Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä hoitajien mahdollisesta lakosta????

Vierailija
01.10.2007 |

Mua sylettää ja suututtaa vaikka itse hoitaja olenkin.. Toivon että lakkoa ei tulisi.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se kumma, että hoitsuille ei voida maksaa! ja sit itketään, kun on hoitajapula...

t. it-alalla työskentelevä, jos todellakin arvostaa hoitsujen työtä

Vierailija
2/44 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs lupailivat kunnon korotuksia, oppivat ehkä jotain seuraavia vaaleja varten. Palkankorotuksille on todella aihetta. On monilla muillakin aloilla, mutta sairaanhoitajien kohdalla tilanne on hälyttävä, koska hoitajapula on esim. pk-seudulla jo arkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaat hoidetaan kuitenkin, ja se on pääasia.

Vierailija
4/44 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

potilaita ei hoideta.. ainakaan ajallaan. Meidän lapsi jonottaa sydänleikkaukseen ja ei ole vieläkään päässyt vaikka hoitotakuu on jo mennyt umpeen, en halua edes ajatella mitä on sitten kun hoitajat menee lakkoon. Sen jälkipuinti kestää ja pitkään.

Vierailija
5/44 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tuttua yh-hoitajaa kaverina, ja tiukalla ovat molemmat kahden lapsen kanssa. Mä teen ihan jonninjoutavaa mediaseksyä duunia ilman vastuuta ja tienaan kaksi kertaa enemmän.

Vierailija
6/44 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toivottavasti tulee lyhyt sillä potilasjonot kasvaa.

Vierailija
7/44 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne on hoidettu aina ennenkin hoitajien lakon aikana. Voi olla, että jonot venyvät ym., mutta silti hoitoa saa se, joka sitä tarvitsee.

Vierailija
8/44 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin ei ole tällä hetkellä ainakaan lasten sydänleikkausjonossa. Siellä edelleenkään ei saa hoitoa, kauhulla odotan mitä se on lakon jälkeen. Jonot on nyt jo pitkät, saatikka sitten kun lakko on ohi ja venyttänyt entisestään pitkää jonoa.

Vierailija
9/44 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat on just tollasia yllytyshulluja. Mä epäilen, että se niitten johtaja aikoo ens vaaleissa kansanedustajaks ja se on tehny kokkari-buddyjensa kans pikku sopparin. Se laittaa hoitsut lakkoon ja Jyrki-boy antaa niille sitten 15%:n korotuksen viikon lakon jälkeen. -> Puheenjohtaja on sankari ja menee kaikkien aikojen äänivyöryllä eduskuntaan ja sosiaali- ja terveysministeriks. Hoitsut ei saa koskaan menetettyjä ansioitaan takaisin.

Vierailija
10/44 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty elättämään meitä nykyisellä peruspalkalla. On mielestäni väärin, että teen töitä ja rahatilanteemme on jatkuvasti katastrofaalinen, koska en voi tehdä iltoja ja viikonloppuja. Paremmin tultaisiin toimeen, jos makoilisin työttömänä kotona.

Kyllä raskaasta työstä kuuluu saada korvaus jolla voi elää, eikä niin että ollaan kohta sossunluukulla. Pidän työtäni arvossa ja tämä on se mitä haluaisin ehdottomasti tehdä, mutta on kai pian alanvaihto edessä.

Ehdottomasti lakon ja reilujen korotuksien kannalla.

Vierailija
11/44 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirvittää, jos lakko tulee, miten sen aikaa elää. Olen 2 lapsen yh-äiti ja asuntolainaa on maksettavana...

Vierailija
12/44 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lasten kuin aikuistenkin sydänleikkaukset ja muutkin leikkaukset hoidetaan jos potilas ilman leikkausta kuolisi. Näin siis myös lakon aikana. Kaikki suunnitellut leikkaukset perutaan lakon aikana. Jonot toki venyvät edelleenkin, ja joistakin ennen ei-kiireellisistä leikkauksista saattaa tulla kiireellisiä.

Vierailija
13/44 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertahan se on ensimmäinenkin kun jonoon kuollaan. Nämä leikkausjonossa olijat eivät ole todellakaan missään hyvässä kunnossa, vaikka toisin toivoisi. Jos siellä tällä hetkellä yli 100 lasta jonottaa leikkaukseen, ei voi kovin hyvin suomessa asiat olla, vai kuinka?

Vaikka tosiaan sanotaan että ei-kiireellinen, ei tarkoita että vointi ei voi romahtaa hetkellä millä hyvänsä ja kiire tulee ja mahdollisesti peruuttamattomia vaurioita saattaa tulla esim hapenpuutteen vuoksi. Sydän on kuitenkin ihmisen tärkein elin, ilman toimivaa sydäntä ei ole kyllä elämääkään:(

Vierailija
14/44 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei-kiireellinen muuttuu kiireelliseksi ja pääsee leikkaukseen kyllä. Mutta jos kunnon korotuksia palkkaan ei nyt tule, niin voi olla että tulevaisuudessa ei enää pääsekään.

Vierailija
15/44 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri hoitsut hehkutti miten paljon paremmin asiat on Ruotsissa. Englannissa saa myös paljon parempaa palkkaa.

Sinne katoavat kohta meidän hoitsukat ja tänne tuodaan sitten hoitajia kaukoidästä.

Vierailija
16/44 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisvero ainakin nousee, jos hoitajat saa 500 ¿ lisää palkkaa....Ja taitaa sijaisten palkkaaminenkin jäädä kun kunnilla ei ole enää varaa maksaa palkkoja... taitaa hoitsujen pomo olla vähän tyhmä kun ei ajattele " nokkaansa pidemmälle" ....

Vierailija
17/44 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen miljoonat kerrat työssäni joustanut, tehnyt ylimääräistä vuoroa ja vaihtanut vuoroa, ottanut omaisten sättimistä vastaan, minua on raavittu ja huoriteltu, olen kantanut mahdottomia vastuita. Kerrankin on kyse minun rahapussistani ja ajattelen nyt ihan omaa itseäni.

Vierailija
18/44 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taivaasta.... ;-)

Vierailija
19/44 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tekemällään työllä elä, niin eiku vaihtamaan ammattia tai etsimään lapsille vahti niin voi tehdä niit ärahavuorojakin...

Lakon jälkeen saatte tehdä vuosia töitä, että saatte sillä korotuksella maksettua edes ne lakon aikaiset menetykset!

Vierailija
20/44 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen sairaanhoitaja, tosin hoitovapaalla ja tuumailen tosissaan alanvaihtoa. Mutta en olisi tuon lakon kannalla, enkä olisi välttämättä tässä vaiheessa muutenkaan ollut vailla sen enempää kuin muut. Ehkäpä minun ajatuksiini vaikuttaa suurelta osalta tämä hoitovapaa, eli olen tottunut pärjäämään tosi vähällä.. Tuntuis tosi isolta jo ne aiemmat luvatut korotukset =)

Mutta ihan oikeestikin, jos olis joku iso possu, josta nuo korotusrahat otettaisiin, niin sitten ymmärtäisin, että penätään vielä suurempia korotuksia ja lakkoillaan niiden toivossa. Mutta kun ei ole, niin en ymmärrä. Kenenkähän valtuuksilla tuo Tehyn johtaja näitä asioita ajaa, ihmettelen mä. Ei ole tainnut suuren hoitajajoukon mielipidettä kysellä.