Jakaako lapsesi synttäreillään lahjoja kavereilleen? OV
Oon lapseton ja kuullu et nykyisin lapsen synttäreille osallistuneet lapset saavat mukaansa pienen lahjan tai jotain. Tuntuu hassulta, et eikö se riitä että äiti järjestää lapselleen synttärikemut ja järkkää syötävät, vieläkö pitää ostaa kasa pikkutavaraa kavereille jaettavaksi? Vieläkö synttäreitä viettävälle lapselle kaverit tuovat lahjan, vai onko sekin tapa loppunut?
Kommentit (18)
Meidän lapsen kavereitten juhlissa on saanut vieraatkin pienen lahjan ja minä menin massan mukana eli kaikille pieni pussukka jossa oli tarroja, pilli, naamari, purukumi...
Vierailija:
no jopas... mistähän tällainen tapa on tänne tullu...? ap
kyllä tuollainen tapa oli jo 20 vuotta sitten omilla synttäreilläni!
Oli jotain aarteen etsintää tai ongintaa ja mukaan sai jonkun tarran tai kynän ja tikkarin! Mikä siinä nyt niin kamalaa on? Eri asia sitten jos kyseessä olisi kaikille jotain kalliimpaa...
Tämän saivat onginnasta.
Ja asumme ulkomailla, jossa on tapana antaa pieni " party bag" lapsivieraille. Onginta oli tosin ihan uusi kokemus lapseni kavereille :-).
Vierailija:
kyllä tuollainen tapa oli jo 20 vuotta sitten omilla synttäreilläni!
Oli jotain aarteen etsintää tai ongintaa ja mukaan sai jonkun tarran tai kynän ja tikkarin! Mikä siinä nyt niin kamalaa on? Eri asia sitten jos kyseessä olisi kaikille jotain kalliimpaa...
Pussin hinnaksi tuli n 1,50e.
Pussit oli ' aarre' , jonka lapset löysivät aarrejahdin päätteeksi (eri tehtäviä eri pisteissä).
Lisäksi juhlissa oli pari pientä kisaa, jonka palkintoina oli lakut. Muita karkkeja ei ollut esillä, näin kustannukset jakautuivat pöydästä omaan taskuun.
Vierailija:
juu niin mullaki, JOS oli ko. leikkejä, mut nyt on kyse ns. " kiitoslahjasta" tai jotain... ap
Pari lasta on saanut ilmapallon mukaan kun ovat niin kaihoisasti niiden perään katsoneet, toiset eivät ole huomanneetkaan palloja, enkä ole turhaan tyrkyttänyt. Karkkia, lähinnä tikkarit, olen myös joskus ovella tarjonnut mukaan kun kulhossa on ollut vielä niin paljon jäljellä juhlien jälkeen. Mitään en kuitenkaan koskaan ostaisi nimenomaan antamista varten, juhlissa on ihan tarpeeksi järjestämistä ja lasten on opittava, että sankari saa synttäreillä, ei koko poppoo.
Niitä oli jo omassa lapsuudessani 60-70-luvulla
kun lapset olivat jo niin innoissaan leikeissään ja tupanneet itsensä täyteen kakkua ja keksejä, jätimme onginnan väliin. Olisi ollut harmi keskeyttää pienten taaperoiden riemuisa yhdessäolo ja yhteiset leikit.
Enkä sitten ensi vuonna. Mielestäni kyllä pelkkä yhdessäolon riemu ja leivonnaiset riittävät hyvin tuomaan juhlatunnelman, ainakin näille pienimmille.
ja oli jo tapana lapsuudessani 1970-luvulla.
mulla on synttärit uutena vuotena, antaa lasten juhlia, ei se keneltäkään ole pois - päinvastoin!
Kavereilta tulee usein pikkulahjapussukka tai ongittua tavaraa.
ärsyttää kun näistä pussukoista puhutaan " lahjoina" ... Jo omassa lapsuudessani synttäreillä oli ongintaa, aarteenetsintää ym, joista sitten sai jonkun pienen yllätyksen. Ei se nykyään ole sen kummempi juttu!
T: Kolmen lapsen työtön yh