Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Missä lapsi ei saanut tulla äänestyskoppiin? Hyvinkää Härkävehmaa.

Vierailija
26.10.2008 |

.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 1-vuotias ei kyllä jää nököttämään paikallaan vieraassa ympäristössä vieraiden ihmisten keskellä kun äiti piiloutuu koppiin.

No täällä ihmisillä on oikeasti maalaisjärki tallella, kukaan ei nähnyt mitään uhkaa siinä, että 1-vuotias oli sylissäni, kun kävin äänestämässä.

Mun mielestä se on ihan ehdoton ei, ettei lapset tule koppiin mukaan.

Onko teillä todellakin niin kurittomia kakaroita, etteivät istu sitä hetkeä paikallaan.

Meillä ainakin se kasvatusta, että kun äiti sanoo, että istutte ja odotatte sen aikaa, kun minä käyn tuolla, niin kyllä ne istuu. Jopa 1 vuotias, kuten nuorin lapseni on.

Kasvattakaa niitä lapsia. Ja näyttäkää ihan oikeaa elämisen mallia.

Ja jos on ihan pieni vauva, niin eikö siellä äänestämässä voi käydä päiväunien aikaa. Jessus, mitä uusavuttomuutta!!

Vierailija
22/33 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 1-vuotias ei kyllä jää nököttämään paikallaan vieraassa ympäristössä vieraiden ihmisten keskellä kun äiti piiloutuu koppiin.

No täällä ihmisillä on oikeasti maalaisjärki tallella, kukaan ei nähnyt mitään uhkaa siinä, että 1-vuotias oli sylissäni, kun kävin äänestämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä todellakin niin kurittomia kakaroita, etteivät istu sitä hetkeä paikallaan.

Tää nyt on selkeästi provo, mutta voi dziisus, kaipa tälläkin tavalla ajattelevia jossain on.

Meillä on otettu lapset mukaan äänestämään, ja siksi on pakko ottaa koppiinkin, koska halutaan näyttää mitä se äänestäminen on. Siinä samalla selitetään, miksi sitä tehdään, mikä on "eduskunta" tai "valtuusto" tai "presidentti" jne.

Vierailija
24/33 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin se kasvatusta, että kun äiti sanoo, että istutte ja odotatte sen aikaa, kun minä käyn tuolla, niin kyllä ne istuu. Jopa 1 vuotias, kuten nuorin lapseni on.

Ja jos on ihan pieni vauva, niin eikö siellä äänestämässä voi käydä päiväunien aikaa. Jessus, mitä uusavuttomuutta!!

Ei kurittomia. Mutta ei mielestäni voi vaatia, että lapset (1,3 ja 5) jäävät istumaan yksikseen jumppasalin reunaan, josta eivät äitiä näe. Siellä ainoat penkit.

Otan siis kopin viereen. Lattialla en istuta. 3 ja 5 seisoivat kopin ulkopuolella, mutta 1 v seurasi perässäni koppiin.

Kurittomuutta? Uusavuttomuutta? Ei mielestäni, vaan normaalia.

Vierailija
25/33 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki on laki, eikä imeväinenkään saa koppiin tulla. Ihan ymmärrettävää.

Vierailija
26/33 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalilaki 2.10.1998/714

76 §

"Äänestäjän on niin selvästi merkittävä äänestyslippuun sen ehdokkaan numero, jonka hyväksi hän antaa äänensä, ettei voi syntyä epätietoisuutta siitä, ketä ehdokasta hän tarkoittaa. Merkintä on tehtävä äänestyskopissa siten, että vaalisalaisuus säilyy."

Lisäksi pykälässä 73 mainitaan erikseen avustaja, jota saa käyttää apunaan. Avustaja taas pitää olla vaalilautakunnan nimeämä.

Ketään muita henkilöitä ei ole mainittu, että saisi päästää äänestyskoppiin. Ja siis kannattaa huomioida, että äänestäjänkin pitää tehdä niin, ettei vaalisalaisuus vaarannu. Lain mukaan siis ei ole äänestäjän itsensä päätettävissä missä, miten ja kenen seurassa tekee merkinnän äänestyslippuun.

Vierailija
27/33 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole kuullut etteikö lasta siihen koppiin saisi ottaa...

juuri tulin äänestämästä ja siinä se minun 3 vuotias lapseni kopissa kanssani oli.... Ja sai vielä pudottaa lappuni "luukusta" laatikkoon ja sai vielä oman lapun mihin täti leimasi leiman!

Vierailija
28/33 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika sitten päätti todella selvästi artikuloiden kailottaa isänsä lappuun piirtämät numerot, tyyliin yksi kolme yhdeksän. Iskä näytti hieman vaivaantuneelta...Eipä jäänyt kenellekkään paikallaolijalle epäselväksi ketä siinä äänestettiin.

Vierailija
29/33 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä edes yltänyt siihen kirjoitustasolle asti. Ei siis nähnyt mitään. Vaalisalaisuuteni säilyi.

Vierailija
30/33 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi laittaa ikärajaa, koska lapset ovat erilaisia ja joku 2-vuotias osaa kaikki numerot kun taas toinen 8-vuotias ei. Ne virkailijat, jotka päästävät edes vauvan koppiin, tekevät siis väärin. Harmittaa tuon miehen puolesta, koska paljastuminen oli virkailijoiden virheestä johtuvaa. Ei tässä ole kyse lasten vilkkaudesta tai äitien avuttomuudesta, vaan säännöstä, josta vaan on pidettävä kiinni. EI punaisiakaan päin saa ajaa, jos kukaan ei näe...

Vierailija
31/33 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli päivän älyttömin viesti :)

jos symbioosi-ikäinen lapsi pakotetaan vanhemmasta eroon äänestyksen ajaksi.

Eri juttu tietysti, jos puhutaan vanhemmasta leikki-ikäisestä saati koululaisesta.

Vierailija
32/33 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovelal käännytettiin vauvakin pois (6kk)

Vierailija
33/33 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmissa vaaleissa on käyty vaalipäivänä yhdessä miehen kanssa, ja silloin on äänestetty vuorotellen toisen odotellessa lasten kanssa pihalla. Nyt äänestin työpäivän takia jo ennakkoon kauppareissulla, ja kyllä siinä lapset 2v,4v ja 6v pyörivät vieressä. Kukaan ei mitään huomauttanut eikä itselle tullut mieleenkään että lapset olisi pitänyt jättää kekenään kauemmaksi. Tarviikin vielä mieheltä kysyä kuinka hänellä äänestys sujui lasten kanssa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme