*****Pikkuenskat loppuviikkoon*****
Kommentit (27)
Juu niin sanoi neuvolantätikin että noi öljyliukoiset d-vitamiinit saattaa herkemmin ärsyttää mahaa, mut samoin sanoi et noissa d-vitamiini imeytyy pikkuisen paremmin kuin vesiliukoisesta. Joten täällä vielä sinnitellään Devitolien kanssa. Mieluummin vaikka hiukan pienennän tippojen määrää näin alkuun ku vaihdan heti merkkiä.
hannnah ja pimu (3 vkoa)
En ole ehtinyt pinoja lukemaan läpi, kun on pitänyt niin kiirettä. :-(
Olin tosiaan keskiviikkona sairaalassa ja sitten oli loppuviikon äiti hoitamassa poitsua, kun en saisi nostella mitään painavaa lääkärin määräyksestä. Ei sitten viitsinyt kamalasti tietokoneen ääressä istuskella laiskottelemassa, kun äiti joutui melkein koko ajan kantelemaan kitisevää poikaa. Onneksi sentään minun sairaalapäiväni oli mennyt rauhallisesti ja pakastettu maitokin riitti juuri (eipä jäänyt jäljelle yhtikäs mitään!). Kaarlolla on ollut tosiaan jokin syli-kausi. On siis tyytyväinen vain, kun joku kanniskelee ympäriinsä. Jos kantaja edes istuu alas lepuuttamaan itseään, alkaa taas vinkuminen. Minä en kyllä tiedä, miten jaksan ensi viikolla samalla tavalla kantaa, kun omat hauikset ovat aika kehittymättömät verrattuna äitiini tai mieheen.
Kantoliinassa onneksi poitsu on rauhallinen ja tänään sentään päästiin shoppailemaan miehen kanssa, kun oli joka tapauksessa ajeltava Helsinkiin äitiä junalle viemään. Tulipa sitten osteltua kaikkea tarpeellista ja vähemmän tarpeellista.
t. pikku-Juska
Lycka oli ilmeisesti aloittanut G:a turhista hankinnoista. Turhaa tavarahankintaa ei tule mieleen, mutta vaatteita on jäänyt pieneksi ennen kuin on ennättänyt käyttää. Suurin syy tähän lahjaksi saadut vaatteet. Liinaa ja ergoakaan en laske turhiksi, koska kovassa käytössä ovat molemmat olleet. Ergoa olen nyt käyttänyt enemmän kuin liinaa, kun poitsu kannattelee päätään.
Tipulle ja Hannnahille perheineen onnittelut suloisista pikku-enskoista!
Hannnah kyseli noista d-vitamiinitiposta. Meillä ollaan kokeiltu kaikkia kolmea merkkiä ja mikään ei sovi. Herkkämasuinen kun on. Täytyy varmaan taasen koklata, josko massu alkaisi kestämään.
Riikka meillä kanssa poitsu oleskelee viltin tai vastaavan päällä lattialla ollessaan. Nykyisessä asunnossa lattiatkin sen verta viileät, että itselläkin pitää olla villasukat jalassa. Ja niitä koirankarvoja löytyy joka paikasta, sekin jo syynä peiton pitämiseen lattialla. Vaikka samaa mieltä asiasta olen kuin Lycka: karvat kasvattaa vain vastustuskykyä ;-)
Mammikselle mukavaa reissua, vaikka oletkin tainut jo lähteä..
Täällä sitä taas kirjoitellaan pitkästä aikaa. Poitsu on kasvanut oikein mukavasti ja uusia taitojakin oppinut. Tänään kääntyi ensimmäisen kerran täysin itsenäisesti massulleen. Mitähän muuta piti kirjoittamani muisti tuntuu pätkivän.. Täytynee jatkaa kirjoittamista sitten toisella kertaa.
-Ninca ja Joona viikkoa vajaa 5kk-
Mustahan on tullut ihan nettiroikkuja :D Hilla nukahti nätisti puoli tuntia sitten ja miehen roikale lähti melkein naapuritaloon ¿ylläpitämään kaverisuhteita¿. Meinasi kyllä, että tulee kotiin puoliltaöin. Eli täällä pällistellään kaksin koiran kanssa! Olen ihan hurjalla tuulella ja juon jopa siideriä :D Ja ihan koko tölkin ite ;D
Me käytiin tänään koko porukalla pitsalla. En siis ole aiemmin uskaltautunut tuon muksun kanssa oikeastaan minnekään. Mutta reissu meni oikein kivasti. Hilla istui vähän aikaa aina syöttötuolissa ja sitten vuorotellen äiskän ja iskän sylissä. Paikanpitäjä toi Hillalle vielä muumitikkarin kun siinä oli hänen mielestä sellainen kuva, jota lapsen on kiva katsella. Taidan ite vetästä tikkarin kun se tuolla kummittelee, äidin oikeuksia :D Ja mainittakoon vielä, että käytiin Hillan kanssa eilen peräti viidessä eri huonekalukaupassa ja sekin reissu sujui hyvin (Hilla istu ihan tohkeissaan rattaissa), sain sängynkin ostettua ja saadaan se loppuviikosta (pieni on elämä, kun leveä sänky on sen kohokohta). Mutta siis kaiken kaikkiaan taitaa tuo että muksun kanssa on hankala mennä minnekään olla ihan meikäläisen korvien välissä.
[color=purple] Mammis [/color] pääsi vähän latailemaan akkuja laivalle! Toivottavasti oli rentouttava reissu (vai liekkö olet jo näihin aikoihin ihan ikävissä perheen perään...) ja ehdit nukkuakin!
[color=purple] Juskalla [/color] siellä on oikea sylipoika, mutta onneksi sentään tykkää olla tuossa kantoliinassakin! Meillä oli Hillan kanssa myös kausi, jolloin sai likkaa kannella koko päivän, mutta onneksi se tosissaan helpottuu sitten kun muksu alkaa oppimaan vähän puuhailemaan lelujen kanssa yms.
Mutta josko koittaisin pikkuhiljaa tehdä jotain muutakin kuin roikkua netissa! Tai kai sitä pitää mennä jo kohta nukkumaan. Enpä olisi pari vuotta sitten kyllä millään uskonut, että meikäläinen menee viikonloppuna(kin) kymmeneltä nukkumaan ja herää seiskalta.
Täällä olikin sopivasti keskustelua d-vitamiinitipoista, olisin itse kysynyt samaa ellei Hannah olisi ehtinyt edelle. Meillä on myös niiden aloittaminen ajankohtaista, mutta taidan odottaa vielä keskiviikkoon kun neuvolan täti tulee silloin kotikäynnille, kysäisen vielä hänen mielipiteensä. Kotikäyntiä jouduttiin lykkäämään näin pitkään kun viime viikolla oltiin siellä Lastenklinikalla lonkkalastan asennuksessa.
MiaMikille kiitokset kommenteista lonkkaluksaation suhteen. Meillä oli hiukan tavallista hankalampi ensimmäinen yö lastan kanssa, mutta sen jälkeen Mini ei ole ollut siitä moksiskaan. Vanhemmatkin alkavat osata jo käsitellä vauvaa lastan kanssa, joten suurin ihmettely tulee tällä hetkellä ulkopuolisilta ihmisiltä. No, ihmetelkööt, tärkeintä on että tytön lonkka saadaan kuntoon. Ennustehan on lastan kanssa todella hyvä.
Vatsavaivat ovat ilmeisesti todenteolla alkaneet, koska meillä on nyt kahtena yönä valvottu melkoisen sumusireenin säestyksellä. Sitten kun Mini vihdoinkin nukahtaa niin se kyllä sitten nukkuu 4-5 tuntia putkeen, joten vanhemmatkin saavat levätä, mutta nukuttaminen on kyllä melkoisen sylissäkantamismaratoonin takana. Äidin syli kelpaa paremmin, johtuukohan turvallisesta maidon hajusta vai Peikkoäidin kehtolaulusta, jota olen nyt jo laulanut kyllästymiseen asti... Pitäisi varmaan opetella lisää lauluja :)
Mulla on tänään synttärit (32v), aika erilaisissa tunnelmissa kuin aikaisemmin. Juhlittiin käymällä pitkällä kävelyllä, Mini nukkuu hyvin vaunuissa. Hän itse täyttää tänään 2 viikkoa.
Tipu & Mini 2vko
[color=#8B008B]Palasin risteilyltä ja kaikki meni loistavasti, sekä mamman risteily että Oonalla ja isukilla! :) Tulipa taas todettua miten KAMALAA porukka tuolla laivoilla on ja miten ei ole YHTÄÄN ikävä sitä bailaamista & tissuttelua. Oli kivaa, mutta onneksi ei tarvitse kovin usein harrastaa laivakeikkoja. ;)
Olen ylpeä itsestäni kun VAIN kerran (tänä aamuna) kysäisin viestillä mieheltä että kuinka kultsuilla sujuu. En siis ollut koko ajan soittelemassa tai viestimässä. ;) Neiti ole imaissut vähän yli 7dl maitoa + 2dl velliä + sosetta jonkin verran vuorokauden aikana. Ollut oikein aurinkoinen ja hekotellut ahkerasti isille. Myös uni oli maittanut klo 22-07, toivottavasti myös tänä yönä!!! :) Uinnissa eilen Oona oli oikein elementissään. ¿minä läiskytän, minä läiskytän, minä läis läis läiskytän¿ oli aivan ihanaa Oonan mielestä. Sukellettiin pari kertaa ja hienosti meni. On se ihana harrastus!
PIKKU-JUSKALLE jaksuja nyt nostokiellon ajaksi! Onneksi on nuo liinat keksitty niin pystyy sylikausinakin jotain tekemään. :)
NINCAN Joonakin jo kääntyy ja kasvaa hyvin! :) Kiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa!
COLTSFOOT oli käynyt pizzalla koko perheen voimin! Kiva kun Hillakin jaksoi! :) Oli tosiaan niin ¿tiukka¿ ohjelma ettei ehtinyt paljon haikailla perheen perään. Tietysti välillä kävi mielessä, mutta ei liiaksi.
TIPUAKIN ehdin vielä onnittella ¿ ONNEKSI OLKOON SYNTTÄREIDEN JOHDOSTA! ¿ eri asia on milloin luet onnittelut.. ;) Meilläkin oli TOSI kovat vatsavaivat noihin aikoihin Oonalla, mutta kyllähän ne siitä helpottaa. Ja kuulostaapa ihanalle tuo Peikkoäidin kehtolaulu ¿ eihän sitä biisiä tarvitse vaihtaa! :)
Ok, nyt on parempi mennä lepäämään. Aamulla taas jumpalle ja illalla Oonan kummitädin luo kyläilemään! Voikaa hyvin ja jo nyt toivotan mukavaa alkanutta viikkoa!
Mammis & Oona 5,5kk [/color] [color=red]♥[/size][/color]
[color=#8B008B]Oona ja isukki vielä torkkuu. Kohta herätän heidät ja mennään uimaan. Sen jälkeen onkin vielä vähän aikaa siivota ja pakata kimpsut & kampsut valmiiksi risteilyä varten. En varmaan ehdi tänään enää langoille, joten tulin huiskuttamaan heipat! :) Pitäkäähän peukkuja että mammalle ei iske kamala eroahdistus Oonasta. Yritän ottaa rennosti ja nauttia vapaa-ajasta! Oonalla on varmasti kivaa isukin kanssa.. Palailen sunnuntai-iltana.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Mammis & Oona [/color] [color=red]♥[/size][/color]