Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos alaikäinen lapsenne pyytää teiltä alkoholia, annatteko/ostatteko sitä heille?

Vierailija
26.10.2008 |

Itse olen vakaasti sitä mieltä, että jos ei oma ikä riitä, niin sitten ollaan ilman niin kauan, että ikä riittää.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä käytä alkoholia.

Suuri osa nuorista ei nykyään juo. Toisin kuin 20 v sitten.

Vierailija
22/34 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa pikkulasin viiniä jouluna yms. juhlapäivinä.

Me vanhemmat juomme jkn verran viikonloppuisin, ja siiderit/oluet ovat kaapissa ihan näkyvällä paikassa. Olen kuitenkin alkanut hieman tarkkailemaan, että häviääkö sieltä pulloja luvattomasti ts. varastaako teini. Voi olla, että olen luuloharhainen, mutta sama lapsi (miehen aik. suhteesta) on pari kertaa jäänyt rahan yms. varastamisesta kiinni, joten en pitäisi tätäkään mahdottomana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en anna tosiaankaan. Mutta en myöskään anna alaikäiselle serkulle tms. Olen yrittänyt pitää kiinni siitä täysi-ikäisyyden rajasta, että juon samassa seurassa alkoholia tai sitä itse tarjoan. Lapsen maksa kun ei alkoholia kovinkaan paljon sulata + nuori juo kuitenkin sen mitä aikuinen tarjoaa ja sen lisäksi hankkii omia kanavia pitkin lisää. Tämä on tutkittu juttu. Eli harvoin se kotona juomaan 'opettaminen' vähentää muuta kulutusta kuitenkaan.

Vierailija
24/34 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma teini jäi kiinni kavereidensa kanssa poliiseille kännäilystä. Sossu juttuhan siitä tuli, mikä mun mielestä on ihan hyvä. Lapsien alkoholin käyttö ja mistä ne sen olivat saaneet udeltiin aika tiukkaan. Joku vieras oli ne heille hankkinut. Mun mielestä olis ollut hirveetä, jos mä olisin itse joutunut syytteeseen siitä että olen lapsille alkoholia ostanut, jotain sanktiotahan siitä varmaan olisi tullut? Sehän on rikos.

Vierailija
25/34 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pari kertaa tiedän pojan juoneen, ja olen tehnyt selväksi että en suvaitse sitä. Kyseessä on 16-vuotias poitsu.

Vierailija
26/34 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(viinit, oluet ym. ) ja pääsee laillisesti baariin.

Vierailija
27/34 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka amerikassa saa ajokortin 16-vuotiaana, niin ei suomessa sen ikäiset saa ajella autolla laillisesti. Vaikka Hollannissa saa viinaa 16-vuotiaat, niin suomessa ei saa, mennään tän alkoholilain mukaan.

Vierailija
28/34 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Vaihtelu virkistää, vai mitä ; )

Vierailija
29/34 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lukiolainen pyytää maistiaista mun viinilasista, niin en minä sitä kiellä. Voisin myös antaa 17-vuotiaan kilistää esim. häissä kuohuviinillä (mutta ei muuta alkoa). Omaa pulloa en kyllä alaikäiselle ostaisi, kaljaakaan.

Vierailija
30/34 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en hänelle alkoholia tarjonnut kun oli alaikäinen. Samoin aion toimia kahden nuoremman kanssa. Jos ne viinaa haluavat, niin ne sitä saavat, mutta minä en sitä heille osta enkä tarjoa. Vanhin lapsistani ei ole mua koskaan siitä moittinut.

Vierailija
31/34 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siihen se taitaa jäädä..

Vierailija
32/34 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

16- ja 14-vuotiaat lapset, sekä 8-vuotias. Enkä ole nähnyt mitään hyvää syytä lähteä heille sitä tarjoamaan.

Vierailija
33/34 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhin nyt 7v., joten tilanne ei onneksi ihan vielä ajankohtainen. Toisaalta meillä oli muutama viikko sitten sukujuhlat, joissa kummipoika (16v.) joi lasillisen viiniä illallisella, enkä pitänyt tilannetta mitenkään pahana. Luulen, että tilanne riippuu paljon kyseisestä teinistäkin.

Vierailija
34/34 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienatkoon omat viinarahansa itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi