Mitä aktuaalista v..? 24 kk sähkösopimus maksaa jo 27 snt/kwh.
Vielä kun äsken just p*eraisin, se maksoi vielä 22 snt/kwh.
Ei mitään ymmärrystä nyt!
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Eilen tarjottiin 14.7c/kwh 24kk.
Missä
Paitsi, että sähkön hankintahinta nousee, täytyy sähköyhtiöiden myös kattaa olemassa olevista määräaikaisista sopimuksista koituvat tappiot. Itselläni esimerkiksi pari vuotta eteenpäin hintaan 7,49c/kWh. Näitä vanhoja soppareita on aivan jokaisella yhtiöllä.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, että sähkön hankintahinta nousee, täytyy sähköyhtiöiden myös kattaa olemassa olevista määräaikaisista sopimuksista koituvat tappiot. Itselläni esimerkiksi pari vuotta eteenpäin hintaan 7,49c/kWh. Näitä vanhoja soppareita on aivan jokaisella yhtiöllä.
Tätä olen kans pohtinut... eli tästä sit seuraa, että sähkön "ulosmyyntihinta" nousee jyrkemmin, kuin mitä se maksaa sähköyhtiöille.
Tämä on järkyttävää. Palkkani nousi 2550---> 2600 eli ei kata todellakaan mitään hinnannousuja. No, olen pöhkö kun suostun töihin tuolla rahalla. Onneksi sentään saa 2 pv viikossa olla etänä, työmatkaa kun on yhteen suuntaan 45km ja omalla autolla mentävä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on järkyttävää. Palkkani nousi 2550---> 2600 eli ei kata todellakaan mitään hinnannousuja. No, olen pöhkö kun suostun töihin tuolla rahalla. Onneksi sentään saa 2 pv viikossa olla etänä, työmatkaa kun on yhteen suuntaan 45km ja omalla autolla mentävä.
"kun suostun töihin" Siis mitä? Ja nytkö et voi irtisanoutua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
totta kai voin. Olen tässä nyt lupaamani 4kk vielä ja katson tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Eli 4kk määräaikainen soppari.
Ei tuo oo mikään ennätys, itse olen nähnyt jo 29c/kWh "tarjouksia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Eli 4kk määräaikainen soppari.
On irtissanomispykälä lisättynä erikseen onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen kans pohtinut... eli tästä sit seuraa, että sähkön "ulosmyyntihinta" nousee jyrkemmin, kuin mitä se maksaa sähköyhtiöille.
Näinhän siinä käy, eli uudet asiakkaat maksaa myös vanhojen sähköt. Pyramidihuijaus siis.
Niin? Onhan sitä tässä jauhettu jo kuukausia että se nousee. Itse onneksi älysin tehdä toukokuussa 24 kk sopparin hintaan 11,26. Se on edullinen hinta tähän tilanteeseen.
Sais sota loppua ja ydinvoimala valmistua, että palattaisiin kohtuuhintaiseen sähköön.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä tappiot? Sähköyhtiöt ovat ostaneet sen sähkön mitä myyvät tietyllä hintaa. Kun nyt sähköyhtiöt tekevät uusia sopimuksia niin niiden hinta on noussut ja siksi uudet soppari maksaa enemmän.
Niitä tappioita voisi alkaa muodostumaan jos yhtäkkiä sähkön hinta laskisi sille tasolle mitä se olis parivuotta sitten.
Uniperin ongelmathan johtuvat juuri siitä ettei ostohintaa oltu sidottu mutta myynti on. Eli ostetaan kalliilla ja myydään halvalla.
Tiettävästi vain yksi sähköyhtiö menettili vastaavasti ja se menikin jo konkkaan viime talvena.
Vierailija kirjoitti:
Sais sota loppua ja ydinvoimala valmistua, että palattaisiin kohtuuhintaiseen sähköön.
Ja sähköautovillitys loppua.
Kotitaloudet saa maksaa teollisuudenkin käyttämän sähkön. Reilu meininki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä tappiot? Sähköyhtiöt ovat ostaneet sen sähkön mitä myyvät tietyllä hintaa. Kun nyt sähköyhtiöt tekevät uusia sopimuksia niin niiden hinta on noussut ja siksi uudet soppari maksaa enemmän.
Niitä tappioita voisi alkaa muodostumaan jos yhtäkkiä sähkön hinta laskisi sille tasolle mitä se olis parivuotta sitten.Uniperin ongelmathan johtuvat juuri siitä ettei ostohintaa oltu sidottu mutta myynti on. Eli ostetaan kalliilla ja myydään halvalla.
Tiettävästi vain yksi sähköyhtiö menettili vastaavasti ja se menikin jo konkkaan viime talvena.
Ostaneet 2v eteenpäin sähköä? Mihin ne sen laittaa, akkuihin? Ei, vaan _joku_ sen tappion tekee, jos ei sähköyhtiöt, niin sitten ne, jotka niille sitä sähköä ovat halvalla myyneet. Ja sen myyjän pitää nyt kattaa koituvat tappiot. Sillä ei ole väliä, missä kohtaa tuota ketjua se tappio katetaan.
Sai Venäjä koko Euroopan sekaisin ja sitähän se varmaan toivoikin.
Vierailija kirjoitti:
Sai Venäjä koko Euroopan sekaisin ja sitähän se varmaan toivoikin.
Euroopasta en tiedä, mutta ei mun elämä ole juurikaan miksikään muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän siinä käy, eli uudet asiakkaat maksaa myös vanhojen sähköt. Pyramidihuijaus siis.
Taitaa olla vaan että ne kalliimmat tarjoukset on ostosoppareiden yli menevää myyntiä ja pannaan varmuuden vuoksi reilumpi hinta.
Nyt nähtiin viimeviiikolla se tuulivoiman huonompi puoli, tuotanto oli alle 10% kapasiteetista melkein viikon putkeen. Päivällä maginaalinen aurinkovoima tuotti enemmän.
Eilen tarjottiin 14.7c/kwh 24kk.