Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Tunnusta! Paljasta perheesi av:n vastainen elintapa. Mitä sääntöjä rikotte?

Vierailija
27.09.2007 |

Meillä esikoinen on viety jo 1-vuotiaana hoitoon. Asumme vuokralla. Kuukausitulomme poikkeavat huimasti av:n normeista (1000 euroa/kk ja hyvin tullaan toimeen tai 10 000 ja ei riitä mihinkään... Emme myöskää ole koskaan omistaneet yhtään Reimateciä.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt 3-vuotiaan joitain kertoja hetkeksi yksin kerrostalon(!) pihalle, kun kipaisen ostokset sisään.

Samainen 3-vuotias syö sokeroituja jugurtteja ja viilejä. Äitinsä syö aspartaamijugurtteja.

Vierailija
22/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen absolutisti, joten lapsista tulee alkoholisteja kun eivät näe normaalia alkoholinottoa kotona.

Ei ole reimateccejä, eikä coretexejä

Imetys lopetettu 10 kuisena

Lapset syntyneet liian lyhyillä ikäeroilla ja niitä on liian monta

Olemme vielä keskenämme ensimäisessä avioliitossa, emmekä ole pettäneet toisia, vaikka miehellä ei kauhean jättimolo olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-asumme kerrostalokolmiossa lähiössä

-emme omista asuntoamme

-olemme köyhiä, tulot alle 2000 euroa kuussa yhteenlaskettuna

-emme käytä kestovaippoja

-imetin vain muutaman kuukauden ajan

-en muista, koska olemme pesseet lattiat

-vessat siivotaan kun jaksetaan

-emme ole koskaan tampanneet mattojamme

-lapsemme katsoo joka aamu Teletappeja

Vierailija
24/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein unohtui ! Hyväksymme muiden perheiden tavat olla ja elää ja asua valitsemassaan asunnossa, kaikkien ei todellakaan tarvitse olla kuten me, jotta kelpaisivat meille !

Vierailija
25/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-asumme kaupungin vuokra-asunnossa jossa on muovimatot

-imetin lasta taaperoikäisenä

-emme ulkoile joka päivä

-lapsi on ollut yksin kotona kun olen käyttänyt koiran ulkona

Vierailija
26/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-välillä likaiset vaatteet(ei alus)

-ulkona YKSIN

-vauvapurkkiruokittu

-nukkuu perhepedissä(6v)

-herkkuja päivittäin

-välillä ei ole ruokaa

-köllii mudassa

-leikkii vesisaavilla

-ei ole pakko ulkoilla

Mutta,ah niin ihana ja onnellinen lapsi:=)

Vierailija
27/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan isommat lapset ovat menneet vasta eskariin.

Meillä on vanha auto.

Huonekalut ovat halpoja

Olemme säästäneet, emmekä hommanneet kulutusluotolla kaikkea heti suhteemme alussa vaan ostelleet pikkuhilljaa kaiken ja vaihtaneet isompaan asuntoon.

Lapset on saatu vauvoina nukumaan unikouluttamalla heidät kotona.

Vierailija
28/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ajoittain nukutaan perhepedissä, koska vanhemmat laiskoja, eikä jaksa viedä lapsia aina omiin sänkyihin

-jos on vieraita syömässä saatetaan ottaa viiniä tai olutta ja syömässä on sekä lapsia että aikuisia, mutta olutta ja viiniä nauttivat siis vain aikuiset

- olen imettänyt yli yksivuotiasta

- en kiinnitä huomiota lasten haalarimerkkeihin, ei ole reimateccejä, lapseni ovat pitäneet myös kurahousuja ja pilaavat myös jalkansa Kuoman kengillä

- lapset, yli 3-vuotiaatkaan, eivät ole olleet virikehoidossa

-yksi lapsistani meni hoitoon päiväkotiin 9 kk iässä, kun sain mielenkiintoisen työtehtävän

Vierailija
29/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin olin käynyt av-palstalla aivojani turruttamassa, elin ihan ihmeellisessä auvolassa... Ilmeisesti tunnen IRL vain koulutettuja ja harvinaisen fiksuja ;) ihmisiä, kun täällä esiin tulleet asenteet on välillä kyllä pistäneet miettimään, missä takapajulassa oikeasti elämmekään. Minusta siis nimenomaan kaikki edellä luetellut touhut ovat juuri sitä perinteisintä av-mamma-kategoriaa!

Ainoastaan yksi esimerkki oli oikea poikkeus mieleeni syntyneestä stereotypiasta:

olen absolutisti, joten lapsista tulee alkoholisteja kun eivät näe normaalia alkoholinottoa kotona

Muut esimerkit vain vahvistivat syntynyttä mielikuvaani palstailijoiden keskivertotyypeistä...

Vierailija
30/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ei ole mitään orjallisesti noudatettua päivärytmiä

- ei ulkoilla joka päivä

- joskus telkkarissa on koko päivän lastenkanava päällä

- ei ole Reimateccejä näkynyt

- esikoinen meni tarhaan vähän yli vuoden ikäisenä

- lopetin imetyksen kun vauva oli puolivuotias vain koska minua ei huvittanut jatkaa pitempään

Vierailija
31/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsin jossain ketjussa, että emme juo miehen kanssa. Tuli 2-3 sivua vastauksia, että lapsistamme tulee alkoholisteja kun eivät näe normaalia alkoholinkäyttöä. Sain jopa vinkin, että kutsuisimme kavereita bilettämään kaljakassin kans niin lapset näkis, miten alkoholia käytetään normaalisti ja näin siihen ei liittyisi kielletyn hedelmän maku.

Vierailija
32/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset saavat usein karkkia, vaikka periaatteessa meillä syödään terveellisesti

unohdan aina d-tipat

samoin lasten hampaiden pesun

Vierailija
33/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on syyllistytty täsmälleen samoihin " rikoksiin" .

Vierailija
34/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan täällä välillä ihmettelee millaisia sosiaalitapauksia sitä onkaan, kun ei niihin tuttavapiirissä törmää. (ja sosiaalitapauksilla en tässä viittaa rahaan).

Mutta onhan noita itsellänikin. En siivoa riittävästi, ja koska olen tyhmä ja epäkäytännöllinen akateeminen, lapsemme nousevat pöydästä pesemättä käsiään. On tullut syötyä purkkiruokia ja kalapuikkoja, vaikka nekin voi ilmeisesti tehdä helposti itse.

Ja meidän 5-6v oli virikehoidossa päiväkodissa osa-aikaisena, kun pikkuveli syntyi ja eskarin alkuun oli vielä vuosi.

Vierailija
35/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- on uusperhe

- asutaan vuokralla kerrostalokolmiossa

- lapsi viety hoitoon 1-vuotiaana (Huom. tarhaan)

- karkkipäivä on useammin kuin kerran vkossa

- Reimatecejä ei ole ollut

- äiti tykkää oluesta ja juo sitä joskus lapsen nähden (äiti siis juopompi kuin äidin mies)

- matot tampataan kerran vuodessa tai sitten muuton yhteydessä

- lapsen kuullen kiroillaan joskus

- lapsella ollut reikä hampaassa jo 5-vuotiaana

- äiti tulistuu lapselle niin että huudetaan joskus kilpaa

Vierailija
36/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli samaa mieltä sen toisen kanssa, joka oli bongannut vain yhden ei-av-mammalle tyypillisen jutun listasta... Itse bongasin absolutismin lisäksi sen, että joku oli imettänyt YLI 1-vuoitasta ja joku oli ollut pitkään tyytyväisenä naimisissa ja pettämättä saman miehen kanssa. Oma mielikuvani tyypillisestä av-mammasta kun on:

kouluttamaton

sivistymätön

piittaamaton

siivoton

rahaton

jne.

Siksi kutsunkin palstaa " aivot vapaalle" -palstaksi ;) Vain täällä voi oikeasti törmätä näin erilaiseen maailmaan... ihan mielenkiintoista sinänsä!

Vierailija
37/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäisin listaan vielä ' kypsymätön' ja ' vastuuton' :D

kouluttamaton

sivistymätön

piittaamaton

siivoton

rahaton

Vierailija
38/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

av:mammoillehan on tyypillistä, että hampaita ei pestä, syödään jatkuvasti karkkia, ulkona ei käydä, vanhemmat tissuttelee, lapsille huudetaan.

Minusta tämä on juuri tyypillinen av:mamma.

Vierailija
39/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapset hoitoon 1,5v. iässä, syödään sokeroituja jugurtteja, ei ole eikä tule Reimateccejä.

Mutta muuten oon kai sitten täydellinen av-mamma ;) Sillä meillä on aina siistiä ja leivon usean kerran viikossa, ulkoillaan joka päivä ja useimmiten 2 kertaa, ei syödä eineksiä. Mitähän muuta? Ai niin joo, olen imettänyt just niin kuin suositukset sanoo, 6kk täysin ja 12kk osittain =)

Vierailija
40/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

av mammaa mutta kovasti näitä asioita paheksutaan täällä..