Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~ Kesäheinät & vko 40 ~*~

01.10.2007 |

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)

[size=2][color=0000EE]25.4.

[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]23.5.

[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]24.5.

[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]11.6.

[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]13.6.

[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]19.6.

[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm

Sannnis, poika

Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]20.6.

[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]21.6.

[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]23.6.

[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]25.6.

[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm

kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]26.6.

[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm

jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm

[size=2][color=0000EE]27.6.

[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm

s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]28.6.

[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]29.6.

[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm

peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]30.6.

[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm

besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm

[size=2][color=0000EE]1.7.

[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm

AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm

@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]2.7.

[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]3.7.

[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]4.7.

[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm

[size=2][color=0000EE]6.7.

[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm

[color=CD2990]nepu83, (40+4); tyttö 3610 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]7.7.

[color=CD2990]hippaliinu, (40+4); poika 3840 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]9.7.

[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]10.7.

[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]15.7.

[color=CD2990]Monument, (41+3); tyttö 3560 kg

[size=2][color=0000EE]20.7.

[color=CD2990]alli-75 (41+4); poika 4595 g, 55 cm

[size=2][color=0000EE]22.7.

[color=CD2990]Onassis (42+1); tyttö 4026 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE] 7.8.

[color=CD2990]kissantassut (42+3) klo 13.28; poika 4404 g, 55 cm

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on meillä kihomatosiivoukset tältä erin ohi. Muutama päiväpeitto pitää vielä pestä ja päästää muutama pehmoelukka pakastimesta valloilleen ;-)

Meillähän ei ole pojalla ollut ainakaan havaittavasti ja jos nyt ajattelee, että 10% päiväkotilapsista on sellaisia, joilla on jatkuvasti kihomatoja, niin onhan se melkoinen ihme, että poika on ilman kihomatoja selvinnyt koko 1,5-6v päiväkotiuransakin ilman kihomatoja. Pikkuisen tehokkaammin vaan tulee nyt tuohon uussiskon kihomatoihin suhtauduttua, kun on vielä vauva talossa. Muuten voi olla, että olisin vaan pojalle antanut napin ja vaihtanut hänen sänkyyn lakanat. Nyt vaan pistin sitten ulottumaan siivouksen meihin muihinkin. Ja sama ruljanssi kahden viikon päästä.

Mä en nyt kuumetta yleensä pidä paljon minään, muta nyt täytyy kyllä tosiaan miettiä tuon vauvan panadol-mitoitus jo tosi tarkkaan ennen rokotusta ja tarkistaa, että sitä on riittävästi, kun tuo kuumekouristelu on isällään ollut sen verran pahaa, että on ihan sairaalatutkimuksissa pienenä juossut.

Mökkitontti meillä on jo onneksi olemassa, täällä Uudellamaalla. Hoppuilen tuon rakennusprojektin kanssa, kun olen tietoinen, että esim. murkkuikäiset eivät ole kovin innostuneita mökkeilijöitä, niin jos iät ja ajat odotellaan, niin voi olla, ettei esikoista sitten saa mökkielämään totutettuakaan. Me ei meinata itse rakentaa ollenkaan vaan kyselin avaimet-käteen toimitusta, vaikka kallistahan se niinkin on, mutta jos ei ole itsellä kauhesti kokemusta ja ennenkaikkea ei ole edes vehkeitä, niin johan siinä aikaa ja rahaa palaisi siihen opetteluun ja laitteiden hankintaan tai vuokraukseen. Käytännössä tarkoittaa tää meidän valinta sitä, että itselle jäisi vaan maalaushommat ja siinäkin on varmasti ihan riittävästi hommaa, mut käsittääksenihän mökkejä ei yleensä edes maalata ihan heti, niin sekin varmaan menisi jonnekin parin-kolmen vuoden päähän se homma ja meillä ei kyllä mitään vauvoja silloin pitäisi olla ;-)

Joku tuossa kyselikin tuosta uusien vauvojen hankkimisesta ja mä voin sanoa, että meidän perheen vauvat on nyt tässä. Se on vain sellainen fiilis ja sama juttu on miehelläkin. Jos meille joskus tulee jotain lisälapsitarvetta, niin uskon, että meidän juttu on sitten joku tukilapsitoiminta tms., mut tähän sotkuun ei tietty tukilastakaan ole järkevä ottaa, mutta jos joskus tuntuu, että energiaa piisaa vähän vanhemmalla iällä, niin mielelläni ottaisin vaikka jonkun maahanmuuttajalapsen tai jonkun täysin yksinhuoltajan lapsen meille aijoittain viikonlopuiksi.

Kiitos tosta kestosidelinkistä. Pitää melkein pistää bookmarkseihin, sillä nyt ei mulla saa enää olla tarvetta tilata lisää... *punastuu jo hankinnoistaan ja niiden hinnoista* Tähän mennessä mulla on 6 igunellyä, 2 tirsokasta, 2 kvk:n ja 2 ronjaa ja tilauksessa on 4 erikoista ronjaa (mun materiaalitoiveet ja kosteussulku koko alueelle), joten kohta on yhteensä 16 luulisi jo olevan varsin mainio setti. En sitten tiedä, että miten kestäviä nuo ovat käytössä, että milloin saa/pääsee/joutuu lisää tilaamaan ja sit vois kokeilla noita yllä mainittuja vaikka. Arvatkaapa miltä tuntuu, kun tietää, että ensi viikolla poika täyttää 3kk ja tietää et pääsee noita kestositeitä jo kolmatta kertaa synnytyksen jälkeen käyttämään?

Vai että jotkut jo kiinteitä aloitelleet. Oho. Mä muistan kun esikoisen aikana ohje oli aloittaa 4kk iässä ja sitten jätkä rupeskin syömään eikä ollutkaan mitään makuannoksia vaan veteli parissa viikossa jo sellaisia 3 dl satseja. Muut asukaspuistossa katsoi kauhulla, kun mä korkkasin toista purkkia siinä vaiheessa kun heillä meni joku neljäs lusikallinen ekasta purkista. Ja ne purkit oli meille hyvin pian kovin säälittäviä satseja vaikka olisi 2 syönyt... Ja 5kk iässä silloin aloitettiin lihat, niin neuvola " pakotti" antamaan yhden lihan sijasta 1 liha-ateriaa viikossa, kun meidän poika meni niin hirmuista vauhtia silloin lattialla ettei mitkään kasvissoseet riittäneet hälle. Nyt tää pienempi on niin paljon pienempi, et luulen, ettei ole ihan niin välttämätöntä tuommoisiin sosesatseihin päästä noina aikoina, mut onneksi tiedän et tuo meidän neuvolan täti on hirmuisen tolkku näissä asioissa ja ottaa varmaan selkeästi kantaa, että milloin ja mitä tälle tarjotaan. Niin ja luulen, että vähän liikkumisestakin on kiinni, että miten paljon tartee ruokaa esim. 5kk iässä. Kun yksi ryömi jo ihan joka paikkaan silloin, niin kuluuhan sitä ruokaa aivan eri tavalla kuin mitä jos paikallaan mötköttäisi. Toistaiseksi meillä pojalle maistuu vain tissi, en ole vieläkään saanut opetettua pullolle tai tutille. Peukalon on ryökäle löytänyt, höh.

Vierailija
22/40 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on todella koliikki alkanut tai sitten kyseessä on kuin onkin joku allergia, tai jotain. Pari viikkoa (suunnilleen, en nyt osaa sanoa ihan tarkkaa alkuajankohtaa) Onni on jo huutanut kaiket päivät (onneksi ei sentään öisin, kop kop!) kun ennen huudettiin vain iltaisin. Syöminen sujuu takkuillen ja suurin piirtein kaikki itkettää. (Aamuisin on yleensä iloinen, ja kylvyssä, ja vaunussakin vielä nukutaan.) Ennen kaikkea makuullaan ei haluaisi yhtään olla, koko ajan täytyy pidellä pystyssä tai kanniskella. Väsymyskiukkuakaan ei voi koko ajan olla, koska esim. tänään on ottanut poikkeuksellisen monet tirsat ja silti huutanut kaikki niiden väliajat. Voi pientä raukkaa, sydäntä särkee kun ei voi mitenkään auttaa.

Yöt ovat tällä viikolla menneet niin, että nukkuu ensin yhden yli 2, jopa 3 tunnin pätkän ja yleensä seuraavankin vielä 2 tuntia, edistystä! Seuraavat pätkät ovat sitten niitä Onnimaisia 45-60-minuuttisia. Ehkä jos malttaisin luopua yöimetyksestä nekin pitenisivät (kun ei tuota ruokaa tunnu tulevan tarpeeksi - silloin kun Onni ei nukahda rinnalle annan vielä lisämaitoa ja silloin nukkuu aina pidemmän pätkän, vaikkei lisämaitoakaan yleensä jaksa paljon). Vielä ei sydän anna periksi, vaikka järki sanoo muuta...

Vähän kyllä uuvuttavat tähän kaiken muun päälle nuo huudot, siksipä olikin niin mukavaa tulla tänne lukemaan iloisempia kuulumisia. Olen todellakin iloinen että S@ri@lle on tullut onnellisempi olo! Ihanaa! Pesupähkinöistä en ole ikinä kuullutkaan :O, kerro millaisia ovat ja testattuasi miten pelittivät.

Ja ihanaa myös, että Allilla nukutaan hyvin, siitä ei kyllä voi kuin iloita kun tietää itse miten tärkeää uni on! Onneksi olen oppinut itse vähän paremmin nukahtamaan, enää en valvo tuntia ennen kuin saan unta. Auttaa tosi paljon kun Onni nukkuu vieressä. Alkuaikoinahan Onni oli paitsi omassa sängyssä (vieressä tosin) niin lisäksi juoksin vielä aina olohuoneeseen imettämään ettei mies herää, ihmekö tuo jos unet ja imetys lähtivät.

Ellu, meillä myös harrastetaan kaikenlaisia semi-istuma-asentoja, koska Onni ei tosiaan tykkää olla makuullaan. Ei kai näe mielestään tarpeeksi hyvin. Ryömimään tuo veikkonen lähtee varmaan jo varhain, niin raivokas on himo liikkeelle. Kantaa jo päätään kun on mahallaan (!) ja putkertaa siihen malliin, että ihan kuin olisi jo lähdössä liikkeelle. Täytyy olla vahinko...

Vai lähtivät Senniinan appivanhemmat jo pois, se on kyllä pitkän vierailun jälkeen iso muutos! Kiva jos teillekin nyt sitten alkaisi pikkuhiljaa tulla jotain rytmiä niin päiviin kuin etenkin öihin.

Oi, teillä on ihan tässä lähellä vielä mökkitontti Melba, se on kyllä hienoa. Isäni mökki on n. 100 km päässä Kanta-Hämeessä ja sinnekin ajaminen tuntui välillä pitkästyttävältä silloin joskus kun useammin käytiin, matkaan kului kuitenkin yli 1,5 tuntia Helsingin pään liikennesolmuineen ja loppupään pikkuteineen. Kerro sitten millaiseen mökkiin päädyitte kun pääsette ratkaisuun! Itsekin mökki- ja talokuumeisena selaan jatkuvasti kaikenlaisia katalookeja vaikkei rahaa olekaan, erityisellä innolla syynään pohjapiirustuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://maaemo.fi/pp_info.htm tuolla ohjeita pesupähkinöiden käytöstä.

Nyt olen pessyt kolme koneellista pyykkiä noilla pähkinöillä ja ihme kyllä olen tyytyväinen tulokseen ! Pesin vauvan kestovaipat ja yhden koneellisen ihan meidän muiden vaaleita normipyykkiä ja yhden koneellisen mustia vaatteita, noiden mustien sekaan laitoin eteeristä öljyä muutaman tipan. Hassulta kuulosti kun ekaa kertaa kuulin noista ja nyt sitten törmäsin itse niihin käydessäni Jyväskylässä ja ostin tosiaan kokeeksi itsellenikin.

Meillä ollut tänään taas kitinäpäivä, tuntuu että pitäisi koko ajan olla viihdykettä eli liikkua vauva sylissä että neiti pääsisi kunnolla katselemaan ympärilleen ja mielellään pienien heilutuksien kera eli ollaan " tanssittu" eli heijailtu ja laulettu tämä päivä hereillä ollessa ja nyt on käsivarret maitohapoilla :D ja mun selkäni laulaa hoosiannaa!

Hitsi kun taas unohdin mitä piti kommentoida....jotain piti sanomani.

Ainakin tosta hyvästä fiiliksestä, juu se on ihan mukavaa että ei itkua pukkaa joka välissä, mutta tämä väsymys saisi poistua myös...alkaa olla niin luuytimessä asti, että huhhei !

Kirjoitelkaahan naiset kuulumisia ja mukavaa viikonloppua kaikille :)

Vierailija
24/40 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tassuille osanottoni; kuulostaa teidän touhut ihan meidän esikolta. Masukipuja meillä ainakin ne huutelut oli. Mun oli ¿pakko¿ antaa hänelle Tuttelia ja Nania (ei eroa kumpaa oli), kun oli niin nälkäinen tapaus, ettei äipän oma tuotanto riittänyt. (Tai niin kuin olen sulle/teille jo uskoutunutkin, taisi olla niin, ettei äidin pää riitänyt!) Näin jälkiviisaana ajatellen joko tumppasin hänet liian täyteen tai sitten pullosta tuli liikaa kerralla tai sitten se todennäköisin, ettei suolisto kestänyt lehmänmaitoa¿ Neuvolassa muistan aina valitelleeni vauvan masua ja itkuja, mutta niin kauan kuin lapsi kasvaa ja pysyy käyrillä, siellä ei huolestuttu. Käskettiin vaan pehmentämään ulostemassaa, vaikka toisen kakka oli ihan fosforinvihreää kovaa pötkylää - raukka pieni!

Melban lailla en ole liioin minä pahemmin kuumetta pelännyt - tuskin mittasin esikolta ennen kuin yksivuotissynttäreillä posket hekui ¿sini¿-punaisina. Kuumehan on elimistön oma keino häätää pöpöt pois. Tosiaan en osannut edes ajatella rokotuksen aiheuttavan mitään ja siksi kai olinkin niin huolissani. Lisäksi vaikutti varmaan se yhteinen alkutaipaleemme tämän pikkukakkosen kanssa, kun ruumiinlämpö laski kolmeenviiteen silloin päivänikäisenä ja siitä johtuen myös leukosyyttien arvot laskivat alle sallitun. En ole ollenkaan niin varma tämän pikkuisen omasta ¿torjuntavastuksesta¿ pöpöjen suhteen kuin ekan kanssa. Kurssikaveri kertoi naapurinsa kolmikuisen joutuneen kahdeksi viikoksi sairaalaan juuri tämän rokotuksen reaktioiden vuoksi -apua! Kuitenkin netissä KTL:n sivuilla seikkaillessani sain tietoa, että tämä uusi rokotesarja on hyvin siedetty, eikä aiheuta voimakkaita jälkimaininkeja?! Panadolin omilla sivuilla www.panadol.fi löytyy laskuri lääkkeen oikeaan annosteluun - tämä vinkiksi, jollette muut ole sitä vielä löytäneet.

Eipä muuta kuin viikonloppuja kaikille ja tsemppiä itse kunkin vauva-arkeen!

Vierailija
25/40 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä Nikki ne esikoisen huudot kestivät? Voi olla, että on ollut puhetta ennenkin, mutta en nyt yhtään muista. Meinaan vaan, että jos on lehmänmaidosta johtuvaa niin hellittääkö se jossain vaiheessa, vai pitääkö ryhtyä johonkin toimenpiteisiin? Omin päin en kyllä ryhdy, kyselen ensin toki neuvolasta. Mutta lohdullista olisi tietää, että tämä loppuu joskus.

Onnillakin on kakka sellaista ihan vihreää ollut pitkään, nyt tänään tuli keltaiset ryynimäiset ekan kerran pitkään aikaan. Löysää kyllä se vihreä on, ei kovaa.

- Pesupähkinät vaikuttivat aika jänniltä, täytyy miettiä jos testaisi joskus! Kätevää kun niissä ei ole saippuaa niin voi kestovaippojakin pestä.

Vierailija
26/40 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikakommentti...meillä alexinan kakat olleet pää-osin vihreitä mutta ihan normaalilöysiä. joskus keltaista seassa, sellaista mitä muistan kaikilta edellisiltä lapsiltani olleen nuo vauvakakat.

itse mietinkin tota mahdollista allergiahommaa, itselläni atopiaa ja vauvan isällä ruoka-aine-allergioita, mutta neuvolassa ainakaaan eivät ottaneet senkummemmin kantaa kysymyksiini.

sen sanoi että suoliston epäkypsyys (liittyykö allergiaan?) aiheuttaa vihreitä kakkoja tai jos ei saa tarpeeksi maitoa ? onko kukaan tietoinen tollaisesta ?

itse epäilen kyllä nämä masuvaivat ja itkut liittyväksi kakan väriinkin.

onneksi nyt kuitenkin ollut helpompaa kuin hetki sitten.

meillä siis tassut oli juuri onnin ikäisenä pahimmat huudot.

kirjoitan neiti kainalossa joten teksti sen mukaan :D

Vierailija
27/40 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti sylissä ja kuulostaa työstävän tämän päivän tuotantoaan, joten nyt vaan hopihopi tohon vihreeseen kakkajutskaan. Oon kuullu puhuttavan, että vihree kakka on merkki, että vattassa/suolistossa on ilmaa tai sitten se voi olla allergian merkki - riippuu koostumuksesta. Nyt pakko mennä, joku haluaa uuden, puhtaan vaipan. Myöhemmin lisää...

AJ

Vierailija
28/40 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon ollu tällä viikolla töissä kaks ja puol päivää niin ei oo kerenny mitään, kun kaikki muut ajat oon halunnut olla niin tiiviisti Panun kanssa. Työt meni hyvin ja poika oli tosi iloinen isänsä kanssa.. Ja pystyin käydä imettämässä aina kesken päivän.

Huomenna on taas vauvauinti, jee! Panu tykkäsi viimeksi (eka kerta) kovasti :)

Panullakin oli rokotus maanantaina, sinä päivänä ei oireillut mutta pari päivää sen jälkeen oli pientä kärttyä.. Nyt onneksi mennyt ohi. Ja tosi ihanaa, Devitolit käy Panulle! Voidaan siis vitamiinistella täysillä ilman mahavaivoja.

Pesupähkinät kuulostaa hauskoilta! Pitää kokeilla!

Mua vähän ärsyttää sokeririippuvuuteni.. Siinä vaiheessa kun SÖIN PUTKEEN 3 levyä suklaata, siis samalta istumalta, isoa levyä, eikä edes tehnyt pahaa, niin mietin että mitä hemmettiä.. mun on vaan joka päivä saatava. Ja jos heti aamuun en saa suklaata tai jäätelöä, niin on tosi paha olo. Tää on kamalaa.. Ja todella epäterveellistä..

Panu nukkuu päiväunia aina aika vähän, tänään heräsi esim 8, sitten nukkui 11 maissa 30min ja 16 maissa 10 min. Sitten 18.40 nukahti ja nukkuu edellee, eli reilu puoli tuntia nyt. Yleensä nukahtaa yöunille sitten 20 maissa. Aika vähän mielestäni nukkuu päivällä, mutta en saa enempääkään nukkumaan..

Hänen uusi taito on nyt kiljua kovaa, ja sitten nauraa röhöttää päälle :D Kivan näköistä..

Kutsu käy, heräsi pieni, moooiiiiiii

Vierailija
29/40 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiitkästä aikaa tällekin puolelle.... Ihan hävettää, kun ei muka ehdi molempiin kirjuutella. Mutta viisi tenavaa kyllä pitää kiireisenä :)

Paljon on ollut täälläkin juttua asioista. Rokotuksesta oli Nikin poitsulle noussut kuume, kurjaa :( Meillä ei tullut kuumetta, mutta pistoskohta oli illan niin kipeä, että neitiä ei kärsinyt yhtään liikuttaa ja kova huuto oli muutaman tunnin. Onneksi Panadol sitten helpotti. Rotarokotteesta ei puolestaan tullut kummallakaan kerralla mitään oireita.

Saria kyseli vihreästä kakasta. Komppaan A-J:tä, eli syyksi olen minäkin kuullut mahdollisesti allergian, ilmavaivat tai ripulin. Mutta kiva, jos olo on jo helpottanut sitten alkuaikojen.

Tassuille tällekin puolelle tsempit Onnin itkujen kanssa! Oman lapsen itkua on niin kamalan vaikeaa kuunnella :( Ja aiitä istuttamisesta minäkin olen kuullut sitä puolen vuoden ikää. Eli että ennen ei saisi istuttaa. Mutta meillä ainakin Ella kampeaa itseään ihan mahdottomasti sylissä ollessaan ylöspäin. Ja istuuhan toiset jo ilman tukeakin n. puoli vuotiaina. Joten ei kai hetkellinen istuttaminen kovinkaan vaarallista voi olla.

Melban perheessä oli ollut mato-ongelmia, kurjaa! Toivottavasti saitte ne häädettyä kerralla.

Meidän elämästä sen verran, että kolmikuukautisneuvola oli viikko sitten torstaina ja Ellan mitat silloin 7200g ja 63,3cm. Eli ihan pitkänhuiskea ja pyöreäposkinen neito täältä löytyy :) Täysimetyksellä olisi tarkoitus mennä sinne 4kk asti ja sitten tilanteen mukaan katsella kiinteitä.

Päivärytmi meillä on aika pitkälti sellainen, että aamupäivällä Ella nukkuu yhdet pidemmät unet (yleensä n. 3h) ja sitten iltapäivällä toiset unet, jotka eivät ole ihan noin pitkät. Yöunille meno on aikaistunut nyt suunnilleen puoli ysiin tai vähän myöhempään ja siksi yöhön useimmiten mahtuu 2 syöttöä. Päivä alkaa aamulla n. klo 7.30-8.00. Päivisin en katsele kellosta, kuinka usein tai moneltako Ella syö, mutta yöllä tulee kännykästä kurkattua, että kauanko sitä on nukuttu :)

Vauvauinti aloitettiin täälläkin kolme viikkoa sitten ja neiti nauttii siitä kyllä kovin :) Muita harrastuksia meillä ei sitten vauvan kanssa olekaan, isompien lasten harrastukset riittävät :) Itse tosin maltoin aloittaa nyt syksyllä esikoisen kanssa espanjan opiskelun, joka on osoittautunut oikein mielenkiintoiseksi.

Ai niin, vaatteistakin olitte jutelleet. Minä tunnustaudun ihan höpsöksi vaatteiden kanssa :) Kaikenlaista tulee itse osteltua, nykyään kyllä sekä uutta että käytettyä. Mutta jos kaupoille lähdetään, niin en kyllä pääse kotiin ilman, että ainakin jollekin lapsista on jotain ostettuna. Itselleni olenkin sitten huono ostamaan yhtään mitään :/

Nyt on pakko lopetella, mutta ihanaa viikonlopun jatkoa ihan jokaiselle! Olette mielessäni usein, vaikka enemmän tuonne mesen puolelle ehdinkin.

Misti ja jäsen E :)

Vierailija
30/40 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea muita pinoja, nyt bongasin yhdestä, että maitoallergian oireita olisivat huuto, lyhyet unet ja ripuli... joita meillä siis kaikkia kolmea. Anjuusakin jo totesi, että lyhyet unet voivat olla allergian merkki, ja AJ ja Misti molemmat että vihreä kakka voi olla, ja tokihan huuto aina kertoo että jokin vaivaa.

No, tänään oli mies tuupannut Disflatylia beibiin päivällä, ja iltapäivä vaunulenkin jälkeen sekä ilta tähän asti mennyt ilman huutoja (ihmettelinkin äsken yhteisöön kun tänään on huutanut vähemmän, syykin selvisi). On tehnyt myös jo kahdet keltaiset kakat tänään. Ehkäpä olisi meillä sittenkin vaan sitä kehittymätöntä suolistoa kuten S@ri@lle oli sanottu, ja ilman keräytymistä. Nyt äsken taas Onni karjui pullolla eikä tahtonut saada syötyä, pakenin pumppaamaan että saan itse rauhoituttua yöpuulle, mies yrittää syöttää raukkaa. Kuuluu se huuto kyllä tännekin... Annettiin lisää Disflatyliä, jospa auttaisi taas.

Palsille vielä että minulla ainakin väsymys lisää makeanhimoa ihan törkeästi. Tuntuu että koko ajan herkkuja tekee mieli, eikä aina kyllä voikaan vastustaa... Kiva oli kuulla kaikkien kuulumisia, palataan!

Vierailija
31/40 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etusivulle! Vakoilin tuota kesäkuisten pinoa ja näyttää sielläkin olevan joillakin 3kk " rytmihäiriöitä" . Taitaa siis kuulua ikävaiheeseen. Meillä meinaa välillä olla levotonta öisin, mutta sitten tulee taas parempia öitä. Sellastahan se on ollut oikeestaan koko ajan. Illat ovat suht hankalia olleet Meralin täytettyä 2 viikkoa eikä 3 kk rajapyykin ohitus tuonut helpotusta mahavaivoihin. Ei se nyt mitään tolkutonta ole, mutta kauheesti neiti pieree ja panttaa kakkaa edelleen. Suklaan olen joutunut jättämään kokonaan pois, nyyyh. Ihan älyttömästi tekee välillä mieli jotain makeeta nimittäin.

Meillä on sauna lämpiämässä ja pitää kattoa, jos tytön kanssa istuskelis alalauteella. Oottekos muut käyneet saunassa vauvan kanssa jo?

Vierailija
32/40 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostella mutta Senniina ehti ensin :D. Onpa ollut hiljainen sunnuntai täällä. Ihana ilma kyllä, pari pisaraa ropsinut mutta muuten kivan kuulas ja hapekas syyspäivä, mukavaa oli olla ulkona. Disflatyl tuntuu auttavan, tänään ollut kyllä huutokohtauksia mutta ei niin pahoja kuin aikaisemmin. Kakka oli kyllä taas ihan vihreää :( eikä sitä ole tullut kuin kerran.

Saunaa meillä ei ole joten vielä ei ole päästy kokeilemaan. Mihinköhän sitä kutsuisi itsensä että pääsisi saunaan ;)?

Vierailija
33/40 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa ollaan pitkällä syksyssä! Tässä linkki viime viikon gallupeihin ja muihin juttuihin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11335700&p=&mpage=1&tmode…

Mitäs kaikille kuuluu? Viime viikko oli kovin hiljainen, toivottavasti tällä viikolla monet ehtivät kertomaan kuulumisia, niin niitä iloisia kuin vähemmän iloisiakin!

Vierailija
34/40 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kone kaksi viikkoa huollossa, joten olen ollut täysin ilman nettiä. Piti äsken käydä lukemassa viime viikon pino, jotta olisin edes jotenkin kärryillä KesäHeinien kuulumisista.

Vaatteista oli ollut puhetta. Ostan lähes kaikki vaatteet kierrätyksestä, uusia ovat lähinnä vain lahjaksi tulleet. Jonkin verran olen myös ommellut ennen synnytystä, ja mummot neulovat.

Meillä Menninkäinen viihtyy nykyään tosi hyvin lattialla itsekseen. Lelukaarta huitoo ja tuijottaa silmät innosta laajentuneina. Leluihin ei osaa vielä itse tarttua, paitsi tuttiinsa, jonka vetää pois suusta ja pyörittelee käsissään.

Nykyään on kyllä paljon helpompaa kuin pari viikkoa sitten! Vatsavaivat alkavat olla historiaa, ja d-vitskujakin voi antaa surutta, eikä tule huutoja. Tätä nykyä poika onkin kuta kuinkin maailman helpoin vauva, thank god! Ainoa kompastuskivi ovat sangen vaihtelevat yöt, mutta se taitaa kuulua ikään. Välillä Mennis voi olla syömättä 6 t, ja syödä sen jälkeen 2-3 tunnin välein, välillä taas pistellään parin tunnin välein koko yö. Viime yö oli levoton, mutta jospa ensi yönä nukuttaisi paremmin.

Kovasti oli Palsin poika kasvanut! Meillä on neuvola ylihuomenna, mutta Menninkäinen tuskin yltää noin muskelimittoihin : ) Pituutta on tullut kovasti, mutta samalla poitsu tuntuu hoikistuneen. Vaikuttaa yhtä sirolta kuin siskonsakin. Muutenkin tuntuu perineen samaa luonnetta, eli on vilkkaan ja temperamentikkaan oloinen, ihana ilopakkaus. Menninkäinen innostuu mm. uusista leluista niin, että TÄRISEE, kun hänelle heiluttelee niitä käsien ulottuvilla. Sekä harmi että ilo ilmaistaan yhtä pontevasti ja reippaasti!

Esikoisella jatkuu kova uhmaikä, mikä väsyttää välillä kovasti. Kuten aikoinaan jo totesinkin, välillä vauvanhoito tuntuu leppoisalta harrastukselta uhmaikäisen tahtotytön pyörittelyyn verrattuna : )

Meillä jatketaan täysimetyksellä, mutta välillä olen jo epäillyt, tarvitsisiko Menninkäinen jo illalla velliä tai muuta tukevampaa syötävää. Syökö kenenkään kolmikuiset maissivelliä? Maitoa tulee ihan hyvin, mutta yösyönti on välillä tosi tiheää. Eilen tarjosin jo syötön päälle lisämaitoakin, mutta ei uponnut. Ehkä 10 milliä nieleskeli, ja sen jälkeen pureskeli tuttia ja naureskeli : )

Mukavaa kuitenkin, että Menninkäinen kelpuuttaa myös tuttipullon. Esikoistyttö ei huolinut sitä alun jälkeen ollenkaan, eli puoleen vuoteen en päässyt hänen viereltään minnekään. Nyt olen lypsänyt ja alkanut käydä kerran viikossa jumpassa, mikä on ladannut akkuja kummasti.

Minkälaisia päikkäreitä teillä muilla nukutaan? Meillä Menninkäinen nukkuu aamupäivällä 45 minuuttia, keskellä päivää 2-3 tuntia ja alkuillasta nukahtelee ja torkahtelee miten sattuu. Iltaunisena menee yöpuulle jo klo 20. Isosiskonsa valvoi tämän ikäisenä puoleen yöhön.

Nyt päästän miehen koneelle... Mukavaa taas lukea teidän kuulumisianne!

t. Anjuusa ja Menninkäinen 3kk1pvä

Vierailija
35/40 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiphei ja hyvää alkanutta kuukautta :) Pitkästä aikaa tännekkin jotain naputtelen - pääsääntöisesti tuonne mesen puolelle kirjotan nykysin.

Oon nyt niin laiskana, etten jassa avata viime viikon pinoa toiseen ikkunaan, mutta jotain yritän muistella...

Vaatteista: ite oon vallan mahoton kirppariluuhaaja, joten monet erittäin hyvät, edulliset ja käyttökelpoiset vaatteet meän neiti saa sieltä (ei oo siis ihme, että meillä kohta " hukutaan" vaatteisiin, ko ei vaan voi olla ostamatta ;) Osan vaatteista tyär on saanut lahjaksi, joskus (eli todella harvoin) sorrun ostamaan jotain uutta ja sitten paljon on saatu vaatteita " kierrosta" - pääosin veljeni perheeltä. Olen siis loppupeleissä ihminen, joka suosii kierrätystä, mutta oon tosi tarkka vaatteiden kunnosta :)

Anjuusa tais kysellä vellihommista - meän piika on saanu jo parikuisesta lähtien maissivelliä ja kohta meinattiin alotella toista vellilajia (peruna-porkkana esmes)/kiinteet/soseet. Ja tyär on huomenna sen tasan 3 kk :) Hui, ko tää aika menee siivillä.

Mitäs sitä vielä kysyttiin?! Ai nii, päikkäreistä...Meän tyär ottaa päivän ekat " aamu" päikkärit ulkona - kestoltaan 3-4 tuntia ja sitten parikolme tuntia hereillä, jonka jälkeen vajaan tunnin päikkärit sisällä, jos ei olla vielä keretty raksalle. Ja jos ollaan tuolloin menossa jo raksalle, nii uudet päikkärit kestää sen 3 tuntia ulkona. Lähen yleensä ite kotiin siinä vaiheessa, ko neiti alkaa heräileen. Sitten, ko herää, nii valvoo taas parisen tuntia ennen yöunia. Tekee toi raitis ilma hyvää, joten miksi en antaisi neitin nukkua ulkona " noinkin" kauan, ko nukkuu myös yöt. Tosin tietenkin aina ei neitin kans mennä raksalle, jolloin ne päikkärit eli on paljon lyhyempiä ja niitä tirsoja on useemmin. Oon kyllä miettinytkin, että nukkuukos neiti liikaa, mutta " vanha kansahan" sanoo, että lapsi kasvaa/kehittyy nukkuessaan ja kyllä pieni lapsi ite osaa säännöstellä kaipaamansa unen tarvetta - ja uskonkin, ettei tämmöstä kauan kestä, ko valveillaoloajat alkavat pitenemään. Eli meän päikkärisaldo on pääsääntösesti 2:t pitkät päikkärit päivässä.

Tuolla yhessä pinossa puhuttiin vauvojen telkkarin " kattomisesta" , joten tänne (mesen puolelle laitoinkin saman) kans pieni galluppi pystyyn: annatteko vauvan kattoa telkkaria? Ja mitä mieltä ootte ko. asiasta? Meillä neiti tykkää sitä tuijotella vaikka kuinka ja kauan, mutta oon nyt alkanut viritteleen huomiota muualle, ettei tuu jo näin pienestä alkaen " infoähkyä" ;)

Nyt poijes tästä muihin hommiin - mukavaa maanantaita sateesta huolimatta :)

AJ ja Ronja (huomenna tasan 3 kk)

Vierailija
36/40 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun Anjuusakin pääsi tänne pitkästä aikaa! Aivan ihanaa kuulla, että teillä vatsavaivat ovat helpottaneet ja nukkuminenkin alkanut sujua paremmin. Voimia vain esikoisen kanssa!

Meillä ei oikein nukuta päikkäreitä. Tänäänkin Onni nukkui päivällä vaunulenkin ajan osittain (oltiin 1,5 tuntia josta Onni nukkui ehkä tunnin, onneksi ei alkanut huutaa) ja nyt juuri äsken heräsi 30 min torkuilta (eli täytyy rientää ihan just).

Ja kiva myös, että AJ:kin käy vielä tällä puolella! Meillä Onni ei vielä paljon telkkarista perusta, vaikka se miehellä melkein koko ajan päällä onkin. Joskus katselee sinne suuntaan, mutta eipä se sohvalta asti kai mitään erota.

Kuulumisiin

Tassu

Vierailija
37/40 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun oltiin pudottu jo alkuviikosta!

Neuvolassa käyty ja eka piikki saatu - toivottavasti ei nosta kuumetta!? Kasvettukin oltiin, eikä vielä saatu kehoitusta lisämaidolle. Pikkumiehen mitat siis 3 kk; 5765 grammaa ja 60,1 senttiä sekä pipoa 39,8. Aivan törkeen lyhyt se käyntiaika, varsinkin kun tätsy käytti sen poitsun ihailuun (kun meillä kuulemma kohta jo käännytään itse...) eipä jäänyt mitään aikaa varsinaiselle keskustelulle. No, sitä kakkaa kyllä kerkesin kysymään, muttei siihen mitään kummempaa kommenttia irronnut. Samahan se oli esikon aikana, kun käyrällä vaan pysyy, niin ei mitään hätää. Mites muut ootte saamanne palvelun kokeneet? Itse en pahemmin koe saavani varsinaista " palvelua" tuosta putiikista.

Niin viimeksipä ehti unohtua se toinen galluppi vaatteista. Eipä ole tarvinnut ostella poitsulle kamaa, kun ennemminkin tunnutaan hukkuvan näihin vaatevuoriin. Meillä on sellainen kierrätysrinki - ja tosi hyvää kamaa onkin tää ihan pikkulapsivaiheessa kiertävä. Periaatteella, että pidä kuin omia, mutta jos on kunnossa, kun käy pieneksi, niin laita seuraavalle. Kirppikseltä en ole milloinkaan osannut kaivella, mutta tää oma systeemi toimii kyllä. Vähän toisaalta harmittaa, kun käytetyissä aina kuljetaan, mutta tulee varmasti aika, kun saan ostaakin niitä ;D

Jotain vielä piti, mutta tää lähimuisti niin toivottoman lyhyt, liekkö pätkäunien ansiota, vai lähestyvä vanhuusiän dementia??? Kun edelleenkään en ole nopeutunut yksikätisyydessäni, niin ehtii ajtukset karkuun niin monesti yhden sanan kirjoittamisen aikana (kuten varmaan lauseistanikin huomaa, hih).

Palaan, jos se asia palautuu mieleeni, myöhemmin.

Vierailija
38/40 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa välillä ehtis tännekin kirjottelee. Lukemassa oon kyllä käyny,mut kirjotuspuoli jäänny vähemmälle ton keittiörempan takia. Telkkarin kattelusta ollu puhetta.. Vili kovin tapittaa telkkaria ja toistaseks oon antanu katella. Vielä kun ei ymmärrä mitä siellä tapahtuu. Tietenkään ei kovin läheltä kato,et tuskin aina varmaan ees erottaa kunnolla kuvaa,kunhan hämmästelee. Iltarutiineista oli myös kyselyä,en muista oliko yhteisössä vai täällä, mut meillä käydään siinä 19 aikoihin iltapesulla ja vaihdetaan yökkäriä päälle. Sitten 21 aikoihin on viiminen syöttö ja poitsu käypi nukkumaan ja heräilee sit 5-6.30 maissa seuraavan kerran syömään. Yleensä siinä ottaa vielä muutaman tunnin tirsat perään,ennen aamutoimia. Päiväunia ottaa puolen tunnin pätkissä aika usein vielä,mut riittääpä unta sitten yöksi. Näin meillä. Nyt ruuan laittoon,palailemisiin..

Vierailija
39/40 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa vauvasivuille käymää ja bongasin keskustelut..ja heti piti alkaa vastailemaan.

Leevi nukkuu ulkona vaunuissa ja minä oon jo siivonnu yms.tehnyt joten sen vuoksi netin vuoro..

Elikkäs...Meillä Leevi viihty hetkiä leikki matolla n.2kk:na ja mitä enemmin on siinä ollu, sen paremmin on viihtynyt.

Sitterissä herra on viihtynyt koko elämänsä ajan hyvin. Meil toi sitteri oli alimmillaan muttei se makuu asentoon ees ihan mee.

Mahallaan meil ei juurikaan viihdytä kun ei jaksa niin kauheen hyvin pidellä tota isoa päätään (kuten neuvolatäti totes).

Sitten..Mä lähden myös 1.9.08 töihin. Pääsiäisen jälkee loppuu vanhempainvapaa josta pidän lomia toukokuun puoleen väliin, siitä sitten kesän yli hoitovapaalla ja sit elokuu viel lomaa ja sit töihin.

Kauhistuttaa kyl viel pieni päiväkotiin..Mutta koska alan tekee 75%työaikaa joka on pääsääntösesti yötyötä ni ei tuu hirveesti hoitopäiviä kk:ta kohden..Laskeskelin että keskimäärin 12-14 pv/kk ja loput pv:t hoitaa mies, eli viikonloput jotka on pakko olla töissä.

Meille ei sen kummempaa kuulu. Nannilla poika kasvaa (ja hedelmäsoseita ollaa aloteltu sekä maissivelliä lähinnä iltasin) ja vihdoinkin oon itekin sinut itteni kanssa imettämisen loppumisen jälkeen. toki se viel mietityttää et mitä tein väärin mutta ei auta..

Ja tosiaan 3kk:s neuvolassa 7020g painoi ja 63.6cm oli kertynyt pituutta. ja rokotuksesta ei tullut mitään juttuja, onneks.

Mutta nyt toivotan kaikille mukavaa alkanutta viikkoa. Ja yritän taas joskus tulla tänne moikkailemaan. En oo tonne yhteisöönkää kauheesti jaksanu kirjotella..mut kun on vaan niin saamaton olo.

Vierailija
40/40 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirsin Miiun viestin tänne, tosi kiva että Miiukin ehti tänne kirjoittelemaan! Sulla tulee kyllä sompailemista vuorotyön ja lapsen kanssa, hattua nostan.

Allilla keittiöremontti jatkuu, vielä ette ole kyllästyneet ;)? Teettekö muuten isonkin rempan, meneekö kaikki uusiksi?

Nikki kyseli neuvolasta. Meillä on kyllä ihan kiva " täti" ja aikaakin yleensä tarpeeksi, mutta aika hajamielinen hän on, ja tietoa pitää usein osata itse kysyä, muuten jää infosta paitsi. Se ei etenkään näin esikoisen kanssa ole aina ihan mukavaa, onneksi täällä netissä " kuulee" paljon asioita ja voi myös kysellä.