Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olet päässyt eroon rintakumista

05.02.2006 |

Hei,

Aloin eilen tosi taisteluun rintakumia vastaan ja kaipaisin kaikki vinkit mitkä mahdollisia. Onko kukaan onnistunut siinä leikkaus jutussa, että rintakumia aletaan leikkaamaan pikkuhiljaa? Meillä poika ei ota sitä edes suuhunsa silloin. Lisäksi aloitin eilen joka tissin annolla ensin paljasta ja sitten kumi, jos ei onnistu ( ei ole vielä onnistunut, poika kun imee huulet yhdessä kumin suuhunsa, niin yrittää samaa rinnalle, niin eihän se onnistu). Sitten syötön välissä olen yrittänyt nyhtäistä kumin pois, mutta ei ole vielä onnistunut. Miten teillä meni ja kuinka kauan meni?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minkä ikäinen vauvasi oli?

Vierailija
2/9 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintakumi oli käytössä heti laitokselta lähtien, vauvan imuote oli ihan väärä. Noin 6 viikon iästä eteenpäin aloin kokeilla syöttää ilman rintakumia, imi aluksi ok, mutta sitten teki stopin ja annoin rintakumin kanssa loput. Lopulta noin 2 kuukauden iässä tein viimein niin, että en enää käyttänyt rintakumia laisinkaan. Muutama päivä oli vähän sellaista opettelua, mutta sen jälkeen syöminen on ollut paljon nopeampaa ja mulle helpompaa, nyt syömiseen menee noin 5 minuuttia, rintakumin kanssa meni aina n.15-20 min (vauvan ikäkin vaikuttaa).

Olen itse kiinnittänyt huomiota siihen, että oma rinnapää on jotenkin venunut pidemmäksi, mitä alussa oli, joten vauvan on nyt helmpompi imeä. Minttu on nyt inan vajaa 3 kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvoja kaivataan =)

Vierailija
4/9 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on oltu ilman rintakumia nyt viikon päivät, poika 2½ kk. Kävi niin, että ei enää itse huolinut rintakumia vaan nyhtäisi sen pois. Nyt imetys sujuu huomattavasti nopeammin kuin kumin kanssa, jopa 10 minsaa riittää, kun aiemmin meni vah. 30 min. Ystäväni käytti kumia koko imetyksen ajan, eli 6 kk, eikä siitä tullut sen kummempi tytteli, kuin muutkaan vauvat. Kun pääset kumista eroon, muista käyttää nänneihin esim. Bepanthen-salvaa, ettei nännit " hajoa" . Tsemppiä !

Vierailija
5/9 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni imetti kumin kanssa olisiko kolme ensimmäistä viikkoa ja sitten vain yksinkertaisesti lopetti. ensin neiti meinasi hermostua tissillä mutta tottui sitten.

Vierailija
6/9 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 5 viikkoinen vauva ja haluttaisiin myös eroon kumista. niin miten toi leikkaaminen tehdään?? otan siis saksilla ihan kärjen pois ja sitten päivittäin(?) aina vähän lisää???

meidän vauva saa niin hirveen raivarin ilman kumia ettei sitten ole mitään mahdollisuutta saada häntä imemään kun vaan venkoaa ja huutaa. olen koittanut aina syötön loppuvaiheessa kun on puoliunessa, mutta kummasti hän vaan virkistyy ja raivari tulee silti.

Vierailija
7/9 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä. Meille neuvottiin Jorvissa, että leikkaatte sitten vain pikkuisen kerrallaan kumista pois, että viimein on vain rengas rinnanympärillä jäljillä ja sit senkin voi viskata pois. No leikkaamaan aloin ja mun mielestä siitä tulee aika terävä tai epämiellyttävä jälki ja meidän poika ei ainakaan suostunut imemään ollenkaan alkoi huutamaan kuin syötävä.

Neuvoja kaivataan vieläkin.

Vierailija
8/9 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tyttö jo 6,5kk. Joskus 2kk iässä aloin aina ensin kokeilemaan ilman kumia, välillä otti kiinni ja välillä ei edes yrittänyt. Sitten vain yhtäkkiä alkoikin ottamaan kiinni. Mulla matalat rinnanpäät ja luulisin, että kun vauvan suu kasvoi, niin myös sai paremmin kiinni. Ensin jätin rintakumin päivisin pois ja käytin yöllä, kun imuote oli ihan pielessä. Parin viikon kuluttua ei enää kelvannut yöllä rintakumi ollenkaan, joten jätettiin se sitten kokonaan pois.

Aluksi tosiaan taistelin imuotteen kanssa, mutta lopulta luovutin. Kun ei minuun sattunut ja vauva sai maitoa, niin olin tyytyväinen.

Tsemppiä ' vierotukseen' !

Mutta muistattehan, että rintakumillakin imetystä voi jatkaa eikä ole yhtään huonompaa imetystä!

Vierailija
9/9 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten hermostuin sotkuun ja pitkiin imetyksiin ja päätin että nyt siitä on luovuttava. Itsepäisesti vaan jätin kumin pois ja tarjosin paljasta rintaa nälkäiselle lapselle. Molemmat siinä ensin itki ja vauva raivosi, kun ei millään meinannut osata ottaa kiinni... Lopulta imuote onnistui ja olo oli mahtava. En uskaltanut liikahtaakaan, kun tajusin että vauva ihan oikeasti oli kiinni paljaassa tississä! :)

Meillä ei toiminut tuo leikkaussysteemi ollenkaan. Imuote onnistui aluksi vain omalla avustuksellani. Eli silloin kun vauva on ottamassa kiinni tissistä (tai siis ainakin yrittämässä) niin juuri sillä hetkellä kun suu koskettaa rintaa, vedin vauvan alaleuasta hiukan alaspäin niin että suu aukesi ammolleen ja rinnasta upposi suuhun suurempi alue. Muutaman yrityskerran jälkeen vauva sai kunnon otteen ja sen tunsin heti itsekin. Toinen apukeino on litistää rinta vauvan suun suuntaisesti niin, että vauva saa helposti ns. hampurilaisotteen (ks. imetystukilistan sivut). Meillä kyllä toimi paremmin tuo leuasta vetäisy.

Onnea kamppailuun!