Rikkaat mammat
Onko kaikilla äideillä varaa ostaa bugaboot ja guccin laukku ja burberryn kuteet? Helsingin keskustassa tuommoisia äitejä liikkuu kokoajan... Mulla on ihan perusemmaljungat ja niillä pärjää hyvin. Oikeasti enkö mä osaa säästää vai miksi en pysty ostamaan edes kallista laukkua. provokantessa on iihania. Valaiskaa mua tästä aiheesta. Mitä tyyppejä nämä ovat? Ihmetyttää, että voiko Suomessa olla noin paljon rikkaita?
Kommentit (28)
mutta ekologisista syistä kelpaa sukulaisten pari vuotta vanhat Briot ja mummun vanha käsilaukku. Ja Burberryn vaatteet ovat rumia, rumia, rumia!!
Minä en tunne hyvin näitä vaunukuvioita, mutta olin aina luullut Emmaljungaa arvostetuksi ja ihan hintavaksikin merkiksi.
noihin mainitsemiisi turhakkeisiin. On meitäkin, jotka ajattelevat sitä ns. omaa ekologista jalanjälkeä ja sitä, minkälaisen maapallon me jätämme jälkipolville.
Jos Gucci kestää loppuiän ja Lindex 6 kk niin eikö asia ole pikemminkin päinvastoin? T: 2
Vierailija:
noihin mainitsemiisi turhakkeisiin. On meitäkin, jotka ajattelevat sitä ns. omaa ekologista jalanjälkeä ja sitä, minkälaisen maapallon me jätämme jälkipolville.
Mulla on vanhoja käsilaukkuja ennestään, ei mun tartte saada uusinta uutta vaan sen takia, että olisi varaa ostaa mitä haluan. Mulla on " varaa" olla ostamatta uutta Guccia, onko sulla?
Ostan mieluusti sen mikä silmää mielyttää, ei sitä mikä on muodin mukaista ! Rahasta ei oo puute joten siitä ei ostokset ole kiinni !
olen töissä ja mieskin on.
vaatteet on kirpparilta ostetut.
Akateemisia ollaan molemmat.
lasten vaatteet myös kirpparilta ostetut.
rahat käytetään muuhun kuin vaatteisiin ;).
Elämisen laatu on parempi kun ei käytetä rahoja vaatteisiin.
Tiedän mitä berry valmistaa, vaatteet ovat tylsiä ja mitäänsanomattomia ja kaipaan varsinkin lapsille pirtsakampaa vaatetta :)
Sitäpaitsi kaikki on made in fuckin vinkuintia. Oli se sitten lindexiä tai burberryä.
Mutta ymmärrän sen, ettei kaikilla ole asiat yhtä hyvin kuin meillä. Siksi en viitsi hankinnoillamme brassailla niille, joilla tiedän olevan vähemmän rahaa kuin meillä.
Mielummin kuin ostaa vaatteita.
näin lapsukaiset saavat ihanan ja upean soittimen jo pienokaisina ;)
Myös voi ostaa vaatteiden sijasta lapselle esim. Arvo sellon....
Tai alkuperäispainooksen Galileo Galilein karttakirjasta.
mutta just tänään mietin omaa elämäämme. Omistetaan mm. 3 asuntoa aivan kaupungin ydinkeskustasta (ja muutama muukin asunto vähän huonommilla paikoilla), mutta itse asutaan halveksitussa lähiössä, rivarissa ja ajetaan melkein 10 vuotta vanhalla autolla ja mitään merkkikäsilaukkuja en ole koskaan omistanut, enkä tule omistamaan...
Ihmiset käyttävät rahansa eri lailla, miehelleni perusturva eli paljon omaisuutta takataskussa ilman että kukaan siitä tietää, on tärkeintä.
chachavchav
Merkkikamaa saa halvalla designer outleteistä Euroopasta, last season kamaa parilla kympillä, ei tarvi olla rikas
Mutta lapsillamme on soittimet, joiden hinnalla saisi auton.
Niin rahansa jokainen voi käyttää mihin tahansa,
vaikka VAATTEISIIN.
Suosittelen kuitenkin sitä flyygeliä lapsille ja hyviä yksityistunteja....
vaatteiden sijasta. Se on tulevaisuutta ;)
Nyt työntelen Bugia Mulberry olalla. Siis mähän olen ihan tyhjäpää ja itsekeskeinen, mun lapsista kasvaa sarjamurhaajia. Näinhän se menee..
Olin ehtinyt olla 10 vuotta koulutustani vastaavissa aketeemisissa töissä, säästöjä oli kertynyt, työnantaja maksoi 3 kk:n palkan ja äitiyspäivärahakin oli noista tuloista laskettuna ihan kiva. Okei, en kyllä silti käyttänyt rahojani ihan mainitsemasi kaltaisiin hyödykkeisiin, mutta taloudellisesti olisin siihen pystynyt. Sitten jäin vastoin alkuperäisiä suunnitelmiani hoitovappaalle, ja meno vähän muuttui - nettotulot n. 10 % siitä mitä ennen lasta. ;) Meillä minä olen perheen aikuisista töissäollessani suurempituloinen, joten miehen lompakolla en ole tottunut käymään.
Helpointa on naida rahaa, jos sitä ei omasta takaa ole - säästämisellä ei taida pitkälle pötkiä...