Olipa nolo se Ilkka Kanervan hypnotisointi. Mauton suorastaan.
Kommentit (131)
Onneksi kanerva on itse aina toiminut kaikkea muutakuin mauttomasti:)
se ei oikeuta muita käyttäytymään miten sattuu. Sitäpaitsi Kanerva käyttäytyi tuossa tilanteessa todella fiksusti.
En minäkään mikään Kanerva-fani ole, mutta en voi hyväksyä sitä, että jotain ihmistä kiusataan turhan takia. Tuo ohjelma nyt oli vaan kaikin puolin huonoa makua osoittava juttu.
Jos tarkoitus oli Kanervan nolaaminen, niin siinä epäonnistuttiin - multa ainakin meni sympatiapisteet heti hänen puolelleen tässä!
Minä olen käynyt ihan tarkoituksella hypnotisoijalla migreenin hoidossa ja kun mulla ei silti riittänyt uskoa asiaan, ei mua saatu hypnotisoitua.
Jos Kanerva ei olis itse halunnut sitä, ei sitä oltas hypnotisoitu tai sitten se vain nytkin näytteli! Mitään ei tapahtunut!!
Pelimies koko Ilkka, pääsi otsikoihin ja sitä se halusi.
Kyse oli pelkästä tasapainon horjuttamisesta.
Mies tehnyt itsestään pellen jo vuosikymmenien ajan ja nyt kun Suomessa joku mentalisti tekee itsestään tunnettua, niin jo on kauheaa kun Ile, the suuri urheilujohtaja, joka ei meinannut lattialta ylös päästä, on nolattu. Turun Sanomiin oli heti mennyt itkemään, että tästä saattaa seurata jälkipyykkiä. Mitä jälkipyykkiä? Ihmeellistä epämääräistä uhkailua pikkuasiasta, joka olisi jo unohtunut, jos ei Ile olisi itsekin tästä numeroa ollut tekemässä. Onneksi on hyväveliverkosto, niin saa tästä varmaan tädiltä miljoonakorvaukset niin voi maksaa omat lahjussakkonsa.
Alkoi hädissään huutelemaan, että herää herää :D
Mutta tosiaan oli aika mauton ja muutenkin nuo temput oli huonoja.
Onneksi kanerva on itse aina toiminut kaikkea muutakuin mauttomasti:)
se ei oikeuta muita käyttäytymään miten sattuu. Sitäpaitsi Kanerva käyttäytyi tuossa tilanteessa todella fiksusti.
En minäkään mikään Kanerva-fani ole, mutta en voi hyväksyä sitä, että jotain ihmistä kiusataan turhan takia. Tuo ohjelma nyt oli vaan kaikin puolin huonoa makua osoittava juttu.
Jos tarkoitus oli Kanervan nolaaminen, niin siinä epäonnistuttiin - multa ainakin meni sympatiapisteet heti hänen puolelleen tässä!
tai edes tuota temppua. älkää kiltit lisäilkö rivien väliin sellaista mitä siellä ei ole.
En pitänyt tempusta, ällöttävää nähdä vanha mies sätkimässä lattialle.
Mutta en pidä myöskään Ilkka Kanervan naisjutuista.
On saattanut olla hypnoosissakin.
Toiset menee helposti hypnoosiin, toiset vähemmän helposti ja jotkut ei mene ollenkaan.
Tässä tunnettu hypnoosi guru.
http://www.google.fi/search?sclient=psy-ab&hl=fi&tbo=d&site=&source=hp&…
Karma syyttää nolosta tilanteesta ja huonosta tempusta tilaajaa eli YLEä
http://www.iltasanomat.fi/linnanjuhlat/art-1288522264891.html
mautonta ja vaivaannuttavaa!
Katsoin juuri Ylen sivuilta videon. Sitä katsoessa tuli todella vaivaantunut olo ja vaikka en olekaan mikään Ike-fani niin kävi häntä sääliksi. Todella mautonta tehdä tuollainen "temppu" kunniamerkein ja frakein varustettullle poliitikkolle Linnan juhlien jatkoilla..
Linkki vielä videoon, jos joltain on jäänyt katsomatta:
mentalistin tädittelystä olen eri mieltä, hänhän on kaunis nainen ja se varmaan aiheuttaa helvetinmoista kateutta rumissa suomalaisissa.
Mies tehnyt itsestään pellen jo vuosikymmenien ajan ja nyt kun Suomessa joku mentalisti tekee itsestään tunnettua, niin jo on kauheaa kun Ile, the suuri urheilujohtaja, joka ei meinannut lattialta ylös päästä, on nolattu. Turun Sanomiin oli heti mennyt itkemään, että tästä saattaa seurata jälkipyykkiä. Mitä jälkipyykkiä? Ihmeellistä epämääräistä uhkailua pikkuasiasta, joka olisi jo unohtunut, jos ei Ile olisi itsekin tästä numeroa ollut tekemässä. Onneksi on hyväveliverkosto, niin saa tästä varmaan tädiltä miljoonakorvaukset niin voi maksaa omat lahjussakkonsa.
Oon koittanu ehtiä josko ois Apocalyptican biisi mutten ole löytänyt...
mahdollista. Hyviä näyttelijöitä vain.
Hypnoosi on ihan normaali juttu. Se on sellainen täydellinen keskittymisen tila, jossa aivot vain keskittyvät johonkin yhteen tiettyyn asiaan.
Jokainen meistä on varmasti joskus mennyt jonkinlaiseen hypnoosiin, otetaan esimerkiksi vaikkapa telkkarin katselu: Jos katsoo telkkaria kauan ja hartaasti niin sitä menee pieneen hypnoositilaan, ja sitten kun joku sinulta kysyy jotain, niin et kuule sitä heti ensimmäisellä kerralla. Tämän henkilön pitää sitten ainakin kolme kertaa hokea teeveen katselijan nimeä, ennenkuin hän havahtuu. Tämä on hyvin tavanomainen esimerkki "arkisesta hypnoosista".
Toinen esimerkki voi olla vaikka autolla ajelu. Jos ajat autolla tuttua reittiä kotiin ruuhkattomana päivänä, saatat mennä täydelliseen keskittymisen tilaan, eli hypnoosiin, jolloin kaikki vain häviää mielestä ja ajelu kotiin sujuu täysin "automatisoidusti", koska tämä tuttu ajoreitti on painautunut aivoihin.
Ei tämä hypnoosi siis mikään ihmeellinen juttu ole. Se on vain yksinkertaisesti aivojen täydellinen keskittymisen tila. Ei ketään pysty väkisin hypnotisoida. Hypnotisoitavan henkilön täytyy itse haluta hypnoosiin, muuten se ei onnistu.
Tämän topicin aloittaja sanoi että ei tuosta noin vaan voi ketään saada käskyläisekseen. Ei niin. Ei hypnoosin avulla voi toista henkilöä muuttaa apinaksi, sanomalla "ping, olet apina". Itse asiassa suurinta osaa ihmisistä ei voi edes todella pitkän hypnotisointisessionkaan jälkeen saada käyttäytymään apinan lailla. Televisiossahan näitä hypnotisointi-show-ohjelmia on näkynyt, esimerkiksi Paul McKennan show, jossa ihmisiä saatiin tekemään lähestulkoon mitä tahansa. Kyllä ne ihmiset siinä showssa oikeasti olivat hypnoosissa, mutta ei se hypnotisointi käy niin nopeasti kuin siinä näytetään: eli painetaan vähän kädellä päätä niin heti menee hypnoosiin. Nämä henkilöt olivat esihypnotisoitu kulissien takana mielentilaan, jossa heidät saisi nopeasti takaisin hypnoositilaan. Ja sitä paitsi nämä henkilöt, jotka valittiin aina showhun yleisön joukosta, olivat valikoitu hypnoosi-alttiuden perusteella, eli kaikkein helpoiten hypnotisoitavat valittiin lavalle. Nämä jotka sitten olivat helpoiten hypnotisoitavia, tekivät lähes mitä tahansa herra McKenna heidän käski tehdä.
Toisia on siis helpompi hypnotisoida kuin toisia, ja joitakuita on sitten todella vaikeaa.
Ihmisillä on kyllä aivan vääriä käsityksiä hypnoosista, että sitä mukamas käytetään siihen tarkoitukseen että ihminen muuttuu joksikin eläimeksi tai jotenkin muuten muutetaan ihmisen luonnetta (ei kannata uskoa kaikkea mitä Aku Ankka-lehdestä lukee). Hypnoosia käytetään lähinnä hoitomuotona, esimerkiksi hammaslääkärit saattavat käyttää hypnoosia ennen hampaan poraamista, jos porattavalla henkillöllä on pelkoa porausta kohtaan.
Jalkapallolegenda Brasilialainen Pele on kertonut, että kentällä hän meni eräänlaiseen transsitilaan, jossa hän näki kaikki vastustajan pelaajat pieninä kääpiöinä, jotka oli helppo ohittaa ja maali näytti tuplasti isommalta, niin että maaleja oli helppo tehdä. Siinä on siis Pelen taitojen salaisuus. Mainittakoon tässä, että hypnoosi ja transsi eivät kuitenkaan ole sama asia, vaikkakin ovat melko lähellä toisiaan.
Toivottavasti nyt edes joku vähämielinen vihdoin tajuaa, että ei se hypnoosi ole mikään ihmeellinen juttu, vaan ihan normaali asia.
http://www.mikseri.net/clubs/thread.php?topic_id=2465
Kanerva ei ollut yhtään rentoutunut, vaikeaa se varmasti olikin kun taustalla hälyä ja itse "mentalisti" oli hermostunut ja levoton, sätki kuin rusakko siinä koko ajan, takelteli ja hössötti. Meni sitten vielä ihan paniikkiin kun Kanerva kaatui, vaikka eikös se ollut suunnitelmissakin!?
Temppu itsessään on helppo ja kuka tahansa oppii sen muutamalla harjoituskerralla, ei siihen liity mitään hypnoosia. Ehkä Karmankin olisi pitänyt sitä vähän harjoitella ennen esittämistä suorassa lähetyksessä. Noloa hänelle, erittäin noloa.
Muutenkaan ei esiinny vakuuttavasti, en ymmärrä miksi oli valittu tähän lähetykseen esiintymään.
tosiaan toivonut että jatkoilla hypnotisoidaan joku kansanedustaja ja että se olisi nimenomaan Kanerva?
Korttitemput tai muu perinteinen taikuus olisivat sopineet paljon paremmin.
Ja nimenomaan Kanervan esiintyjän avustajaksi? Vaikka olisi henk-koht. Kanervasta mitä mieltä tahansa, niin hän on kuitenkin ihmisten äänestämä, vaaleilla valittu kansanedustaja. Pitäisi sellaista asiaa nyt edes itsenäisyyspäivänä arvostaa.
Tässä vedettiin lokaan itsenäisyyspäivä ja kansanedustuslaitos.
ja Mick Jaggerin lattialle, kun Noora esiintyi heille.
Olen kyllä niin skeptinen, että en usko tuollaisen olevan mahdollista. Hyviä näyttelijöitä vain.
Tuo kaatuminen on helppo tehdä ja kuka vain voi oppia sen, harjoittelemalla. Noorankin olisi kannattanut vähän harjoitella.
"Hypnotisoitava" pyydetään seisomaan rennosti, se mies avustaja kävi asettelemassa hänen jalat siellä takana, huomasitte varmaan kun kyykki siellä. Kantapäät laitetaan vastakkain jotta tulee pieni tukipiste.
Yritetään saada henkilö rennoksi ja keskittymään hengitykseen, ylöspäin katsoessa tasapaino heikkenee, mitä heikennetään vielä sulkemalla silmät. Henkilöä edelleen yllytetään keskittymään vain hengitykseen ja pitämään lihaksen rentoina, jolloin pienikin tuuppaus otsaan aiheuttaa horjahtamisen. Takana oleva avustaja ei vain ota kaatuvaa vastaan, vaan vetää hänet lattiaan.
Yksinkertaista. Tässä tapauksessa temppu ei kuitenkaan onnistunut, Karman surkea esiintyminen ei saanut Kanervaa rentoutuneeksi tai luottamaan, jolloin ei ollut rento kaatuessaan ja pisti jopa vastaan, jolloin avustava mies typerästi siitä huolimatta väkisin kamppasi Kanervan maahan.
Naurettava ja myötähäpeää aiheuttava esitys "mentalistilta". En tiedä johtuiko harjoituksen puutteesta (mitä oikein hehkutti aluksi) vai yksinkertaisesti ammattitaidottumuudesta.
En ollut koskaan kuullutkaan. Maksaako joku muka siitä, että pääsee näkemään noin tökeröitä ja huonosti harjoiteltuja temppuja?
Minä en ainakaan menisi katsomaan, vaikka taikatempuista pidänkin. Paitsi, että nyt oli pakko veron- ja tv-lupamaksun maksajana maksaa tuosta eilisiltaisesta "viihteestä".
Millä suhteilla Suomessa nuo ihmiset pääsee telkkariin esiintymään? Kun meillä oikeasti olisi maakunnissakin parempia viihdyttäjiä, taikureita ja taiteilijoita kuin tuo nainen.
hypnoosissa. Kammettiin väkisin maahan eikä varmaan sitten kehdannut siitä heti nousta kun oli suorassa lähetyksessä, joten jatkoi väkisin tempussa mukana.