Paljonko maksaisit itsetehdystä saippuasta?
Siis esim. joulumyyjäisissä, vaikkapa kahvisaippuasta tai appelsiinisaippuasta tms.
Kommentit (67)
Mistä moinen käsitys ettei saa saippuoita myydä ilman lupaa?
jos se olisi ITSETEHTYÄ niin maksaisin sen mikä tekemiseen tarvittavat aineet ovat kustantaneet minulle itse.
Tarkoitat nyt varmaan käsin tehtyä, kotona tehtyä tms.
Mä just kattelin, että Artisan Soap Company myy 9,90/100g. Itse täydensin varastot Lushin alennusmyynneistä, kun ne loppuvat, turvaudun kreikkalaisiin oliiviöljysaippuoihin. Sekä mun että tyttären iho reagoi SLS:ään, joten palasaippua ja luonnonkosmetiikka on pop.
Tukesin sivuilta oppia, eli saa myydä satunnaisesti ilman mitään lupia.
”Tällaisia tapahtumia, joissa omatekoisen saippuan pienimuotoista satunnaista myyntiä ei katsota liiketoiminnaksi, voivat olla esimerkiksi koululuokan tai urheiluseurojen järjestämät myyjäiset tai joulumyyjäiset, jos toiminta ei ole säännöllistä ja myytävien saippuoiden määrä on pieni.
Velvoitteiden noudattamista on arvioitava aina tapauskohtaisesti huomioiden mm. toiminnan säännöllisyys ja jaeltavien tuotteiden lukumäärä ja jakelun laajuus. ”
Noiden suurin asiakaskunta olisivat varmaan lahjojen ostajia? Voisin ostaa itsetehtyä saippuaa jollekin lahjaksi mieluiten alle kympillä (pienempi pakkaus). Sen pitäisi olla todella speciaalisaippuaa, jotta voisin maksaa lähemmäs kahtakymppiä. Ehkä jotain kultahippuja sisältävä kauniin muotoinen palasaippua ja aika iso möhkäle sais olla.
Ihmiset pikkuhiljaa alkavat taas arvostaa enemmän ja enemmän luonnollisesti tehtyä saippuaa, kosmetiikkaa sekä myöskin ihan ruokaa yms. Ennen oli hienoa, että vaikka just saippua oli kaupasta mahdollisesti jonkun ison merkin alla, mutta kun on alettu huomaamaan, että kyllä se vaan on ihmiselle parempi luonnollisesti tuotettu tavara niin ihmiset valitsee paremmin.
Moni palasaippuahan ei edes ole oikeasti edes saippuaa vaan esim joku beauty bar tms, sillä niissä ei edes ole saippuoitumista tapahtunut missään vaiheessa.. ja jos on niin usein tehty jostain isojen teurastamoiden antibiootteja ja hormoneja syöneiden elukoiden rasvasta niin en ei vaan ole verrattavissa ihan vaikka hyvin tehtyyn kotisaippuaan, jossa kosteuttavat aineet tallessa ja tiedetään vähän edes paremmin mistä ne aineet on peräisin ja mitä ne sisältää.
En mitään. En ostaisi jotain epämääräistä tuotetta, josta en tiedä mitään.
10e voisin maksaa jostain ihanasta oikeesti hyvästä saippuasta, joka on hellävarainen.
En ostaisi. Yleensä ostan nestesaippuaa noin 2,5€/3L kaupasta.
Jo esim. Etsystä katselet niin suurin osa käsintehdyistä saippuoista maksaa 2-5 euroa.
Jos itse teen, niin maksan ainekset. En muuta tietenkään.
Ei ne "itsetehdyt" ole sen kummempia kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama saako sitä myydä vai ei. Joulumyyjäisissä sitä myydään kuitenkin, samoin kuin itsetehtyjä elintarvikkeita myydään ilman että niitä on tehty mitenkään minkään määräysten alaisena.
Voisiko sellaiset ihmiset vastata, jotka oikeasti kuvittelevat voivansa ostaa saippuaa? Tiedän kyllä, että kaikki eivät sitä osta, eli sitä tietoa en täältä enää tarvitse :)
Kyllä sinä tarvitset nimen omaan tämän tiedon, koska se tieto kertoo sen ettei tekemäsi saippuat tule menemään kaupaksi.
Koska en käytä palasaippuoita ja mielestäni se on lahjanakin typerä, en maksaisi mitään.
Vanha ketju, mutta jos saippua on oikeasti kaunis, voisin maksaa 5-6 euroa. 10 euroa on jo ehdottomasti liikaa.
Ja kyllä voisin hyvinkin ostaa! Voisin ostaa myös käsintehtyä palashampoota.
joku 5-7e. Viimejouluna olisin halunnut ostaa kivaa palasaippuaa erikoiskaupasta mutta 13-15e pala oli mulle ainakin liian kallis.
0,20 palasta. Edellyttäen, että se on bakterologisesti puhdasta.
Nurmen palasaippuasta maksan 10€ eli toi 10€ on kipuraja ja täytyy olla tietty luvat kunnossa. Esim. Saaren Taika palasaippuat on sitten ihan liian kalliita enkä ikinä maksaisi 18€ palasaippuasta.. Ihan sama, vaikka olisi kuinka tehokasta siivoussaippuaa.
Se on harmi kun Suomessa yrittäjällä menee puolet kaikesta verottajalle, sitten tietysti pitäisi kustantaa ainekset ja pakkaukset. Ja pitäisi joku euro jäädä itsellekin vielä. Ja ihmiset ymmärrettävästi valitsee sen Kiina-saippuan tai Intia-paidan. Tottakai. Mutta nämä valinnat joku maksaa, tavalla tai toisella. Vaikka me ei haluta sitä ajatella niin useimmiten se on lapset jotka maksaa, siellä muualla. Näin se vaan menee. Ja samaan aikaan Suomi köyhtyy ja ihmiset siirtyy globaaleille suuryrityksille töihin ja vain hetken aikaa raha virtaa mukavasti suomalaiselle duunarille, mutta siinä vaiheessa kun kaikki omistus on siirtynyt muualle kuin tänne Suomeen niin kirissä ollaan. Osa meistä näkee tämän jo nyt, iso osa ei vielä ymmärrä.
Ei pidä paikkaansa. Mistä moinen käsitys?