Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten KUKAAN voi sanoa toiselle, että kyllä teidän pitää vielä se poika/tyttö tehdä?!

Vierailija
30.09.2007 |

Olin järkyttynyt, kun hyvä ystäväni sanoi minulle näin. En ikinä olisi uskonut kuulevani hänen suustaan jotain niin idioottia. Ensinnäkin koko lause on aivan älytön, koska kuten kaikki tiedämme, ei lapsen sukupuolta voi valita. Toisekseen en voinut välttyä ajatukselta, että hänestä lapsissani on ilmeisesti sitten jotain vikaa, koska he ovat tiettyä sukupuolta.

Olkoon miten paljon hyvänsä kyse vain " harmittomasta" vanhan kansan sanonnasta, ei itselleni tulisi mieleenkään laukoa moista kenellekään. Jokainen lapsi on arvokas ja tervetullut, eikä ole ulkopuolisten asia töksäytellä heistä typeryyksiä tai ylipäätään puuttua toisten suunnitelmiin hankkia tai olla hankkimatta lisää lapsia.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sanoo näin toiselle, niin silloinhan sydämessään ajattelee, että

a) toisen perhe on vajaa, koska siitä puuttuu tyttö, poika, toinen lapsi tai ensimmäinen lapsi

b) asia on sellainen, josta pitää huomauttaa toiselle - ehkä toinen ei itse tajua ajatella sitä

c) minä olen se, jonka tehtävä on siitä huomauttaa.

Vierailija
2/38 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulokseen että osa ihmisistä on vain yksinkertaisesti niin moukkia ettei ne tajua mitä sammakoita suustaan päästävät. Meillekin ensin hoettiin vuosikausia että kyllä teidän pitäisi mennä naimisiin ja tehdä lapsia, no naimisiin mentyä alkoi se piinaaminen niiden lasten suhteen ja nyt kun odotan ensimmäistä lastamme, niin sukulaiset jo kyselee että no kai te vielä ainakin toisen teette jos ei kolmatta, pitäähänä sille lapselle kaveri olla. Vittu mua ottaa välillä niin päähän se kälättäminen. Antakaa ihmisten olla ja elää rauhassa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt itsetunnon kohennuskuurille ja smalltalk-kurssille!

Vierailija
4/38 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää, mutta kyllä ihmiset osaavat oman elämänsä ratkaisut tehdä ihan ilman ulkopuolista painostustakin.

Vierailija
5/38 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saivat toisen tytön.. Poika vielä pitäis tehdä.. Voi kiesus!

Vierailija
6/38 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitäkö varten vai? ;)

Vierailija
7/38 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehotuksia toisten ihmisten lisääntymiseen liittyen! Se nyt on päivänselvä asia. Ihmisten lapsiluvun takana voi olla niin paljon kipeitä juttuja - lapsettomuutta, sairautta, traumoja, parisuhderiitoja jne. Saati sitten vielä lapsen sukupuoleen liittyen...

Vierailija
8/38 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kaksi tyttöä ja samaa ollaan kuunneltu jo toisen syntymästä lähtien, no nyt kun olen raskaana niin itse neuvolan th:kin sanoi että no toivottavasti EDES tämä on sitten poika. Raivostuttavaa, eipä sitä pysty itse päättämään mitä " merkkiä" sieltä tulee ja itse olen onnellinen tytöistäni.

Vierailija
9/38 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

no nyt kun olen raskaana niin itse neuvolan th:kin sanoi että no toivottavasti EDES tämä on sitten poika.

Meilläkin on kaksi tyttöä, ja olen kuullut tätä " kyllä te vielä pojan teette, eikös niin" . Aaargh! Kyllä se loukkaa, koska sukupuolta ei tosiaan voi tilata ja tyttöni ovat minulle rakkaampia kuin mikään muu maailmassa.

Vierailija
10/38 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nyt itsetunnon kohennuskuurille ja smalltalk-kurssille!

Vierailija
11/38 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ilmeisesti ei... Mistähän teidänkin kanssa yleensä voi puhua ilman pelkoa että on kohta herne nenässä? Lapsettomalta en menis kyselemään lapsentekosuunnitelmista, mutta muuten kyllä voisin hyvinkin kuvitella kommentoivani jollakin edellä mainituista tavoista. Ja ei, kaverini eivät siitä loukkaannu, sanoisivat jos näin olisi.

Vierailija
12/38 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

töykeästikin.

Vierailija
13/38 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja ei, kaverini eivät siitä loukkaannu, sanoisivat jos näin olisi.

Vierailija
14/38 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma perhe, kun tuntuu täydelliseltä juuri tällaisena. Sen nuo kommentit ovat saaneet aikaan, että itse yritän välttää päästää sammakoita suustani.

Vierailija
15/38 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma perhe, kun tuntuu täydelliseltä juuri tällaisena. Sen nuo kommentit ovat saaneet aikaan, että itse yritän välttää päästää sammakoita suustani.

Vierailija
16/38 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vastaan vain kysymällä että " miksi" . Tai sitten sanon, että " etkö tiedä, että ei lapsia noin vain tehdä" .

Vierailija
17/38 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa ajattelin tästä neuvolan th:sta kun tämän laukoi suustaan, eipä olekaan ollut kauhean hyvä mieli enää neuvolaan mennä tämän lausahduksen jälkeen, mutta niin pieni paikkakunta ettei oikeen muualtakaan sitten neuvolapalveluita saa.

31

Vierailija
18/38 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

töksäyttää tuohon tyyliin!

Vierailija
19/38 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

POintti 1: Joo, on hieman tökeröä ylipäänsä kommentoida lisääntymis/sukupuoliasioita, jos niistä ei ensin asianosainen itse aloita juttua.

Pointti 2: Mutta silti, jos teillä on X kpl terveitä jomman kumman sukupuolen edustajia, niin loukkaannutteko tosiaan tuollaisista kommenteista??? Eikö teidän perhe ole sellaisenaan täydellinen?? On ihan eri asia loukkaantua lasten" tekoon" liittyvistä asioista, kun ne ovat usein todella herkkiä juttuja. Mutta jos teillä on terveitä muksuja, niin mistä te oikein loukkaannutte? Toki osoittaa tökeröä tilannetajua useimmiten, jos noita " teidän kyllä pitäisi vielä tehdä se poika/tyttö" juttuja lauotaan.

Meillä on kaksi poikaa, ja se maailman hienointa. Ehkä joskus yritämme kolmatta ja rehellisesti tilanne on aivan sama kuin aiemminkin: Terve lapsi on tasan tarkkaan ainoa toive, silä oli sukupuoli kumpi tahansa, on siinä aina hyvät puolensa ja lasta ei toiseen vaihtaisi.

Vierailija
20/38 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pointti 2: Mutta silti, jos teillä on X kpl terveitä jomman kumman sukupuolen edustajia, niin loukkaannutteko tosiaan tuollaisista kommenteista???

Minulle tulee siitä sellainen olo, että sanojan mielestä lapsissamme on jotain vikaa ja he ovat " väärää" sukupuolta - mikä se väärä sitten kenellekin on. Miksi muuten kukaan sanoisi jotain sellaista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi