Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~ Kesäheinät & vko 40 ~*~

01.10.2007 |

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)

[size=2][color=0000EE]25.4.

[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]23.5.

[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]24.5.

[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]11.6.

[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]13.6.

[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]19.6.

[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm

Sannnis, poika

Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]20.6.

[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]21.6.

[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]23.6.

[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]25.6.

[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm

kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]26.6.

[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm

jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm

[size=2][color=0000EE]27.6.

[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm

s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]28.6.

[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]29.6.

[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm

peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]30.6.

[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm

besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm

[size=2][color=0000EE]1.7.

[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm

AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm

@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]2.7.

[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]3.7.

[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]4.7.

[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm

[size=2][color=0000EE]6.7.

[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm

[color=CD2990]nepu83, (40+4); tyttö 3610 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]7.7.

[color=CD2990]hippaliinu, (40+4); poika 3840 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]9.7.

[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]10.7.

[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]15.7.

[color=CD2990]Monument, (41+3); tyttö 3560 kg

[size=2][color=0000EE]20.7.

[color=CD2990]alli-75 (41+4); poika 4595 g, 55 cm

[size=2][color=0000EE]22.7.

[color=CD2990]Onassis (42+1); tyttö 4026 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE] 7.8.

[color=CD2990]kissantassut (42+3) klo 13.28; poika 4404 g, 55 cm

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan keittiöremppa jatkuu ja vielä ei,kumma kyllä,kyllästytä.:)Ihan kaikki ei mee uusiks,lähinnä sellasta pintaremppaa eli panelia seiniin,uutta kaakelia ja lattiaa ja meillä kun on puuhella myös keittiössä,niin pitää se muuri kans uudelleen käsitellä. Mitään aikataulua ei tuon rempan suhteen oo,tehdään sitä yleensä viikonloppusin kun mieskin kotosalla. Nyt uudet kaakelit paikallaan ja seinät valmiit. Seuraavaks sitten muurin kimppuun.:) Kuinka usein kylvetätte vauvojanne? Meillä noin pari kertaa viikossa Vili köllöttelee ammeessa. Iho kestäis kyllä useemminkin,mut meillä kun vanha talo ja sauna/suihku kellarikerroksessa,ni on vähän kylmä kylvetellä jokapäivä. Eli kylvetetään saunapäivisin..:) Nyt lähdettävä kotihommia tekemään,palailemisiin..

Vierailija
2/40 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän mulla oikein vaivaa, ko virtaa on vaikka ja kuinka sekä tuntuu, että leijun jossain onnellisuuspilvessä?!? Johtuiskohan se siitä, ko mies meinasi eilen, jotta seuraava saa tulla het, ko on tullakseen ;D(vaan eipä oo mulla ees menkatkaan vielä synnytyksen jälkeen alkaneet). Ite oon " julkisalaa" haaveillut jo kolmosesta/nelosesta - miten sen nyt meän uusioperheessä sitten ottaakin, mutta että mies sanoi ite ihan oma-aloitteisesti moisesta...Hmmmm. Miten teillä muilla - joko siintää " pilkkeet" silmäkulmissa? Hullu kait mie vissiin taijan olla, mutta suht samalla rysäyksellä sen seuraavankin voisi saada, jos se meille suodaan.

Nikille tosta neuvolasta, että huh huh, millasta liukuhihnameininkiä siellä. Ite koen ton oman neuvolantätini mukavaksi, ihanaksi ihmiseksi ja jolla on AIKAA. Tuliko teän vesselille mitään kuumeiluja rokotteesta? Meillä se ois huomenna eessä ja mua on hirvittänyt se jo muutaman päivän, että miten hyvin neiti testaa äänijänteitään tuolloin...

Miiulle moit :) ja Allille tsemppiä keittiöremppaan :) Ja meillä toi kylvetystahti on joka toinen päivä, vaikka neiti varmaan ite ois kylvyssä joka päivä ja monta kertaa, sen verran näyttää siitä touhusta tykkäävän, ko joskus aina tulee huuto, ko nostetaan paatista pois :)

Nyt takasin pyykinpesun pariin ja sapuskanteon alottamiseen, joten son morot.

AJ ja huomenna ekan rokotuksen saava neitokainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa vaan Panadolia ensi yöksi!

Meillä meni se rokottaminen suht´ kivuttomasti, mutta viime yönäpä nousi sitten kuume! Enpä osannut etukäteen pelätäkään, kun esikoiselle ei mitkään rokotteet nostaneet lämpöä, mutta vähän eilen oli jo aistittavissa päivällä vaikeuksia... oli niin itkuinen tää sankari, raukkaparka.

Viime yö meni käytännössä tisutellen, enkä itse uskaltanut alkaa nukkumaan kuin vasta puoli neljän pintaan (heräsin puoli kaxtoista).

