Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vialla kun unikoulu ei toimi..?

27.09.2007 |

Apua kaivataan..Eli olemme pitäneet 7kk ikäiselle vauvalle unikoulua viikon ajan. Olen itse tassutellut vauvan rauhalliseksi. Vauvaa ei ole jätetty itkemään yksin, vaan olen tassutellut häntä lähes heti, kun hän on alkanut itkeä. Syliin ei vauvaa ole tarvinnut ottaa vielä lainkaan yöllä, itku ei ole kertaakaan mennyt paniikkihuudoksi. Mutta mutta... pari yötä meni jo tosi hyvin, eli vauva nukkui lähes tauotta viiteen saakka. Olen pitänyt klo 5 rajana, eli sen jälkeen annan vauvalle rintaa. Nyt on unikoulua n. viikko takana, ja yöheräilyt ovat taas lisääntyneet. Missä vika, mitä voisin tehdä?

Ennen unikoulun aloittamista vauva heräsi eka kerran klo 23 ja siitä eteenpäin tunnin kahden välein.. Tosiaan pari yötä meni hyvin, mutta nyt vauva havahtuu eka kerran taas jo 23 (selvästi opittu tapa) ja sitten klo 2-> useita kertoja.

Kiinteitä menee 5x päivässä, päivisin vauva on ihan normaali, joten hampaidenkaan tms. ei pitäisi vaivata.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli unikoulu 8kk:n iässä, jolla yösyöminen saatiin loppumaan. Ensin pidensi unipätkää klo 3 asti, sitten tuli kauhea vaihe, kun heräili 1/2 h välein, sitten meni parempaan (2-3 herätystä/yö). Nyt vauva 11kk heräilee edelleen jopa kahden tunnin välein, kun on konttausta ja päivähoitoa ja muuta.

Kaksi kertaa on nukkunut yönsä läpi, ja joskus päästään vain yhdellä heräämisellä, toissayönä valvoi 3 tuntia...

Hepotus on se, että nyt myös isä voi hoitaa heräämisiä.

eli parempia unia ajan kanssa odotellen.. jaksamista.

a.

Vierailija
2/3 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin itse vauvalleni unikoulun 8kk iässä, jotta päästäisiin eroon yötissittelystä. Minusta selkeintä oli lopettaa yösyöminen ihan kokonaan, eli tissiä sai siitä eteenpäin vasta kun oli oikeasti noustu ylös ja herätty, eli seitsemän jälkeen ja keittiössä. Tämä ihan siksi ettei mielestäni vauva voi ymmärtää miksi joskus saa pimeässä makuuhuoneessa maitoa ja joskus ei. Eli eihän se vauva ymmärrä onko kello jo viisi vai ei. Turha sitä vauvaa huudattaa tai tassutella osaa yötä ja joskus taas antaa maitoa. Ja kun joskus herääminen pimeässä palkitaan maidolla, miksei sitten heräilisi useammin...

Meillä tytsy oppi muutamassa yössä nukkumaan ja nukahtamaan yöllä uudestaan ilman tissiä.. tosin heräileehän se silti öisin, nyt kuitenkin tutin laitto riittää.

Mutta vauvoissa on eroja ja tämä ihan vaan minun mielipide.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli kolmen vauvan kokemuksella mieleen pari asiaa.

Vauvat ovat yksilöllisiä. Meidän esikoista ei olisi voinut mitenkään unikouluttaa edes tassuhoidolla tuossa iässä. Olisi varmasti jaksanut huutaa tuntikausia. Uskon siis, että lasten temperamenttierotkin vaikuttavat unikoulun onnistumiseen paljon.

Toinen, mikä tuli mieleen on että ehkä vauvallanne on juuri nyt huono vaihe yrittää unikoulua. Usein tuossa iässä vauvat alkavat tuntea eroahdistusta ja silloin saattaa olla huono vaihe yrittää unikoulua.