun tuo iskias siitä aina äityy ja nuo perhanan pyykit kasautuu aina tuonne makkarin nurkkaan ja kun tuota pyykkiä on ja jos sitä ei saman tien viikkaa kaappiin niin kasa kasvaa ylipääsemättömäksi. En ole koskaan ollut näin saamaton! mieskin sanoi eilen että onko tosi että hänen pitää työvaatteet kaivaa makkarin lattialta nurkasta? juu on :o)

Höh pitänee ryhdistäytyä!! kaikki tuntuu niin työläältä jotenki... Saa nähä miten käy kun aloitamme keittiöremontin ensi kuussa.

laiska-masu Niiloakseli

Vierailija
6/32 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea mietteitänne, kun ne on niin paljon samoja kun itsellä...

Synnytyksessä ei peloto muu kuin se kerkeääkö sairaalaan ajoissa. Jospa minäkin muutan telttaan sinne Oysin pihalle maaliskuussa =D

Minä tunsin ihan varmasti liikkeitä rv 14+4, mutta sen jälkeen en ole ollut tuntevinani juurikaan mitään. Paitsi muutaman kerran jotain, mikä meni niin äkkiä ohi, etten ehtinyt kunnolla tuntea. Jospa se oli sittenkin tämä kaveri. Kovasti oottelen liikkeitä niin tietäis että hengissä ollaan masussa.

Mietityttää myös se, onko vauva terve ja meneekö kaikki hyvin loppuun asti. Oon myös mittinyt sterilisaatiota synnytyksen yhteydessä, mutta toisaalta en haluais olla sairaalassa yhtään päivää jos ei oo pakko. Yhtä miettimistä siis täällä...

ja laiskuus asuu myös täällä. Kämppä on totaalinen hävityksen kauhistus eikä vois vähempää kiinnostaa. Ois tosi kiva kun olis siistiä, mutta ei jaksa siivota eikä se kyllä näkyskään ku hetken joten mitä suotta vaivautua =)

Mutta mukavaa viikkoa kaikille suurperheellisille!

Matilda + ylläri 16+0

Vierailija
7/32 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mehän voitais kyhätä teltta kylä sinne oysin pihalle niin ei tartte yksin siellä vartoa supistuksia :o)

Vierailija
8/32 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kiire on siis ollut aivan kauhea. Ensi viikosta me lähdetään tonne Ruotsin puolelle muutamaksi kuukaudeksi ja järjestelyjä on vaikka millä mitalla, lasten koulut ym.

Luin kaikki vanhat pinot ja niille joita edelleen kasvatuskysymykset askarruttaa niin en itse henkilökohtaisesti pidä yhtään tämän päivän kasvatusoppaista, syy siihen on se että niin monen kirjoittajan henk.koht elämä on mitä on, mutta kyllä he ohjeita muille jakaa osaa, siksi kirjallisuus jos jotakin kiinnostaa niin suosittelen kasvatusalalta klassikoihin perehtymistä Comenius, Rousseau, Hegel, Herbart, Dewey, Piaget, Vygotsky sekä suomalaisia Gezelius, Porthan, Cygnaeus, Snellmann, Cleve ym.

Oma mieltymykseni on Neill ja Summerhill, Kuvia ja vaikutelmia: John Walmsley sekä A.S Neill: reksi, reksi koirankeksi( summerhillin perustaja kertoo elämästään)

Kun tuntee kasvatuksen historiaa on hyvä rakentaa omaa kasvatusfilosofiaa, kirjat eivät syyllistä ketään ainoastaan ne on niin päätömiä joistain kohdin että ainakin mua se huvittaa.

Sitten kuka se miettikään uusia vaunuja, suosittelen lämpimästi hankkimaan aivan uudet menopelit. Seuraamalla tarjouksia voi todellakin säästää parisaataa euroakin ja saa aivan uudet, sitten jos ei enempää lapsia hanki niin niillä on kuitenkin hyvä jälleenmyyntiarvo kun voi myydä ne edullisesti eteenpäin. (Mulla on kahdet uudet vaunut nyt odottamassa tätä kuudetta kullanmurua ja itse olen tosi tyytyväinen hankintoihini).

Mulla lapset on olleet tosi seesteisiä ja rauhallisia tosin olen kieltänyt pleikkarin peluun ja tv: n töllötyksen arkipäivinä. Me päästään Ruotsissa asumaan tosi ihanaan vanhaan taloon jossa on oma piha. Ihana muutos tähän kerrostalo elämään.

Neuvola aika on huomenna ja silloin täytetään äitiysavustushakemukset, tosi kivaa päästä taas hypistelemään äitiyspakkausta kun se on niin paljon muuttunut kuudessa vuodessa. Moniko teistä ottaa sen?

Onko muuten kukaan teistä tehnyt itse kynttilöitä, ei niitä geelikynttilöitä, vaan perinteisiä valkoisia? Olisin aivan kauhean innostunut asiasta mutta kun en mistään löydä ohjetta kuinka tehdä.

Voimia kaikille ja mukavaa viikkoa!

Annlinn

Vierailija
9/32 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli alkuun heti ihan omaa napaa:

kaikki ennallaan, hemoglobiini oli hieman onneksi noussut. Vauva kasvaa + 2 sd:llä. Tetveydenhoitaja alkoi puhua käynnistykseen menosta rv 38. Mä en kyllä vielä ollut innoissani ajatuksesta kun se olis jo 16.11... Siis ihan kohta. Enhän mä ehdi kyllä millään kun joululahjat on hankkimatta ja kolmosen sairaalakeikka tekemättä, nelosenkin kanssa pitäis mennä päiväksi osastolle (rokottavat mpr:n siellä kun on kananmuna-allergia ja tehdään lisätestejä)

Kuulemma lapsen terveyden ja turvallisuuden kannalta olis parempi. Just joo mut kukaan ei ole katsonu kertaakaan mikä tilanne on kohdunsuulla enkä ole saanu vieläkään aikaa neuvolalääkärille. En mä halua täysin epäkypsästä tilanteesta lähteä käynnistykseen, harkitsen kyllä asiaa ja toivon, että onnistuis kuun loppuun..

Kyllä mä tiedän, että Wilhelmi on aika iso jo nyt, tunnen sen jo itsekin.

Onneksi oli Willis jo oikeinpäin, sillä muuten menis kyllä automaattisesti sektioksi kokonsa takia.

Onnea Annlinnille uuteen kotiin. On siinä kyllä aika työmaa muuttaa koko pesue muutamaksi kuukaudeksi toiseen maahan, huh huh. Varmasti kuitenkin ihanaa vaihtelua.

Matilda: täällä se sterilisaatio tehdään siis synnytyksen jälkeisenä päivänä eikä joudu olemaan sairaalassa yhtään normaalia pidempään eikä ole mitään rajoituksia. Minusta se on aika hieno juttu kun ei tarvitse myöhemmin lähteä ja miettiä, että mihin muksut pistää ja kuka hoitaa vauvan ja kuinka imettää kun joudutaan kuitenkin lääkitsemään. Sairaalassa on henkilökunta hoitamassa vauvaa sillä aikaa ja muulle katraalle on jo jouduttu hankkimaan hoitaja.

Onneksi ei ole pelkoa syöksysynnytyksestä vaikka kyl toi nelonen tuli nopeampaa kuin uskoinkaan. 2 1/2 h ehdin olla sairaalassa vaikka luulin kotona vielä ettei tarvis pitkään aikaan lähteä. Onneksi ukkokulta patisti lähtemään ajoissa.

Suviruusullako on viimeiset pitkän odotuksen hetket käsillä..

mietinkin, että kuka on seuraava ja onko muita lokakuisia ? Kertokaas vähän kuulumisia.

Neiti tuli koulusta kiukkuisena kuin ampiainen ja sai jo riidan aikaiseksi esikoisen kanssa. Voi huokaus näitä ihanuuksia.

Pakko poistua..

moi moi

T.Neppis ja Wilhelmi-Willis 32+2 ( 31+3)

Vierailija
10/32 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin taas neuvolassa pällistelemässä mahan kanssa....

(Neppis: paljonko sulla on siis se fundus mitta kun en ymmärrä tuota +2sd:tä, aivot pienenee sitä mukaa kun raskausviikot kasvaa nääs)

Neuvolassapa seuraavaa...

viikot siis 31+2

painoa tullut koko raskaudessa 1,3kg

verenpaineet ok

pissa puhtoinen

hemppa 136

fundus järkyttävät 33cm!

ja raivotarjonta

Siis minä alan epäillä että sillä on siellä kohdussa jo joku vaatemytty tai lelupaketti mukana kun tuo maha on niin järkyttävän iso. Täti sanoi ettei vauva todellakaan tunnu suurelta (veikkasi syntymäpainoksi alle 3,5kg), vettä ei tunnu olevan paljon, läskistäkään ei voi olla kyse ja tarjontakin on oikeinpäin joten ei voi johtua perätilastakaan. MInähän päätin etten huolestu ennen 37viikon ultraa jossa saan painoarvion, mutta ihmetyttää silti.

Kysyin sitäkin että voisko tästä raskausajasta saada jonkunlaisen kestoversion noin niinkuin hormonaalisesti kun mulla ei ole raskausaikana painonhallinnan ongelmia (vaikkei tällä ruokavaliolla kyllä laihtumaan pitäs päästä), mutta ne alkaa muutama kuukausi raskauden päättymisen jälkeen. Raskausaikana ja heti sen jälkeen saan syödä mitä vaan ja milloin vaan ilman ongelmia, normaalisti lihon pullan näkemisestäkin. EN ole siis yhtään pahoillani vaikkei painoa ole kertynyt 1,3kg enempää raskausaikana, pysynpähän tavoitteessani ettei seuraava kymmenluku mene rikki (sinne vielä 5kg matkaa joten luulisi riittävän)ja jospa saisin sitten sen vyötärönkin vielä takaisin joskus tässä elämässä.

Raskauden vaikutuksesta aivojen kokoon sain taas uutta todistusaineistoa, hahhaah...minähän olen siis mammaloman jälkeen jääny kotihoidontuelle muutamaksi kuukaudeksi ja jään siitä suoraan äitiyslomalle taas. Ainoa vaan että minä en ole muistanut anoa äitiyslomaa työnantajalta.....ja se alkais kolmen viikon päästä se äitiysloma ;) Onneks tää nyt ei missään tapauksessa tule työnantajapuolelle mitenkään yllätyksenä joten sijaisuus asia on ollu hoidossa jo kauan, sama sijainen jatkaa töitäni uudellakin mammalomalla. Miten tällaisen voi unohtaa??? Epäilen että sekosin siinä, kun tiesin etten ole oikeutettu siihen 72 palkalliseen päivään työnantajalta, niin en sit muistanu kierrättää lappujakaan työnantajan kautta. No, onneksi muistui ennen kuin on vauva kainalossa. Minä olen siis anonujt kotihoidontukea 26.10 saakka ja jos en tee jatko-anomusta niin minunhan pitäis olla siis töissä, hahhaa. Muutenkin tuntuu ettei päässä pysy mikään, liekö raskauden vaikutusta vai tyhmeneekö sitä kotosalla kun ei tarvitse niin aktiivisesti aivojaan käyttää, tiedä häntä, hapero pää silti.

Minjuska ja Manteli 31+2

Vierailija
11/32 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se +2 sd on se ylin käyrä. Se taitaa lukea siellä kortissa, käyrän vieressä. Mitta tais olla 32.. Ja tästä vauvasta veikataan siis yli nelikiloista. (Ei se mikään ihme ole kun muutkin ovat olleet reilusti sen kokoisia.)

Joka raskaudessa kuulemma vesimäärä kasvaa, sanoi kätilö. Mun vesitilanne on ihan normaali ja Williksen raajatkin tuntuvat aivan selvästi läpi.

Mulla on tullut painoa 15 kg.. ja normaalisti mä saan syödä ihan mitä vaan eikä paino heilu mihinkään suuntaan. Poikien odotuksessa on tullu se 18-20 kg mut on ne kilot lähteneet.

Kyllä se muisti pätkii täälläkin. Olen muistanu kyllä hakea kaikki mahdolliset tuet ja lomat ja ilmoitin myös työnantajalle ajoissa. Mun piti aloittaa työt elokuussa ja veroprosentti oli laskettu sen mukaan. Kiva ylläri kun viime kuussa vietiin kotihoidontuesta sit vähän reilummalla kädellä.. sitä en muistanu hoitaa kuitenkaan. Pikkuisen harmitti kun se raha on muutenkin surkean pieni.

Jäin taas suustani kii, ei auta kuin lopettaa tältä erää..

Vierailija
12/32 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktivoiduin pitkästä aikaa nyt kun on uutisia kerrottavana :)

Plussasin eilen (kp42/29) pitkän kierron päätteeksi, eli meille odotellaan nyt neljättä lasta. La olisi 30.5.2008. Perheemme vanhemmat lapset ovat syntyneet 1/98, 4/99 ja 11/06. Ikäeroa näille pienimille sisaruksille tulee kutakuinkin 1v 7kk ja ikäero vanhimman ja pienimmän välille tulee olemaan huikeat 10v 5kk.

Huomasin, että olette jo tosi pitkällä raskauksissanne. Onkohan täällä muita alkumetreillä olevia lainkaan?

Toivottavasti tämä meidän pikkuinen papu pysyy mukana loppuun saakka. Raskauteni ovat kaikki olleet muuten todella huolettomia (jos ei oteta huomioon järkyttävää pahoinvointia), ei verenvuotoja tai muuta sellaista, mutta minulla on ongelmia selkäni kanssa ja nyt reistaa polvikin, joten ei kait tule fyysisesti helppoa tästäkään.

Elän päivän kerrallaan ja iloitsen tästä uudesta raskaudesta täydellä sydämellä, sillä tämä neljäs jää meidän viimeiseksi. Ikäkin alkaa pikkuhiljaa tulla vastaan. Olen nyt 34v, mutta vauvan syntyessä jo 35v.

Kanelisokeri & Papu 5+5 ?

Vierailija
13/32 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä pitää, firman synttärit lähestyy ja töitä on vieläkin vaikka millä mitalla. Huh huh.

Maanantaina olin rakenneultrassa ja tänään kävin neuvolassa. Vauvalla on kaikki hienosti, kovin on eläväinen tapaus tämäkin, ihan selvästi siskoihinsa tullut :) Ultrassa kääntyili ja pyöri koko ajan ja tänään pinkoi karkuun, kun yritettiin sydänääniä kuunnella :D

Painoa on tullut viisi kiloa ja lauantaina raskaus on puolivälissä, joten ihan hyvin. Paineet matalat, kuten aina, pissa puhdas. Sf-mitta 20, joka kuulemma vähän korkea tässä vaiheessa, mutta eipä siinäkään ollut mulle mitään uutta ;)

Eli vauva siis melskaa ja paljon, itse voin hyvin, jos nyt univelkaa ei oteta huomioon. Eiköhän sekin jossain vaiheessa helpota, kun saa työruuhkan pois.

Imde taas iski, en muista enää nikkiä, mutta tervetuloa mukaan! Neljättä siis täälläkin odotellaan ja meillekin tämä on viimeinen.

Hurjan nopeasti on aika mennyt! Puolet enää jäljellä :o

Hyvää vointia kaikille!

Porenn, tyttöset ja Pikkukulta rv 19+4

Vierailija
14/32 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheeseen odotellaan kuudetta vauvaa, joka on minulle neljäs ja miehelle kolmas. Vanhempien lasten iät on t 97, 2x p 99, p 01 ja t 03. Vakituisesti kodissamme asustelee minun kolme lasta. Tämä tulokas puskee ehkäisyn läpi maailmaan, joten laskettu aika on vielä hieman epäselvä. Vauvan laskuri antaa lasketun ajan kesäkuun alkuun, neuvolan täti toukokuun loppuun. Mutta siis joskus niillä main.

Raskausoireita minulla ei kamalammin ole. Hiustenlähtö alkoi urakalla jo ennen plussaa, samoin näppylöitä on ilmaantunut jopa korvalehteen :) Menkkamaiset jomottelut alavatsalla on pikkuhiljaa onneksi loppuneet, rintojakaan ei vielä jomottele. Ainoastaan sektiohaava on silloin tällöin ilmoitellut itsestään parilla nipistyksellä. Mutta enpä osaa raskausoireita oikein kaivatakaan. Pojilta oksensin melkein koko raskausajan, tytön raskausaika taas oli äärimmäisen helppo, aivan kuten tämä. Jospa meille siis ehkä olisi taas prinsessa tulossa?

3n äiti ja höttönen 6+0

Vierailija
15/32 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

G:mitä uutta meinaatte tulokkaalle ostaa?

Meillä tuli nyt vaunujen osto kun yllätyksekseni huomasin vanhojen vaunujen olevan täynnä hometta!! vaikka toissa päivänä kävin niillä kaupassa kuopuksen kans niin nyt ovat sitten ihan homeessa...

Sinänsä ei harmita kun todennäköisesti olisin joka tapauksessa ostanut uudet vaunut mutta kyllä se hiukan tympii kuitenkin :o/ olin ajatellut että niistä saisi hyvät päikkäri vaunut sisälle mutta en nyt sitten tiedä uskaltaako niissä vauvaa nukuttaa ollenkaan. Pesussa ne lähti ihan puhtaaksi kaikki kankaat eikä pehmusteissa ollut sisällä yhtään hometta.

niiloakseli

Vierailija
16/32 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanpa taas aikaseksi vähän kirjoitella. Kerrottiin viikonloppuna kuopuksellekin (3v) uudesta tulokkaasta, kurkisti mun yöpaidan alle ja sanoi pettyneenä, ettei vauvaa näkynyt!!! Kuopus on meidän ainoa tyttönen ja olikin sitä mieltä, että reipas pikku-poika siellä äidin masussa kasvaa!!!

Tänne oli tullut taas uusia odottajia, onnea kaikille!! Meillekin on neljäs tulossa, esikoiselle ja vauvelille tulee ikäeroa n. 14v ja 4kk!!! Ensi vuonna juhlitaan siis ristiäisiä ja rippijuhlia=)). Tämä pikkuinen jääkin sitten meidän viimeiseksi!!

Minkäslaisia autoja teillä on? Meillä kun tulee ajankohtaiseksi tuo auton vaihto, jos aiotaan yhdessä jonnekin liikkua!!

Miehen puolen sukulaiset ovat olleet aikas järkyttyneitä vauvauutisista!! Omat vanhempani ja sisareni ottivat asian melko tyynesti. Miehen veli oli heti todennut, että hulluja ovat!! Anoppikin sanoi, että oli lentää perseelleen kun luki viestini!! On se kamalaa, kun sukulaisille tää on niin järkyttävää=))

Kaunista syyspäivää kaikille!!

Tuija rv 13+6

Vierailija
17/32 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelisokeri: Täältä löytyy yksi jolla raskaus ihan alussa vasta. Itse asiassa mullakin on laskurin mukaan LA 30.5.2008 ja neljäs lapsi siis kyseessä. Edelliset vm.-00, -02 ja -04.

Ensi viikon tiistaina menen ultraan tsekkaamaan että vauveli on oikeassa paikassa ja että siellä ylipäänsä on joku....

Eka neuvola olis vasta 5.11.

Mutta tervetuloa mukaan!! :)

Vierailija
18/32 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi tervetuloa uusille mukaan!

Sitten tätä omanapaista valitusta vähän ennen kuopuksen kerhostahakua: rv tänään tasan 40 ja yhä yhdessä kasassa! Alkaa hermot mennä....grr. Iltaisin olen aina varma, että yöllä lähdetään, mutta kun ei niin ei!

Eilen neuvolantäti tosin " lohdutti" , että korkean verenpaineen takia ei tarvitse todennäköisesti odottaa yliaikaistarkastusta, vaikka nyt ei vielä syntyisikään. Jotain hyötyä kai siis korkeasta verenpaineestakin...Mulla ei olekaan koskaan jouduttukaan käynnistämään synnytystä, spontaanisti ja nopsasti ovat kaikki tulleetkin! Sekin kokemus siis mahdollisesti vielä edessä.

Alkaa pelottaa vauvelin koko. Kokoarviot on mulla aina heittäneet suuntaan jos toiseenkin aika reilustikin, mutta nyt oli lääkärit vakuuttuneita arvion oikeellisuudesta ja mitään ihan hirmujättiä ei pitäisi olla tulossa. Alkaa se neljä kiloa paukkua kuitenkin jo, kun ennen laskettua aikaa arveltiin syntyväksi ja alle sen neljän kilon painoisena.

Äh, saa valitukset riittää tältä päivältä. Lähden hakemaan kerholaista kotia päin. Syksyistä sadepäivän jatkoa kaikille!

Suviruusu ja rv 40

Vierailija
19/32 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taidan uskaltautua tähän suurperheellisten joukkoon.

Meille siis tulossa neljäs, ja la olisi näillä näkymin 26.5.08. Ikäerot lasten välillä ovat 1v2kk, 3v ja nyt vajaa 2v.

Aikaisemmat lapset ovat vm t-01, p-03 ja t-06. Oisikohan nyt siis pojan vuoro... Esikoinen lähtee siis ensi syksynä ekalle luokalle, kerkeän hetken olla neljän alle kouluikäisen kotiäiti!

Auto pitäisi vaihtaa.. talossa hieman ahtautta. Miten pienessä muut suurperheelliset asuu? Meillä on nyt 5henk perhe ja 78neliötä. Olenkin lohdutellut itselleni että onhan ne suuret perheet ennenvanhaankin mahtuneet pieniin asuntoihin.

Vierailija
20/32 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle tulokkaalle pitää hankkia kaikki mahdollinen, koska 5v kuopukselta ei ole mitään jäljellä. Vaunut ja pinnasängyn ajattelin ostaa käytettyinä, sekä tietysti vaatteita. Rakastan kierrellä kirppareita ja aleissa. Kauppakeskuksen alesta jo itseasiassa ostinkin höttöselle 74cm toppapuvun ja 62cm samettisen vaunupuvun. Hintaa kun oli molemmilla 5,95e, niin ajattelin uskaltaa ostaa vaikka näin alussa vielä ollaankin. Vaunupuku on harmaa, joten menee molemmille, toppapuku on tytön puku, mutta saapahan tuosta omansa varmasti pois, jos poika tulee :) Vaunut aion tosiaan ostaa käytettynä, kyllä ne niin ryöstöhinnoissa on tuolla kaupoissa uusina. Meillä on täällä yksi pelkästään lastenvaatteisiin ja tarvikkeisiin keskittynyt kirppari, josta olen jo bongaillut tarjontaa. Ja heti kun sopivat tulee kohdille, niin nappaan kyllä kiinni. Äitiyspakkausta en aio ottaa. Otin sen esikoiselle ja se riitti.

Autoa meillä ei vaihdeta vielä kumpaakaan. Tähänkään asti ei ole mahduttu koko 7 hengen sakki yhteen autoon, joten tilanne ei onneksi muutu mitenkään oleellisesti. Ja edelleen minä ja lapset mahdumme yhteen autoon höttösen syntymän jälkeenkin, tosin mies ei mahdu enää mukaan :)

Asunnonkin vasta kesällä ostimme, meillä paritalo 5h + k, neliöitä reilut sata, ja höttönen tulee olemaan meidän huoneessamme. Miehen lapsia varten on yksi huone joka toimii myös työhuoneena, ja minun lapsiini ikäero tulee olemaan niin suuri, ettei viitsitä samaan huoneeseen heidän kanssaan laittaa. Eli alkuun meidän huoneeseen ja pikku hiljaa katselemaan isompaa taloa.

3n_äiti ja höttönen 6+1