~TOUKOTAAPERTAJAT JA LOKAKUU~
Pistänpä uuden pinon, kun on uusi kuu...
Edelliset löytyy täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11282774&p=4&tmo…
Kommentit (53)
Sämpyläinen ja Murmeli: Meillä iski kans toi pulloboikotti jonkin aikaa sitten. Käväisin siinä muilla asioilla lastentarvikeliikkeessä, kun silmiini osui hassun näköinen tuttipullo. Se tutti oli malliltaan ihan nännin ja nännipihan muotoinen. Tuttiosa myös joustaa eri suuntiin ja sit siinä oli myös venttiili tai joku semmonen, niin ei tuu ilmaa masuun. Meillä se uppos neitiin, kun väärä raha. Syötän pullolla vielä samassa asennossa, kuin normaalisti imetän. Tosi tyytyväinen oon tohon hankintaan. Tommee Tippee on tuon pullon merkki. Tais olla ihan uus tuotesarja.
Meillä neiti osaa kyl kyljelleen mennä, mut siihen se jää. Jotenkin se on laiska opetteleen;-) Siitä on hirmu hauskaa, kun mä menen ja pyöräytän sen ympäri. Siis itteeni voin varmaan syyttää, kun hidastan lapseni kehitystä...
Mut nyt täytyy mennä maate, kellohan on jo sata! Kauniita unia, oman kullan kuvia!
-Mutteri ja Ruuvi-
Äite82! Piti tulla sulle tuosta teidän tytön lempinimestä kertomaan, että meidänki neitiä kutsutaan Anskuksi.. =) Ja oikee nimihän on Annika..
Sekä minä sanon Anneliksi.. =) Ja siitä tulee mieleen eräs vanha tango, jossa lauletaan jotenkin näin:
" Anneli, Anneli, Anneli,
lapsuuden onnellisen,
kerran sain kulkea kanssasi,
muistathan Anneli sen.."
Ja myöhemmin siinä lauletaan hääkellojen soitosta.. Siitä tulee sitten mieleen se, että joskus nää lapset rakastuu, valmistuu ammattiin, menee töihin, pettyy rakkaudessa jne. Ja silloin osaa arvostaa tätä hetkeä kun ne on kotona turvassa.. =D
Tällasia horinoita tällä illanvirkulla! =D
miitunen
Ja sitähän mun piti kysyä, että mitäs lempinimiä teillä muilla käytetään?
Meillä noiden lisäksi ihan vaan pikkusisko, sikko, pentunen, pupunen, sekä lisäksi nämä rakkaat ja kullat.. =)
m
Mutteri75, pitääpä koittaa löytää täältä lastentarvikeliikkeestä, josko ois tommonen pullo! Meillähän tosin ei ole ns. pulloboikotti, vaan, siis kun neiti ei ole ikänä pulloa ottanut. Paitsi sairaalassa. En tajua miksen jatkanut pulloruokintaa vähissä määrin myös kotiin tultuani..
Heh, murmeli, aattelin just samaa että tollanen imetysapulaite ois aika kätsy! Harmi vaan ku mies on niin " pienitissinen" , pitäisköhän käskeä sen lihoa niin tulis tissit.. hah hah..;D Tai miks kukaan ei oo koskaan keksinyt sellaista tissin muotoista ja näköistä värkkiä minkä kulloinenkin käyttäjä voisi asentaa omaan rinnukseensa (siis paidan päälle), ja vauva luulis että se on oikea tissi..xD Aika ihmeissään saattas tyvär olla jos yhtäkkiä luuliski saavansa tissiä isiltä..!!
Juu, noista kiinteistä, kyllä ajattelinkin aloittaa ne. Mutta jotenki mä aattelen että mun pitäis muka eka konsultoida sitä neuvolan tätiä tässä asiassa.. kannattaakohan? Jos sieltä tuleekin vaan haukkua.. Jospa vaan alottelen itsekseen. Oliko perunasta jotain sääntöä että millasella perunalla pitäs alottaa, ja saiko se olla uutta, ja onko ylipäänsä tänä aikana kaupoissa " vanhoja" pottuja?? Siis ajatus oli aloittaa perunalla. Vai olisko kellään mitään vinkkejä muista vähän allergiaa aiheuttavista mössöistä, joilla kannattais aloittaa?? Kyllähän tietty potustakin voi tulla allergiaa.. Neuvokaa.. jos pääsis jo koklaan! :D Niin, ja purkeissa ei vissiin pelkkää pottua edes myydä, koitin ettiä, mut silmiin sattu vaan tämmösiä kuten perunamaissisose (jota ostinkin) ja kukkakaaliperunasose (sitäki ostin), mutta ei kai suositella kahta ainetta antaa samaan aikaan alussa..?
no sämpyläinen taas..
ps. niin noista lempinimistä, meillä sanotaan akka, tyttö, tyto, Milukka, tai sit vaan perinteisesti neiti!
Semperillä on ainakin hyvä luomuperunamuusi 4kk ikäiselle! MEillä poika tykkää siitä!
" UUsia" pottuja voi jo aivan hyvin antaa myös!
Noista kiinteiden alotuksesta ajattelin nopsaan laittaa, että kannattaa kokeilla kanssa tuota bataattia. Meillä ainakin Miia tykkäsi tosi paljon, perunakin upposi paljon paremmin. Maissia jotkut ovat kehuneet hyväksi aloitussoseeksi, mutta meillä ainakin tuli masu pipiksi siitä.
Sitä ei siis ole valmiina kaupasta, mutta tulee tosi helposti kun keittää ja sauvasekottimella soseuttaa. Itse pakastin Minigrip-pusseissa.
Meil on aika vakiintuneet Empula, Emmis ja piipero. Ja tytön nimihän on Emma-Sofia. Pyrin kyllä välillä käyttämään ihan kokonimeä ku kerran olen hälle sen antanut :) Mutta aika usein on lempinimet kehissä.
Meillä on takana historiallinen yö; Emmi heräsi vain kerran syömään! Olin ihan sekaisin ja ihmeissäni, kun tajusin ensimmäisen herätyksen aikaan kellon olevan jo 03. Ehkäpä kiinteät alkavat tehdä tehtävänsä.
Niidenkin syönti on alkanut sujua. Emmi syö maidotonta velliä 3krt/pvä ja iltapäiväruokailulla sekoitamme siihen maistiaiseksi hiukan kesäkurpitsaa. Ensi viikolla tulee mukaan mustikka ja sitten possu. Allergialääkärin neuvosta etenemme ruoka-aineryhmä kerrallaan; ensin vilja, sitten vihannes, marja/hedelmä ja liha. Kun kierros on täynnä, alkaa rinki alusta. Tällä konstilla kuulemma mahdolliset yliherkkyydet tulevat paremmin selville. Eli, jos perheessä on taipumusta allergioihin, kannattaa kokeilla!
Muutenkin ruokavalion vakiinnuttua maidottomaksi meillä on alkanut tapahtua nopeaan tahtiin. Emmi oppi kääntymään ja liikkuu lattialla lyhyitä matkoja mahallaan sivusuunnassa ja takaperin. Myös peppu nousee tosi korkealle aina välillä. Tyttö suostuu olemaan jopa vaunuissa lyhyitä aikoja hereillä ja sitterikin on meillä käytössä nykyään. On tämä ihanaa!!!
Lempinimiä joku kyseli; meillä eniten käytössä Limppu (miehen äiti totesi synnärillä, että eihän tämä ole limppua isompi ja siitä se jäi), Pömpsä ja Pömpylä. Muita Empula, Jumpula, Limpukka, Emsu jne ja tietysti kaikki rakas ja kulta-tyyppiset. Tuntuu, että kaikilla perheenjäsenillä on omat lempinimensä tytölle.
Autokoulu etenee. Teoriakoe meni läpi mutta ratin takana olen kamalan huono. Jännitän kai liikaa ja siksi aina jotain unohtuu... Inssi on ensi tiistaina ja epäilen pahasti, että hylsy tulee.
Tsemppiä kaikille ruokakokeiluihin ja muutenkin!
Halauksin,
Jansku ja Emmi
Mä olen ollut liian kauan poissa. Aina kun tänne ehtii, niin jotain vertaistukea saan.
MARTINALLE KIITOS. Viimeksi (aikoja sitten) kirjottelin noita parisuhde juttuja ja Martinan vastauksen ehdin silloin käydä lukaisemassa. Lohdutti, että muillakin oli samanlaista.
Nyt taasen meinasin ruveta itkemään, kun luin täältä näitä ruokajuttuja. Etten siis ole yksin. Meillä on illat menneet vauvan kanssa ihan lörinäksi. Mikko roikkuu tissillä koko ajan. Nukahtaa hyvin tissille, mutta herää heti kun yritän laittaa sänkyyn. Tätä voi jatkua pari tuntia ja lopulta poitsu nukahtaa vasta kun menen viereen nukkumaan. Ja siis herää heti jos yritän lähteä pois. (Päivisin nukahtaa hyvin ulos.) Itse olen epäillyt, että on joko liian nälkäinen tai sitten on masuvaivoja, jonka vuoksi uni on liian kevyttä. Epäilen siis ettei maito riitä. Olen muutaman kerran yrittänyt antaa Nannia tai omaa maitoa pullosta, mutta ei kelpaa. Ei sitten millään. Täytyy vielä kokeilla tota pulloa, jota täällä joku suositteli. Kun olen yrittänyt puhua asiasta kavereille tai neuvolaan, niin vastaus on vaan ollut, että kyllä se maitomäärä kasvaa, kun vauva vaan saa olla tissillä ja juot tarpeeksi. Kyllä tässä on nyt tätä tiheää imua ollut ihan tarpeeksi kauan ja vaikka kuinka yritän muistaa juoda, niin ei sitä vaan koko ajan muista.
Mieheltäkin tulee niin ärsyttäviä ohjeita, että argh! " Mitäs jos yrität liian aikasin laittaa nukkumaan?" jne. Vaikka itse näkee, että poika on ihan väsy ja nukahtaa heti tissille.
Iltojen lisäksi ärsyttää se, ettei vauvaa voi jättää miehelle yhtään yksin. Vähänkin jos käyn jossain, niin kauhea kiire kotiin, että vauvalle on ruokaa tarjolla. Mun mies nimittäin on tosi arka jäämään vauvan kanssa kahdestaan, edes puoleksi tunniksi. Vaikka olisin kotonakin, niin saattaa olla sitä mieltä että vauvalla on nälkä, jos joutuu häntä hetken hoitamaan. Jokainen inahdus merkitsee hänen mielestään, että vauvalla on nälkä. Suihkustakin saa kiirehtiä pois ja saunassa käymisestä on todellakin nautinto kaukana. Pari päivää sitten olisin kirjoittanut, ettei mies hoida vauvaa juuri ollenkaan, mutta eilen oli poikkeus. En kertakaikkiaan jaksanut yksin viihdyttää vauvaa koko iltaa (miehen katsoessa rauhassa telkkaria), kuten yleensä, joten luin kirjaa ja annoin miehen huolehtia vauvasta. Esikoinenkin tietysti hoidettiin ;)
Etukäteen vannoin, etten ota tästä imetyksestä mitään stressiä, vaan annan tarvittaessa pullosta maitoa, mutta nyt huomaan, että niin vain kävi kuitenkin. Kun vauva ei syö pulloa, enkä ole kiinteitä vielä uskaltanut aloittaa. Olen vitkutellut kiinteiden aloittamista sen takia, ettei vauva ole vielä ollut 4kk:tta ja siksi koska yritimme selvittää onko hänellä jotain allergioita. Meillä nimittäin Mikko on koko ajan kakannut ihan vihreää kakkaa ja neuvolasta sanottiin, että se voi viitata allergiaan, vaikka ei ole mitään muita oireita.
Olin pari viikkoa tosi tiukalla ruokavaliolla ja kun palautin maidon ruokavalioon, niin Mikolla meni taas maha ihan sekaisin. Eilen lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että vihreä (ei vihertävä, vaan ihan vihreä) vetinen kakka täysimetetyllä vauvalla on ihan normaalia ja nollasi täysin kaikki muut havainnot. Ihan normaalisti voin kuulemma syöttää, jos nyt ei erikoislääkäristä kuulu viikon sisällä jotain. Plääh!
