Hyi helvetti,kuka ostaa käytettyjä kestovaippoja ??
Kommentit (69)
Kuten täällä on jo useampi kysynyt: Käyttäisitkö itse käytettyjä alushousuja, ehkä jopa kirpputorilta/Pelastusarmeijalta hommattuja alushousuja?
Jep voisinpa minä vaikka ostaakkin, mutta koska yhtä halvalla niitä voi ostaa ihan tavallisesta kaupastakin, niin enpä osta.
Täytyypä antaa hänelle käytetty kestovaippa ja pyytää tutkimaan. Heti kun mahdollista niin tulen kertomaan mitä löytyi.
Niin, lapsiraukka, hänelle vain syötetään tietenkin jotain porkkanasosettakin vaikka ei pysty sanomaan, ettei halua! Rassukka.
Itselle ei kelpaa, mutta vauva laitetaan toisten vanhoihin kestovaippoihin mielipidettä kysymättä........ Jos hän osaisi mielipiteensä kertoa, niin olisikohan äitinsä kanssa samaa mieltä "en halua"...
Ei, minä en ostaisi itselleni käytettyjä kestositeitä kirppikseltä. Ei, minä en ostasi käytettyjä alkkareita kirpikseltä. Kyllä, sain käytettyjä kestovaippoja ja käytän niitä vauvallamme. Pesin ne 95 asteessa ennen käyttöä ja hyvillä mielin käytän niitä.
Itselle ei kelpaa, mutta vauva laitetaan toisten vanhoihin kestovaippoihin mielipidettä kysymättä........ Jos hän osaisi mielipiteensä kertoa, niin olisikohan äitinsä kanssa samaa mieltä "en halua"...
Ei, minä en ostaisi itselleni käytettyjä kestositeitä kirppikseltä. Ei, minä en ostasi käytettyjä alkkareita kirpikseltä. Kyllä, sain käytettyjä kestovaippoja ja käytän niitä vauvallamme. Pesin ne 95 asteessa ennen käyttöä ja hyvillä mielin käytän niitä.
Täytyypä antaa hänelle käytetty kestovaippa ja pyytää tutkimaan. Heti kun mahdollista niin tulen kertomaan mitä löytyi.
Onpa mukava että vaivaudut. Toivottavasti mitään henkeä uhkaavaa ei sentään löydy! :D
siihen vaipaan :) Meillä esim. kestovaippaan harvoin edes kakataan ja myyn ne kyllä hyvällä omalla tunnolla etteenpäin tahrattomina.
http://vaipattomuus.foorumit.fi/index.php
Ja omat kestovaippa harsoni olen saanut ystävältä ja serkulta. Hyvin pestynä ovat hygieenisiä!
Enkä ostaisi käytettyjä kestositeitä, koska kuka niitä edes myisi käytettynä? Kyllä yhden elämän kestäneet kestositeet voi laittaa jo kaatopaikalle :)
mieleen, että tosiaan voisi taudit levitä. Lastensuojeluilmoitus täytyisi tuollaisista tehdä, vauva ei itseään voi puolustaa!
Siis meillekin on ostettu käytettyjä kestovaippoja, mutta vain hyväkuntoisia taskuvaippoja joihin on kuulunut ehkä muutamaan imu mukaan. Koppuraisia paksuja sisä- tai AIO-vaippoja en ostaisi, enkä muutenkaan tahraisia ja todella nukkaisia vaippoja (kuten en sellaisia vaatteitakaan).
Mutta kestovaippoja EI tarvitse joka kerta pestä 90 asteessa jotta ne puhdistuisivat. Normaali 60 asteen pesu riittää, ja silloin tällöin pesu 90 asteessa (meillä noin kerran parissa kuussa, eli ehkä joka 20. pesu on ns. keittopesu). Vaikka edellinen käyttäjä olisi jostain syystä pessyt vaippojaan vain esim. 40 asteessa, riittää kun ne pesee kerran 90 asteessa niin ovat bakteerivapaita. Tahroja niihin voi jäädä, meillä allergialapsen kakka on valitettavasti välillä niin tahraavaa (jos on saanut sopimatonta ruokaa) että kaikkia tahroja ei meinaa saada kaikista materiaaleista edes sappisaippualla pois. En oleta että kukaan haluaa niitä muutamaa tahraista vaippaamme meiltä ostaa.
Siis pesee 90-100 asteessa. Kyllä ne viimeisemmätkin pöpöt siitä kuukahtaa.
Ja mitä tuohoon WC- istuimeen tulee- niin mikäli perheseen siunaantuu poikia niin kyllä sitä aiknaan sitten rapatessa roiskuu :)
keskimäärin 20 seuraavaa vuotta! Vaippoja käytetään se vuosi. Ei vauvoilla ole myöskään hiivaa ym. jota voisi tulla jos käytettyjä siteitä ostelisin ja käyttäisin.
Kun jaoin oman lapsemme vanhoja vaatteita, leluja yms tuttavillemme, melkein kaikki kyselivät olisiko myös kestovaippoja.
No,meillä ikävä kyllä käytettiin vain kertiksia, niin ei ollut lahjoittaa.
By the way, nämä perheet ovat kyllä ihan fiksuja ja tavallisia, keskituloisia perheitä...
Eivät mitään sosiaalitapauksia.
on kuollu niihin hirveen kauheen kamaliin bakteereihin joita ne vaipat sikiää??
Veikkaanpa, että saattaa suun kautta mennä muutama vähän vaarallisempiki pöpö elimistöön.
Paitsi voi anteeksi, nämä av mammathan kasvattavat lapsensa pumpulissa ettei vaan mikään pöpö pääse ikinä uhkaamaan rakasta lasta...
Mutta tähän asti olen tehnyt kestovaipat lapsellemme itse. Tietysti seuraava tulokas perii esikoisen vaipat joten en niitä tässä välissä mihinkään lähde myymään. Meillä on myös äidiltäni saatuja vaaaanhoja harsoja, joita olen itse sisaruksineni käyttänyt. Hyvin toimivat edelleen.
Mutta voisin ostaa esim. harsoja, villahousuja tai pul-kuoria käytettynä jos hyväkuntoisia ja edullisia joku minulle tarjoaisi. Etsimään en jaksa lähteä, koska vähemmällä vaivalla teen ne itse. :) Voisin myös ostaa kestositeitä, ellen niitäkin pienemmällä vaivalla vaippaompelun jämäpaloista tekisi itse.
Mutta myönnän, että joskus ällöttää kirpparilla näkyneet harmaat ja nyppyiset vaipat. Yh, niitä en ostaisi, ihan kuten en osta muutakaan huonokuntoista ja rumaa kampetta vaikka halvalla saisin.
Ps. Eikös se hiivakin kuole keittopesussa?
Mulle ei ole ikinä tullut edes mieleen, että käytettynä ostetuissa kestoissa voisi olla jotain kyseenalaista!! Olen ostanut ja myynyt käytettyjä kestoja ja aion niin tehdä jatkossakin! Enemmän olisin huolestunut kaikesta siitä kemikaalisaasteesta minkä keskellä nykymaailmassa eletään, pesuaineiden,muovien, jne kautta. Tuskin ne kertakäyttövaipatkaan kovin terveellisiä on varsinkaan poikalapsille. Voisin myös ostaa käytettyjä alusvaatteita,
pesukone on keksitty. Ja pesupähkinät! Tuskin ostaisin käytettyjä kuukautissuojia, niiden käyttöikä on kuitenkin melko pitkä..Toisin kuin esim jonkun vastasyntyneen vaipan. Nykymaailman ylihygieeniset ihmiset kuollee tulevaisuudessa enenevissä määrin kasvaimiin ja sairastuvat entistä enemmän allergioihin jne. Ja tuhoavat koko maapallon mennessään.
Ostatteko ekan lapsen sisaruksillekin sitten uudet kestovaipat, kun eihän niitä samoja voi tolla logiikalla käyttää sitten samankaan perheen lapsilla. Ihmettelen vaan.
lapset on yhä hengissä. Itelle ostin käytetyt imetysrintsikat ja tosi hyvät on, yhdet parhaimmistani. En ole vielä käyny aids-testissä, vaikka jotakihan niistä tietenki saattaa tarttua ;) Pitäisköhän lapsillekki käyvä hakemassa antibiootit...? Kaiken varalta.
ja onhan se naapurin lapsen kakka pöpösempää kuin oman. Tietty.
että on sairauksia jotka leviävät ulosteen välityksellä??
Jotkut taskuvaipat varmasti saa puhtaaksi ihan koneessa. Mut sitten on nää hirveän paksut all in one -vaipat ja mua kiinnostais tehdä tutkimus, mitä se pitää sisällään, kun sen oikein avais ja tutkis. Kuinkakohan paljon elämää mahtaa olla paljon käytetyn ja monella olleen all in one -vaipan sisällä.
Vaikka kuinka olenkin (osittais-)kestoilija, tässä se raja menee. Käytettyjä vaippoja en halua ostaa. Meidän perheessä on meidän perheen vaipat.