****MAALISMUSSUKAT VK 40****
En ainakaan löytänyt toista uutta ketjua. Tässä linkki viimeviikolle: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11335723&p=2&tm…
Kommentit (39)
Mua kanssa janottaa paljon. Jopa niin paljon, että nousen yleensä kerran yössä juomaan vettä. Tosin alkuraskaudesta mulle ei sitten vesi maistunutkaan kovin hyvin (maistui pahimman pahoinvoinnin aikaan jotenkin tunkkaiselta mun suuhuni) ja join enimmäkseen laimennettuja mehuja. Nyt on kivaa kun vesi taas maistuu! Tosin myös pissalla saa ravata jatkuvasti.
Mulla onkin ollut parin viikon palstatauko, nyt taas kirjoittelen...
Mulla ollut myös nuita supistuksia tai kovotuksia päivittäin. Ei tietenkään kipeitä, mutta kiristyksenä sen tunnen. Kun odotin esikoisiani niin supistuksia oli rv 13 lähtien monta kertaa päivässä, kyseessä oli siis kaksoisraskaus, joten tilannehan aina eri. Silloin paikat aukesi ja kanavat hävisi jo aika nopeesti mutta niinvain tyttöset syntyivät vasta kalvojen puhkaisun jälkeen rv 37+6! Joten huolissani en ole joskin mulla on parin viikon päästä ylimääräinen neuvolakäynti nuiden kovottelujen takia, omankin mielenrauhan vuoksi. Ja hyvä niin kun eihän sitä koskaan tiedä.
Juu, nesteen määrä lisääntyy raskausaikana joten juokaa juokaa! Hyvä nyrkkisääntöhän on että aina kun kävelee vesiraanan ohi niin juo lasillisen vettä. Pissittääkin sit tiestysti vähän väliä, mutta mitäpä me nyt ei kestettäisi muutaman kuukauden ajan! Ja tosiaan päänsärky voi olla oire just vähäisestä juomisesta.
Mulla on ollut jo iskiaskipuja, varsinkin rasituksen jälkeen, kuten maanantaisen suursiivouksen... Mutta kun on niiiin ihanaa olla puhtaassa kodissa ja sit riittää pitkäksi aikaa perusimurointi ja vessan pesu kuin välillä siivoaa paremmin. Äitini lupasi tulla sit marras-joulukuun vaihteessa kaverikseni tekemään toisen suusrsiivouksen ja pesemään ikkunat sisältä (tyttöjen sormenjälkiä ovan nääs täynnä...) ja laittelemaan jouluverhoa ym. En taida itse enää uskaltaa nousta silloin jakkaralle katonrajaan. Ihania kyllä nuo äidit! Viimeksikin paistoi lasten kanssa pullaa ja teki ruokaa!
Liikkeitä tunnen nyt jo päivittäin ja sainpa jopa niin napakoita potkuja muutamina päivinä että mieskin tunsi ne! On se vaan ihanaa!
Hankinnoista: Mulla on tyttöjen jäljiltä oikeastaan kaikki tallella, vain ihan pieniä vauvavaatteita ei enää ole, mutta jos tämä tulokas on poika niin ei ne tyttöjen aikaiset käviskään enää, on ne vaan niin vaaleanpunaisia. Mutta tyttö tämä on, mulla on siitä vahva tunne! Yksösten vaunuja olen vielä vailla, mutta juuri ystäväni sanoi että heidän Briot kovalla kantokopaklla joutaa, joten sekin asia tuli jo ratkaistuksi sitten. Tytöillä onkin käytössä enää tuplarattaat ja nekin harvoin, kävelevät ylltäätävän kivasti käsikädessä.
Nyt sitä mennään jo lokakuussa ja viikot vierii nopsaan eteenpäin, ja hyvä niin!
Marjainka rv 17+2
...En tiedä muistaako kukaan enää minua... Elikkäs, odottelen 5lastani. Esikoinen on kohta 5vuotias neiti, toinen tyttömme on enkelinä, menetimme hänet neljä vuotta sitten rv 22+1. Meillä on perinnöllinen sairaus geeneissä, ja näin ollen joka raskaudessa 25% riski sairaaseen vauvaan. Sitten syntyi poika 3v, ja kuopuksemme on kohta 2v. Ennen esikoista oli kaksi keskenmenoa.
Nyt vain tässä odotellaan rakenneultraa ja vähän pelottaa onhan kaikki ok. Istukkabiopsia tulokset tuli vajaa 2vk sitten ja ne oli ok, vaikka onhan niissä aina riskinsä...
... pelokasta aikaa on ollut. Ei paljon vielä uskalla ajatella tulevaa. Eilen tuli tummaa vuotoa, TOIVOTTAVASTI johtui siitä, kun mulla ultrassa nähty joku nestekertymäpussi (?), ja se nyt tyhjenee.... Huomenna onneks neuvolalääkäri.
Liikkeitä odottelen, en tiedä olenko pari krt tuntenut liikkeitä viikko sitten... Saatto hyvinkin olla ihan jotain muuta. Olen aina tuntenut aika myöhään liikkeitä, vielä rv20 en ole kunnolla tuntenut kaikissa raskauksissa. Nyt viikkoja 15+2.
Kunhan tässä katsastelen ja tutustun teihin, niin juttuakin alkaa varmasti tulemaan, eikä vain omaa napaa:)
KAIKILLE JAKSAMISIA! Täällä myös väsymys vaivaa, viikko sitten hemoglobiini oli huuuurjat 93!
Sen siitä saa kun täällä töissä yrittää nopsaan näpytellä :)
Mullakin on ollut palstataukoa kun on ollut niin kiire töiden ja päiväkodin alottamisen kanssa. Onneksi on kuitenkin vaan 6h päiviä niin ehtii jotain puuhastella kotonakin.
Huomenna on rakenneultra ja hermostuttaa jo kovin.. en usko että mikään on vialla mutta jännittää nähdä Nacho ruudulta :) Mies tulee mukaan ja ilmeisesti pikkuneitikin, ellei sitten ole tarhassa sen aikaa. Tänään oli ainakin mennyt niin hyvin että saattaa hyvinkin olla että voi jäädä sinne.
Tosiaan niitä potkuja tuntuu myös täällä, mahan päältä ei vielä tunne mutta pikkunen aina innostuu kun syö jotain vähän makeampaa, pullaa tai jotain.
Viikon sisällä masu on kyllä tullut oikeen kunnolla esiin! Ei voi muita ees ajatella laittaa kun mammavaatteita :) Vähiin jää valikoima mutta nopsaan tämä aika menee.
Mukavaa viikonloppua kaikille maaliskuisille! Tulen sitten kertomaan viikonlopun aikana että mitä näkyi :)
Mamasaurus kera Nachon rv 17+4
Olisin halukas tulla mukaan vaihtamaan kuulumisia:)
Olen 25vuotias oulussa asuva äiti. Minulla on puolivuotias poika. Olen jälleen raskaana rv15+. laskettuaika on 26.3 ihan päivälleen sama kun Vernerin la,aika hauska sattuma!
Nyt kun kotona on aika rauhallista ja Verneri touhuaa jo jonkun verran yksinkin niin olisi mukava vaihtaa kuulumisia muidenkin odottajien kanssa.
Oli tänään taas lääkäriaika, kuukausi sitten oli myös. Seuraavat sitä hematoomaa. Se olla möllötti siellä edelleen, mutta oli vähän tieten pienentynyt. Istukka oli etuseinämässä vaikka viimes oli takaseinässä. Taitaa liikkua vielä näin alussa? Toivon ainakin niin. Kohdunkaula oli 4 cm pitkä.
Pääasia että vauvalla oli kaikki hyvin! Tää tais olla samalla rakenneultra, ainakin se mittas pään, mahan ja reisiluun koon.. kaikki oli 15 ja 16 viikon sisällä.
Mulla on tähän asti ollu neuvola kahen viikon välein ja nyt seuraava on vasta kuukauden päästä että ehkä siitä voi päätellä et kaikki on hyvin :)
Mulla on pahoinvointia vieläkin iltasin ja joskus muulloinkin ja väsymys kans vaivaa. Mut ehkäpä se tästä suttaantuu.
Elluz 16+2
Hirvittävän flunssan kourissa tältä huikkailen.
Sain punktion tulokset ja onnesta soikeena tiedon, että odotan kromosomeilta tervettä tyttölasta! Suurin osa varmaan tuolla msn:sä jo mun uutiset lukikin! =) Se oli juuri sitä toivoinkin!
Ihan tajuton olo, jaksuja kaikille tautien tai väsymysten ym kanssa painiville.
mä palailen linjoille, kunhan tauti hellittää.
piipaa rv 17 ja jotain
Täällä loppuun asti seurailen kuulumisiasi ja hyväähän sinne vain nykyään kuuluu pientä flunssaa lukuunottamatta.
Ihana prinsessatrio teille tulossa! :-)
Babyunelma kera poikatrion
Höps, tää mikään pieni flunssa oo.. ;D
Mut oikeesti, ihanaa nähdä tuttuja nimiä! =D Kiitos! ♥
Vaikka olenkin myös huhtihippusissa joskus kirjoitellut (tajusin muuten juuri, etten ole sinne esittelypinoon itseäni kuitenkaan esitellyt :-o).
Mulla siis laskettu aika 1.4., aprillipäivänä, mutta esikoinen syntyi vkolla 36+5, joten saman kaavan mukaan olisi maalismussukka tulossa myös meille. Mikä on hyvin tod.näk., meidän suvussa kun ollaan synnytty etuajassa ja nopeasti useampikin...
En siis oikein tiedä, että kummassa maalis- vai huhtilaisissako sitä oikein sitten kirjottelisi (harvemmin kyllä valitettavasti ainakin vielä, aika&energia ei riitä, vaikka olisikin kyllä mukava jakaa ajatuksia useammin), lueskelemassa kuitenkin käyn useamminkin...
Että mitäs tuumaatte, huolitteko mukaan tällaisen " rajatapauksen" (LA:n suhteen, toivottavasti ei muuten ;-D ) no heh...ehkä aika mennä nukkumaan.....
väsynyt Muumi rv 14+3
sattuipa silmiini, että punktio vastauksessa kaikki hyvin. Hienoa ja ihanata odotusta..meillä ei niin ruusuisesti etene, mut etenee kuitenkin.
t.tamatu rv 28+1
Te, jotka olette alkuun kirjoitelleet Vauvakuume-palstalla " 2008 vuoden vauvaa yrittämään" aloituksessa, niin käyttehän lisäämässä tietonne. Jos tässä joukossa siis on ollut näitä kuumeilijoita. Kiitos jo etukäteen :)
t.Ufa
On tullu kauheen pitkä tauko kirjottamiseen mut mä puolustelen itseäni kaikella muuttamisella ja muulla turhanpäiväisellä. Muutettiin siis syyskuun alussa Ruotsiin ja tässä tämä aika on mennyt kaikkea järjestellessä. En ole edes paikalliseen neuvolaan vielä soittanut.
Suomessa käväsin tos vkolla ja kävin neuvolassa ja ultrassa. LA näytti ultran mukaan 3 pvää myöhemmäks, niinkun np-ultrankin, mut eipä ne sitä papereihin siirtäny. Kaikki näytti olevan ihan hyvin. Yritin sukupuolta kovasti kysellä mut ei osannu ihan tarkkaan sanoo, sanoi et ei nähnyt jälkovälissä mitään, joten suuremmalla todennäköisyydellä tyttö, mut ei ollenkaan varmaa siis. JOspa pääsisin täällä Ruotsissa ultraan ja ne siellä näkis. Sit mulla tulikin pari päivää sellasta tuhruvuotoa, jota pelästyin aika lailla, mut neuvolassa sanottiin et ei syytä huoleen, seurailla pitää. Kävin vielä sydänäänet kuunteleen ja hienosti jumpsutti. Liikkeitä oon tuntenut jo parisen vkoo, varsinkin iltaisin.
Mun on ruvennu kans tekeen mieli uusia vaunuja, edelliset on 6v vanhat, meinaan uudet kinuta ja viedä toiset vaik mökille sitten. Nyt on niin ihania vaunuja, että!!
Jaahas, tulipas oma-napaista kirjoitusta tällä kertaa.. nyt yritän käydä useemmin kirjottelemassa etten putoo kokonaan kärryiltä :o)
Ninnutar 18+6
On tämä puolentoista viikon kotona löhöäminen ottanut koville. Miten sitä selviääkään taas niistä ensimmäisistä äitiysloman viikoista, kun tod.näk. pitää taas lepäillä ennen synnytystä. Eilen kun siivosin kirjahyllyä, niin alkoi taas supistella voimakkaasti. ;( Saa nähdä selviääkö sitä töissä näiden vaivojensa kanssa. En vielä halua joutua vuodelepoon! Mitään hommia en ole saanut aikaiseksi tehdä (esim. näyttöraporttia...) Mieli on maassa, kun ei mitään sosiaalista elämää ole ollut alkuunkaan. Äitiyslomaa varten pitää kyllä parantaa sosiaalista verkkoaan täältä kotikulmilta.
Nyt pitää tarttua töihin, kun en kerta ole niitä saanut aiemmin tehtyä.
Aatuska 17+2
Minä kans turhaudun sohvan pohjalla kun ei muuhun pysty vaikka kuinka yrittää :o( mulla ei niinkään supistele ehkä pari kertaa päivässä mutta tuo selkä rajoittaa koko elämää.... ei vaan pysty. Selkätuen kanssa pystyn seisomaan ihan ok mutta kun sen kanssa ei taivu ja olo on ku puu pökkelöllä,istuminen sen kanssa on ikävää ja ilman sitä kivut saa itkemään välillä :o( Ei auta muu kuin hyppyyttää miestä. Meillä on vielä keittiö remontti tulossa ensi kuussa ja kaikki tehdään ite,kuinkahan siitä selviää :o/
Välillä olo käy ihan malttamattomaksi ja mietin miten ihmeessä sitä jaksaa maaliskuuhun asti odottaa sitä vauvaa! on se kuitenkin kaikesta huolimatta ihanaa saada pieni nyytti rinnoille :o)
Niiloakseli rv17+6
Olen nyt rv:llä 16+2, eikä maha ole kasvanut juuri ollenkaan! Opettajani sanoi kyllä, että näkyy jo kauniisti, mutta itse en ole suurempia muutoksia huomannut. Ja sitten liikkeitä en ole tuntenut...ainakaan varmasti. Enhän kyllä edes tiedä miltä ne oikeasti tuntuvat, kun tässä esikoista odotetaan...ehkä muutaman kerran on jotain " omituista" masussa tuntunut..en kyllä ole varma onko ne vauvan liikkeitä vai mitä.
Ajattelin huomenna soittaa neuvolaan ja varata ajan ihan vaan sydänäänien kuunteluun, niiden kuuleminen kun saa minut yleensä rauhoittumaan:) Onko ihan typerää varata aikaa pelkästään sydänäänten kuunteluun?
Olen muutenkin luonteeltanut tällainen huolehtija. Huolehdin kaikista asioista yleensä ihan liikaa..varsinkin kun on kyse vauvasta, niin tuntuu, että koko ajan on vain huoli pikkuisesta ja siitä, että vauvelilla on kaikki kunnossa.
Taas vain omanapaista asiaa, mutta haluaisin vain kuulla muidenkin kokemuksia tästä masun kasvusta, liikkeistä yms.
-Aleida 16+2
Heips kaikille!
Tänne kuuluu hyvää. Liikkeitä en vielä ole tuntenut minäkään - ei ilmeisesti vielä esikoisen kanssa tässä vaiheessa pitäisikään. Vatsakaan ei juuri ole kasvanut. Iltaisin kyllä pullottaa vähän, mutta aamuisin ei huomaa mitään.
Tosin, en tiedä, onko tuo vatsan litteänä pysyminen vain omaa toiveajatteluani. Torstaina nimittäin yksi ventovieras ihminen kysyi sen kysymyksen: ' Koska sulla on laskettu aika?' . Toisaaltahan se tuntui mukavalta, mutta toisaalta tuli tunne, että tietääköhän jo kaikki muutkin. No, eivät onneksi tunnu tietävän. Mites te muut esikoisen odottajat, joko olette saaneet kysymyksiä eli näkyykö teillä jo vatsan pullotus?
Mukavaa syksyn ja odotuksen jatkoa kaikille!
Nakero08, 15+3
aleida! meillä ainakin neuvolassa kuuntelevat mielellään sydänäänet aina kun pyytää. Terkka kerran sanoikin että eihän siinä mene kuin hetki ja huoli on pois :o) kerran olen tämän raskauden aikana käynyt kuuntelemassa siis ylimääräisen kerran :o) ei mullakaan vielä kauheasti mitään tunnu vaikka jo viidettä odotan. Parina iltana muutama potku ja möyrintää :o)
mulla on jo melkoinen masu :o) johtuu varmaan siitä että masu nahka venyy jo viidettä kertaa 9 vuoden sisällä :o) No olen iloinen masusta
Niiloakseli
Niiloakseli, meillä on vaunut ostettu jo muutama viikko sitten ja makkarissa niitä säilön, en oo kyllästyny niihin ja tuskin kyllästynkää :)
Meillä ei ole mitään lämmintä varastoa, nii siks on kaikki esillä, pinnasänkykin kököttää paikoillaan ku jäi nuorimmaiselta, siellä myös sitteri pestynä, vaatteet on kaapissa säkissä, ne vähäiset mitä säästin kirppariruljanssista. Vaatteita olen hommannut ja vieläpä rohkeasti omiin vaistoihin luottaen, tyttövauvalle ;) mulla on aina nää pitäny kutinsa, joten uskon että nytkin, tosin noita ihan vaan tytölle käyviä ei montaa ole, mut kuiteski.
Hoitopöytää en hommaa, edelline annettiin pois, mahtu sillo viä semmone punkkasysteemi juttu tonne kodinhoitohuoneseen, enää ei mahu ja ajattelin sellasta tasoa sängyn päälle, se sentäs vielä kaupassa, kuten patjakin sänkyyn.
Mun kaveri odottaa myös maaliskuun vauvaa ja on ostanut hoitopöydän ja sängyn, niin ja vaatetta, et en ainut höperö ole ;) Tosin hän odottaa ensimmäistään, minä neljättä.
Jahas pitää mennä, myöhemmin lisää...
Tuuli rv 16