päiväkodin asennevamma? ov
minusta on o pitkään vaikuttanut siltä että päiväkodin henkilökunta väheksyy äitiytäni, ohjeita tulee jatkuvasti miten minun tulisi lapseni hoitaa... esimerkiksi keväällä kun kysyttiin lasten kesälomista jouduin sanomaan ettei lomaa ole (olen opiskelija!) kuin kaksi viikkoa elokuun lopulla, sain vastauksena arvostelua siitä miten lapseni eivät ole koskaan saaneet olla lomalla. olin ällikällä lyöty...
päiväkodissamme on sellainen päivälappu systeemi, johon tarhan opet kirjoittavat mitä lapsi on puuhannut tänään.
Neljä vuotias lapseni ei malta enää nukkua päikkäreitä ja tästä olen saanut " kuulla" . kerran sanoin että en ala sen takia lasta kuudelta herättää että nukkuisi päikkärit, lepoahan ne aamu-unetkin ovat!
nyt kun lapsellani on ollut kaksi viikkoa yskää, nukkuminen on ollut entistä hankalampaa. päivittäin lapussa lutee tyyliin :
TOSI levoton eikä nukkunut YHTÄÄN (siis juuri näin suurenneltuna..)!!
perjantaina lappu oli mielestäni jo asiaton... siinä ei puhuttu mistään leikkimisistä tms, vain toi nukkumis homma oli ja paljon huutomerkkejä.
siis mietin mitä he haluavat minu oikein tekevän? pitäisiko sitten herättää lapsi joka päivä kuudelta ja viedä hänet kahdeksaksi pk:n että saisivat hänet nukkumaan... voinko sanoa pk:n johtajalle noista lapuista, sillä minua häiritsee todella henkilökunnan asennoituminen minun äitiyteeni, olenko heidän mielestä liian nuori? (olen 25) välillä ihan itkettää...
Kommentit (23)
Ei se silti muuta sitä tosiasiaa, että lapselle se on liian vähän!
T. lto
Ennen kun lähdet johtajalle valittamaan, niin sano ryhmäsi lto:lle, että toivot saavasi enemmän palautetta kun vain yksilauseisia. Lisäksi toivot saavasi ratkaisuehdotuksia, mikäli olettavat päiväkodista sinun jotain tekevän asialle. Keskustele.
Mieti myös tätä: miksi koet huonommuutta vanhempana, jos lapussa lukee: tosi levoton? Mitä siihen sitten olis pitänyt kirjoittaa? Jos lapsi on levoton, se on levoton ja vanhemman on hyvä se asia tietää. Jos lapsi on _usein_ levoton, on aika pyytää kasvatuskeskustelua -eli käyt päiväkodissa juttelemassa siitä miksi lapsi on pk:ssa levoton: kiusataanko lasta, onko ryhmä lapsellesi liian suuri, tarvitsisiko lapsesi pk:ssa tavallista lasta enemmän tukea ja ohjausta, ovatko huolissaan jostain kasvun ja kehityksen osa-alueesta, jne?
tällaiseen ei taida monella olla mahista?
ap
siksi en ymmärrä tota " lapsilla ei ole koskaan lomaa"
mutta kysmys ei ole siitä vaan niistä oerkeleen lapuista, aion kyllä sanoa kohta ylemmälle taholle tosta " kohtelusta" . tuntuu et pk:n henkilökunta on näitä " supermammoja" joilla oikeus loukata meitä vanhempia.