Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SYYSSISSIT alkuviikko ma-ke***

01.10.2007 |

Jos ei tulis niin pitkää pinoa niin kokeillaas puolittaa viikko

Tässä edelliset jutut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11335466&p=1&tmo…

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnitelut minultakin vauvautuneile!

Raskausvauva kyseli, että mistä päin kirjoittelen. Eli asutaan konkkaronkan kera täällä Helsingissä, ihan Kätilöopiston kulmilla. Mukavan pituinen matka on ollut suýnnyttämään mennessä=).

Tutista oli myös puhetta. Meillä esikoisen kanssa odotin kiltisti sen kuusi viikkoa mitä silloin ainakin suositeltiin, jottei imuote häiriintyisi. Sitten kun yritettiin saada neitiä ottamaan tutti, niin ei kyllä todellakaan onnistunut.

Voi olla, että ilman äitiäni olisi jäänyt tuttiin totuttelu suosiolla. Oltiin kuitenkin yksi yhteinen viikonloppu mökillä -jolloin sain kuulla, miten opetan lapsestani sylivauvan, annan liikaa maitoa yms. Äitini otti tällöin missiokseen totuttaa pikkuinen tuttiin. Huh, itse katselin ahdistuneena vierestä sitä touhua, mutten saanut sanotuksi mitään. Noo, kyllä se tutti lopulta kelpasi -sokeriveden siivittämänä.

Kakkosella ei sitten -yllättäen- ollut lainkaan tuttia. Imemisen tarve oli kuitenkin todella kova ja minä sitten toimittelin rintoineni myös tutin virkaa. Puolentoistavuoden tiheän tissuttelun jälkeen päätin, että samaan en enää uudelleen ryhdy.

Kolmonen sai myös sitten tutin, muistaakseni noin kuukauden iässä. Sitä kyllä opeteltiin useampi viikko. Tarjosin sitä aina silloin tällöin ja lopulta se kelpasikin ihan hyvin.

Tämän neljännen kohdalla varmaan noudatan samaa kultaista keskitietä. Tekisi mieli kokeilla sitä tuttia jo nyt, muutta yritän maltaa sen kanssa vielä tovin.

Pikku-herra heräilee joka aamu viiden-kuuden aikoihin ja on siihen mennessä jo tissutellut niin paljon maitoa, etten tissiä enää oikein voi tarjota. Enkä tähän aikaan haluaisi ylöskään vielä nousta. Luulen, että tutilla saisin jatkettua uniaikaa vielä hieman=).

Huh, tulipas pitkä seputus. Nyt täytyy palailla tänne katraan pariin. Mukavaa loppuiltaa kaikille.

Auringolla, Tiukutuike

Vierailija
2/32 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pikaisesti ilmoittautumassa tänne vauvapuolellekin. Meille syntyi ihana prinsessa lauantai aamuna klo 6.29. Neidillä oli painoa 3745g, pituutta 51cm ja tumma tukka. Synnytyksestä hieman raapustinkin tuonne odotus puolelle. Oli nopea ja helppo, yöllä heräsin kahden jälkeen ja sairaalassa ehdittiin olla vain pari tuntia ennen kuin tyttö sitten puoli seitsemän maissa tuli maailmaan. Maanantaina pääsimme kotiutumaan ja nyt olen nauttinut täysin siemauksin tästä vauva-arjesta. Uskomatonta kuinka sitä voisi vain katsella pienen kasvon nyrpistyksiä ja ihanaa vauvantuoksua.

Palstaa en valitettavasti ole vielä ehtinyt lukea, koitan hieman myöhemmin. Nyt tyttö tuolta jo heräilee syömään, joten täytyy mennä

Onnellinen Unikko ja tyttö 4pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskat kuvat Piiun pojusta:)

Minäkin tulin tänne parikuvaa laittelemaan.

Toi meidän neiti on ihan uskomaton noiden niskalihasten kanssa kun tosi hienosti ja pitkään päätään kannattelee ja kääntelee.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1051005.jpg

Toi kuva on jo joskus viime viikolla.

ja tää toinen on hauska siskokset kuva.(meidän olkkari näyttää ikävä kyllä usein tuolta harsot ym levällään)

http://www.aijaa.com/v.php?i=1051040.jpg

Mä pääsin muuten vihdoin tänään lääkäriin kun oon tehny matkaa sinne ties kuinka kauan.En päässy omalle lekurille ja toi oli vähän " #¤%& joten pukamista en puhunut mitään.Ei suostunut kuuntelemaan keuhkoja eikä katsomaan korvia vaikka sanoikin että on pahan kuulonen yskä mutta:flunssaa se vain on!että näin.

Alapäätä tutki ja sanoi että ei ole hiivaa,kumma kun oireet on samat kuin 100krt aiemmin mutta sanoi että on imetyksestä johtuva estrogeenin puute ja siihen alapäähän lääkitystä,noh toivottavsti auttaa!

mieskin kävi lääkärissä mielettömän korvasäryn takia ja joutu sieltä lähtee suoraan hyksin korvaklinikalle,siellä todettiin että on tosi pahasti levinny on poski ja korvakin turvoksissa ja höröllään.No nyt sitten syö 17 lääkettä vuorokaudessa+tipat.ja pe uudelleen sinne kontrolliin.

Tää oli nyt tosi omanapaista mutta palailen huomenna uudestaan sillä saunaan teen tästä lähtöä.

rauhallista yötä kaikille.

Onkohan mä dumlea jo onnitellu,toivottavasti!!!!potra poika tuli.kuvia teidän rinssisstä ootellaan...

rakkausvauva täyttää torstaina jo kuukauden.Kylläpä aika rientää.

Vierailija
4/32 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neito nukkuu joten kone auki kera kaffee kupposen.

Unikolle Onnittelut Tytöstä:)))

Siitä tapaamisesta.Lokakuun loppu käy mulle hyvin ja paikka voi olla hyvin muukin kuin jumbo.Jumbolla on vain aika keskeinen sijainti kun on kehän varrella ja tuusulantien ja hämeenlinnan väylän läheisyydessä joten helppo tulla mutta tosiaan muukin paikka käy:)

Tuteista oli juttua.Meidän imuttaja vaatii kyllä tuttia sillä jos ei ole tissiä lähettyvillä niin sitten menee peukku suuhun jos ei laita tuttia.Onneksi kun nukahtaa niin tutti ei ole enään elintärkeä.MuM tutit on meillä käytössä.

Apinaemo ehdotti meidän ongelmaan kantoliinaa.Meillä ei ainakaan toistaiseksi ole sitä mutta rintareppusaadaan ens viikonloppuna täytyy kattoo jos siitä olisi jotakin hyötyä.Nyt taas tuntuu että jotakin rytmiä voisi löytyä.

Ristiäismekosta vielä,me lainataan se kirkolta kun edellinen meni vuosi sitten roskiin kun henkari oli vrjännyt sen ruosteeseen,harmi.Siinä mekossa on kastettu siskoni ja aiemmat lapseni.Mulla oli aikoinaan vuokrapuku.

Kun kastemekosta sitten luovutaan pitäisi käydä ostaa joku kiva mekko,ei ole siis vielä valmiina.

Kewaa ei varmaan siinä hetkessä naurattanut kun poju oli siellä keittiössä kanamunien keskellä,vaikka kieltämättä se täällä huvitti:)Noi on tollaisia tilanteita joita ei pitäis ottaa niin vakavasti vaikka kieltämättä sillä hetkellä nostaakin hien pintaan.Meillä esikoinen oli tosi kova sotkemaan keittiön kaapeista kattilat ym lattioille ja sitä mukaa minä niitä kaappeihin takaisin sulloin ja olin näreissäni.Myöhemmin tajusin että onko se nyt niin vaarallista jos kattilat on pitkin lattioita saahan ne sitten takaisin kaappiin kun ei enään lasta kiinnosta.

Noi on niin uteliaita noi pikkuiset ja pitää ollakkin.

miten olet muuten Kewa nyt pärjäilyt kun mies on poissa?

Kohta tulee taas yksi kaveri vauvaa katsomaan.Meillä on melkein joka päivä käynyt joku siitä lähtien kun vauva syntyi.Vieraat ei muo rassaa sillä kaikki ovat kuitenkin hyviä ystäviä eivätkä edes oleta että täällä on baakelsit pöydissä ja kaikki muutenkin tip top.

Piristää mieltä kun kaverit käy moikkaamassa kun itse ei jaksa kyläillä.

Nyt juteltiin eilen mieheni kanssa että tekisi oikeasti mulle tosi hyvää jos lähtisin käymään jossain kun en edelleenkää ole ilman vauvaa ollut yhtään.Voi olla että huomenna käyn mutsini kanssa jumbossa kattoo mulle ristiäis vaatteet ja viikonloppuna EHKÄ kaverini kanssa syömään ja keilaamaan,,,no katellaan.

Mitäköhän levinialle kuuluu?

nyt taidan lopetella.

Oikein Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Vierailija
5/32 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotus-puolelle sain aikaiseksi jo jonkin aikaa sitten kertoa, että meille syntyi poika, mutta nyt vasta ehdin tännekin! Vähän selasin juttujanne ja pitää heti alkuun onnitella Dumlea! Sulle kävi sitten sama kuin mulle, että pienen vauvan sijaan maailmaan tupsahtikin oikein potra pakkaus. :)

Me siis saatiin suloinen poika ma 24.9. rv 39+4. Pikkuruiseksi arvioidun vauvan sijaan saimme reilusti mitoitetun järkäleen 3900g ja 52cm. :) Synnytys meni hienosti ja oon palautunu ihan ilmiömäisen hyvin! Pari pikkuista repeämää sain, ne ei oo vaivannu millään lailla istumista eikä muutakaan. Selän luut tuntuu kyllä olevan vielä hieman " irrallaan" , mutta päivä päivältä tuntuu paremmalta. Varovasti saan kyllä ottaa esikoisen hoitamisen kanssa. Verta menetin synnytyksestä aika reippaasti, joten olo on ollu hutera ja oon väsyny nopeasti, mutta nyt tuntuu jo aika normaalilta. Rautaa söin tupla-annoksella heti ku kotiuduin, ja eilen neuvolassa todettiin että hemoglobiini oli huikeat 133!! Terkkari sanoi että luonto korjaa sitä ihmeen hyvin, ja että synnytyksen jälkeen yleensä lisärauta imeytyy tavallista paremmin. Hyvä näin!

Poika on niiiin rakastettava tapaus, nukkuu ja syö ja hymyilee unissaan. Oon aivan äimänä, että miten meille tämmöinen tyytyväinen ja hyvinvoiva vauveli tuli, tuntuu että olin varautunut kaikkeen muuhun paitsi tähän! Oma mieli on ollu koko ajan hyvä, eikä mitään merkittävää hormoniromahdusta tms oo vielä tullu vaikka synnytyksestä on nyt 9vrk.

Kewalle voimahalit, saat kaiken myötätunnon täältä. Sun tilanne kuulostaa ihan siltä mitä ite pelkäsin. Luin että esikoinen oli siellä tyhjentänyt jääkaappia, no, meillä esikoinen oppi avaamaan vessanoven ja on yhtenään siellä " juomassa" milloin minkäkin kipon kanssa. Pitää äkkiä hankkia joku haka siihen oveen.

Meillä mies on isyyslomalla vielä tämän viikon, ja sit yhden viikon joulun aikaan. On ollu ihanaa elää perheenä näitä alkuhetkiä. Me ollaan miehen kanssa vuorotellen muisteltu miten totaalisen erilaista oli vauva-arki esikoisen kanssa, kun viikkotolkulla nukuttiin vain 1-3h yössä ja vauva itki, itki ja itki. Nyt osataan sitten nauttia tästä auvoisasta ja " helposta" ajasta. Ja on ihanaa, kun esikoiselle jää helpon vauvan vuoksi niin paljon aikaa. Eipä tuo oo mitenkään vauvaa vastaan protestoinutkaan, vähän liikaakiin pyrkii halimaan ja paijaamaan kun otteet on vielä aika ronskit noin pienellä (1v3kk).

