Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedäkö sinä, miltä lapsistasi tuntuu?

Vierailija
26.09.2007 |

Hyväksynnän tunteen puuttumisesta johtuva huono käytös - voidaan korjata, niin on hyvä huomata, ettei lähdetä sen korjaamisessa väärästä päästä eli kurista. Tämänlaatuiset ongelmat eivät nimittäin katoa kurinpitoa lisäämällä (paitsi pieniin lapsiin se voi lyhytaikaisesti tehota) tai vanhemman huudolla ja uhkailulla, vaan sillä, että perussyy laitetaan ensin kuntoon. Rankaisutoimet voivat vain pahentaa tilannetta, koska vanhemmathan rankaisevat lasta vihasta ja käytöksestä, johon he itse saattavat olla suurimpia syyllisiä kun eivät ole kuunnelleet lasta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa, kun aikuiset ihmiset kohtelevat omia lapsiaan kuin vieraita sikoja. Jos joku kohtelisi aikuisia ihmisiä samaan tyyliin kuin lapsia kohdellaan, niin turpiin tulisi.

Rakastakaa niitä lapsianne!

Vierailija
2/7 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat itse pyrkivät uudestaan osoittamaan kiinnostusta, huomiota ja myötätuntoa lapsiaan kohtaan. Sillä jos huonon käytöksen syynä on rakkaudellisen siteen puuttuminen, on tietysti tämän asian ensin korjaannuttava, että edistystä voi tapahtua. Monet käytösongelmat katoavatkin pelkästään sitä kautta, kun lapsiin aletaan kiinnittää huomiota myönteisillä tavoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kanssa on läsnä, miten häntä rakastaa ja minkälaisen kontaktin häneen luo. Lapsi, jonka kanssa nämä perusasiat ovat kunnossa, on huomattavasti helpompi saada käyttäytymään toivotusti.

Vierailija
4/7 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on sellainen herkkäperse ettei toista ole.

Ja HÄN huutaa, haukkuu, lukitsee toiseen huoneeseen omia lapsiaan. Luulisi, että hän osaisi kohdella omia lapsiaan silkkihansikkain, kun vaatii sellaista kohtelua itse. :O

Vierailija
5/7 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti on itse vaikea.

Vierailija
6/7 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kasvattamaan " yhdestä lapsestani mallikansalaista, hän joutuu kahnauksiin koulu- ja muiden tovereiden kanssa juuri ap:n mainitsemasta syystä.

Vierailija
7/7 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei!

Pitää olla sopivassa määrin rakkautta, rajoja ja turvaa.

Toiselle aikuiselle me ei ikinä aleta mitään rajoja opettamaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän