Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tiedän koska mun pitää jäädä lakkoon? Jäänkö sitten vaan kotiin? Pitääkö erikseen ilmoittaa työnantajalle?

Vierailija
30.09.2007 |

Imoittaako joku mulle henkkoht asiasta vai pitääkö vaan seurata uutisia?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan vain jäädä kotiin

Vierailija
2/20 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikallasi päivystävä lakkovahti kyllä kertoo sen sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan mennään työpaikalle lakkoilemaan. Siis kotona ei lojuta.

Vierailija
4/20 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen siis normaalisti töihin vaikka kuulisin uutisista että lakko on alkanut, niinkö??? Ja siellä joku sitten kertoo mitä mun pitää tehdä?

ap

Vierailija
5/20 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan jäädään ulkopuolelle jakamaan lakosta tietoa muille.

Vierailija
6/20 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis me kaikki TEHYläiset sitten parveilemme sairaalan pihalla? (toivottavasti ei ole sateista... jos aulan katokseen jäämme niin tukimme pahasti kulkuväylän, meitä kun on paljon).

Ja jokainenko on siellä työvuoronsa mukaan parveilemassa? Ja jaamme lappusia niinkö? (aika ikävältä vaikuttaa, vielä kun korvaus on 20e per päivä moisesta hommasta).

Kukaan meistäkö ei saa mennä töihin? Miten ihmeessä saavat työt sairaalassa organisoitua kun hoitajapula on tosi suuri jo nyt ja potilaat jonottaa jo nyt 5-10 tuntia ennen kuin pääsevät lääkärin luokse??? Sitten on lähes kaikki hoitajat pois laskuista?

Osaatteko sanoa mitä tarkalleen ottaen pitää tehdä aina sen oman työvuoron aikana? Se on pitkä aika seistä ulkona lähes toimettomana.

ap

Vierailija
7/20 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki tieto terve tullutta

Vierailija
8/20 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittoon kuulumattomia töihin meneviä työntekijöitä solvataan, uhkaillaan ja ivataan. Käsirysytkään eivät ole harvinaisia.

Vierailija
9/20 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin voisi kirjoittaa esim:

" Haista sinä Kataisen poika pitkä paska!"

" Kokoomus ajaa sairaat ja vanhukset hautaan"

" Kokoomus pettää aina"

" Onko tämä talo täynnä valehtelijoita ja paskanpuhujia?"

Menoa ei haittaa lainkaan, vaikka näitä plakaatteja heiluttelisi ja iskulauseita huutelisi pikku humalassa.

Vierailija
10/20 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niihin voisi kirjoittaa esim:

" Haista sinä Kataisen poika pitkä paska!"

" Kokoomus ajaa sairaat ja vanhukset hautaan"

" Kokoomus pettää aina"

" Onko tämä talo täynnä valehtelijoita ja paskanpuhujia?"

Menoa ei haittaa lainkaan, vaikka näitä plakaatteja heiluttelisi ja iskulauseita huutelisi pikku humalassa.

Vierailija
11/20 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työantaja voi pyytää liitolta suojatyöhön hoitajia, tiettyihin tehtäviin. Periaatteessa muut hoitajat (lähi ja perus) ei saisi tehdä sh:n hommia lakon aikana.

Vierailija
12/20 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kotonako ei ole yksikään lakkolainen vaan aktiivisesti osoittaa mieltään aina työvuoronsa ajan?

Hitto mihin soppaan olen lusikkani laittanut! Saako lakon aikana erota liitosta jos menee mahdottomaksi?

ap

Vierailija
13/20 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelua ei koskaan voiteta kotona makaamalla.

Vierailija
14/20 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pistää käteen lakana jossa lukee että " kokoomus ajaa köyhät tiukoille" ja sitä minun on nöyränä heiluteltava sitten mahdollisten toimittajien kuvatessa? Vai voinko jotenkin luistaa ja olla vähemmän aktiivinen ja näkyvä lakkoasiassa?

Voiko noita lakon aikaisia tehtäviä mitenkään itse valita vai määrätäänkö minut vaan vaikka sinne sairaalan eteen tai eduskuntatalolle osoittamaan mieltäni? Ja 8h päivässäkö tulen sitä tekemään?

ap

Vierailija
15/20 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kannattaa muistaa, että mielenosoituksetkin ovat sitä tehokkaampia mitä enemmän porukkaa saadaan paikalle. Ei tässäkään vapaamatkustajia katsota hyvällä, jos osa lakkolaisista makaa kotona kun toiset ajavat asiaa.

Jos Eduskuntatalon eteen saadaan viisikin tuhatta sairaanhoitajaa pahimman iltapäiväruuhkan ajaksi, poliisin on varmasti pakko katkaista Mannerheimintien liikenne ja sekös mukavasti jumittaisi koko keskustan liikenteen. Tärkeää myös olisi, että kansanedustajatkaan eivät pääsisi takseillaan kulkemaan.

Vierailija
16/20 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a ammattiosastoltasi. Lakkovahdit päätetään erikseen.

Malttia vielä tässä vaiheessa, kun lakkovaroitustakaan ei ole vielä annettu.

Vierailija
17/20 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakota sua kantamaan mitään plakaattia.

Olen hoitsu, menen töihin ja hymyilen nätisti demari-tehyläisille. Sittenhän itkevät kun menettävät palkan, lomarahat, jopa lomapäiviä, maksavat lakkolainojaan.. Lakon aikana menetettyjen tulojen umpeen kurominen vie KAUAN!!

Ja minun arkeni on jatkunut normaalisti. Ei mitään järkeä taas tässäkään touhussa.

Vierailija
18/20 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tehyläiset eivät suinkaan halua lakkoa!

V...ttaa koko homma suoraan sanoen.

Vierailija
19/20 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ratkeaisi kerralla :D

Vierailija
20/20 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis menen vaan työpaikalle normaalisti ja sieltä saan lisätietoa jos ei joku ole sitä ennen ottanut yhteyttä.

Ja nyt tiedän mitä on tulossa. Mielenosoitukset jne.

ap