Tässäpä nyt makoillaan normaaliakin enemmän kylkikyljessä lohdukkeena ja odotetaan kuumeen laskua - kyllä harmittaa :( Kauankohan tätä voi kestää??? Kysypä sinä, jos muistat, kun mä en arvannut... kiitti jo etukäteen!

Nikki ja kipeä poju

Vierailija
4/40 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tänne, ettei kuolleeksi ja kuopatuksi luulla.

Vauvan kanssa menee loistavasti. Kädet kuitenkin täynnä töitä nyt, kun isovelje uussiskolla kihomatoja ja meillä aloitettiin eilen " matokuuri" ja nyt vaihdan vuodevaatteita, uhkailen pehmoleluja pesukoneella ja pakastimella ja imuroin ja luutuan lattioita.

Kestovaippailu on nyt meillä tuon kihomatovaaran takia vähän aikaa pysähdyksissä. En viitsi ottaa riskiä, että kestovaippoihin tulisi kihomatoja. Toisaalta ei ole isoveljelläkään matoja havaittu, mutta silti.

Isoveljellä myös joku ällö virustauti, joka koskee jalkohin niin paljon ettei suostu kävelemään. Koti-isi käytti jo lääkärissäkin, virustauti kuulema on. 130 cm pitkä täällä siis tänään vaan konttaillut!

Meillä neuvola vasta ensi viikolla, joten sitten vasta mittoja tiedossa. Onko jollekin noussut 3kk rokotuksesta kuumetta? Se on sellainen asia, joka vähän mietityttää kun miehellä on ollut pienenä taipumusta kuumekouristuksiin. Neuvolan lääkäriltä saatiin jo ajat sitten ohjeet panadolin käyttöön.

Mökkitontilla käytiin jo kolmatta kertaa viikonvaihteessa vauvan syntymän jälkeen ja mökkikuume vaivaa. Eilen jo kysyin tarjouksiakin ja tänään mies oli soittanut kunnan rakennustarkastajalle... ehkä tämä hullutus saa joskus toteutuksensakin.

Vierailija
5/40 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas pelottelut näköjään kerkes tullakin sillä aikaa kun tänne kirjoitin... Apua... 8-0

Vierailija
6/40 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Allin remppa kuulostaa kyllä vielä ihan inhimilliseltä, minä jo mietin että pistättekö omin voimin kaikki kaapitkin seiniin ja muuta! Vaikka kyllä tuossakin hommaa riittää, eipä sillä. Lopputulos on varmasti hieno!

Meillä Onni kylpee 2 kertaa viikossa, paitsi silloin useammin kun on oikein kunnon pulautuskausia (sellaisia, että vauva kylpee ensin maidossa kuin Kleopatra konsanaan ja sitten tavallisessa kylvyssä). Ollaan vissiin vähän laiskoja kylvettämään :(, vaikka toinen nauttii siitä kovasti, varsinkin pään sivelystä vedellä. Tänään oppi potkuttelemaan vedessä, se oli näemmä kivaa. Pyyhin kyllä päivittäin kostealla lapulla kaula- ja kainalopoimut.

AJ:n neidille tsemppiä rokotukseen; täytyy näköjään tosiaan varata meillekin Panadolit valmiiksi kunhan se aika tulee (meillähän menee kyllä vielä toista kuukautta). Siitä calmetesta ei onneksi tullut mitään. Ja toivottavasti AJ:lla myös " tärppää" pian, nyt kun on toiseltakin osapuolelta tullut vihreää valoa :)!

Toivottavasti Nikillä voidaan jo paremmin! Ikävää kuulla, että teillä tuli noin raju rokotusreaktio. Onneksi on äiti ja tissi lohtuna ;)! Minäkin olen nukkunut niin paljon paremmin nyt kun Onni nukkuu vierellä eikä omassa sängyssä, voin tunkea tuttia suuhun tai silittää tms. niin ei herää ihan 30 min välein. Tai heräähän se, mutta saan yleensä nukahtamaan uudestaan ilman että tarvitsee alkaa itse pomppia pystyyn. Huono puoli on se, että mies nukkuu nyt eri huoneessa, ja minäkin kaipaisin kainaloa aina joskus...

Melballa virusta ja kihomatoja, hui! Siinä kyllä hommaa riittää kun saa pestä ja pyykätä kaiken. Toivottavasti muuten löytyy mieleinen mökkitontti. Itselläkin olisi vähän mökkikuumetta, mutta vielä ei olla viitsitty pikkumiehen kanssa mennä isäni mökille, monestakin syystä. Oma mökki olisi tietysti ihana, oma tupa ja oma lupa, mutta siihen meillä ei ole varaa :(.

Päiväunikyselyyn vielä lisävastausta, että tänään Onni sitten nukkuu jo neljänsiä päikkäreitä, à 30 min kylläkin mutta siis yht. 2 tuntia kohta eikä kello ole kuuttakaan. Esim. eilen nukkui vajaat 1,5 tuntia koko päivänä. Ilmeisesti " kukkumispäiviä" seuraa vähän uneliaampi päivä. Ja mieluummin tietysti näin päin, että nukkuu sitten yöllä. Pätkiähän ne unet yölläkin ovat, mutta niiden välissä ei sentään valvo yleensä tuntia pidempään, joskus nukahdetaan nopeamminkin.

Vierailija
7/40 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi kysymys. Vauvaa saa istuttaa tuettuna noin viisikuisena, eikös? Mutta onko jotain haittaa siitä jos pienempi vauva on istuma-asennossa sylissä? Tarkoitan siis pystymmässä kuin turvakaukalossa, kyllähän siinäkin vauva puolittain istuu. Mies aina välillä ottaa polvelle istumaan ja minä olen toppuutellut että ei saa, mutta olen ihan unohtanut miksi ei. Kiinnihän sitä pidetään toki koko ajan, mutta olikos tällä jotain tekemistä lonkkien kanssa tai jotain? Ja Onnilla on myös valtava tarve seistä ja " kävellä" koko ajan, pysyy jo vähän aikaa itse omin jalkavoimin pystyssä kun vaan estää ettei kaadu eteen eikä taakse, mutta rupesin siitäkin miettimään, että mitäköhän noin pienen nivelet siitä tykkää, saako seisotella vai pitäisikö kannatella vielä? Onni yrittää koko ajan jotenkin ylös ja eteenpäin, paikoillaan oleminen on hänelle kauhistus (tosi kiva yrittää tehdä jotain kotihommia kun Onsku nukkuu sen verran vähän ja harvoin, ja hereillä ollessaan kaipaa aina ohjelmaa...).

Vierailija
8/40 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas Melballa kova ruletti päällä! Tsemppiä vaan kovasti kotikoitoksiin! Onneksi tuo kihomatoruljanssi on ajallisesti rajallinen, ja toivottavasti myös isoveljen virustauti.

Älä @nikki pelkää rokotusreaktioita, meillä ei esikoisella tullut mitään, eikä Menninkäiselläkään ainakaan vielä. Tänä päivänä pistettiin, ja pikkuisen parkaisi, mutta illan on ollut ihan aurinkoinen. Tosin reaktiohan voi tulla vielä myöhemminkin, mutta olen luottavainen.

A-J:lle: kyllä täälläkin on seuraava vauva tervetullut, jos on tullakseen! Eli mitään ehkäisyä ei käytetä, mutta ei mitenkään " yritetäkään" , etenkään, kun ei ole vielä menkat alkaneet. On jotenkin sellainen fiilis molemmilla, että jälkikasvua voisi olla ihan hyvin enemmän kuin nämä kaksi, mutta ei pakko, jos ei ole tullakseen. Mulla oli esikoisen jälkeen menkat tauolla kokonaisen vuoden, joten ihan heti on varmaan vauvauutisia turha odottakaan : D (Kuuluisat viimeiset sanat...)

Meillä oli Menninkäisellä tosiaankin tänään se 3 kk:n neuvola. Mitat olivat 61 cm, 6160 g ja 41,8 cm. Rintamaidolla jatketaan, vaikka jo tuossa kyselinkin alkuviikosta, syökö muiden kolmikuiset vielä velliä. Mieli tekisi kovasti antaa, mutta poika on kuitenkin ihan tyytyväinen vielä pelkällä maidollakin. Viimeisina öinä on syönyt harvemmin, kun siirsin perhepedistä vaunuihin nukkumaan. Ei vissiin ole tissi niin hollilla koko ajan.

Vierailija
9/40 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut tarkoitus peläyttää sua, jos meidän kuumeilua tarkoitit! Mutta ajattelin valistaa A-J:tä, kun aiheesta kyseli, ettei yöllä tarvii lähteä, jos heillekin tulee joktain.

Itse en edes osannut arvata, että mitään tulisi, kun ekallekaan ei tullut :) Mutta taitaa tää meidän luomuvaavi olla ihan toisesta muotista, hih! Sanoihan se neuvolatäti, että voi tulla 48 tunnin sisällä jotain oiretta, mutta...

Tosiaan tiistaina oltiin kympiltä neuvolassa ja puoli kaksitoista (yöllä siis) herättiin kuumeeseen. Vauva oli niin kärttyinen ja kuuma, että käytiin hakemassa Panadolit. Sitten tisuteltiin läpi loppuyön ja puoli neljään saakka (aamulla siis) seurasin hänen vointiaan. En vain uskaltanut nukahtaa, kun alle kolmikuisiahan tai alle viisi kiloisia ei saisi itse lääkitä - ja meillähän ollaan vasta ylitetty nää ohjerajat.

