Olen varmaan koko Suomen huonoin äiti!!!
Mun lapset ovat syöneet hiekkaa hiekkalaatikolla. Saavat kiipeillä mattojen tamppaus- ja pyörätelineellä. Ovat syöneet muitakin, kuin pelkästään Vatajan nakkeja. Syövät harva se viikko einesmakaroonilaatikkoa. Ruokiin laitan lihaliemikuutioita ja käytän muutenkin puolivalmisteita. Vauvana ovat saaneet korviketta ja purkkiruokia. Olen myös laittanut aika pienenä hoitoon. Syövät jäätelöä...karkista eivät juuri välitä, mutta jos välittäisivät, niin varmaan antaisin silloin tällöin syödäkin. Ai niin....maustettua jugurttiakin menee...ja muroja...
Näistä asioista mua on paheksuttu viime aikoina! Lapseni varmaan ovat täynnä lisäaineita. Taitaa olla huostaanotto edessa :-(!!!
Kommentit (16)
Isommat lapset jo teinejä ja elossa nuo näkyvät olevan ja tosi terveitä ovat aina olleet. Joten samalla tavalla olen toiminut pienempienkin kanssa. joten ehkä me kuitenkin ollaan ihan ok-äitejä vaikka ruokalautasilla ei olekaan aina sitä superterveellistä sapuskaa ja muutkin asiat lipsuvat;)
Ainakaan omassa tuttuvapiirissä ei ole yhtään tiukkapipoa vaan lapset syö ja tekee aika vapaasti kaikkea. Ja on viety pienenä hoitoonkin...
Fiksuja ja terveitä lapsia ovat.
täydellisiä. Tunnen oikeasti suurta huonommuutta, mut en jaksa tsempata, kun hommaa on muutenkin riittämiin...ja Vatajan nakit on niin paljon kalliimpiakin.
ap
Kaikki täällä on imettänyt vähintään vuoden....
ja antaa syödä eineksiä ja makeaa mielin määrin. Ei se ole mikään vitsi.
meillä täällä ei edes moisia nakkeja kaupoista löydy. Ja helppohhan se on omaa itsetuntoaan pönkittää tyyliin : ai s ä teet noin. en mä vaan.. meillä vaan luomu sitä ja luomu tätä ja itse teen kaiken..
Ja kun on kiire kaivetaan ne jalostajan roiskeläpät ja sokeri mehut kaapista.. kun ei kukaan nää..
Voisn kuvitella oikeasti että vain ja ainoastaan joku fanaattinen vegaani mutsi on mega hysteerinen..
Tuohon pienenä hoitoon- juttuun en jaksa reagoida....
pienenä en tosin halua laittaa hoitoon. Tämäkin aika lailla itsekkäistä syistä-haluan hengähdystaukoa työstä! Plus se etten halua hoitorumbaan, aikaisiin aamuihin, sairastelukierteeseen.
Esikoisesta vahtasin ruuasta suolat ja kaikki muut lisäaineet n. vuoden ikään ja siitä saakka aika vapaasti samaa ruokaa kuin aikuisetkin.
Vauvana imetin 3 kk, sitten korviketta ja kaikki soseet purkeista. Mehua oen antanut mukista juoda lähes päivittäin 1, 5 v. saakka.
Karkkia, keksiä tmv. saa melkein joka päivä hiukan jälkkäriksi jos syö aterian hyvin koska uskon ettei näin tule kielletyn hedelmän leimaa herkuista.
TV:täkin lapsi saa katsella, on katsellut jo aivan pienestä...
Annan olla hereillä jopa 21:30-22 saakka jos aamulla herännyt myöhään ja nukkunut hyvät päiväunet ja on virkeänoloinen...tätä monet pitävät pöyristyttävänä-lastenhan ON oltava sängyssä jo 20.00 !
Lisäksi olen varmaan laiska ja huono äiti sillä lapsemme nukkuu välissämme eelleen . Emme jaksa alkaa sänkyyn pakottamaan pientä koska hän ei ole vielä siihen valmis ja näin kaikki saamme hyvät unet ilman sängystä pomppimisia :) Mielestäni pienellä ja avuttomalla oikeus läheisyyteen yön pimeydessä jos aikuisillakin.
2, 5 v ei ole vieläkään päiväkuiva...
Huono äiti ei anna ruokaa.
Huono äiti jättää pienet lapset yksin kotiin kun lähtee baariin ryyppäämään.
Huono äiti vetää kalsarikännit kotona lasten ollessa paikalla.
huono äiti on krapulassa eikä jaksa hoitaa lapsiaan.
vakavasti,varsinkaan muiden mielipiteitä
kun en ole sinua tavannut, mutta huono itsetunto sulla ainakin on...
Minä olen muuten ihan hyvä äiti mutta toi ruokahuolto tökkii aika pahasti. Teemme molemmat miehen kanssa vuorotyötä ja ehkä se on osasyy siihen, ettei kumpikaan jaksa/viitsi/ehdi tehdä ruokaa enää illalla. Tosin ei me kyllä paljoa tehdä viikonloppuisinkaan/vapaapäivinä. Meillä lapset syö myös kotona aika paljon valmisruokaa mutta tietenkin myös hedelmiä ja vihanneksia jonkin verran. Karkkia ym. makeata ei saa mielin määrin, ei myöskään limuja. Lähinnä nää koko perheen yhteiset ruokailut ja ruokailuajat muutenkin ovat vähän liukuvia käsitteitä tässä perheessä. Kukin syö silloin kun nälättää. Ehkä kerran viikossa tai harvemmin istumme koko perhe yhteiseen ruokapöytään. On tässä yritetty tsempata mutta kun ei niin ei.
Ehkä sun lapsista tulee tervejärkisiä ja välttyvät bulimialta tai ortoreksialta?