mikä on liian lyhyt kierto?????apua...
Kiertoni vaan lyhenee kokoajan, mitä tehdä... voiko enää kiinnittyä kun kierto oli nyt vaan 24pv?
Kommentit (2)
Olen lukenut, että yleensä lähempänä neljääkymppiä (itse olen 37 v) alkavat joillain kierrot lyhentyä. Liittyy todellakin hormonitoimintaan ja sen " hiipumiseen" . Itsellä kanssa kierrot oli vielä pari vuotta sitten 28-30 päivää, mutta nyt viimeisen parin vuoden aikana olleet kaikkea väliltä 21-29, että silleen. Yleensä ovat juuri tuota samaa kuin sulla eli 23-25 päivää. Masentaa hiukan täälläkin, koska pikkukakkosta olis yrityksessä ja kierrot tosiaan on alkaneet heitellä aika rajusti.Joissain kierroissa söin helokkikapseleita ja (en tiedä niiden ansiostako) sain muutamat kierrot tonne 28 päivään. Pitäis vissiin taas aloittaa kapselikuuri...
kierto kanssa lyhentynyt. On keskimäärin 24 päivää, usein vaan 22 päivää.
Tärkeää kiinnittymiselle on luteaalivaihe, jolla tarkoitetaan aikaa ovulaatiosta kuukautisiin. Itselläni luteaalivaihe on 10-12 päivää. 10 päivää on alarajoilla, mutta riittävä kiinnittymiseen. Muutaman lääkärin kanssa olen tästä jutellut, ja nuo mun päivät on ihan ok.
En tiedä mikä on lyhyin luteaalivaihe, jolla kiinnittyminen olisi mahdollista.
Eli siis jos kierto on 28 päivää, ovulaatio tapahtuu 14:sta päivänä, niin luteaalivaihe kestää myös sen 14 päivää.
Toivottavasti tästä oli apua. Plussaonnea!
AnniHelen@