Ansiosidonnainen ja cum laude -opinnot, auttakaa!
Haluaisin tietää, onko joku ollut kaltaisessani tilanteessa jossain päin Suomea ja kuinkas teillä meneteltiin? Eli, olen työkkärissä työttömänä työnhakijana ja oikeutettu saamaan ansiosidonnaista päivärahaa. Ilmoittauduin avoimeen yliopistoon suorittamaan cum laude tasoisia opintoja kasvatustieteestä ja nyt työkkäristä sanoivat, että minun pitää toimittaa selvitys opintojen kestosta, että onko tämä päätoimiseksi katsottavaa opiskelua. Opinnot ovat aina illalla kello 17 jälkeen tai viikonloppuisin, eikä niitä kertoja ole montaa. Onko tosiaan niin, että opintoni tyssähtävät alkuunsa ennen kuin alkoivatkaan, koska en ole oikeutettu saamaan opintotukeakaan. Olen aika yllättynyt ja järkyttynytkin, ettei avoimessa voi opiskella vapaasti! Auttakaa ja kertokaa kokemuksianne!
Kommentit (3)
JOs olis niin päin että olisit ensiksi ollut työssä ja samaan aikaan opiskellut iltaisin, niin asia olisi jo todistettu...
opin sen kerrasta, kun paljastin opiskelevani Avoimessa. Asiakaspalvelija meni ihan vaikeaksi ja sanoi, että sovitaanko niin että minä en tuota äskeistä kuullut.
eli selvitys pitää tehdä, mutta ei pitäisi vaikuttaa mitenkään ansiosidonnaiseesi. 20 ov on maksimi, jonka työttömänä saa tehdä. Minulla ongelmaa lisää, että olen moni-muotokoulutuksessa, jossa on viikonloppujen lisäksi joitakin harjoittelutunteja viikolla. Ensi viikolla pitää tehdä selvitys, katsotaan kuinka käy.. Arvelivat, etten saa rahaa harjoittelupäiviltä. Mutta siis pelkkä luento, tentti yms. ei pitäisi rajoittaa, jos avoimessa.