Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluavustusten aikaa,kuinka osallistutte?

Vierailija
09.10.2022 |

Joulu lähestyy ja vähävaraisten auttaminen alkaa,annatteko raha vai tavara-avustuksia?

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Mulle voi antaa avustuksia.

Vierailija
2/125 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon huijauksia, että en mitenkään. Harmi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään koska mietin että miten itse tulen pärjäämään kun on kaikesta tiukkaa jo nyt.

Vierailija
4/125 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan sähkölaskut säästöillä tänä vuonna, sori siitä.

Vierailija
5/125 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse se vähävarainen. Ei liikene nyt muille.

Vierailija
6/125 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna Suomen "köyhille" mitään. Joulun aneet ostan yleensä Naisten pankin kautta Afrikan köyhille ja Suomen luonnolle tms.

Vierailija
7/125 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei hätää. Ukrainassa on hätä.

Vierailija
8/125 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta ne seitsenlapsiset perheet jotka ei oo koskaan tehneet töitä ja nyt tarvis taas uudet pleikat jouluna eikä jouluna oo ees ruokaa jos joku ei sitä kustanna.

Eläimet saavat minun hiluni (ei hesy).

Vierailija
9/125 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna ei edes pääse lueskelemaan Jouluapua-ilmoituksia kun sitä ei järjestetä.

Vierailija
10/125 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin köyhänä työttömänä olen sitä mieltä, että nämä oikeasti vastenmieliset keräykset ja kerjuut, joissa väärinkäytösten riski on valtava pitäisi kieltää kokonaan. En ole näihin mitään antamassa, mutta toisaalta en myöskään ole mitään itselleni näistä vaatimassa. Sosiaalitoimen eli käytännössä sosiaalityöntekijän kautta nämä pitäisi nämä hoitaa, ei kolmannen sektorin tai kaupallisten toimijoiden toimijoiden. Siis jos nyt esim. joku kauppa haluaa lahjakortteja antaa niin paras tapa hoitaa asia on kai toimia sosiaalityöntekijän kautta, jolloin väärinkäytösten riski pienenee. Sosiaalityöntekijä voi sitten jakaa lahjoitusavustukset mielestään niitä tarvitseville.

Vierailija
11/125 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan aina vaihtelevasti rahaa tai tavaraa eri paikkoihin. Tulee hyvä mieli kun pystyy auttamaan. En jaksa niin systemaattisesti ja tarkasti miettiä että milloin ja minne, mutta sillä periaatteella että aina muutama kymppi sinne tai tänne. Myös toki nämä Roosa nauha ym. keräykset, kyllä niihinkin lahjoitan.

Vierailija
12/125 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta ne seitsenlapsiset perheet jotka ei oo koskaan tehneet töitä ja nyt tarvis taas uudet pleikat jouluna eikä jouluna oo ees ruokaa jos joku ei sitä kustanna.

Eläimet saavat minun hiluni (ei hesy).

Tänä vuonna saavat tuplalapsilisät, eiköhän niillä joulua laita ihan tarpeeksi.

Vierailija
13/125 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen suomalainen joutuu sitä paitsi tekemään paljon pakostakin näitä ns. lahjoituksia hyväntekeväisyyteen kun verotus on niin korkeaa, eikä edes saa päättää rahojensa käytöstä. Itsekin köyhänä työttömänä työmarkkinatuestani menee naurettavan korkea 20 prosentin ennakonpidätys. Toivoisin, että nuokin rahat käytettäisiin parempiin sote-käytännössä ja Suomen valtaväestön köyhyyden hoitamiseen, mutta turha toive tuokin on.

Vierailija
14/125 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen Joulun lapsi-paketin Euroopan köyhimmille lapsille.

Vierailija
15/125 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna en enää mitenkään. Ennen olen lahjoittanut esim. SJK:lle, mutta en enää tänä vuonna sinnekään, koska saamani tuotteet ovat jatkuvasti ulkomaalaisten tekemiä.

Vierailija
16/125 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin osallistuakin jos olisi asiallinen keräys jossa apu menee oikeaan kohteeseen.Liika huijauksia että vähän luotto mennyt.

Vierailija
17/125 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin antaa jollekin vähävaraiselle yksinasujalle 50 euron lahjakortin. Lapsiperheille tulee tuplalapsilisät ja monet keräykset on nimenomaan lapsiperheille suunnattuja. Aikuisissakin on vähävaraisia. Hyvä, kun muistutit, täytyykin etsiä sopiva kanava lahjoituksen tekemiseen.

Vierailija
18/125 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monena jouluna olen ostanut lahjan joulupuukeräykseen, mutta tänä vuonna varmaan joudun jättämään väliin taloudellisista syistä. 

Vierailija
19/125 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tähänkin asti, en mitenkään.

Vierailija
20/125 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon saavani jouluavustusta ainakin Pelastusarmeijalta, kuten aiempinakin vuosina. Ilman sitä joulusta tulee erityisen ankea nyt kun leipäjonoistakin saa paljon aiempaa vähemmän ruokaa.

T. Yksinäinen työkyvyttömyyseläkeläinen, jolle aiheutuu sairaudesta ylimääräisiä kuluja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi