Gallup: Montako kaveria SULLA on facebookissa?
Kommentit (19)
teinimeinigistä en tiedä. Itse olen 29 v kolmen lapsen äiti. Tosin suurin osa kavereista siellä on ulkomaalaisia.
Viikon olen ollut siellä. Olen ollut kotona monta vuotta, kaverit ovat lukiosta asti olleet samoja ja heidät sieltä sitten bongasinkin.
miten mun tulis kahvitella Clevelandissä, Singaporessa tai Lontoossa asuvan kanssa?
Olen 27-vuotias eli en siis teini. Itse uskon kuitenkin, että olemme
[b]homo ludens[/b]
, siis leikkiviä ihmisiä. Ainakin sellaisen mielenlaadun ihmiset elävät kauemmin kuin jäykkiin kaavoihin kangistuneet, jotka tekevät sääntöjä siitä, mikä millekin iälle on sopivaa.
Täytyykö sinne kirjautua ihan oikealla nimellään? Näkyykö sun kuvat ym. siellä kaikille? Kuinka niitä kavereita siellä sitten " kutsutaan" ?
Ummikko
Kutsujani ovat olleet suurimmaksi osaksi entisiä oppilaitani, joten luulisin, että suurin osa " tutuistani" siellä on alle 20-vuotiaita.
Kuvat näkyvät niille, joille niiden halutaan näkyvän. Ystäviä kutsutaan vaikkapa niin, että kirjoitetaan ystävän nimi siihen vasemmalla puolella sivua olevaan laatikkoon ja painetaan enteriä. Jos kaveria ei ole facebookissa, antaa sivusto mahdollisuuden laittaa sähköpostia ko. henkilölle. Facebook voi myös käydä yleisimpien sähköpostiboksien yhteystiedot läpi, jos antaa sähköpostiosoitteensa ja salasanansa. Sitten facebook kertoo jos joku heistä jo käyttää facebookia ja ehdottaa, että voi kutsua loputkin.
Ei ole pakko kirjautua oikealla nimellä, mutta kavereiden on mahdotonta löytää oikea henkilö, jos on käytetty salanimiä.
Mulla ei ole sähköpostina mikään ilmaisosote (gmail, yahoo, hotmail), joten pystynkö mä ystäviä kutsumaan sinne? Tosi hankala juttu toi, menee viikko, että saa jotain tolkkua koko sivustosta..
laitat sen nimen siihen Search-boxiin. Jos ei ole, laita hänen mailiosoitteensa sivuston keskelle ilmestyvään boksiin.
kutsun kavereita niihin, pidän virtuaalipileitä, arvostelen lempileffojani ja -musaani ja jaan musaa kavereille. Otan osaa tietokilpailuihin ja lähettelen kavereilleni vihreän ihmisen tietoiskuja, pelaan kivi-sakset-paperia kaverieni kanssa ja laittelen privaviestejä sekä julkisia viestejä, lisään zombieni taistelupisteitä, tarkistan välillä kuinka moni kiinnostunut musta " siinä mielessä" , keskustelen oppilaitokseni ryhmässä jne
En löytänyt ensimmäistäkään kaveria sieltä.
Mukana on lähiystäviä, opiskelukavereita (Suomesta ja ulkomailta, ja niitä on todella paljon), kontakteja järjestötoiminnasta, sekä muutama baarituttava. Kyllä siitä helposti 135 tulee.
Olen ollut tosi aktiivinen opiskelu- ja harrastustoiminnassa, joten siten kautta niitä kavereita ja tuttavia on kertynyt. Myös opiskelijavaihto-ajoilta mulla on paljon ulkkari-kavereita. Olen facebookkaillut nyt pari kuukautta.
Minua säälittää että nykyään kaikki ovat kirjautuneita kaikenlaisiin gallerioihin ja sivustoihin,mihin hävisi tavallinen kahvittelu???
ei heillä ole niin paljon aikaa istua koneella.
Vierailija:
Ja säälittää myös...
en keksi yhtään syytä liittyä