Meidän vauveli on oikeastaan itkenyt isommin vain kahtena iltana. Ensin kai sen takia, kun olin pitäny kaalikääreitä rinnoilla enkä tajunnut pestä rintoja ennen imetystä. Kai se sai siitä jotain kaalimehuja ja mahavaivoja sitten. Toinen itkuilta tuli siitä, ku ite söin ruokaa jossa oli reilusti tuoretta sipulia ja chiliä... Taitaa jäädä moiset herkuttelut myöhemmälle ajalle, sen päätin!

Maitoa tulee vaikka ja kuinka, mutta silti pojan paino oli noussu tosi vähän ku ekassa neuvolassa käytiin eilen. Koitan nyt sitten ahkerammin herätellä pikku-Alvaria syömään. Hän on niin hidas tuumailija tissilläkin, mutta eiköhän siitä pikku hiljaa reipastu että lähtee paino kunnolla nousuun. Tosi sikeäuninen tapaus kyllä, nukkuu siinä mihin lasketaan eikä ilmekään värähdä vaikka esikoinen leikkii ja kiljuu ja huutaa vieressä tai käy läppäsemässä poskelle. En meinaa uskoa todeksi. Sitten välillä jaksaa pienen tovin seurustella ja pitää ihania silmiään auki. On se semmoinen söpöläinen. :)

Kestovaippoja aloin käyttää, aivan ihania ne nauhavaipat. Käyttääkö joku muu kestoja? Minkälaisia? Yöksi kyllä oon laittanu kertakäyttövaipan.

Tästä tuli nyt tosi omanapainen stoori, anteeks vain, mutta kerkesin niin huonosti lukea teidän kirjoituksia (joitaa näyttää kertyvän huimaa vauhtia). Ai niin, se pisti silmään että Rakkausvauvan perhettä koetellaan oikein urakalla tautien muodossa. Tsemppiä sinne!!!

Nyt lopetan ja painun suihkuun. Hyviä oloja kaikille!

Vierailija
6/32 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihania kuvia taas, rakkausvauvalla oikein suloinen tyttö!

Meillä menee ihan hyvin kolmestaan. Aamuisin ulkona, vauva nukku ja esikoisen kanssa sitten kävellään (vauhti on hurja, n. 30metria puolessa tunnissa-kaikki on niin kiinnostava), sitten esikoinen nukkumaan ja vauva herää. Imetän ja puuhastelen vauvan kanssa ja jos hän nukahta, niin esikoinen herää. Iltapäivälläkin oltiin eilen ulkona, vauvakin nukkui, joten pitäsi saada aikaiseksi mennä taas. Muuten illat aika väsyttäviä, kaikki ollaan vähän kärttyisiä ja vauva ei nuku. Mutta pärjäilty ollaan ja eilen oltiin ihan kolmestaan. Tänän ja huomenna tulee vieraita ja perjantaina illalla pitäsi isäntä saapua. Ei päässyt suihkun eilen esikoisen kanssa ja laitoin hänet jo sänkyyn. Menin sitten myöhemmin yksin, tulin takaisin ja vauva huusi pää punaisena!!! Minä kun ajattlein että hän nukahti. Oli kyllä huono omatunto. Sitten nukuttamiseen menikin 1,5 tuntia, tissia ja sänkyyn laittoa ja tissia ja sänkyyn laittoa. Ajattelin jo kauhuissaan että koliikki on alkanut, mutta yö meni taas 2h unilla, joten hengissä ollaan... Tänän ensimmäistä kertaa tuntui että päivällä väsyttä, mutta ei ole mahdollista nukkua. Eläkkeellä sitten nukun.

Meidän vauvaa on muuten hirveän vaikea saata ryöhtäisemään. Jos lopuksi onnistu, niin silti pulauttele ja ähisee sängyssä ja ylös nostaessa tulee taas röyhtäys??? Onko muilla samaa ongelmaa? En kuitenkin uskaltaa nukuttaa mahalla.

Nyt mentävä,

kewa ja poika 2vko

Vierailija
7/32 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pikainen kurkkaus..

Kohta lähdettävä kampaajalle.. On käyty tilaamassa kukat, morsiuskimpusta tulee sini-valkoinen, valkoisia ruusuja, sinistä kurjenmiekkaa jne..

Ja tulihan sitä käytyä myös neuvolassa, poika kasvaa hyvin ja väläytti muutama päivä sitten oppimansa valloittavan hymyn tätille.. =) Poika painaa nyt 5,2 kg ja pituutta 56,2 cm..

Tosiaan laitoin ylös kaiken sen määrän vuorokauden ajan, mitä poika syö pullosta.. Korviketta meni 870 ml vuorokaudessa!! Pohdimme sitä juuri neuvolassa, ettei kaveri saa rinnasta juuri mitään, sillä tissittelyn jälkeen vetäsee sen 120 ml.. Noh! Pääasia, että saa ruokaa ja kasvaa hyvin!

Pomo soitteli töistä.. Pyysi minua yhdistetylle koulutus/rentoutus päivälle kylpylään kuun lopulla.. Mukavaa! Mies lupasi ottaa vapaa päivän siihen että pääsen sinne. Se kun on keskellä viikkoa. Mitenhän sitä osaa sitten olla ilman vauvaa siellä koko päivän, aamusta iltaan..

Mutta nyt kahvin keittoon, lasten hoitaja tulee kohta ja pääsen kaunistautumaan.. =)

Vierailija
8/32 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

täällä flunssan ja pienen lämmön kourissa ajatukset vaeltavat. Jotenkin on itsellä sellainen huono omatunto, että pitäis jo pystyä lähtemään kaikkien lasten kanssa liikkeelle normaalisti... Nyt olen nyssöttänyt vielä vauvan kanssa aika paljon kotona, käynyt lähinnä kävelylenkeillä kun mies on ollut kotona. Tosin hän tekee aina välillä töitä, eli olen kyllä lasten kanssa tässä kotosallakin. Onko muilla samanlaisia ajatuksia?

