Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~TOUKOTAAPERTAJAT JA LOKAKUU~

01.10.2007 |

Pistänpä uuden pinon, kun on uusi kuu...

Edelliset löytyy täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11282774&p=4&tmo…

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaseen pyörähdän täällä kun ollaan ulos menossa. Mulla on joskus huono olo jos joudun imettämään paljon, eli voi olla hormoonitkin asialla. Minä eliminoin uuden raskauden mahdollisuuden sterilisaatiolla, mutta eihän sekään varma ole. Helppoa kuitenkin.

Ihan mahdotonta menoa ollut lasten kanssa, kun uhmatuhmakaan ei ole hellittänyt. Nyt ollaan jo vauvan puurot syömässä ja önistään lattialla. Rankkaa!

Nyt ulos, kun siellä on tilaa.

k.a ja pen.. öö lapset

Ettepäi

42/53 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

linjoin mennään Murmelin kanssa. Mäkin jo mietin, olisko taas tulossa, mutta en vielä viitsi rahoja ' haaskata' testiin. Odottelen tässä ensin marraskuun loppuun, ja jos sitten ei mitään kuulu, pitää käydä ostoksilla ja vaikka neuvolassakin... Mulla vaan ei oo huonoa oloa, mutta eipä sitä ollut viimeksikään ja kakkonen tuli kumminkin. Testin tein sen takia kun oli jo 2kk edellisistä eikä kuulunut uusia. Kakkosen ja neidin jälkeen jäi yhdet välistä, mutta jatkui taas, siksi odottelen vielä. Otetaan, jos annetaan, mutta ei kyllä mitenkään suunniteltu tai toivottu vielä. Eipähän sitten tarvis miettiä mitä tekee ens kesänä ja vois olla kotona, kun neiti menee kouluun... Mutta ei mennä asioiden edelle. Mä kyllä poikien jälkeen olin sitä mieltä, ettei toista kertaa niin pienellä erolla (1v1kk), mutta jos nyt on onnistuttu ' sähläämään' , niin uusintakierros tulossa. HUI!

Joonalle ei vielä mitään uutta. Yöt menee vaihtelevasti, välillä nukutaan koko yö ja seuraava menee 3 herätyksellä...

Pitää mennä, tuuli aukoo ovea.

Äippä ja Joona

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisestä ja nukkumisesta vähän kirjottelen. Kohta Mikko varmaan heräilee... Me kokeiltiin pari kertaa maissia ja kerran mustikkaa, mutta sitten huomasin, että maitomäärä lisäänty selvästi, joten jätin sitten kiinteet sikseen. Eli poitsun yökukkuminen ei voinut enää johtua maidon vähyydestä. Nyt siis taas täysimetyksellä mennään.

Päätinkin sitten siirtää Mikon omaan sänkyyn nukkumaan ja parin yön jälkeen loppui se iltaralli. Eli aiemmin ilmeisesti poitsu nukahti tyytyväisenä tissille, mutta havahtui sängystä aina siihen, ettei äiti ollutkaan vieressä. Totuttuaan omaan sänkyyn jäi sinne helpommin iltaisinkin. Pari viikkoa meni tosi hyvin, kunnes erehdyin taas ottamaan poitsua väsyneenä viereen. Kun siis ei heti syötön jälkeen nukahtanut vaan alkoi leikkiä keskellä yötä sängyssään, niin kaappasin viereen. Kun nukahti niin helposti, niin tein saman parina muunakin yönä ja nyt on taas ollut iltaisin sitä, että poistu nukahtaa tissille, mutta herää melkein heti kun olen vienyt omaan sänkyyn. Nyt viime yönä piti taas oikein päättää, etten ota viereen, että ilta heräily saataisiin taas kuriin. Toivottavasti taas puree ja päästäisiin normaaleihin iltoihin.

Sitä kun kaipaa niin hirveesti sitä, että illalla olis edes hetki niin että molemmat lapset on nukkumassa. Sais juoda kupin teetä ja vähän suklaata rauhassa ;)

Meilläkin on ollut noita parisuhde ongelmia. Nyt on taas vähän helpompaa. Seksielämä on kyllä jäissä, kun molemmat on ihan raatoja, kun lapset on vihdoin nukkumassa. Miehelläkin on herätys joka aamu kello 5. Molemmille on toi uni nyt arvokkaampaa, kun seksi :) Kai se vielä tästä joku päivä.

Jotenkin tuntuu siltä, että ei sitä edes parisuhteelta niin paljoa odota tässä vaiheessa. Kun vaan jotenkin tietäis, että toinen välittää, arvostaa työtä täällä kotona ja on arjessa mukana. Sillä pötkis pitkälle. Itekkin vaan unohtaa sanoa toiselle niitä kivoja juttuja, vaikka tietää miten hyvältä ne tuntuu.

Jotkut kirjoitteli mahdollisesta uudesta raskaudesta. Mun kaveri kertoi juuri raskausuutisen ja itse aloin pohtimaan asiaa. Kolmas lapsi ei tunnu nyt hyvältä ajatukselta, kun mies on piakkoin aloittamassa yrittäjänä. Yksin en jaksaisi nyt kolmea hoitaa, kun mies ei varmaan ehdi juuri auttaa. Pitääkin varmaan käydä laittamassa kierukka. Jos vaikka joskus jaksaisi valvoa niin pitkään, että sitä seksiäkin olisi.

Nukkuihan se vielä näinkin pitkään. Nyt pitää käydä kurkkaamassa, kun vähän kuului äninää hälyttimestä. Tosin meillä hälytin välillä ottaa jonkun muun hälyjä. Totesin asian, kun pari kertaa oli suljettu lähetin ja vastaanottava pää on jäänyt auki ja kuului vauvan ääntä :)

Laru ja pojat viikon vajaa 5kk ja 5v

44/53 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta hiljattain herättiin, mutta yritetään päästä käsiksi päivän hommiin.

Meillä on nyt nukuttu pari viime yötä paremmin ja vaan yhdellä syötöllä. Syynä on to-la tapahtunut meidän makuuhuoneen uudelleenjärjestely, kun neidille ostettiin normaali sänky (80x200) ja Joona sai pinniksen käyttöönsä, vaihdettiin samalla vähän muutakin järjestystä. Tähän asti Joona on koisannut mun vieressä ja joskus 4 aikoihin aamulla on aina puolittain hereillä, jolloin mun vieressä sai maitosatsin, kun kerran siihen ähinään heräsin. La-su yöllä ähisi taas hetken, mutta kun en heti ollut poikaa nostamassa syömään, nukahti uudestaan ja heräsi vasta klo 7, söi ja jatkoi uniaan klo 10 asti. Toki mä oon ollut hereillä 8 aikaan, kun piti pojat laittaa kouluun, mutta menin takas nukkumaan, kun niin väsytti ja pienemmät nukkui vielä.

Mutta nyt muihin hommiin. Hyvää lokakuuta kaikille!

Äippä ja Joona 4,5kk (meinasi tulla vielä 3,5kk :D )

Vierailija
45/53 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla on varmaan jotenkin enemmän eloa kun eivät ehi tänne kirjoittamaan..tai sitten..hähää ..enää vain muutamilla palstalaisilla sykkii sen verran ajatus, että pystyy kirjoittamaan :)

Meitsillä on ahistusta taas pitkästä aikaa. Taidan murehtia ystäväni kiperää tilannetta vähän turhan tunnollisesti. Mä en vaan tekis sinkkuna lasta..mä en selviäisi siitä..ajatus ahdistaa ihan pirusti..yritä siinä sitten olla avuksi toiselle kun on oma pää vaan ahistusta täynnä pelkästä ajatuksesta. Tulee ihan rikollinen olo siitä miten hyvin itellä on asiat..ja pelottaa,että kas kun ne on näin hyvin niin kohtapa varmaan ei enää olekkaan. Ei ole parisuhdehuolia eikä mitään näköpiirissä mutta kas kas.. pää teettää taas ihan omaa soppaa.

Kaiken näköistä etten sanoisi.

46/53 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tulla PATE linjoille... Heh! Murmelin kanssa pidetään pino pystyssä, että teillä riittäis luettavaa... ;D

Joona on nyt ruvennut änkeämään istuma-asentoon sylissä. Ja lelut kiinnostaa nyt erittäin paljon. Näkisittepä sen ilmeen ja ne huitovat kädet, kun jotain lelua ojentaa. Poika on ihan täpinässä. :D Viime yökin meni taas erinomaisesti, nukkui koko yön putkeen. Kello oli kyllä 0.30, kun nukahti, mutta mitäs siitä (mä sammutin valon vasta 1.30 :D). Poika heräs vasta klo 9.30, saas nähdä jatkuuko sama tahti jatkossa.

Mutta nyt Joona torkkuu ja pitäis neidin kanssa etsiä jotain ' aamupalaa' ...

Pitäkää mielet korkealla!

Äippä ja Joona

Vierailija
47/53 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pitkästä aikaa viitsii kirjoitella. Tässä nyt on ollut tätä hässäkkää, Milja oli vähän kipeänäkin, sillai lievästi. Nenu oli tukossa ja kärtyisyyttä ilmassa, mutta ohitse alkaa onneksi kohta olemaan.

Milja syö edelleen parin tunnin välein, öisinkin.. Antaisin lisämaitoa, jos vain saisin jotenkin menemään. Ei ota pulloa ei, vaikka kuinka yritän. Eilenkin oli huutopäivä, kun yritin, että en anna tissiä ollenkaan iltapäivällä, tarjoan vaan tuttipulloa. Mutta EI! Tarjosin omaa maitoa ja korvikemaitoa, yhtä tuttia, toista tuttia, kolmattakin, juomanokkaakin koitin. Ei ei ei. Lopulta sitten tissi suuhun.

Täytyy kysyä neuvolasta, mitä tässä voisi tälle asialle tehdä. Kun edelleen tahtoisin myös itse käydä jossain, ilman vauvaa. Kun tässä on neljä kuukautta ollut koko ajan vauvan ulottuvilla, niin alkaa pikkuhiljaa höyry nousta päästä. Kyllä te varmaan ymmärrätte. Enkä halua mihinkään kävelylle lähteä, kun tiedän, että kohta pitää taas tunnin kahden päästä olla kotona tisut ojossa, kun tyttö on nälissään. No olipa taas vuodatus..

No sitten kivoja juttuja, Milja oppi 26. pvä viime kuuta kääntymään selältä masulleen! Nyt jo vyöryy kuin vanha tekijä, ei pysy leikkimaton päällä, vaan vierisi koko ajan myös mattoja pitkin.. Mikä ei ole kovin suotava juttu, kun saattaa vähän " imutellakin" sitten niitä mattoja. Milja imee peukkua ja käsiä nykyään ihan kauheasti, aina on koparat suussa. Hyvin tarttuu esineisiin, kun leikkimaton päällä on sellainen hökötys olemassaan. Kaikki siis hyvin täällä meidän vaavelilla, kovin on nauravainen tyttö. :)

Ääh, tsempatkaa mua, että mä jaksan tätä tissitissitissitissihommaa.. mulla oikeesti kohta palaa käämit! Alan kyllä antamaan kohta pottua tuolle tytölle, sanoivat sitten nvlassa mitä tahansa!

