Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahastuisitteko, jos miehenne menisi pankkiin ilman teitä puhumaan sijoituksista?

Vierailija
01.10.2007 |

Olen ollut vuosia kotiäitinä, mutta miehellä on kohtalaisen hyvät tulot (tai meillä pienet menot). Kummallakin on omat tilit. Mies maksaa omaltaan asunnon yhtiövastikkeen, auton ja kotiin tulevat laskut (kännykkälaskut, lasten kerho ja harrastukset mm). Minä maksan omaltani ruuat, lasten vaatetuksen ja mitä kaupasta nyt yleensäkin ostetaan. Koska minulla ei nykyisin ole paljon tuloja, siirtää mies aina välillä rahaa tililleni.

Mies on tällä viikolla menossa kutsusta pankkiin puhumaan sijoituksista. Minusta tuntuu jotenkin loukkaavalta, että mies ei edes pyytänyt minua mukaan. Minusta rahat ovat kuitenkin yhteiset. Minulla ei ole edes käyttöoikeutta miehen tilille, joka sekin tuntuu loukkaavalta. En minä sieltä rahaa kävisi hakemassa, mutta entä jos sattuu vaikka jotain sattuu. Koen asian jotenkin luottamuspulana itseäni kohtaan.

Mitä mieltä olette? Olenko turhaan nyreissäni? Ovatko rahat perheen yhteisiä, vaikka toinen olisi ne tienannut. Hyötyyhän mieskin siitä, että olen kotona (= kiva ilmainen siivooja, jolta saa seksiäkin)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä käyn itse puhumassa kaikenmoisista asioista, myös sijoituksista ym. raha-asioista. en ole ikinä ajatellut että se loukkaisi miestäni.

Vierailija
2/7 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin mies tienaa paljon paremmin kuin minä joka olen kh tuella, mieheni ei ole pihi vaan aina ymmärtäväinen raha-asioissa mikä varmasti on kasvattanut luottamustani häneen raha-asioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vastaa.

Meillä vaimo tienaa yli tuhat euroa enemmän kuukaudessa. Tämä siitäkin huolimatta, että teen vuorotyötä ja nytkin yövuoroa. Niinpä olen tilejä tasoittaakseni melkoisen aktiivinen osakesijoittaja. Pienehköllä lainapääomalla pääsin alkuun ja nyt osakkeista tulee kuukaudessa puhdasta 500-1000 euroa. Tämä keskimääräisesti, koska toki tulee myös tappiomyyntejä silloin tällöin.

Yhteisiin menoihin nuokin rahat menee, eli sikäli en koe tekeväni väärin.

Vierailija
4/7 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tosin aina ollut isompi palkka kuin miehelläni ja äitiysloman aikaan sain muutaman satasen vähemmän käteen kuin hän. Eli yhteisiä kuluja varten on yhteinen tili, jonne molemmat laittavat tietyn prosenttiosuuden tuloistaan. Talon omistamme puoliksi. Muu raha on omaa rahaa (molemmille siis jää kuukaudessa rahaa säästöön), jonka sijottamisesta joskus keskustellaan, mutta päätökset tehdään aivan itsenäisesti. En edes tiedä kaikkia mieheni sijoituksia, eikä hänkään tiedä kaikista minun sijoituksistani. Eli en todellakaan pahastu siitä, että mies hoitaa omia rahojaan miten haluaa.

Minulla on aina ollut lähtökohtana taloudellinen itsenäisyys, koska olen nähnyt liian monta surullista tarinaa, jossa toinen (yleensä nainen) on jäänyt aivan puille paljaille puolison lähdettyä.

Vierailija
5/7 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teillä on hyvin raha-asiat. On itsenäisyyttä, mutta kuitenkin vähävaraisempaa enemmän tienaava auttaa, sekä menot jaettu.

Vierailija
6/7 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä parisuhde kunnossa, ei aiheuttanut ongelmia.

Vierailija
7/7 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että minua ei kyllä häiritse mieheni sijoitukset ollenkaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän