Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen nyt ihan hukassa mitä teen tämän imetys/kiinteät homman kans...

05.02.2006 |

Siis onko muita äitejä,jotka imettää päivällä tunnin välein(joskus harvoin 2h saattaa mennä).Yöt ovat pääsääntöisesti hyviä.toisinaan syödään 1-2h välein yölläkin.Onko järkeä jatkaa edelleen vain rintamaidolla vai antaa kiinteitä?vauva 4kk.Itse olen aika väsynyt noihin syöttöihin,koska olen todella sidottu kotiin ja esikoinen jää väkisinkin vähemmälle huomiolle,kun syötöt vie aikaa niin paljon.Haluaisin tavallaan kyllä imettääkin vielä kuukauden pari,mutta en tiedä miten hermot kestää.Vai voiko vauva olla nälissään rintamaidolla??sekavaa sepustusta,mutta vaikee päättää miä tekisi.Kokemuksia asiasta kaipailen...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla ihan normaali tiheän imun vaihe. Jos haluat jatkaa imetystä yritä vain jatkaa, kyllä se vaihe ohi menee ja vauvan syöntivälit pitenee. Jos vauva jää vielä syömisen jälkeen itkuiseksi voi pikkuisella olla vielä nälkä, eli maito ei riitä.

En ole mikään asiantuntija, itselläni on kaksi lasta.

Vierailija
2/8 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kasvaa kovaa vauhtia edelleen.Syönnit ollut samaa syntymästä lähtien.Siksi kai välillä iskee epätoivo,että saisi vähän helpotusta jotenkin..tieheän imukauden aikaan meillä syödään sitte yölläkin kuusikin kertaa.Normaalin 1-3 sijaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kk tyttö syö illalla n. 2 h välein. Ilmeisestikin siis tankkaa yötävarten. Yöllä syö n. 4 h -5,5 h välein. Päivällä taas n. 3 h välein.

Vierailija
4/8 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän on mielipiteitä varmaan niin monta kuin on äitiäkin, mutta kerronpa oman esimerkin: aloin antaa pieniä maistiaisia vauvalle jo n. 4 kk:n iässä ja imetin lisäksi tasaiseen tahtiin. Kiinteiden " aloitus" ei vaikuttanut rintamaidon tuloon millään tavalla, joten huomasin että ei tääkään ole välttämättä joko-tai. Rintamaito on riittänyt hyvin, vieläkin imetän ja tyttö on 9 kk.

Tietysti voi olla yksilöllistä, kuinka lisäravinnon antaminen vaikuttaa.

Toinen hommeli on sitten se, mitä antaisi lisäksi. Itse annoin mm. mangososetta, hienoa perunasosetta ohennettuna korvikkeella, maissisosetta jne. Ja aluksi tietysti tosi vähän, aivan lusikallinen tai pari korkeintaan. Jos vauva on herkkävatsaista sorttia, kannattaa tarkkailla reaktioita ja jos vatsa ärtyy, pidä paussia muusta kuin maidosta. Meillä ei kuitenkaan tullut mitään oireita noista.

Vierailija
5/8 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kohta 4kk ikäinen poika. Olen antanut kiinteitä jo 3kk ikäisestä lähtien(3kk neuvolassa paino oli 7640g)...pikkuhiljaa maistaen ensin lusikan kärjellisen, jääkuution kokoisen jne. Nyt syö n.klo 12 puoli purkkia omatekoista peruna-porkkana-maissi sosetta ja illalla puoli purkkia päärynä sosetta. Ja tissiä saa siitä huolimatta n. 2-2.5 välein. Yöllä syö n. 1-2 kertaa tissiä. Nyt en meinannut lisätä heti uusia ruoka-aineita tai isontaa annoksia...katsellaan ja kuullostellaan. Maitoa on tullut rinnosta ihan runsaasti....näin meillä ;)

Vierailija
6/8 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa!

Meille th antoi tuon kiinteän suhteen aikoinaan niin hyvän neuvon, että laitanpa sen tähän. Eli hän sanoi yksinkertaisesti niin että kiinteiden mukaanotto ruokvalioon kannattaa tehdä oman jaksamisen mukaan! Eli mieti tarkoin missä mennään, vieläkö jaksat täysimettää (sehän on tietenkin suositus, mutta ei voi itseään piippuun vetää) vai onko parempi kokeilla hiukan kiinteitä, jotta saat itsekin levättyä ja jotta aikaasi riittää myös esikoiselle. Pohdi asiaa ja puhu vielä vaikka th:n tai ystävän kanssa ja tee päätös joka sinusta ja vain sinusta tuntuu parhaimmalta. Nyt unohdin että mainitsitko, mutta tosiaan on syytä myös huomioida että lapsesi kasvu ei ole tyrehtynyt, että maito vielä riittäisi, mutta muista jos se on ok, mutta sinä et eli alat olla jaksamisessa jo loppusuoralla niin.... päätös on sinun!

Tsemppiä ja jaksamista

Vierailija
7/8 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tiheästä imettämisestä tullut itselle vaan " tapa" ? Siis itsellä ainakin huomasin että silloin kun oli itse väsynyt niin reagoi helposti vauvan itkuun imettämällä. Tästä vauvalle taas saattaa (siis tiheästä imetyksestä) tulla turhia mahanpuruja ja taas se kitisee ja taas äiti imettää että saa hiljaiseksi jne. Eli kierre on valmis jaäiti luulee että vauva tarvitsee maitoa tunnin välein :)

Meillä 3 lasta ja ainakin 1. ja kolmannen kohdalla huomasin välillä menetteleväni näin! Nämä lapset kun olivat vähän " vaativampia" tapauksia kuin keskimmäinen.

Vierailija
8/8 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin hyvä tulee, et ole yhtään sen huonompi äiti täysimetitkö 4kk vai 6kk..itse imetin ja revitin sinne 6kk ja nyt tajuan että meillä kyllä tankattiin myös nälän takia :)