sämpylä ja Milja 4kk 2pvää

Vierailija
48/53 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Sämpyläiselle vaan tsemppiä imetykseen. Ja ala ihmeessä antamaan pottua tai jotain muuta kiinteätä jos itsestä siltä tuntuu ja vauva sitä tarvitsee. Ja neuvolatätien pitäisi kyllä tukea äitiä päätöksissä eikä millään lailla tuomita. Sehän niiden tehtävä on. Ja sen niille kyllä voi sanoa jos tuntuu että jotain äkisevät vastaan. Meillä on ihana neuvolatäti, se sanoi kun itse tuskailin imettämisen kanssa että tehkää niinkuin teille on parasta ja että sinähän se vauvasi parhaiten tunnet. Joka vauva on yksilö ihan syntymästä asti. Ja niin me sit aloitettiin kiinteät kolmen kuukauden iässä ja tuntu että koko syömähommat helpottu suunnattomasti. Samalla mulla jäi tissikin kokonaan pois kuvioista ku maitoa ei vaan oikein enään tullut.

Me nyt sitten eilen päästiin vauvauintiin. Oli kyllä mukava kokemus ja piiperokin siitä vaikutti tykkäävän. Turhaa vähän jännitin sen kanssa, hyvin meni koko reissu. Suosittelen kyllä menemään jos mahdollisuus on.

Kiinteistä vielä sen verran että meillä mango aiheutti hieman näppylöitä naamaan ja pepun punoitusta. Ensin luulin et se johtui päärynästä mutta mangon piikkiin se taisi mennä.

Muuten ei sen erikoisempia tänne kuulu, et heippa vaan ja hauskaa päivää kaikille!

Vierailija
49/53 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritinpä sitten vähän aikasemmin tulla jo kirjotteleen.. Mutta isoveli heitti siskoaan legoilla päähän, huutohan siitä tuli.. Huoh..

Muutenkin tässä ollu pari päivää jotenkin ihan hullunmyllyä koko ajan.. Miten voi olla mahdollista että vieläkin välillä tuntuu, etten kykene hoitaa hommia kunnialla? Jos saan jonku asian tehtyä, niin poika kaataa maidot, tai pissaa housuunsa. Tai sitten mä ite sotken.. Meninpä tuossa antamaan neitille maitoa sänkyyn, ja olin unohtanu laittaa pulloon tuttiosan! Ja siihen ku kellahin niin maitoa lensi JOKA paikkaan, mun päälle, vauvan päälle ja päiväpeitto lainehti.. Tupla HUOH..

Ja sitten itte oon koko ajan pahalla päällä, kun tuntuu että kaikki menee päin seiniä!

No mutta, ei kai se auta kun päivä kerrallaan mennä.. Hieman apua tähän hetkeen tuo lauantai-ilta.. Ystävä menee naimisiin, mennään sinne yhdessä koko poppoo. Mutta illaksi olis mun äiti tulossa lapsenvahdiksi! Milloin viimeksi oon ollu ukon kans kaksin jossain, en muista!

Sämpyläiseltä minäkin uteliaana kyselen että miksi et ala antaan kiinteitä?

Meillä neiti täyttää sunnuntaina 5kk, joten voidaan aloitella sit puuroa maisteleen.. Eilisestä alotin myös uudelleen potun, kun silloin epäilin että siitä tuli oireita. Katotaans miten nyt käy!

Yöt nukutaan vaihtelevasti mutta ihan hyvin. Viime yön neiti nukku 22-07, mutta yleensä herää vielä kerran yössä, joskus 03-06 välillä. Päiväunet on vieläkin vähäset.

Isoveljelle on tullut tarhabuumi, haluis sinne kovasti.. =) Johonki pitäs sitä kai alkaan kulettaan, ku tässä ei oikein ole naapureissa kavereita sille..

Jos muutamme takas keväällä Ouluun, niin siellä ajattelin viiä pariks päiväks viikossa tarhaan. Poika täyttää siis joulukuussa 3v. Täällä meidän kaupungissa ei oteta tarhaan sellasia, joilla vanhempi kotona! (Vaikka en ois vielä vienytkään, mutta kuiten..)

Kellään muulla isompi tarhassa ja pienen kans kotona? Minkä ikäsiä tarhalaiset?

Missäs muuten on PIKKU-TYYPPI, JANSKU, MARTINA JA KAIKKI MUUT??? (vai onko mulla menny niiden jutut ohi..?)

Nyt kauppaan, oon lähtöä lykänny jo monta tuntia..

miitu, konttausasennossa heijaava neiti pian 5kk ja välillä niiiiiiiiiin raivostuttava (ja ihana=)) isoveli 2v10kk

Vierailija
50/53 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sämpyläinen! TUossa jo edellisissä viesteissä vinkattiin nuiden kiinteiden pariin, eli entä jos rupeatte pottua ym pikkuhiljaa maistelemaan!? Sie voit imettämistä jatkaa ihan samaan malliin kuin ennenkin mutta nuo kasvikset voi antaa sitten myös isikin ja sinä voit olla pitempään huilimassa. Ja lapsosella ei ole nälkä!

Mie itse ajattelin imettää mahdollisimman pitkään ja viirata kiinteiden aloitusta mahd. myöhäiseksi, mutta kun reilu vko sit tuli 4kk täyteen niin aloitin kuitenkin perunaa antamaan. Nyt menee pottua, maissia(maissivellillä jatkettu pottu pojan lempparia!) ja luumua kahdesti päivään noin kolmannes pilttipurkin verran kerralla. Yöt jotenkin rauhoittuneet minun mielestä ja iltaisin on poju paljon tyytyväisempi. Ilmeisesti on masu täynnä ja ei tarvi tissiä hinkua koko aika. ELI suosittelen noita kiinteitä, mut tietysti täytyy jokaisen tehdä niin kuin hyvälle tuntuu itsestä!!

Vierailija
51/53 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIITU, meillä on esikoinen (täytti heinäkuussa 3v), 10 päivää kuussa tarhassa. Meillä tulis varmasti poika hulluks kotona jos ei sais välillä käydä tarhassa. Meillä ei asu samassa talossa kuin muutama kouluikäinen ja puistossa ei niinkään tykkää leikkiä toisten kanssa, joten on hyvä että tarhassa saa leikkiä ikäistensä kanssa. Ja niinä päivinä kun esikoinen tarhassa, niin itse otan rennosti vauvan kanssa kotona tai sit käyn kaupungilla.

Täälä myös on ollut lunssaa liikkeellä, pojalla oli korvatulehdus ja nyt pikkuneiti on nuhassa. Eilen oli tosi kärttynen, joka kerta kun laitoin nukkuun, niin oli ensin hirveet monen minuutin huudot..tukkonen nenä tietenkin kiusas.

Anette on kääntynyt muutaman viikon ajan selältä mahalle ja toisin päin, ja nyt ei meinaa pysyä mahallaan millään. Soseitakin on syöty,(peruna, porkkana,kukkakaali ja eilen alotettiin päärynä). Ansku on ihan riemuissaan jo pelkästä ruokalautasen näkemisestä. Yhtenä päivänä menin hölmönä Aneten eteen syömään jäätelöä, ja reppana luuli että se saa jotain, nii poruhan siinä pääsi likalta kun ei saanut..tyhmä äiti!!

no piti kirjottaa vaan lyhyesti..

äite, Anette 4,5kk ja pikku riiviö 3v

Vierailija
52/53 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ajattelinpa vaan tulla kertomaan et nyt Empulalla on sitte kaksi hammasta, vierekkäin alhaalla nöpöttävät.

Rota-rokotekkin on nyt saatu kokonaisuudessaan. Ei tullu kyllä suuria oireita kummastakaan. Ainoa vaan et kakkamäärä on lisääntynyt mutta toivottavasti se nyt rauhottuu.

Miten muuten olette aloittaneet lihan? Tai siis mitä lihaa ja kuin paljon? Ajattelin aloittaa ens viikolla ku tulee 5 kuukautta täyteen mut en oo viel ihan varma et onks naudanliha siihen paras vaihtoehto vai mikä.

Mut heipat ja hauskat päivät!

Vierailija
53/53 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin taas pudottu..