Stressiä on siis pukannut ilmaan. Vaikka muutenhan Mikko on musta tosi helppo ja hyväntuulinen vauva. Jotenkin olen vaan kokenut, että kukaan ei jotenkin ota tosissaan näitä syömis ja nukkumisjuttuja. Ei edes mies, kun ei hänen tarvitse huolehtia näistä asioista. Yksinäinen olo on ollut siis ja asiat sen takia saaneetkin ehkä liikaakin tilaa ajatuksista.
Nyt kuitenkin tuntui, että en ole yksin mietteineni, kun luin näitä juttuja. Ehkä uskaltaisin myös kokeilla kiinteitä varovasti ja seurata mitä Mikon masu siitä tykkää ja mitä käy nukuttamiselle illalla.
Janskulle tsemppiä autolla ajamiseen. Minäkin kävin autokoulun esikoisen äippälomalla.
Meillä Mikon lempinimi on Miksu ja kaiken maailman väännökset.
Olikohan jotain muuta kommentoitavaa.
Mitens muilla kestoilijoilla on sujunut vaippojen kanssa. Mä olen kaikkien eri viritysten jälkeen ihastunut bumgeniuksen taskuvaippoihin. Ehkä vihdoin päästään kunnolla kestoilemaan.
Laru, Mikko 4kk 2pvä ja isoveli 5v
Hei,
eli kakan vihertävyydestä tuli mieleeni, että meillä rintamaidolla ruokitun tyttäremme (5kk) kakka on vihreää, mikäli olen syönyt ruisleipää/ruistuotteita. En tiedä tilanteestanne enempää, mutta ajattelin vain todeta, että meillä kakan vihertävyys on ihan normaalia.
Tsemppiä arkeen!
Ollut niin jotenkin kärvistelyä viime viikot ettei oo jaksanu kirjottaa.. Emmi voi hyvin mutta miehen kanssa kokoajan riitaa..asunnon hankinnasta ja vähän kaikesta.. jatkuvasti joutuu olla pahalla mielellä ja itku silmässä..ei kiva..
mukavempiin aiheisiin: Emmi iloinen oma itsensä. Teillä olikin paljon juttua syömisestä.. me syödään nyt tuossa 10-11 aikaan maissisosetta ja 16-17 aikaan perunaporkkanaa.. jälkkäriksi persikkasosetta:) olisi tarkotus keitellä tässä kukkakaalia seuraavaksi ja sitten varmaan sitä bataattia. Ite oon tehny perunaporkkanat mutta maissi+hedelmäsose tulee kaupasta. Hyvin syö ja välillä tulee itku kun loppuu:)
Yöt menee yleensä yhdellä syötöllä taas, vaikka oltiin pitkään tyytyväisiä ilmankin, mutta ihan hyvä näin.
5kk neuvolassa viime viikolla kaikki hyvin 7490g + 65cm eli ruoka on maistunut:)
Emmi kääntyilee kovasti ja istua jököttäisi jo yksinkin, mutta en anna;)
Onko muilla vielä vierastusta jo? Nyt alkaa mennä ihan mahdottomaksi kun joka ihmistä joka tulee lähelle juttelemaan alkaa itkemään.. yritetään nyt käydä paljon vierailulla+perhekerhoissa jotta ei enää lisääntyisi. Neuvolan täti lohdutti että on hyvä kiintymyssuhde.. no jaa.. pakkokai jotain hyvää on siitäkin löytää:)
en muista enää mitä piti kommentoida... ainakin sämpyläiselle tsemppiä sen syömisen kanssa...niin ja larulle kanssa tsempit!!!!!!!
me taidetaan mennä maissia mutustelemaan..
Mirage ja Emmi reilu 5kk
niin lempinimistä.. nöppönen, empula, vempula, ja nöppöstiina ainakin perus kultien lisäksi:)
Ollut niin jotenkin kärvistelyä viime viikot ettei oo jaksanu kirjottaa.. Emmi voi hyvin mutta miehen kanssa kokoajan riitaa..asunnon hankinnasta ja vähän kaikesta.. jatkuvasti joutuu olla pahalla mielellä ja itku silmässä..ei kiva..
mukavempiin aiheisiin: Emmi iloinen oma itsensä. Teillä olikin paljon juttua syömisestä.. me syödään nyt tuossa 10-11 aikaan maissisosetta ja 16-17 aikaan perunaporkkanaa.. jälkkäriksi persikkasosetta:) olisi tarkotus keitellä tässä kukkakaalia seuraavaksi ja sitten varmaan sitä bataattia. Ite oon tehny perunaporkkanat mutta maissi+hedelmäsose tulee kaupasta. Hyvin syö ja välillä tulee itku kun loppuu:)
Yöt menee yleensä yhdellä syötöllä taas, vaikka oltiin pitkään tyytyväisiä ilmankin, mutta ihan hyvä näin.
5kk neuvolassa viime viikolla kaikki hyvin 7490g + 65cm eli ruoka on maistunut:)
Onko muilla vielä vierastusta jo? Nyt alkaa mennä ihan mahdottomaksi kun joka ihmistä joka tulee lähelle juttelemaan alkaa itkemään.. yritetään nyt käydä paljon vierailulla+perhekerhoissa jotta ei enää lisääntyisi. Neuvolan täti lohdutti että on hyvä kiintymyssuhde.. no jaa.. pakkokai jotain hyvää on siitäkin löytää:)
en muista enää mitä piti kommentoida... ainakin sämpyläiselle tsemppiä sen syömisen kanssa...niin ja larulle kanssa tsempit!!!!!!!
Mirage ja Emmi reilu 5kk
niin lempinimistä.. nöppönen, empula, vempula, ja nöppöstiina ainakin perus kultien lisäksi:)
Mirage ja Emmi reilu 5kk
kirjauduin uudelleen yrittääkseni laittaa tota viestiä joka ei koneen virheilmootuksen mukaan mennyt perille..eikä näkynyt vaikka katsoin..
Näköjään oli mennyt sitten jokusen kerran:)
Pieni pate.. kaikille tuli varmaan selväksi:)
Soooriii...;)
Eipä ole tullut koneella oltua. On se kumma että miehellä on aikaa istua koneella mutta miulla ei. Murr! Nyt mies on töissä ja 4v isosisko kummeillaan yötä niin heti hyökkäsin koneelle ;)
Meillä ei olla vielä kiinteitä aloteltu, maissivelliä on nyt viikon verran syöty ja se maistuu hyvin. Miila on nyt 4 kk 1 vko, noin. Turhautuu kun ei pääse ryömimään (unissaan kyllä onnistuu mönkimään eteenpäin). Miila kääntyi mahalleen jo 2,5 kk vanhana. Vaipan vaihto on jo aikamoista touhua!
Meillä nukutaan hyvin ja Miila on pääsääntöisesti hyväntuulinen. Tosi reipas ja haluaa paljon seuraa. Atooppinen iho vaatii rasvauksen aamuin illoin, mutta se nyt on pieni vaiva. Huolta tuo kasvukäyrä. Senhän pitäisi mennä suht vaakasuoraan mutta Miilan käyrä nousi ensin lähes pystysuoraan ylös ja nyt se tulee jyrkkään alas. Kyse siis pituus käyrästä. Tällä viikolla oli oli lääkärineuvola. Kontrolli on nyt 3 vko:n päästä. Jos käyrä jatkaa laskua pitää lähteä lasten polille tutkimuksiin. Epäilevät kai kilpirauhasen vajaa toimintaa :´(
Jotenkin vaan on sellainen olo että ei meijän tyttö voi olla sairas! Hän on niin reipas ja virkeä. Luulisi että jos jotain vikaa olisi, hän olisi ärtynyt tai väsynyt. Itse epäilen että Miila kasvoi " liian nopeasti" ekoina viikkoina koska oli ns sokerilapsi ja nyt hakee sitä omaa käyräänsä sieltä miinus puolelta. Itse olen 163 cm ja mieskin vaan 169 cm joten ihmehän se olisi jos Miila menisi +2 kasvukäyrällä, eikö vaan?
Voi kun taas kävi huolestuttamaan tuo asia. Ei pitäisi näin myöhään ajatella asiaa...
Menen nukkumaan Miiluskan (lempinimistä kun oli puhetta) viereen. Jos joku tietää vauvoilla todetusta kilpirauhasen vajaatoiminnasta, kuulisin mielelläni. T: Moskuliini ja Miiluska 4kk ja rapiat
tulla kertomaan omia kokemuksia, josko olis Moskuliinille (?, sori iski imetysdementia ;D) apua...
Meillä neidillä (2v) ei kyllä todettu mitään kilpirauhasvaivoja eikä kasvua juuri seurattu tarkemmin vielä tässä vaiheessa (4-6kk), mutta kun pituuskäyrä jatkoi tasaista laskuaan vielä 8kk neuvolassa ja tarkkailun vuoksi käydyssä 10kk neuvolassakin jo -1-käyrälle, laitettiin lähete Seinäjoelle (lähin keskussairaala ja lastenossasto). Kutsu tuli, kun neiti oli pari viikkoa vaille vuoden, etukäteen otettiin veri- ja pissanäytteet. Lopputulos oli ihan terve tyttö, jonka kasvu nimenomaan haki omaa käyräänsä 0-käyrän tuntumassa, kasvu oli kääntynyt tasaiseksi juuri 10-12kk välissä ja on nyt lähtenyt siitä sitten hiljalleen nousemaan. Mun mielestä olisivat neuvolassakin vielä saaneet tarkkailla, kun tyttö oli pirteä ja liikkuvainen tapaus, joka söi vaihtelevasti, mutta tulipa todettua, ettei mitään hätää ollut. Koska neiti syntyessään oli 53,5 cm pitkä ja aloitti kasvun muistaakseni jostain +3 tienoilta (odotuspituus meidän lapsilla on +0,6), oli selvää, että alas tullaan, kuten kaikki meidän lapset, Joona varsinkin (tais lähteä jopa +4:stä 55 cm:llään). Pojilla vaan ei enää siinä vaiheessa laskenut, vaan eteni tasaista käyrää tai jopa hieman nousevaa. Mutta kyllä se takaraivossa pelotteli, josko jotain oliskin pielessä. :( Onhan se hyvä, että tutkitaan, mutta toisaalta tässä vaiheessa parin millinkin heitto mittauksessa vaikuttaa käyrään tosi paljon. Mua mietityttää, kiinnittikö ne huomiota siihen jyrkkään nousuun/äkilliseen kasvuun? Välillä meillä tuli vain pituutta eikä juurikaan painoa ja seuraavalla kerralla saattoi olla toisinpäin. Mutta hyvä, että tarkkaillaan ja pidetään peukkuja, ettei mitään vakavaa olisi. bd
Joona on nyt oppinut vihdoin kannattelemaan päätään, kun käsistä nostaa. Tais liittyä tuohon istumis-pyrkimykseen. Päärynä sosetta on tällä viikolla 3 päivänä (ei edes peräkkäisiä) maisteltu kerrallaan pari teelusikallista, mutta ei enempää. Loppupurkillisen hotkaisi esikko heti, kun purkin ja luvan sai säilymissyiden takia. Siinä olis Joonalle syömismallia... =P
Mutta nyt olis isännänalku seuraa vailla. Raikkaita lokakuun päiviä!
toivoo äippä ja Joona (jota kullan ja rakkaan lisäksi myös myttyräksi ja vaariksi (mummon antama) kutsutaan)
Larulle: Kivaa kuulla sinustakin jotain. Joskus tuntuu, että ihmisten pitäisi vaan vaatia isukeilta enemmän. Uskoisin, että vauva viihtyy isän kanssa sitä paremmin mitä enemmän tämän kanssa viettää aikaa. Eikös se mies voisi vaikka leikittää ja nauratella ja ja..no noin yleisesti keskittyä vauvaan niin, että äipälle jää todellinen hetki itellensä..minua niin suututtaa vaikka ei asia minulle kuulukkaan..kun jotkut äidit eivät voi jakaa hoitoa isukeille..kun ne just vaan kattoo telkkaa tai pyörii omissa meinoissaan. arrrgg.
Kun minä alan korjata aamulla yön univajetta niin mies ottaa Lumen sitteriin keikkumaan aamutoimiensa oheen ja ..vie aina sinne missä puuhaa..syöttää soseen jos ehtii..sitten kun lähtee menee niin tuo mulle sänkyyn ja siitä jatketaan me päivää. En minäkään tuon pullo-ongelman takia pitkälle pääse mutta saanpa ainakin apua mieheltä minkä pyydän. Ja muutenkin hoivaa sen minkä joutaa..opiskelee tekussa viimestä vuotta,että on muutakin tekemistä kuin telkkarin kattelu.
Sisaret vaatikaa, ei tarvii nöyristellä.
Terkkuja Iitulille! En ole paljon koneelle ehtinyt, enkä siksi ole kirjoitellut mitään.
Kiva kuulla, että myös muilla vihreää kakkaa. Mä jätin ekaksi just ruisleivät yms. pois, kun söin sitä tosi paljon ja ajattelin, että olisi sitä. Lopulta olin kaksi viikkoa tosi tiukalla ruokavaliolla ja sillon se kakka alkoi muuttumaan normaalimmaksi. Kun otin maidon takasin ruokavalioon, on Mikon kakkakin taas epämääräisempää. Joten odottelen nyt tässä, että saadaanko me lähete erikoislääkärille vai ei. Eilen taas Mikon pepunväli turposi ja on tänäänkin vielä iho ihan rikki. En tiedä johtuuko jostain mitä olen syönyt. Poitsukin on normaalia kiukkuisempi, kun yleensä on tosi hyväntuulinen. Kiinteitä en ole vielä kokeillut. Ostin ne kyllä jo valmiiksi.
Murmelille ja muille on todettava, että ehkä vähän väärä kuva tuli viime tekstistä. Kyllä mun mies osallistuu kotihommiin noin yleisesti. Esim. meillä on tosi iso piha ja mies on hoitanut tänä vuonna ihan kaikki piha hommat jne. Ja yleensä iltaisinkin hoitaa tota esikoista enemmän ja touhuilee sen kanssa. Mutta sitten kun molemmilla on aikaa istahtaa sohvalle, niin silloin jotenkin se vauvan viihdytys jää minun harteille. Ehkä tosiaan itse olen syyllinen, kun niin helposti nappaan vauvan sitteristä tai viltiltä, enkä viitsi odottaa niin kauan että mies sen tekisi. Kai toi mieskin on huomannut, että alkaa pinna kiristymään ja alkaa enemmän viihdyttää vauvaa.
Mutta tosiaan se kotoota lähteminen, vaikka lenkille, on aika vaikeaa niin kauan kunnes saan vauvan syömään myös jotain muuta kun tissiä... plääh.
Laru
Sämpyläinen ja mä ei päästä mihkää pitempää..tarvitaan hyviä neuvoja pulloiluun..(vauvan) :)
Tein ihan samat sämppärin kanssa..aventtia, ainua,hörpytysmukia, kaikkia vuoronperään ja sekasin..no päivällä söi lopulta ainusta..illalla ei mistään mitenkään..vellikään ei mennyt. Ilo oli liian aikainen kun jo luulin, että nyt onnistuu. Tämä peli ei etenisi isän kanssa tämänkään vertaa..isän kanssa kiljahdellaan ja riekutaan ja tehdään kaikkea kivaa vaan ei syödä.
Mietin tekeväni tuon nälkätempunkin, mutta epäilen, että pahassa nälässä meidän neiti ei enää todellakaan kestä muuta kuin tuttua tissiä..siitä puheen ollen..
Pitäisikö hommata se imetysapulaite , sellainen pullo josta tulee letku tissiin..laitetaan sämpyläinen sellainen isän tissiin kiinni niin johan päästään menee..vois vaan sanoo, että paa vähä pepanthenia jos tuloo rakkoja :)
heh heh