No, puolitoista vuorokautta se kuume kesti; eilen illalla vaavi rupesi jäähtymään ja näyttämään taas omalta nauravalta itseltään. Tosin se pistokohta ei ole vielä parantunut vaan loistaa punaisena laastarin ympäriltä. Kiva, kun seuraava annetaan viisikuisena - siis joulukuussa ja silloin on sitten pahin flunssakausi muutenkin. Lisäksi meillä jää väliin tää uusi influenssarokote, kun ollaan alle kuusikuisia vielä silloin, että pelolla ootellaan tulevaa...

Mutta nyt lukemaan muita tekstejä, tämä saa nyt mun osalta olla!

terv. pöpökammoinen ja ehkä-ylihuolestunut vanhus

Vierailija
10/40 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Do diih, 3 kk:n neuvolassa käyty ja eka rokotus tökitty neitille. Vaan eipä tuo ollut moksiskaan - vähän kähisi neulan upotessa reiteen, mutta muuten oli enkelimäisesti. Tyär piti kesken unien herättää tolle keikalle, mutta nyt nukkuu taas parvekkeella :) Tää yhistelmärokote on kuulemma hyvin siedetty ja kuulemma todella harvoin nostaa kuumeen, sano meän neuvolatäti. Kävin kuitenkin ostamassa varuilta suppoja (Suppo Taalasmaita, joo ;) :D)

Sitten neuvo antamaan soseita 4 kk:n ikäsestä lähtien, vaan mie oon alottanu net jo eilen ;) Eihän se velliäkään suosittanu antamaan sillo 2 kk:n neuvolassa, vaan sitäkin meillä on jo kk:n verran annettu. Eli oiskohan tuo äitin ymmärtämisessä jotain vikaa vaiko sitten uskomisessa ;) Ei vaan, näkeehän tuon ihan selvästi, ettei meän neitille enää mitkään pelkät maidot riitä.

Nyt päiväkahaveen keittoon :)

AJ ja rokotettu tyär

Vierailija
11/40 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ko meinasi vallan unohtua vastata tuohon Tassun kysymykseen istuttamisesta. Ite oon kuullu monelta eri taholta suosituksen istuttamisesta vasta 6 kk lähtien ja syynä se, että alle sen ikäsen selkä ei vielä kestäis istumista - luusto on vielä hauras.

Nyt sitä kahavia!

Vierailija
12/40 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylvetyksestä on ollut puhetta. Meillä mennään edelleen sairaalasta saadun ohjeen mukaan eli kahdesti viikossa pyritään kylpemään. Se on kaverille tosi mieluisaa puuhaa ja vesi jo läiskyy kovasti ympäri pesuhuonetta. Ei tosissaan istuksi paikallaan, vaan siinä viuhtoo kaikki neljä tassua - sekä pää! Ja aivan varmasti kaikki ympärillä seisovat saadaan kastumaan. Pitäisi kyllä isompi saavi olla, mutta kun tuon vauvauinnin järjestäminen on meille niin hankalaa tällä hetkellä. Isoveikka kun on myös kova ¿uimaan¿, mutta liian pieni selvitäkseen yksin ilman valvontaa uimahalliympäristössä¿

Päikkäreistäkin ilmeisesti kyselty jossain vaiheessa. Meidän päiväämme säätelee isoveikan kouluajat ja toisinaan oikein sääliksi käy tämän pikkumiehen ainainen riepominen. Mä en nimittäin vieläkään luota tuon ekaluokkalaisen omatoimisuuteen aamuisin, vaan saatetaan pioka kouluu ja ollaan vastassa päivällä. Toisaalta hyvä, että tulee meidänkin ulkoiltua. Sitten on vielä näitä iltamenoja ja muuta touhua, mutta kaipa lapsi nukkuu silloin, kun on tarpeeksi väsy?! Kärryissä tää vetelee tirsoja vaihtelevasti, samoin kävelyltä kotiuduttaessa - ei mitään säännöllistä rytmiä ja mun mielestä voisi kyllä nukkua enemmän! Yöunille meillä kuitenkin mennään puoli ysiltä (joskus jopa kasilta) ja sehän sopii. Meilläkin nukutaan vauvan kanssa vierekkäin, koska yöheräämisiä on noin kolmen tunnin välein, iskä on muuttanut nukkumaan muualle väliaikaisesti. Mä en itse herää edes kunnolla tällä systeemillä ja siksipä en ihan aina edes kelloa tiedä katsoneeni yöllä. Rakastan nukkumista yli kaiken!

Tassuille; käsittääkseni meidän vauvoilla on vielä kävely- ja jalkoihin varaaminen refleksinä, jonka tulisi poistua jossain vaiheessa uusien juttujen oppimisen ¿tieltä¿ tullakseen myöhemmin taas uutena kehitysvaiheena. Ainakin neuvolassa aina testaillaan, että vieläkös heijasteet toimii. Tuosta ¿istuttamisesta¿ aina varoitellaan vauvan heikon selän takia, mutta ei kai lyhyistä jaksoista kamalasti haittaa voi olla . Nytkin tää rokotus annettiin istuma-asennossa - ja ihan neuvolatädin ohjauksella!

Anjuusan vaavi pääsi siis vähillä rokoteoireilla, sehän on niin yksilöllistä saman perheen vauvoillakin. Aikalailla samankokoisia ovat sitten meidän pikkuiset; pituuseroa alle sentti, painossa 400 grammaa ja pipossa kax senttiä, vaan eipä ole ikäeroakaan kuin päivä (kävin ihan lunttimassa tuolta listalta). Meillekään ei vielä suositeltu (vaikka pelkäsin) lisäruokintaa. Tätsy vaan totesi, että kyllä sitten huomaat itse, kun ei enää maito riitä! Olen ajatellut, että täysímetyksellä mentäisiin tonne puoleen vuoteen, mutta ihan sitten tilanteen mukaan joustaen, jos vauva vaatii aikaisemmin paksumpaa kamaa, niin sitä saakoon. Niin ja onnea perheenlisäämiselle! Mäkin olisin ihan valmis saamaa lisää, mutta tuo ikä ei oikein enää puolla uusia lapsia, joten ollaan päätetty, että iloitaan nyt näistä kahdesta suht` terveestä tapauksestamme¿

Mutta nytpä on taas kommenttia enemmän kuin kotitarpeeksi ja kohta on taas aika lähteä esikkoa vastaan, joten kuvaruutu kiinni ja morot vaan kaikille!

t. nikki ja toipuva vaavi (toivottavasti!)

Vierailija
13/40 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia Nikille ja AJ:lle vastauksista! Kiva kun Nikkikin ehti tänne " pitkästi" ja Anjuusa. Hyvä että Nikillä voidaan jo paremmin, äläkä huoli, eiköhän Samu osaa vaunuissakin ainakin levätä vaikkei nukkuisikaan koko ajan. Ja tulee raitista ilmaa ainakin, sehän on vain hyvästä.

AJ:lla syödään jo soseita. Mietin että minkähän ikäisenä ne meillä pitäisi aloittaa. Onni kun nukkuu niin lyhyitä pätkiä, eikä maitoa ainakaan suostu syömään kovin paljon niiden välillä. Viime yönä söi (tissin lisäksi) kerran 40 ml ja kerran 25 ml, sitten nukahtaa pullolle (kuin myös tissille) ja hereille ei saa (mitään väkivaltaisia kosteja kun en ajatellut ruveta käyttämään...). Viime yö meni taas suurelta osin 30-60 min pätkissä, turhauttavaa. Sitten Onni itkee ja ränkkää itsekin väsymystä päivän kaiken kun ei yöllä ole nukkunut ihan kunnolla ja päivälläkään ei malta. Nyt just äsken isänsä sai hänet nukkumaan kauhean " tappelun" jälkeen, tähän asti olikin 8-16 aikana nukkunut 30 min. Eilen kun nukkui peräti yli yht. 2 tuntia päikkäreitä niin huomasi selvästi kuinka iltatankkaus sujui vähän vähemmillä huudoilla kuin yleensä.

Päivänukkumista varmaan hankaloittaa sekin kun Onnin on niin vaikea syödä. En tiedä mitä jumitusta hällä on, mutta meillä on edelleen sitä ongelmaa, että pystyy syömään vain vähän kerrallaan vaikka olisi nälkäkin, raukka. Edes röyhtäyttäminen ei auta. Ja kakkaa kuitenkin tulee monta kertaa päivässä, joten masuvaivoihin en usko. Mutta mahdotontahan se on edes odottaa mitään 2-3 tunnin päikkäreitä kun ei kaveriin saa tungettua tarpeeksi ruokaa kerralla sitä varten.

Kiva oli kuitenkin kuulla että Anjuusalla yöt ovat parantuneet vaikka edelleen menette pelkällä tissimaidolla. Antaa toivoa, että meilläkin joskus!

Missäs S@ri@ ja monet muut?

Vierailija
14/40 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, sekosin kirjoittaessani rokotusreaktioista. Sehän olikin juuri sinun vauvasi, jolle nousi kuume. Miten pikkuinen on tänään jaksanut? Meillä Mennikäinen aloitti huudon juuri, kun olin lähettänyt viestin : ) Puolitoista tuntia itki kipuitkua, kunnes nestemäinen Panadol tehosi, ja Mennis vaipui yöunille. Eli tuli se reaktio sittenkin, liian aikaisin tuuletin!

Meillä on tosiaan aika samankokoiset poitsut. Hienostihan tuo vauvasi on kasvanut, etenkin, kun kävin lunttaamassa, että hän oli siron puoleinen syntyessään. Meillä esikoistyttö oli kolmikuisena 5170 g / 56,5 cm, ja täysimetyksellä jatkettiin, eli kyllä se oman käyrän seuraaminen on tärkeintä. Itse olen vain vähän varpaillaan tämän lisäruoan aloittamisen kanssa, koska esikoisen kanssa tuli sitten jopa vähän kiirus (tai sitten se oli ensikertalaisen hermoilua). Aikavälillä 4-5 kk tyttö nimittäin kasvoi tosi hintsusti, enkä haluaisi, että Menninkäisen kanssa tulisi samanlaista kasvun taantumaa.

Vaikka ei kai sekään vaarallista ole. Tuttu lääkäri sanoi aikoinaan, että kunhan kasvaa edes jonkin verran. Lisäruoan tarpeen huomaa kai siitä, kun vauva alkaa kärttyillä ja seuraa kiihkossa muitten syömistä, avaa suutaan lusikalle jne. Toistaiseksi Menninkäinen ei osoita minkäänlaista kiinnostusta muuta kuin lelukaarta kohtaan : ). Mutta mukava kuulla, että sulla on tähtäimessä 6 kk täysimetys. Jospa minäkään en vielä pitäisi niin varmana, että kuukauden sisälle aletaan sörsselihommat vaan uskaltaisin rohkeasti seurata vauvani antamia merkkejä.

Menninkäinen on tänään alkanut harjoitella kääntymistä. Punkaa itsensä hitaasti melkein kokonaan ympäri mutta ei älyä siirtää kättään tieltä pois, niin ei pääse ihan mahalleen. Jännä seurata harkkoja! Esikoinen alkoi kieritellä jo kolmikuisena, mutta toistaiseksi poika ei ole vaikuttanut yhtä liikkuvaiselta. Tämä tulikin vähän yllätyksenä. Meillä on aiempien vatsavaivojen takia poika ollut tosi vähän lattiallakin, mutta näköjään luonto ajaa tikanpojan puuhun.

Tassuille tosi paljon voimia pätkäöihin! Kyllä teilläkin joskus vielä nukutaan pitempiä pätkiä - tai ainakin meillä kohta varmaan taas lyhempiä : D En ole alussa seurannut keskusteluja kovin tarkasti, joten kysynpä, että voiko olla mahdollista, että pikkuisella olisi jokin allergia, joka pätkisi unia ja jonka vuoksi hän söisi vain pikkuisen kerrallaan? Jos hän siis saisi rintamaidon kautta jotakin, mikä esim. aiheuttaisi vaivoja mahaan, minkä vuoksi hän söisi aina vain vähän? Vai reagoisiko korvikkeen maitoproteiiniin? Voimahalit sinnepäin!

Vierailija
15/40 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun osui silmääni Melballe (ja muille aiheesta kiinnostuneille) tällaista:

http://www.babyidea.fi/aidille/mamecofit.html

Anjuusa, kyllä minä mietin myös tuota allergiavaihtoehtoa silloin kun meillä viisiviikkoisena alkoivat megapulautukset. Mutta eikös ruoka-aineallergiaan kuulu myös erilaiset imeytymishäiriöt? Meillä kyllä poika kasvaa komeasti. Ja ruokaakin kuluu ihan kiitettävästi päivän mittaan, kerta-annokset vain ovat aika pieniä. Voisinhan tuota kyllä parin viikon päästä neuvolassa kysyä, että missä vaiheessa tiheän tankkailun pitäisi olla ohi. Toistaiseksi olen ajatellut, että kuuluu ikään, Onnihan on vasta 2 kk. Vielä en ole siksi hätäillyt minkäänlaisen ruokarytmin kanssa, vaikka itseä lyhyet pätkäunet harmittavatkin, mutta mennään nyt lapsen mukaan. Eihän tätä varmaan enää kauan kestä, loppuihan teilläkin!

anjuusa:

Aikavälillä 4-5 kk tyttö nimittäin kasvoi tosi hintsusti, enkä haluaisi, että Menninkäisen kanssa tulisi samanlaista kasvun taantumaa. Vaikka ei kai sekään vaarallista ole. Tuttu lääkäri sanoi aikoinaan, että kunhan kasvaa edes jonkin verran. Lisäruoan tarpeen huomaa kai siitä, kun vauva alkaa kärttyillä ja seuraa kiihkossa muitten syömistä, avaa suutaan lusikalle jne.

Tämän luulisi lohduttavan ainakin Monumentia, Mimihän kasvoi jossain vaiheessa vähän hitaammin, mutta muuten oli hyväntuulinen tyttö. Onko teillä nyt lähtenyt kasvu enemmän vauhtiin? Tulehan kertomaan kuulumisia jahka ehdit! Myöskään mm. Kiharasta, Jiipistä, Kuuttaresta, Peetasta ja S@ri@sta ei tosiaan ole aikoihin kuulunut, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.

Palaillaan

Tassu

Vierailija
16/40 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelempas ketjua hieman ja näpyttelen pikaiset kuulumiset.

En ole koneella ollut viime päivinä, tietoista " vierotusta" hetkeksi.

Kylvetyspuuhista senverran, että meillä Alexina on sellainen herkkähipiäinen neiti joka loukkaantuu helposti eli kylvetyksen pitää sujua mahdollisimman rauhassa ja veteen ensin tutustuen :)

ja pikainen pesu ja sitten katsellaan hetki että missä oltiin ja pois.

Ruokailun suhteen on alkanut rauhoittumaan, minä yksinkertaisesti lopetin maidon tuputtamisen joka välissä. Ja nyt onkin alkanut mennä kerralla isompia määriä, mutta harvemmin, vuorokausimäärä noussut kuitenkin. Yöt edelleen ihan hyvin, nyt tosin heräillyt pariin kertaan, mutta kun alkanut mennä yö-unille jo 19-20 aikoihin, niin ei ihme että herääkin sit. Viime yönä oli pitkästä aikaa jonkinmoista kähinää ja puhinaa ja en itse saanut nukutuksi. Tassulle tsemppiä öihin, musta tuntuu että noi unettomat tai vähäuniset yöt aina silloin tällöinkin vetää puhdin pois heti seuraavalta päivältä totaalisesti.

Muuten kyllä mulla ollut A-J.n kuvailemaa onnellisuustilaa, muttei samasta syystä ;) nupissa kyllä seilaa kaikenlaista muuta ja sen vuoksi sinne psykologille menenkin ensi viikolla, mutta sellainen ihmeellinen onnellisuus kuitenkin tuolla sisuksissa mitä en osaa selittää.

Asiasta toiseen, mun on pitänyt kysyä käyttääkö kukaan teistä niitä pesupähkinöitä pyykinpesussa ? Itse ostin nyt ekaa kertaa niitä ja aion kokeilla toimivatko hyvin.

Sitteristä ollut myös puhetta, meillä ei edes ole sitteriä :)

vauva makoilee alustalla lattialla tai sylissä ja näin on toiminut ihan hyvin. Ensi viikolla onkin sitten 3kk neuvola ja tulee se eka rokotus ja toivon että sujuu ilman senkummempia reaktioita.

Jännityksellä odotan onko paino noussut kuinka, tuntuu niin kevyeltä tuo neiti. Mutta ihan hyvätuulinen ja touhukas kuitenkin on.

Tänään vietettiinkin isosiskon 13- vuotissynttäreitä ja mukavaa oli.

Terkkuja kaikille, palaan aamulla lukemaan tarkemmin viikon kirjoitukset :)

Vierailija
17/40 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tassut olikin linjoilla samaan aikaan :D

tuosta kääntymisestä, meillä kanssa neitillä vimmaista yrittämistä ja luulen että viime yönäkin ähinä oli juuri sitä kun oli sängyssään seilannut ihan poikittain ja hirmuinen tohina päällä unissaankin.

Käsi vaan jää tosiaan sinne alle ettei pääse kunnolla kiepsahtamaan.

Niin ja muskarissa ollaan käyty nyt muutama kerta ja kivasti mennyt,

alexina vaan tosiaan sellaine herkkä neiti ja välillä meinaa itkua pukata kun on paljon vauvoja ja tohinaa ympärillä, muuten tykkää kovasti lauleksella.

Vierailija
18/40 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunista perjantaita täältä,

En ole ehtinyt tänne puolelle kirjoittelemaan, mutta kaikki on luettu.

Kiva kuulla pitkästä aikaa Miiusta, Melbasta, Anjuusasta ja S@ri@sta. Ja Nikin kuulumisia on tunnetusti aina mukava lukea, tietysti samoin tassunkin ;)

Ikävä kuulla Melban kihomadoista. Toivottavasti saatte nopeasti hävitettyä ne kaikki. Tuollaiset on aina ikäviä. Ja tsemiä mökinrakennukseen. Appivanhempani ovat rakentaneet koko kesän uutta mökkirakennusta ja on siinä hemmetinmoinen työ. Eivät ole oikein edes pojanpoikaansa tavanneet kun ihan pari kertaa. Toisaalta oma mökki on kyllä niin luksusta, että...

Ainiin ja Allille tsemiä keittiöremppaan. Juuri oikea tapa etei ota stressiä vaan tekee sen mitä jaksaa kun jaksaa. Valmistuu kun valmistuu.

Tassuille tuohon istumisjuttuun, että meillä jätkä usein on sellaisessa röhnöttävässä istumisasennossa sylissä. Ei oikein jaksa enää olla olkapäällä pitkiä aikoja ja vihaa olla käsivarren päällä ns kunniavartioasennossa. Joten jos sylissä pitää niin pitää saada istualtaan olla ja naama eteenpäin. Mutta olen myös ymmärtänyt, että ihan istumista istumista ei suositella alle puolivuotiaalle.

Anjuusan Menninkäinen on kasvanut hienosti. Meilläkään ei velliä ole vielä annettu, mutta suunnittelen kyllä aloittavani parin viikon sisään hiljalleen. Ensin kyllä selvitän mistä meidän mahavaivat johtui, koska nyt kun olen jättänyt pois perunan-paprikan-sipulin ja kananmunan enkä ole antanut d-vitamiineja melkein viikkoon niin meiltä on loppunut kaikki itkuskelut ja yökähinät kun seinään. Tänään sitten aloitetaan taas d-vitamiinit ja katsotaan oliko ne syypäät. Jos ei niin sitten maanantaina otetaan kananmuna takaisin ruokavalioon jne jne.

Kiva kuulla Nikin kylpytuokioista. Meillähän vesi on edelleen peto, hyvin harvoin menee kylpy ilman huutoa. Ja siellä istutaan ihan paikallaan kädet nyrkissä ja tuijotetaan loukkaantuneena isiä. Ja aina kun noustaan pois niin huuto tulee. On tuo sellainen vilukalle tuo jätkä, ettei paremmasta väliä.

Ainiin ja vielä S@ri@lle sen verran, että meidän Justus on myös aika herkkis muille vauvoille. Käydään aina välillä harjoittelemassa naapurin 8kk kanssa sitä muidenkin vauvojen ääntelyä, mutta yleensä aina huuto tulee enemmin tai myöhemmin kun toinen jotain " sanoo" . Justus ei tykkää kovista ja yllättävistä äänistä. Hassua sinällään, koska sitten taas kissojen " huutaminen" ei häiritse ollenkaan.

Nyt tuli taas sellainen maratonviesti, että huh heijaa. Lähdenpä tästä nopsasti aamupalalle ennenkuin tuo peittomöykky tuolta pinnasängystä herää lopullisesti.

-E-

Vierailija
19/40 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillepä ei kuulu mitään uutta. Yöt menee edelleen hyvin eikä päivissäkään moittimista. Vilille tullu jo selvä rytmi ja toistaseks on siitä pitäny kiinni. Eilen illalla kävi kyllä jännä juttu. Menin suihkussa käymään ja Vili jäi ihan hyvillä mielin isänsä ja sisarustensa kanssa jutustelemaan. Kun tulin takas ni johan oli huuto. Niin oli sydäntä raastavaa itkua,et itelläkin meinas tippa tulla linssiin. Mut heti rauhottu kun otin pojan syliin. Kysymys kuuluukin,et voiko tuo olla jo jonkinasteista eroahdistusta tms? En viipyny ku korkeintaan 10 min ja sillä välin jo metelin nosti.. Vielä ei Vili yritä kääntymistä lattialla ollessaan,mutta eipä tuota ikääkään oo vasta kun sen 2,5 kk. Vanhemmat muksut kummatkin kääntyny 4 kk:n iässä,joten ei tässä kai hätää sen suhteen ole. Nyt ollaan lähdössä Vilin kanssa kirpparikierrokselle. Ei ollakaan aikoihin käyty ja toivottavasti löytyy jotain kivaa. Päivän jatkoja kaikille! Palailemisiin..

Vierailija
20/40 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesäheinät etusivulle. En olekaan kirjoitellut tälle puolelle pitkään aikaan, vaikka päivittäin käyn kyllä kuulumiset lukemassa. Meillä 2kk vieraina olleet appivanhemmat lähtivät tänään. Oudon hiljaista, kun Meralkin kuukahti leikkimatolle klo 11 jälkeen. Piti lähteä ulos, mutta ajattelin, että antaa nukkua pikkutirsat lattialla, kun ed. syönnistä oli jo 2 tuntia. Kuvittelin, että Meral herää pian syömään, mutta mutta neitihän nukkuu edelleen ja klo on kohta puol kaksi. Mitään ennalta arvattavaa päivärytmiä meillä ei ole, mutta katotaan nyt, kun nuo vieraat lähti. Jaahas, nyt hän heräsi..