Paljonko maksaisit itsetehdystä saippuasta?
Siis esim. joulumyyjäisissä, vaikkapa kahvisaippuasta tai appelsiinisaippuasta tms.
Kommentit (67)
Ilonpilaajana kerron että itse tehtyjä saippuoita ei saa myydä toisille koska niidn puhtautta ei voi taata. Enkä muuten keksinyt tätä omasta päästäni vaan ihan viranomaisilta on tieto
Vierailija kirjoitti:
Ilonpilaajana kerron että itse tehtyjä saippuoita ei saa myydä toisille koska niidn puhtautta ei voi taata. Enkä muuten keksinyt tätä omasta päästäni vaan ihan viranomaisilta on tieto
Saa niitä myydä pieniä määriä satunnaisesti esim koulujen myyjäisissä. Mutta jos yhtään aikoo tienata niillä, on saippuoiden turvallisuus tutkittava asiaan erikoistuneella firmalla, maksaa 100-500 euroa per saippuaresepti. Kiinnostaisi onko täällä kenelläkään tuosta kokemusta ja miten vaikeaa on tienata tekemällä saippuoita.
En maksaisi sentin senttiä koska voin tehdä niitä itsekin,, huonoin bisnesidea ikinä.
Vierailija kirjoitti:
En maksaisi sentin senttiä koska voin tehdä niitä itsekin,, huonoin bisnesidea ikinä.
Aika monia asioita voi tehdä itse mutta ei tule tehtyä. Artesanisaippuoiden ostajat lienee joko allergikkoja, ympäristötietoisia tai kaunosieluja sisustajia.
Tukesin mukaan saippuaa saa yksityishenkilö myydä joulumyyjäisissä ja muissa pienimuotoisissa tapahtumissa. Ihan selkokielellä on sivustolla teksti.
Yritystoiminnassa on tietenkin eri säännöt ja vaatimukset.
Ainesosista on hyvä olleita luettelo pakkauksessa ja käyttötarkoitus, ellei sekä ilmi tuotteesta muutenkin.
Ei tuohon voi vastata. Riippuu saippuasta ja sen koosta. Jos on upea, tyylikäs ja taitavasti tehty isohko saippua, voisin maksaa esim. 15 euroa. Jostain huonosti tehdystä, mitättömän näköisestä perussaippuasta en maksaisi mitään.