Toisaalta ollaan tässä sairasteltu niin, että eipä tätä katrasta olisi voinut viedäkään tautia tartuttamaan... No, hölmöjä aatoksia.

Kiva kuulla, että kirahviinalla on kiltti vauva ja homma sujuu. Hienoa myös, että Kewa jakselee suht hyvin. Tsemppiä vaan loppuviikkoon, kohtahan se perjantai jo on.

Mitäs muuta... Täällä neiti nukkui eilen taas pätkäisemmin, mutta tänään nyt on neljättä tuntia vaunuissa nukkumassa. Ihanaa! On sitten taas virkku ja jaksaa seurustella kun herää. Tykkää selvästi seurustella sisarusten kanssa.

Onko muuten muilla kuin piiun pojalla ensi hymy esitelty?

Pärjäilkää! Rakkausvauvalle tsemppiä! Koettakaa tekin toipua!

apinaemo ja oona kanerva

Vierailija
9/32 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näyttäis olevat tytöllä sammasta suussa, kieli on valkoinen eikä lähde pelkällä vesihörpyllä. Täytyy käydä hakemassa mummon pakkasesta puolukoita (tai sit ihan metsästä jos jaksais). Omat tissit tuntuu kanssa hieman kihelmöivän. En muista että meillä olis kummallakaan pojalla ollut joten vinkkejä saa laittaa miten vaivasta päästään nopeiten eroon.

Tyttö nukkui vaihteeksi tosi hyvin, yhdellä syötöllä. Viikonloppuna kun muuten söi tiheämmin. Tosin nukahtaminen äidin syliin on hankalampaa kuin isin. Tai kyllä äidin syliin nukutaan mutta sitten kun siirrän sänkyyn niin herää takuulla, ehkäpä se on se maidon tuoksu kun katoaa niin herää siihen.

Eilen innostuttiin kiertelemään asuntoesittelyjä. Hirveitä hintoja pyytävät vaan. Tai sitten edellyttää ihan hirveää remonttia. Tultiin siihen tulokseen että samalla rahalla sitä rakentaa oman ja on varmasti mieleinen. Sitä sitten alettiin suunnittelemaan. Onkos joku täällä rakentanut? Kokemuksia talopaketeista?

Sienimetsässä tuli myös käytyä, lapset oli hoidossa sen aikaa, vauva nukkui lähes koko ajan joten helpolla pääsivät. Sieniäkin löytyi, suppiloita ja mustia torvisieniä. Ihana kyllä kävellä metsässä kun pystyy kunnolla siellä kulkemaan kun maha ei oo edessä :) ainoa tosi ällö puoli oli ne hiton hirvikärpäset!

Eilen meinas taas kilahtaa anopin kanssa. Oltiin esikoisen uimakoulussa ja anoppi sattui olemaan siellä kanssa kun miehen veljellä kanssa sukelluskurssi samaan aikaan. Mä siinä sitten syötin tyttöä ja aloin röyhtäyttämään niin eikös tämä tule ja ota vaan vauvan mun sylistä että tules tänne röyhtäilemään. grrrr. mä siis en voi sietää sitä että vauva tullaan ottamaan mun sylistä ilman lupaa. Kyllä mä annan vauvan sitten syliin kun siltä tuntuu. mutta miten tuollaistakaan sanot sitten? Mun omalle äidille voin tietysti sanoa ja olen sanonutkin ja hän ymmärsi hyvin.

Mut nyt tarviis mennä laittamaan koti kuntoon niin kauan kun isommat lapset ovat eskarissa ja kerhossa.

minttupipsa ja Peppi 2.5vk

Vierailija
10/32 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viimeyönä ukkosenilma. Salamoi ja jyrisi ihan kunnolla. Ihme etteivät lapset heränneet siihen. Ehkä se johtui siitä, että tultiin aika myöhään illalla serkkupojan synkkäreiltä ja kaikki taisivat olla aika poikki. Päivällä vierailtiin anoppilassa. Nuorin neiti nukkui koko sen vierailun ajan (n. 3 tuntia) Kaksi kyläilypaikkaa on kyllä liikaa kahden näin pienen lapsen kanssa ja arvasin sen etukäteen. En viitsinyt asiaan puuttua, kun mies oli mennyt äidilleen lupaamaan, että tullaan. Illalla nuorineiti oli sitten tosi levoton kyläpaikassa. Huusi sitten hikipäässä, kun ei saanut unenpäästä kiinni ja taisi masuakin vähän kipristää. Ja aika kun nukahti, heräsi isompien ääniin. Olin kyllä aika nakit, kun kotia päästiin. Ja sovin miehen kanssa, ettei yritetä mahduttaa kahta kyläpaikkaa enää samalle päivälle. Yö meni kohtuullisesti, kun otin sitten kolmen aikaan neidin keskeemme.

Risitiäisiä suunitellaan aika monessa syyssien perheessä. Meillä on ristiäiset 13.10. Nimiasia on edelleen auki. Ella 1,4 v sotkee serkku Annin ja meidän vauva Sannin...ja ei tunnu olevan ainoa :o) Selkeämpää on keksiä joku muu nimi. Ongelmia tulee vaan tuon miehen kanssa..hänelle kun ei kelpaa mikään, mitä ehdotan. Huoh!

Tarjoilut ristiäisiin alkavat olla ajatuksentasolla valmiita: täytekakku, voileipäkakku/kakut, kuivakakku, kahdet pikkuleivät, pullakranssi, leipäjuusto ja ehkä juustokakku. Kukat pitää tilata kahvipöytään ja kastepöytään.

Nyt kuitenkin touhuilemaan...neiti-nimetön nukkuu ja mummo on ulkona 1,4 vuotiaan kanssa.

Tässäpä neiti-nimetön lähdössä serkkupojan synkkäreille eilen :o)

http://www.aijaa.com/v.php?i=1043343.jpg

Vierailija
11/32 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitti viimeksi kun kirjoitin niin toivottelin iltaa kaikille ja kello oli kuitenkin yli puolenyön,on tällä mammalla tämä vuorokausi rytmi Hieman sekaisin=)Eilen sain yöpuvun muutes päältä pois illalla kuudenaikoihin.Aloinkin sitten mietimään että hetkonen taitaa olla mulla jonkun sortin BabyBlues kun en sitten Yhtään jaksa ulkonäköäni miettiä ja mulla on koko ajan niin RUMA ja LÄSKI olo,yhtään ei mieltä kohenna miehen " olet kaunis,ym kommentit" vaan tuntuu pikemminkin vittuilulta.Paino mulla laskenut jo 5kg siitä mitä oli ennenkuin olin raskaana ja maha kiitetävästi pienentynyt mutta on kuitenki aivan kamala!!

Vauvaa luonnehdin edelleen helpoksi mutta on kuitenkin sellainen sylivauva että mitään ei pysty tekemään.Nukkuu päivällä parhaiten sylissä ja heti kun nostaa pois niin herää melkeinpä samantien:/

Vaunuissa nukkuisi kun vaunut liikkuu mutta meillä mies edelleen kipeä joten ei voi ulkoilla ja minä tosi väsynyt pätkittäisien yöunien jälkeen kun tissiä haluaa koko ajan ja sitten röyhtäyttelyt ja kun saa vauvan nukkuu niin herää taas 10min-2h päästä.

Miehen olisi pitänyt aloittaa tänään työt koti-isyyden jälkeen mutta on KOVA korvatulehdus ja nyt makoilee vauvan kanssa tossa olkkarin matolla,vauva nukkuu välillä 5min ja sitten taas kaipaa seuraa,huh!

Ehkä tää mun Paska mieli johtuu tästä kun koko vauvan olemassa olon ajan ollaan oltu kipeitä.Mies koko ajan kuumeessa ja flunssassa ja nyt tuo paha korvatulehdus.Mulla se kohtutulehdus,Kamalat peräpukamat,kuume&flunssa,ja nyt viimeaikojen riesana hiivatulehdus johon lääkkeenä vain asidofilus piimä kun lääkkeelle yli herkkä ja toista mitä yleensä käytän ei imetyksen takia voi ottaa:((Lisäksi tää kurkkukipu jatkuu ja jatkuu..Eilen tuli kunnon itku ja mietinpä hetken mielessäni miten en jaksaisi olla olemassa enään yhtään..

täytyy pitää pieni breikki..

Vierailija
12/32 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat kaikille.

Jospa pikkuvarpunen poikasensa kanssa lentäisi myös tälle puolelle. ;) Pojalla on tänään 10 vrk ikää ja hienosti on mennyt. Terkkari tulee tänään kotikäynnille, niin saadaan tuoreet mitat vauvasta.

Rauhallinen kaveri tämä on tähän asti ollut, nukkuu ja syö ja syö nukkuu, hereillä on lähinnä aamulla ja illalla hetken aikaa. Iltaisin ja öisin pitää kyllä aikamoista meteliä, ei siis itke, mutta murisee ja ärisee aika tavalla ja välillä kipristelee vatsaansa.

En koskaan katsele kellosta mitään aikoja vaan tarjoan melkein joka vinkaisuun ensiksi tissiä, ja jos se ei kelpaa, niin sitten vaan sylitellään. Luulisin kuitenkin, että poika syö päivisin noin 2 tunnin välein ja iltaisin tiheämmin ja öisin ehkä vähän harvemmin.

Poju nukkuu yöt vieressä, minusta se on ehdottomasti kaikkein helpointa ja mukavinta. En siis yleensä edes tiedä, kuinka monta kertaa olen imettänyt yön aikana, kun se hoituu melkein unessa.

Kantoliina on taitakapine myös tämän vauvan kanssa, poika nukahtaa välittömästi, kun laitan sen liinaan (tälläkin hetkellä vetelee sikeitä liinan sisällä).

Viikonloppu oli yhtä hulinaa. Perjantaina mies vietti varpajaisia, lauantaina siivottiin ja valmisteltiin seuraavia juhlia ja sunnuntaina oli sitten keskimmäisen 3 v synttärit. Meillä oli 30 vierasta (miehellä on iso suku), joten siinä riittää kyllä kestitsemistä. Eilen illalla kahdeltatoista sain vasta kämpän järjestykseen ja tajusin, että en ole oikeastaan muistanyt syödä enkä juoda koko päivänä, joten ei mikään ihme, että vähän huimasi.

Nyt täytyy lähteä syömään, pieni päänsärky vielä vaivaa panadolista huolimatta. Kastejuhla on sitten seuraava iso juhla. Kastepäiväksi on sovittu 3.11 eli pyhäinpäivä. Nimi meidän pojalla jo on valmiina, on ollut jo monta vuotta. Tähän asti kun on ollut vain tyttöjen nimille käyttöä, niin pojan nimi on säilynyt odottamassa ottajaansa.:)

Mukavaa maanantaita!

pikkuvarpunen ja poikanen 10 vrk

Vierailija
13/32 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uma kyseli maitotilanteesta.ja hereillä olosta .Mä oon syötelly tissistä tyttöä ja muutaman kerran saanut tuttelia jos ei ole ollut mun maitoa kaapissa ja olen ollut nukkumassa niin mies on antanut korviketta.sitä on uponnu silloin n.80ml tai hieman enemmän.Imetän n.10000000krt päivässä,no ei nyt ihan mutta tissiä tuo tyttö vaatii kyllä vähän väliä.Nukahtelee vielä tissille ja kun röyhtäytän niin herää ja ei kun uudestaan syömään.

Lauantaina kokeiltiin antaa vikat maidot pullosta ennen yöunta ja se ei ollutkaan neidin mieleen tosin suurin syy taisi olla yliväsymys kun ei ollut nukkunut koko päivänä kun muutaman minuutin silloin tällöin mutta anyway kesti yli 3h ennenkuin nukahti.Toi on kyllä täällä ongelmana toi kun ei nuku kun pikkupätkiä vaikkakin kunnolla masunkin täyteen tankkaisi!Nytkin tuossa vain pieniä pätkiä torkkuu.

Kewa kyseli ääntelyistä.Joo kaikenlaisia ääniä löytyy:))varsinkin venyttely äänet on hauskoja ja välillä kuuluu kuin pienen kissan mauntaa ja sen vuoksi mies kutsuukin usein vauvaa leijonan pennuksi ja kikotin on silloin kun juttelevat keskenään:)

Minttupipsan vauvalla on sammasta.Meiläkin sitä on ollut koko ajan.Puolukkaa ollaa vanupuikon kanssa kieleen laitettu ja nyt on menossa daktarinkuuri,aika iso on se määrä mitä lääkettä pitää suuhun laittaa ja vielä 3krt päivässä.Toivottavasti menevät molemmilla pian pois!

Pikaista paranemista myös silmätulehduksen kanssa kaikille siitä kurjuudesta kärsiville!

Apinaemon kanssa samat on mietteet.vauva kasvaa ja on jo kuitenki aika iso eikä enään sellainen rääpäle kuin 3viikkoa sitten.Toisaalta hyvä juttu ja toisaalta vetää mielen haikeaksi.Jännä kun on masuakin välillä jopa ikävä kun melkovarmasti tietää että tää lapsiluku on nyt tässä.

Kanervat tosiaan sopisivat teidän ristiäisiin.Käyppä vaikka kukkakaupassa kysymässä sidonta ohjeita miten saisi kivasti.

Mustakin olisi kiva laittaa pihlajanmarjoja ja vaikka jotakin kauniita syksyn lehtiä koristeeksi,mutta ei noita pihlajanmarjoja ainakaan täällä ole)

Kayligtin kanssa meillä on sama kastepäivä 13.10.

Tosi harmi jos se Sanni nimi menee nyt mönkään olisi sopinut niin hyvin.

Meidän vauvasta taitaa nyt tulla 99% varmuudella Aada Olivia

Nyt nuo tuossa lattialla ainakin toistaiseksi kuorsaavat,voisin käydä suihkussa.

Piti vielä sanoa että ihanaa kun laittelette vauva kuvia,niitä on niin kiva katsella:)

olikai vielä muutakin mutta nyt ei muista..palaillaan taas.

Haikarapolskalle onnittelut uusista hienoista rattaista,kyllä nyt kelpaa työnnellä:)

Vierailija
14/32 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menny pelottavan hyvin, typy on nyt 10 päivän ikäinen elämäänsä tyytyväinen käärö. Viimeisen vuorokauden aikana on vaan pulautellu TOLKUTTOMASTI, joka syötön jälkeen ja välillä kesken syötönkin ryöpsähtää evästä suuta ja sieraimia myöten :o( oon miettiny johtuuko rintamaidon tulvimisesta vaiko olenko syöny jotain mikä häntä närästää.....

Ite olen toipunu tosi hyvin, jälkivuoto tosi niukkaa eikä hemppakaan ollu romahtanu -oli sairaalasta lähtiessä 123! Vauva syö ja nukkuu....olen kyllä jo hysterisoinu valmiiks että kohta tulee 2 viikkoo täyteen ja koliikki alkaa ;o) ei vaan.... esikoisella alkoi henkeä vetämättä huutaminen 10 päivän ikäisenä ja sitä kesti 4 kk, sit seuraava ei huudellukaan ja tääkin on ollu ihan liian hiljanen ollakseen totta :o) Päivät on henkisesti raskaita kun 3 vuotias haluais seuraa, vauva nukkuu ja ite haluais vaikka lukee lehtee...ei sillein oo hengähdysaikaa.

Joku kyseli rakentamisesta ja talopaketeista: meillä rakennetaan par ´aikaa joten en osaa vielä lopputuloksesta keskustella mutta rakentamisesta kylläkin!

Ja sit vaipan vaihdolle, epämääräistä turinaa kuuluu tuolta vauvan suunnalta, liekkö männynnä rikki??????

terkkusin tonttis ja sahara (joka on tällä hetkellä puheissa mauri, syntymäpäivänsä vuoksi. vaikka siis tyttö onkin ;o)

Vierailija
15/32 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkausvauvaa puhuis ihan kun meidän pojasta... Ei saa millään nukkumaan tätä pikkuista, ryöhtäisyn jälkeen (todella vaikea saada ryöhtäisemään) herää ja taas tissille. Tätä jatkuu ikuisuuden!

Eilen illalla sitten olikin poikkeus, kun muksu nukkui isännän menon jälkeen melkein koko illan! Pelkäsin että on vaihtanut yön ja päivän, mutta sain kuitenkin nukkua yöllä. Herää 2-3h välin yöllä. Olipa meillä sitten laatuaikaa esikoisen kanssa.

Meille tämä pikkumies on viimeinen. Eli lapsiluku se kaksi poika on täynnä. Haluaisin joskus hirveästi kolmea, mutta kyllä nyt ajattelen että hyvä noin. Matkusteleminen helpompaa ja yms, pitäis kai itsekin jotain tässä elämässä saata aikaiseksi, mies myös aika iäkäs jo ja olen itsekin mukavuudenhaluinen. Esikoisen kanssa vasta alkoi se helppo aika, nyt taas ainakin 6-7kk raskasta...

kewa ja poju 11vrk

Vierailija
16/32 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten lokakuu!!

Poika nukkuu neljättä tuntia vaunuissa, kohta varmasti heräilee..

Mutta muutama rivi piti tulla kirjoittamaan ja lukaisemaan teidän jutut..

Tonttiksella mukava kutsuma nimi vauvalle, mauri-tyttö.. =) Heh! Mä kutsun meidän poikaa Helmutiksi! Serkkuni katsoi hieman omituisesti mua kun kuuli tuon nimen, luuli että pojasta tulee oikeasti Helmut Oiva Ukko.. =) Mutta ei sentään.. Niin julma äiti en ole.. Eiköhän tuo Miko tule hänen nimekseen.. Haikarapolskalla oli myös tulossa nätti nimi tytölle, Olivia.. Ja se rakkausvauvan Aada myös kaunis.. Toivottavasti kukaan tuttu ei täällä lue minun kirjoituksia, kun pidetään tuota nimeä salassa kastejuhlaan asti, joka siis meilläkin 13.10, niinkuin muutamalla muullakin..

vm78 pohdiskeli tuota, onko tämä vauva viimeinen lapsi.. Niin, saattaa se meilläkin olla.. Melkoinen sakki meitä jo on..

Rakkausvauvan perheessä sairastetaan oikein urakalla.. Pakkohan tuon on jo kääntyä parempaan suuntaan, tsemppiä ja jaksuja paljon teille!

Apinaemo pohdiskeli tuota tapaamista Jumbossa.. Niin, onko se ainoa paikka missä treffata..? Ei.. Ehdotuksia otetaan vastaan.. Kiva olisi nähdä useita naamoja nimimerkkien takaa.. =) Muutamia kun jo on tavannutkin.

Uma puolestaan mietti tuota maidon määrää, mitä vauva syö.. Meillä poika syö tolkuttomasti.. Rintamaidon jälkeen vetäisee vielä 100 ml tai enemmän.. Mutta kyllä sitten suolikin toimii.. Pitäisi oikeastaan oikein laskea, kuinka paljon pelkästään korviketta menee vuorokaudessa.. Rintamaito ei riitä edes alkupaloiksi!! =/

Voih, olisi niin paljon kaikkea tehtävää.. Mutta jotenkin en saa mistään nyt kiinni.. Olen pohdiskellut tänään tuota koristelua juhliin.. Kiertänyt pihaa, saisiko sieltä vielä jotain aineksia kukka asetelmiin.. Punertavaa kukkaa vielä löytyy.. Joka tapauksessa aion tehdä asetelman itse, ostan vaikka sinisiä kukkia.. Siihen sitten lisäillen jotain.. Hmm.. Ja pöytäliinatkin pitäisi katsoa, missä kunnossa ovat.. Juu, menen siis touhuilemaan jotain..

Mutta oikein mukavaa päivän jatkoa kaikille, voikaa hyvin!

Vierailija
17/32 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjuutella... Neiti nukkuu, ei suostunut jäämään tällä kertaa ulos vaunuihin, mutta nappasin kantokassin ja heijasin siinä ja nukkuu nyt sisällä (kylläkin melko lämpimissä vaatteissa...).

Rakkausvauva, oletko kokeillut teidän neidille kantoliinaa? Siinä minä olen saanut ekat hyvät unipätkät meidän kahdelle neidille, kun eivät oikein sängyssä nukkuneet. Nyt tämä Oona-neiti on onneksi tottumassa (koputan puuta) nukkumaan vaunuissakin, eilen ja toissapäivänä veti lähes 4 tuntia, mistä olen erittäin ylpeä. Olen vain kateellisena lukenut Piiun pojan unista! =)

Meilläkin on tuota tautia piisannut, ja toivoisinkin että menee nyt ohi ilman jälkitauteja ja lääkekuureja. Mulla vielä keuhkoissa tuntuu ja kun ulkona käy, ääni häviää lähes kokonaan. Rouvat ihmetteli, kun hain poikaa kerhosta, että onpas mulla komea ääni. Onneksi vauva on vielä säästynyt taudilta. Mutta on tuo 2-vuotiaskin ollut aika ressu sairastaja. Välillä yskinyt niin, että on oksentanut jne. mukavaa.

Mitäs muuten meinaatte pukea vauvalle ristiäisissä sitten, kun ristiäismekko otetaan pois? Minä mietin asiaa, mutta tuttu toikin ihanan Benettonin vaaleanpunaisen mekon, niin ajattelin sen laittaa sitten. Ja ristiäismekon alla on sitten valmiina ja valkoinen body ja valkoiset siistit sukkahousut, jotka pitäis jostain taikoa, siis ostaa.

Pappikin soitti tänään. Olin just vaihtamassa vaippaa ja lähdössä kiireessä poikaa hakemaan kerhosta, eli vähän lyhyt puhelu. Mutta sovittiin sitten treffit!

Ristiäismekkojakin meillä on mun ja miehen suvulta. Mun suvun mekkoa on käyttänyt kaksi tyttöä ja miehen suvun mekkoa poika, eli nyt sitten tämä pikkunelonen saa käyttää tuota miehen suvun mekkoa. Eipähän tule anopille paha mieli, jos asiaa seurailee. (No, tuskin hän sitä niin seurailee...) Mitähän niille mekoille sitten tapahtuu, nyyh. Odottavat varmaan mun mummopäiviä. =)

Piiu, ei sulla ole kehäkukkia, nehän kukkivat vielä täysillä ja olisivat ihan nättejä jos teillä on lähellä jo noi juhlat?

Taas siellä ynistään tuolla sängyssä... Mutta lienee ilmavaivoja. Nyt välillä sentään osaa jo jatkaa unia niiden jälkeen.

Pikkuvarpunen, meillä myös nukun vauvan kanssa perhepedissä, ja tissi tarjotaan suuhun aina kun vauva tuntuu kitisevän. Tosin illalla vauva ei jaksaisi enää imeä maitoa, haluaisi selvästi vaan tissin suuhun ja sitten herppaa kun tulee vielä maitoa. Pitäis keksiä muu tapa nukuttaa illalla, kun ei tuota tuttiakaan ole huolinut.

Onko teillä muilla tutti käytössä? Pitikö se opettaa vauvalle? Meillä ei ole kukaan huolinut tuttia, tai en oel sitä osannut antaa. Tosin en ole halunnut antaa sitä vielä sairaalassa.

Mutta nyt muihin hommiin ja lehden lukuun. Mies isompia viemässä ja kaupassa ja mulla pieni hetki rauhaa... aah. Näitä hetkiä kaipaa!

Nimim. lapset on kuitenkin ihania... apinaemo neljän pikkuapinan kera...

Vierailija
18/32 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika jo äännähtelee siihen malliin että taas saa lentää kohta tissit sojossa =). Meillä ei olla vielä sitä ristiäispäivää päätetty mutta marraskuulle menee kuitenkin. Tarjottavat ovat oikeastaan juurikin samoja kun teilläkin, hitto kun en muista kuka tänään luetteli omansa. Ihan just samoja ajattelin minäkin, paitsi sitä kainuun leipäjuustoa. Joka muuten on ihanaa joten mä lainaan ideaa! Kiitos! =)

Minttupipsa kyseli rakentamisesta. Mä olen töissä rakentamiseen liittyvässä firmassa ja tehdään siellä puolueetonta markkinatutkimusta sekä rakentamiseen liittyvää tietopalvelua. Yhtenä osa-alueena talopaketit, joten kokemusta on sitä kautta jo kuuden vuoden ajalta. Ite en ole tosin vielä rakentanut. Ensi kesänä sitten mikäli tontti löydetään.

Tonttisko siitä pulauttelusta kertoili? Pysyykö kuitenki osa siitä maidosta vauvan sisällä vai tuleeko kaikki ryöppynä ulos? Mun miehellä oli vauvana mahaportin ahtauma (taidetaan nykyään kutsua refluksitaudiksi) ja kaikki mitä sille syötettiin pamahti (kirjaimellisesti) pihalle hetken päästä. Parin viikon ikäisenä pitäs kai alkaa jos on alkaakseen. Perinnöllistä on, joten meillä nyt jännitetään kovasti mikä on tilanne.

Nyt alkoi kitinä joten mun on mentävä. Kivaa uutta viikkoa taas kaikille!

Colis ja Kihlis 12 päivää

Vierailija
19/32 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en ehtinyt ja tänäänkin todella nopsasti...

Tänään eka päivä kotosalla vauvan kans kahden, kun tytöt koulussa ja mies töissä. Hienosti sujui, aamulla herättiin jo ajoissa klo 6 maissa ja jo reilu tunnin päästä tyttö simahti uudelleen tissille ja minä myös nukahdin. Nukuttiinkin ihan tuonne klo 10.30 asti. Kummitätsy tuli kyläilemään puolen päivän maissa ja hysäsi tytön kanssa sen verran innokkasti, että sain syötyä. Sitten ulkoilua, tissittelyä ja taas unille, siinähän se päivä sitten on vierähtänytkin " siivillä" . Mullakin on tää ajantaju jo aikaa sitten kadonnut.

Ristiäistarjoilunne kuulostivat tosi ihanilta ja herkullisilta. Kiitos Piiulle myös noista vinkeistä mitä annoit! Ystäväni, tuleva kummitäti, tarjoutui leipomaan myös jotakin ristiäisiin. Puheli mm. vaaleanpunaisella kuorrutuksella päällystetyistä keksistä ja pikkupullista. Juustokakun teen itse ja tilaan leipomosta sitten 30hengen täytekakun. Kukkaset tilaan kukkakaupasta. Apinaemon kanervat kuulostavat aivan ihanilta, varsinkin kun tytöstä tulee Onna Kanerva! Muuten niistä sukkahousuyista sen verran, että Prismassa on ainakin ollut myynnissä valkoisia vauvan sukkahousuja, jossa takapuolen päällä valkoiset " röyhelöt" (pitsit). Meillä on sellaiset tytölle varattuna ja tarkoitus on myös pukea tyttö nättiin liivimekkoon. Kastepuku on lähes tarkalleen 70-vuotta vanha, mieheni äiti on siinä ensimmäisenä kastettu ja kulkee suvussa arvokkaana perintönä. Meille tulee nuori naispappi toimittamaan kasteen ja itse kastetilaisuus on läheisessä seurakuntakeskuksessa, samoin ruoka-ja kahvitilaisuus heti perään.

Mäkin olen miettinyt, että kiva jos tutut lukee palstaa, niin tietävät jo sitten vauvan nimen etukäteen. Minä kun olen yrittänyt pitää sen salassa sinne kastepäivään, ainoastaan Unikko tietää, kun palstalle kirjoittelee ja lukee jutut joka tapauksessa. Odotus puolella jo kerroinkin, että Unikko sai tyttövauvan 29.9!

Rakkausvauva, Aada Olivia on tosi ihana nimi! Voisi olla myös meidän tytön nimi, mutta nyt sitten menee toisinpäin :)

Tavata voidaan minunkin puolesta muuallakin kuin Jumbossa, ehdotelkaahan niitä muitakin " kohteita" .

Suloinen tyttökulta tuo Kaylightin " Sanni" ja niin nätti vaaleanpunaisessa Hello Kitty mekossaan! Varmasti aika hankala tilanne, jos nyt yhtäkkiä nimi sitten vaihtuukin toiseen...No, vielä ehditte miettiä ja vaihtaa.

Meilläkin tyttö iltasella rinnalla tiheästi, yöllä yksi pitempi nukkumisjakso. Päivällä kyllä nukkuu vaunuissa hyvin pitkänkin pätkän, muuten viihtyy sylissä.

Kaikille parempia vointeja, etenkin tautien kanssa kamppaileville. Parantavia säteitä täältä sinne!

Nyt mua kommennetaan, joten palaan myöhemmin!

Haikarapolska kera Olivian

Vierailija
20/32 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uma, muista juoda nyt vettä ensitistäkin enemmän, koska sulla noita virtsatieinfektio oireita. Vesi piiskaa munuaisia ja pöpöt lähtevät paremmin liikkeelle ja pois.

Seksihaluista, mulla ne on kadoksissa, sektiohaavaa edelleen kivistää ja eipä meistä kumpikaan ole ollut vielä kovinkaan aloitteellinen. No, eiköhän palaudu normaalitilaan joskus...varsinkin kun jonkunlainen rytmi tähän elämään kunnolla asettuu.

Minttupipsako se kyseli rakentamisesta. Meillä on kyllä aika uusi omakotitalo, mutta emme ole sitä itse rakentaneet. Pintarempattu kylläkin oman mielen mukaiseksi pikku hiljaa ja pihan olemme " rakentaneet" itse. Siinäkin on ollut aikas kova homma, joten talonrakennuspuuhat taitaisivat olla meille liikaa :). No, never say never...

Jaahas, nyt tissittelemään...taas.