Taitaa kokoomus joutua ensivaaleissa oppositioon... ja ihan syystä...
valehtelulla ja kieroilulla pääsivät hallitukseen...
Kommentit (15)
Samoin opintotuet ja tulorajat nousevat nyt. Eipä ole keskusta- ja demaripolitiikoista ollut muuta hyötyä kuin suuret puheet.
eikö kokoomus muka ole kannatanut matalapalkkaisten naisten palkankorotuksia niinkuin lupasi? mitään muuta ei ole konkreettiseti koskaan luvattukaan, hoitajat keksii nyt ite juttuja.
Ehkä niinkin, mutta ei 50 eur, mun mielestä kuulosta ennätyssuurelta vaikka varmaan on sekin vähän enemmän kuin ennen. Ja vaalikojulla jos olis sanonut kenelle tahansa puolueista, että lupaatte nyt, ja annattekuitenkin vain 50, niin olisivat väittäneet vastaan. Puolueista vain keskusta oli hesarin kyselyssä 500 eur korotusta vastaan.
Harva niistä tehnyt koskaan työtä politiikan ulkopuolella. Pyh ja hyh!
olsisi pitänyt vaan sanoa etttä joo, kannatamme palkankorotuksia mutta katto on vaikka 65 euroa, sitten olsi oltu tyytyväisiä vissiin?
Vierailija:
Harva niistä tehnyt koskaan työtä politiikan ulkopuolella. Pyh ja hyh!
Niin juuri. Jos kerran ei ole varaa, niin se olisi pitänyt sanoa jo silloin kun asiaa kysyttiin. Olen useinkin äänestänyt kokoomusta pääasiassa Iiro Viinasen ansiosta. Oli ensimmäinen poliitikko joka sanoi, että rahaa ei tipu kun sitä ei ole. Valtionvarainministerinä oli suomen vihatuin mies. Mutta rehellinen. Jotenkin sitä samaa henkeä olen ollut havaitsevinani Sauli Niinistössäkin. Tämä esitys on kyllä minulle pettymys.
Mulle ei kysymys ole siitä mitä joku muu puolue sai aikaan. Minä äänestin kokoomusta ja tunnen tulleeni petetyksi. Jos olisin äänestänyt vaikka maalaisliittoa (vai mikä kepuli se nykyään on), niin olisin tiennyt sen etukäteen.
Demareilla oli vuosikausia aikaa antaa hoitajille palkankorotus, mutta sitä ei tullut. Nyt Kokoomus antaa palkankorotuksen, niin sekään ei kelpaa. Kun antajana on " väärä" puolue.
Katainenhan korosti, ettei sellaista korotusta pystytä kerralla antamaan vaan esim. 10 vuoden aikana.
Uskomatonta, että tästä valheesta on tullut jo totuus, kun sitä hoetaan ja hoetaan tarpeeksi...
Hoitajillehan olisi tarjottu jotain 12 % ja kyllä se on paljon enemmän kuin 50 euroa. Pitäis olla jotain vähän alle 500 peruspalkka että 12 % korotus olisi 50 euroa
Työnantajien esitys olisi tuonut sairaanhoitajan peruspalkkaan vajaan 220 euron korotuksen ja lähihoitajalle 185 euron korotuksen noin 2,5 vuoden aikana. Sopimuskorotusten jälkeen esimerkiksi sairaanhoitajan lähtöpalkka olisi noussut 1 940 euroon. Se on yhä alle kunta-alan nykyisen peruspalkkojen keskiarvon" , Tehyn tiedotteessa todetaan.
En taida itsekäään enää äänestää. Pidin niitä sanansa mittaisena -ennen.