Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pidätte karkkipäivän niin, ettei nuorimmainen lapsi syö nameja?

Vierailija
29.09.2007 |

Tulee piakkoin sellainenkin pulma eteen. Ollaan esikoisella aloitettu karkkipäivä vasta kun tämä oli 3 v.

Nyt pitäisi sitten pyrkiä siihen, ettei tulokkaallekaan aloiteta yhtään varemmin karkkipäivien vietto.

(maissinaksuja, jäätelöä, pullaa, keksejä saisi jo vähän nuorempanakin)



Onko muita näin tarkkoja? Jos on, niin vinkkejä otetaan vastaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio laittaa lapsia siihen tilanteeseen, että joutuu katselemaan kun toinen syö namia. 2 v ei tosin juuri välitä nameista, syö pari ja antaa äidille ja isälle loput. Ruuan jälkeen annetaan karkit.

Vierailija
2/13 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei sitä tartte ostaa niitä isomipia säkkejä. Anna vaikka kulhoon muutama nami. (Isolle pari namia enemmän.)



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs kuopus (nyt 2v) nukkumaan ja sitten kaivataan namit esille.

Meillä karkkipäivänäkin saa vain hyvin niukasti namia, eliesim suklaapatukka + tikkari. Tai karkkiaski ja pala jäätelöä. Kun kupus joskus lopettaa päikkärit (noin 4 vuotiaana ehkä?) saa sitten osallistua namipäivän viettoon =)

Vierailija
4/13 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut myös venyttää kuopuksenkin karkinsyöntiä, mutta mielestäni on " epistä" jos toinen saa ja toinen ei - ja isompi on jo ehtinyt karkin makuun.. :)



Olen siis taipunut ja karkkipäivänä pienempi (1.5v) saa lakupötkön ja isompi (5v) pienen suklaapötkön (pätkis, jim tms.). Irtokarkkeja meillä ei syödä yleensä. Mutta silloin kun niitä on tarjolla (kylässä, synttäreillä tms.) molemmat saavat kyllä ottaa.



Anna esikoiselle karkki sellaiseen aikaan (kuten tuossa edellä joku teki), ettei pienempi näe. Ihan hyvä ratkaisu.

Vierailija
5/13 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me annetaan lapsille 60% suklaata karkkipäivänä, ei ole lisäaineita kunnon suklaassa.

Vierailija
6/13 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurempi ongelma karkin tai jälkiruuan antamattomuuden kanssa oli isovanhemmilla kuin lapsella, joka ei osannut odottaa mitään herkkua.



Mikä ihme siinä on, kun lapsille pitäisi syöttää makeaa niin nuorena? On meillä joskus heille sopivaa itsetehtyä kakkua tai sopivaa jäätelöä, mutta vain harvoin. Iloisia lapsia he ovat siitä huolimatta eivätkä he todellakaan ole kahvipöydässä ensimmäisinä kuolaamassa herkkujen perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on kai kyse?

Vierailija
8/13 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Suurempi ongelma karkin tai jälkiruuan antamattomuuden kanssa oli isovanhemmilla kuin lapsella, joka ei osannut odottaa mitään herkkua.

Mikä ihme siinä on, kun lapsille pitäisi syöttää makeaa niin nuorena? On meillä joskus heille sopivaa itsetehtyä kakkua tai sopivaa jäätelöä, mutta vain harvoin. Iloisia lapsia he ovat siitä huolimatta eivätkä he todellakaan ole kahvipöydässä ensimmäisinä kuolaamassa herkkujen perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


itse en ymmärrä miksi lapsille ehdoin tahdoin aina tyrkytetään isovanhempien ja muiden taholta karkkeja?! Meidän 4-vuotiaalla ei ole vielä karkkipäivää, saa joskus (harvoin) kun pyytää mutta normaalisti saa noin pari kertaa viikossa keksin, jätskiä tms. En ole huomannut hänen karkkeja mitenkään kaipaavan ja kaupassa ei ikinä pyydä karkkihyllyn kohdalla mitään vaikka me vanhemmat saatammekin ostaa itsellemme jotain. Emme siis ole mitenkään karkkeja vastaan mutta en myöskään ymmärrä miksi niitä pitää lapsille tyrkyttää kun hän ei niitä kaipaa itsekkään?

Vierailija
10/13 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen (3v 9kk) kanssa onnistui sinnitellä aika pitkään ennenkuin sai karkkia. Keskimmäinen (1v 8kk) saa karkkia jos isovelikin saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nuorempi 1v3kk lapsi ei vielä osaa karkkia tahtoa, joten ei sitä myöskään hänelle anneta. Esikoinen alkoi tahtomaan karkkia noin 2v iässä, mutta varsinainen karkkipäivä otetiin käyttöön vasta, kun lapsi oli n. 3v. Esikoisellekin riittää karkkipäivänä pätkis tai pieni karkkilaatikko esim. Muumi tms. Ehkä nuorempikin lapsi saa karkkia, kun täyttää sen 2v.

Vierailija
12/13 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toinen katselee vierestä kun muut herkuttelevat. Pitäkää karkkihetki silloin kun pienin on päiväunilla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on just niitä lapsia, jotka naapuriin mennessään syö kaikki kavereiden karkit ja mankuu aina jotain hyvää, kun ei kotona saa..



Nimim. kokemusta on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi