Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi 9- kuinen vauva on alkanut heräillä öisin?

Vierailija
28.09.2007 |

viime aikoina vauvamme on alkanut heräillä öisin ja itkeskelee. nukumme perhepedissä ja olen aina tarjonnut itkuun rintaa johon vauva kyllä nukahtaa (ja syökin). nyt näitä heräilemisiä ja itkuja on alkanut tulla yhä useammin, esim. viime yönä katsoin kellosta 02, 04, 05 ja 06.

uusia motorisia taitoja on tullut lyhyen ajan sisällä paljon. onko näillä jotain tekemistä asian kanssa? jos on, niin meneekö nämä heräilyt ajan kanssa ohi vai pitäiskö alkaa unikouluun?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuitenkin tottua taas tuohon yötissittelyyn siinä määrin, että jonkinasteinen vieroitus on edessä... Voisit korvata osan tissikerroista silittelyllä, kädestäpitämisellä tms. jos lapsi rauhoittuisi niillä.

Vierailija
2/5 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että lapsi alkoi myös unissa käsittelemään enemmän päivän tapahtumia. Älä ihmeessä korvaa maitoa kädestä pitelemisellä, meillä sitä on jatkunut pitkään ja tavasta on hankala luopua myöhemmin, se on myös pidemmän päälle tosi uuvuttavaa. Paras kai olisi, jos lapsi oppisi nukahtamaan itsekseen, tai sitten pidä kättä selän tai pepun päällä painona. Tämä oli minun mielipiteeni, arvioi itse mikä sinulle ja lapsellesi sopii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin likka heräsi vain kerran yössä, klo neljän paikkeilla. Aiemmin nukkui täydet yöt ihan pienestä pitäen. Imetin kun neiti heräsi ja sitten hän nukahti heti. Pari kuukautta meni näin, viikko sitten päätin että saa riittää, kun hammashoitajakin kehotti luopumaan yöimetyksistä. Tarjosin vesipulloa ja tuttia kun heräsi ja neiti sopeutui tähän mukisematta. Nyt on viikon aikana yhtenä yönä enää herännyt ja silloinkin huoli vesipullon tosi nätisti. Mutta meillä onkin tällainen helppo tapaus :)

Vierailija
4/5 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, siis silittely ei auta vaan vauva herää ennen pitkää. sitten se nukuttaminen onkin jo vaikeampi juttu.

mulla ei ole kiire työelämään joten uskallankohan sitten jatkaa näitä yösyöttöjä vielä jonkin aikaa? sanoitte että tilanne menee ohi ennen pitkää. toivon näin, sillä näihin päiviin asti vauvamme on nukkunut melkein läpi yön.

Vierailija
5/5 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajatellut unikouluttaa, luotan siihen, että yöheräily loppuu kun rintamaito jää. Isoveli vieroitettiin vähän yli 1-vuotiaana ja alkoi nukkua samalla läpi yön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi