Muistakaa ottaa muutama kolikko mukaan, kun meette äänestämään!
Kommentit (31)
Meitä jo lapsena n. 30 vuotta sitten opetettiin, että äänestämään mennessä otetaan pari markkaa mukaan taskuun sitä keräysuurnaa varten. Ei sieltä äidin mukaan muuten kehtaa kotiin luikahtaa.
iloisesti otettiin tänään vastaan, ei sen tartte kolikko olla:-)
Vanhemmat piti tätä tärkeänä osana äänestämistä. Ja opetan saman myös omille lapsilleni. Meidän 6v sai nyt tällä kertaa pudottaa kolikot lippaaseen.
Itselläni on ihan käsitys, että tämä juttu kuuluu yleissivistykseen.
Tämä vaalikeräyshän on ihan MUST! En kehtaisi lähteä vaalipaikalta ilman, että laitan kolikon pari lippaaseen.
Ja laitoin taas euron purkkiin. Ei iso summa mutta kuitenkin..
mutta silti nämä kommentit oli mulle täysi järkytys.
Voi aikoja, voi tapoja.
Meilläkin 5-vuotias innolla meni viemään rahat lippaaseen. Se on kunnia-asia, samoin kuin äänestäminen.
laitoin 2.5e eli sen verran, mitä lompakonpohjalla sattui olemaan. Ja köyhä 4-lapsinen perhe olemme, mutta tuo kuuluu sydämen sivistykseen jo. Olen siihen lapsesta asti oppinut!
keräys aiheuttaa paineita varattomammilla, eivätkä he kehtaa tulla äänestämään.
Miten niin typerä?
ja jos joku vielä keräystä vältelläkseen ei kehtaa äänestää, niin ei kiva. Olisi edes jossain muualla, mutta kun sen on pakko olla juuri sellaisessa paikassa, jota ei pysty ohittamaan. Periaatteesta en lahjoita tuollaiseen "pakkokeräykseen!. Näköjään siitäkin menee 8 %! joihinkin kuluihin.
Tosin en kyllä muista yhtään kertaa että olisin ollu äitini mukana äänestämässä, muuta ku sillon ku olin jo 17-18 -vuotias ja siitä on 10 vuotta aikaa. Ja kertaakaan en oo muka koko törppöä huomannu ku oon ite käyny äänestää ja sori vaan alentunut sivistystasoni, tiedänpähän opettaa moisen tavan omille lapsilleni!! ;)
Hmmm... Paitsi, että jos lasta ei kerta saa ottaa äänestyskoppiin mukaan ja kellä sattuu olemaan villimmät lapset ja ne pitää jättää kotiin/hoitoon siks aikaa ku käy äänestää niin missä vaiheessa ne lapset oppii tän sivistyskäytännön?? ;)
Ota lapsi kopin viereen. Numeron kirjoittaminen vie sinulta noin 4 sekuntia. Omituiset lapset jos eivät sitä aikaa pysy metrin-parin päässä.
Oiskohan vanhoilla tavoilla tässä kasvunpaikka jos ei muka alle kouluikäistä saisi ottaa koppiin siks aikaa. Typerää...
17
Eduskuntavaalien 2007 yhteydessä järjestetty vaalikeräys "Tuetaan toisiamme" tuotti lähes 1,5 miljoonaa euroa. Keräyskulut ovat n. 8 %.
Eli keräyskulut olivat tuolloin noin 120 000!!!!!!!!!!!!!
Vanhemmat piti tätä tärkeänä osana äänestämistä. Ja opetan saman myös omille lapsilleni. Meidän 6v sai nyt tällä kertaa pudottaa kolikot lippaaseen.
Itselläni on ihan käsitys, että tämä juttu kuuluu yleissivistykseen.
Enpä ois tuota tiennykään.
En muista tätä ainakaan aiemmilta vuosilta.